Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Co do PVS-7 to dodam jeszcze że ponieważ mają one obiektyw w środku to dość ciężko się w nim złożyć, ten problem nie dotyczy googli z dwoma przetwornikami w rodzaju PVS-15. Są one jednak sporo (prawie 2 razy) droższe od 14-tki i dość trudno dostpne. Dwuprzetwornikowe gogle poza wadami opisanymi poowyżej mają jednakoż sporo zalet :szersze pole obserwacji i możliwość lepszej oceny odległości (widzenie ptrzestrzenne)

 

Reszta uwag W2o jak najbardziej potwierdzam ;)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 731
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ponieważ dawno nie miałem okazji pobawić się pvs-18, a na półce nad łóżkiem akurat nic nie było....

postanowiłem sobie zrobić :-)

Materiał wyjściowy: pvs-5 i chińska wydmuszka pvs-18

Sprzęt wymaga jeszcze drobnej kosmetyki, ale da się już oglądać.

Docelowo do zrobienia zostało zasilanie na 1xAA + przetwornica step-up (w tej chwili CR-2) + oryginalny włącznik.

Poniżej parę fotek z produkcji:

th_PART_1462554640443_mms_img482058241_zps8nzngzkl.jpg

 

th_PART_1462554640217_mms_img-1165694992_zps0ivow1rx.jpg"]http://th_PART_1462554640217_mms_img-1165694992_zps0ivow1rx.jpg[/url]

http://th_PART_1462554640297_mms_img-1771230951_zps5fvlyt0j.jpg

 

http://th_mms_img768649573_zpsjgltt7f3.jpg

 

 

Mam nadzieję, że linki zatrybią :-)

Edited by W2o
Link to post
Share on other sites

Wg mnie za te pieniądze da się obecnie kupić np envis'a m703E albo np pvs-6015 (czyli pvs-14, ale bez ręcznej regulacji wzmocnienia). Nie będą to oczywiście sprzęty z zeszłego roku, ale na pewno dadzą lepszy obraz niż te z linków.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Chłopaki weźcie mi wytłumaczcie jak ta herezja ma się do yukona NVMT 1+ ?

 

https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-Hunting-night-vision-riflescope-monocular-device-night-vision-goggles-PVS-14-digital-IR-illuminator/32688056713.html?spm=2114.010208.3.19.kz4Aue&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_5_10056_10055_10049_10017_405_404_407_10040,searchweb201603_8&btsid=9bdea5dd-24db-49b9-8ddf-7cd79518f240

 

Ja jestem zatwardziałym użytkownikiem yukonów i ogólnie jestem zdania że do latania po lesie z karabinkiem na kulki nie wydam 15.000 czy nawet 6.000 na noktowizor, mając oczywiście w pełni świadomość ograniczeń sprzętu generacji 1+ itd. Itp. Mimo to z powodzeniem używam yukonów na simach, fakt wymaga to więcej cierpliwości niż w przypadku innych generacji i walka przeciwko użytkownikom gen 2+ 3 jest w zasadzie bardzo nierówna.

 

Myślałem czy z Yukona nie przerzucić się na coś co będzie lepiej wyglądało na garnku. Jakie są różnice użytkowe między takim tradycyjnym noktowizorem a tym cyfrowym? Czy bez użycia naświetlacza w lesie, będzie jakakolwiek różnica w jakości obrazu pomiędzy yukonem a tym śmietnikiem chińskim?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Link to post
Share on other sites

Mam kogoś w US kto będzie wracał do PL za jakiś czas - dlatego rozważam taką opcję

 

Ja bym radził uważać. Amerykanie generalnie nie lubią gdy sprzęt wujka sama opuszcza granice bez jego wiedzy :icon_smile: Sprawdź przede wszystkim dokładnie przepisy bo może się okazać, że ktoś spędzi na odprawie nieco więcej czasu niż normalnie :icon_biggrin:

 

Ugor, to jest tak jakby gen 0 - czyli o ile nie oświetlisz jakimś iluminatorem, to nie zobaczysz nic.

Edited by witaltas
Link to post
Share on other sites

 

Ja bym radził uważać. Amerykanie generalnie nie lubią gdy sprzęt wujka sama opuszcza granice bez jego wiedzy :icon_smile: Sprawdź przede wszystkim dokładnie przepisy bo może się okazać, że ktoś spędzi na odprawie nieco więcej czasu niż normalnie :icon_biggrin:

Ale to teściowa jedzie :D

Link to post
Share on other sites

Ale to teściowa jedzie :icon_biggrin:

 

Hahaha :) No ale myślę, że kilka gramów heroiny wyszłoby Ci jednak taniej :)

 

A tak zupełnie poważnie - musisz sobie to faktycznie posprawdzać, bo kiedyś wczytywałem się w ten temat i już nie pamiętam dokładnie jakich generacji to dotyczyło...

