Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AKM / AIMS [LCT]


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Nie wiem czy to "14" mm nie jest czasami jakimś 13 mm wytworem, u mnie na 7 replikach LCT które sprawdzałem wszędzie jest delikatny luz na tłumiku. Nic to nie przeszkadza. "24" mm jest na 74, serii 100 i aksu, przy czym tam są nakładki robiące z 14 mm 22.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to "14" mm nie jest czasami jakimś 13 mm wytworem, u mnie na 7 replikach LCT które sprawdzałem wszędzie jest delikatny luz na tłumiku. Nic to nie przeszkadza. "24" mm jest na 74, serii 100 i aksu, przy czym tam są nakładki robiące z 14 mm 22.

 

Mam 104 od LCT i gwint 24 mm prawy. Chcesz powiedzieć, że pod tym gwintem jest jeszcze 14 mm lewy? Jak tak to bardzo by mnie to ucieszyło bo mam w domu PBS-1 na 14 mm lewy.

Link to post
Share on other sites

Też mi się wydaję, że tutaj jest to po prostu jeden element. Na wgc sprzedają nawet przejściówki z 24 mm na 14 mm, która to ładnie wkręcała mi się na kałaszka ale tłumik już na nią nie chciał za bardzo wchodzić. Wkońcu zabiłem ją w imadle bo zapomniałem, że jest z aluminium. Najwyżej oddam tłumik do gościa, który mi go nagwintuję na 24 mm prawy.

Edited by KondziuM
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Przeglądając sklepy w HK zauważyłem, że niektóre modele są opisane jako (New Gearbox III Version) na łożyskach 9 mm. Ja mam NV i wprawdzie go nie rozbierałem ale ta seria ma chyba 6 mm łożyska. Czy to oznacza, że wchodzi trzecia generacja LCT zaraz po ver.2009 i NV? Przykład:

 

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/products?search_From=searchItem&item=lct-lckms-nv-aeg-new-gearbox-iii-version&search=special&rs=lct%20akm&catid=&cat=&view_choice=a

Link to post
Share on other sites

Dobre pytanie z tym NV i 2009. Postaram odpowiedzieć Ci na nie bazując na moich obserwacjach rynku kałaszowego z ostatnich kilku(-nastu) lat :icon_razz:

 

Na początku LCT nie wypuszczało swoich kałaszy pod własną marką, tylko było podwykonawcą konwersji dla takich firm Guarder, Inokatsu, RMW. To się zmieniło gdzieś około 2005-2007? roku i zaczeły się pojawiać pierwsze kałasze od LCT. Miały one więcej śrubek niż te obecne - np. przednie okucie łoża, które powinno być ryglowane dźwignią, w LCT było dokręcane imbusem, Tak samo wiele elementów, które obecnie są w LCT na kołkach+imbus (kolanko gaz., podstawa celownika itd.), wcześniej trzymało się tylko na imbusach. Z tego co wiem to tylko AKM-AKMS jako pierwsze zostały zmodernizowane w 2009 roku do stanu w jakim są obecnie, czyli rozkładanie frontu jest bardziej realistyczne.

Nie przypominam sobie, żeby inne niż AKM i AKMS AEGi LCT wychodziły w wersji 2009. Chyba później zaczeli dawać po prostu oznaczenie "NV" tym zmodernizowanym do poprawnego rozkładania. Na przykład RPK było w wersji "zwykłej" i NV; i różnice były takie że obecnie lufa zew. jest jednoczęściowa, blok gazowy zblizony wyglądem do RPK (a anie wyciągniety z AKM) oraz zmiana w rozkładaniu, czyli nie trzeba kręcić imbusem żeby wyjąć łoże -wystarczy przestawić rygielek.

 

Nie jestem do końca przekonany czy można mówić, że 2009 i NV to inne generacje, bo nie widziałem, żeby inne niż AKM i AKMS LCT wyszedł jako 2009 i później pojawił się jako NV. Pewnie LCT nadało oznaczenie 2009 AKM I AKMS zanim wpadło je na pomysł z nazwą NV, które pojawiło się w innych AK.

 

Nowe gearboxy z tego co pamiętam pojawiły się po raz pierwszy w replikach serii 9x39 (WSS itd), ale nie jestem pewny czy w "starych" aegach oznaczonych posiadaniem tego GB, nastąpiły również jakiekolwiek zmiany zewnętrzne. Jeśli nie, to nie ma mowy o nowej generacji.

 

Przeglądam teraz katalog LCT http://www.lctairsof...10&kid=10,56,57

i wyrywkowo wybierając AEGi we wszystkich jest napisane "9mm Bushings", a jakoś nie dostały nowej nazwy. Wniosek moim zdaniem jest taki, że z powodu nowego GB nie nie jest to nowa generacja, bo zewnętrznie to jest to samo.

Edited by Zachar
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

W boyiu poprawiłem to w ten sposób, że położyłem podstawę celownika na kowadle (z imadła) tak żeby opierała się na grzybku rygla rury (czyli tą stroną, którą się rozklepuje ku górze), następnie do rygla przyłożyłem śrubkę M20 i ze dwa razy przywaliłem w łeb śruby młotkiem 0,5kg. Bojacz był z serii S bo gdyby był ze znalu, to by się rozpadł na bimbalion kawałków; a sam rygiel już nie lata.

W skrócie proponuje mocniej rozklepać rygiel ze strony która jest przeznaczona do rozklepywania, pamiętajac przy tym aby jaknajmocniej docisnąc rygiel do drugiej strony czyli do podłoża i sprawdzać efekty po każdym uderzeniu młotka co by nie przesadzić.

 

No chyba że masz luz nie w tej płaszczyźnie co myślę. Wtedy kombinerkami po prostu wyginasz dźwignię w odpowiednią stronę, raczej się domyślisz w którą.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Dzięki, pomogło, natomiast nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, a mianowicie: czy mając tzw. wersję PMC ak-104 tacticool to czy mogę dać składaną kolbę standardową od ak, ew. jej modyfikacje, albo stała polimerową, montaż wygląda jak kolby stałej ale nie jestem pewien.

Edited by werwolf312
Link to post
Share on other sites

Systema energy.

 

Nie zamontujesz kolby takiej jak w AKS-74/AK-74M, bo z tyłu komory musisz mieć kompletny zawias przystosowany do kolby tego typu.

Prawdopodobnie u Ciebie wygląda to jak w AKM (lub AK-74, po prostu jak w innych AK ze stalą kolbą), ale jest możliwe że tył masz jak w AIMS, czyli podobny do AKM tylko bez prostokątnego "tunelu" na który nasuwa się kolba.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...