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, czyli mimo wszystko yukony są moim skromnym zdaniem lepszym wyborem mimo paskudnego wyglądu, ponieważ niezależnie od tego że są śmietnikiem dają przewagę " taktyczną " a i bez naświetlacza można z nimi coś powalczyć w lesie. :)

 

Na ostatnim simie mieliśmy okazję porównać, dołączył się do nas kolega ze sprzętem 3+. My widzieliśmy sprawnie na 60-70m. W średnio gęstym lesie z powyżej 150m kolega mówił nam ilu przeciwników idzie w naszym kierunku w jakiej ilości i gdzie się kitrają w trawie. Jest to wielka przewaga. Kolega był zawodowym wojskowym, więc jak uważa, ma sprzęt do roboty a dorywczo używa go przy simach i zabawach airsoftowych, nic tylko pozazdrościć.

 

Mimo wszystko nie do końca zgodzę się z tym że światło mocnych latarek " wyłącza " noktowizję, wiem że nie mam sprzętu godnego uwagi prosa, ale jednak yukony dzielnie znosiły mocne latarki świecące w naszym kierunku, nie odłączały się bynajmniej. Fakt faktem, walka odbywała się na dystansie 60m w lesie a światło było rozpraszane przez gałęzie, ale z tym " wyłączaniem " też nie ma co przesadzać.

 

Śmiertelne dla yukonów okazują się celowniki laserowe, nawet te czerwone które rzekomo słabsze są od tych zielonych. Wystarczy lekko dostać laserem po gałach a na ekranie na stałe zostaną ciemne plamki.

 

Z takich praktycznych rad dla użytkowników którzy myślą nad yukonem jako sprzętem na początek do zabawy, większość z chłopaków którzy się tutaj wypowiadali ma rację, jest to sprzęt niskiej jakości, od którego nie można wymagać więcej niż kosztuje a kosztuje bardzo niewiele.

 

Natomiast po nauce korzystania z tego sprzętu, która wymaga dużo praktyki, można nauczyć się ich sprawnie używać. Przede wszystkim yukony są bardzo niewrażliwe, na deszcz, rosę, lód, śnieg. zimno, pewnie jak wszystkie nokto, ale to faktycznie przetestowaliśmy na przestrzeni kilku lat używania tego sprzętu.

 

Naświetlacz w zestawie z nokto jest C*uj wart, z założenia można go w ogóle nie używać, polecam kupić dobry naświetlacz w postaci Latarki z diodą IR dobrej klasy.

 

Yukonów można z powodzeniem używać z celownikami kolimatorowymi. Z aimpointa strzelało się fatalnie, RD 1x40 również.

 

Natomiast świetnie, wręcz wybitnie sprawdzały się wszelkiego rodzaju eotechy. Można prowadzić bez problemowo ogień precyzyjnie do 50-60 m przy pomocy kolimatora, co do złożenia się wymaga wprawy, ale jednak jest w zupełności wykonalne, POZA postawą leżącą, przy niej z pomocą przychodzi jedynie celownik laserowy, nie złożymy się na " leżaka ". Przy strzelaniu z koli trzeba pamiętać że naświetlacz musi być wyłączony, mówię tutaj o tym w nokto, bo będzie odbijał światło od obudowy kolimatora.

 

Najskuteczniej jest używać noktowizora w połączeniu nawet ze zwykłym czerwonym celownikiem laserowym.

 

Dla wszystkich którym nie podobają się montaże na głowę yukona, informuję że w bardzo prosty sposób przy pomocy szlifierki kątowej oraz blachy gr. 2mm można wykonać montaż kompatybilny z garnkami ( replikami ) typu ops core, fast itp. itp jako bazy używając oryginalnego montażu yukona, musi być tylko ten nowego typu z w pełni regulowanym ramieniem, montaże starego typu się nie nadają do przeróbki, montaż nowego typu kosztuje 3 - 4 stówki natomiast do wykonania przeróbki kompatybilnej z wejściem na garnku nie musimy trwale rozkładać yukonowskiego oryginału, wszelkie przeróbki są odwracalne, wymagają tylko rozkręcenia oryginalnego montażu.

 

Próbowaliśmy w ekipie zmontować yukony z Jarmem i montażem typu rhino, ale słaby był tego efekt. Lepiej jest z oryginalnym, użytkowo lepiej, bo wizualnie to już inna kwestia.

 

Podstawową wadą yukonów jest kalectwo budynkowe, walka czy nawet poruszanie się w budynkach i ogólnie zamkniętych pomieszczeniach jest katorgą i mija się z celem. Zbyt mały kąt widzenia, zbyt słaby naświetlacz który w kompletnej ciemności mimo wszystko jest potrzebny.

 

Sytuacja trochę się poprawia przy użyciu naświetlacza na giwerze, w tedy poruszanie się w budynkach jest łatwiejsze i mniej wygląda jak paralita na dancingu ale mimo to lepiej jest wykonać wejście i sprawdzenie budynku z latarkami.

 

O czerwonych diodach naświetlacza widocznych z 30-40 m przez przeciwnika nie wspomnę, używanie naświetlacza w lesie jest poronionym pomysłem. Nawet w lesie naświetlacz zewnętrzny na giwerze podczerwony okazywał się dużo korzystniejszy i przy wymianach na bliskim dystansie gdy przeciwnik i tak zna naszą pozycję bywał nieoceniony bo przy lepszej jakości diody jest dużo mniej od śmietnika yukonowskiego.

 

Potem zedytuję trochę posta i powrzucam zdjęcia z naszych zabaw, to może kogoś kto rozważa zakup interesować jak nam się sprawdza i w jakich konfiguracjach używamy sprzętu, powrzucam też zdjęcia przerobionego montażu.

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś próbował zabezpieczać przed stłuczeniem kulką obiektyw termo? Da się to w jakiś sposób sensowny w ogóle zrobić, czy może nie ma sensu?

 

W2O, może Ty w którymś z tych swoich kosmicznych sprzętów próbowałeś? :)

Link to post
Share on other sites

@LogaN

Zabezpieczenie obiektywu termo w zasadzie jest dość łatwe do zrobienia

Metody:

1: Zakup i montaż osłony ze szkła germanowego (da się upolować krążek o średnicy 5cm za około 200 pln) - utrata jakości minimalna

2: Zakup zakrywki lunetowej typu flip-up i zastąpienie "środka" drucianą siatką np z okularków. Zauważalna utrata jakości obrazu, stąd pomysł żeby zakrywkę zamykać dopiero po wykryciu celu.

3: Druk 3D ochrony typu "kill flash". Średnica pojedyńczej celi ciut poniżej 6mm, grubość plastra też jak najmniejsza.

4: Można popróbować też użyć typowego kill flash'a, tylko maksymalnie pocienionego.

 

Najlepiej przed całą zabawą z oprawieniem konkretnego rozwiązania w obudowę zrobić test - przyłożyć np kawałek siatki przed obiektyw i sprawdzić co to zmienia.

(siateczkę trzymać przez np rękawiczkę, bo łatwo przewodzi ciepło z dłoni.... :-)

 

Ad 1: ktoś mówił mi kiedyś o jakiś tworzywach z których robi się teraz soczewki do termo, zamiast szkła germanowego (cena). Można pójść tym tropem i poszukać czegoś gotowego z takich tworzyw.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź!

 

Najbardziej liczyłem właśnie na szkło germanowe (do tej pory o innych tworzywach, które miałyby podobne właściwości wcześniej nie słyszałem - masz jakieś szersze info?), ale póki co miałem problem ze znalezieniem właściwego produktu, zwłaszcza w Polsce.

 

Czy sądzisz, że takie coś zdałoby egzamin? Pod względem średnicy powinno bez problemu wystarczyć (mam podstawowego Flira PS24, a on ma mniejszą soczewkę wyjściową), przy czym jeśli o grubość chodzi, to pewnie pojedyncze szkiełko 1mm byłoby jednak zbyt cienkie, żeby uchronić chociażby przed jednym trafieniem? No i pytanie, które mnie nurtuje, to czy to na pewno jest właśnie ten materiał, czy też po założeniu zobaczę jedynie zimną ścianę? :icon_smile:

 

https://www.amazon.c...1/dp/B00M40O25I

Link to post
Share on other sites

wg mnie to szkiełko da radę, pod warunkiem że nie zakładasz że będzie pancerne :-)

Zawsze to lepiej niż bez ochrony.

1,8 - 14 um to więcej niż typowy zakres detekcji matrycy (tak z pamięci to 7-14um).

 

Na us ebay'u jest większy wybór.

Edited by W2o
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...