Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem: pomiar mocy repliki przy ustawionym HU


Recommended Posts

Z reguły "moc repliki" (a tak naprawdę - predkość wylotową kulki) mierzy się chronując ją przy kulkach 0,20g i Hop-Up ustawionym na zero.

 

Ok, jest to od lat standard w środowisku i nie widzę powodu, by to zmieniać. W pewnych sytuacjach jednak jest to kłopotliwe - mam na myśli obowiązkowe chronowanie przed niektorymi scenariuszami / imprezami.

 

Zasypać trochę kulek 0,20g z podsuniętej przez organizatora torby / szybkoładowarki - to nie problem.

Skręcić HU na zero - niby też. Kłopotem jest natomiast ustawienie HU ponownie. Potrafi to zająć dobrą chwilę, a już w przypadku repliki snjaperskiej może być - jak sadzę - ekstra upierdliwe.

 

A zdarzylo mi sie juz pójść na scenariusz ze źle ustawionym HU po takim chronowaniu: białe kulki na tle śniegu nie było łatwo zauważyć, i dopiero po dłuższej chwili połapałem się, że zasięg strzału jest o wiele krótszy, niż powinien.

 

Jako organizator scenariuszy chciałbym oszczędzić graczom tego problemu, stąd poszukiwanie alternatywnej metody pomiaru.

Chronografy - w każdym razie wszystkie, ktore miałem w ręku - posiadają możliwość pomiaru energii wylotowej kulki. Znając masę kulki (organizatorska 0,20g) mozna wyliczyć, jaka prędkość wylotowa będzie odpowiadała jakiej energii, co pozwoli wytyczyć "limity mocy" wyrażone w J, a nie w FPS.

 

Pytanie kluczowe brzmi jednak - jakiego rzędu stratę energii / prędkości wywołuje HU ustawiony w położeniu roboczym?

Czy można to jakoś ustalić - czy też należało by przestrzelać ze sto replik o teoretycznei tej samej prędkości wylotowej na "zerowym hopie" i porównać to z ich wynikami na HU w poożeniu roboczym?

 

Pomysły, panowie?

Podkreslam jeszcze raz - szukam rozwiązania wyłącznie w celu zastosowania go na organizowanych przez siebie scenariuszach.

Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak przedmówca. Użycie HU nie zawsze powoduje spadek V wyl. W niektórych wypadkach może ją podnosić.

 

Natomiast chyba nie do końca rozumiem problem. Skoro strzelamy do siebie z ustawionymi HU i wprowadzamy jakieś limity, to miarodajna jest dla nas przecież właśnie ta realna V wyl./energia kulki, z która trafia ona w cel w grze. A nie jakaś wartość abstrakcyjna.

Link to post
Share on other sites

Móc, mogę.

 

Mogę też powiedzieć "mierzę na włączonym hopie i w dżulach, komu się nie podoba, niech spada na drzewo i zajmie się prostowaniem bananów".

 

Kwestia tak zwanego "oporu materii". W lokalnym środowisku są przyjęte limity prędkości wylotowej - nie wdawajmy się tu, proszę, w rozważania nad sensem lub brakiem sensu takowych - i potrzebuję dać środowisku punkty odniesienia.

 

Dajmy na to, "dla replik broni ubocznej dopuszczalna energia wylotowa wynosi halfnaście dżuli na włączonym HU (co z grubsza odpowiada bezsensylionowi FPS na wyłączonym HU)".

 

Chronujemy przed grą wszystkich graczy - nie chciał bym żeby ktoś został odesłany do domu, bo jego replika nie spełnia nowych wymagań.

Na razie nie było sytuacji, żebym musiał komuś zabronić uczestnictwa, ale jestem przekonany, że jest to m.in. rezultat rygorystycznego sprawdzania.

Link to post
Share on other sites

Problem polega na tym, że nie dasz takowych pktów. A na pewno nie teoretycznie Na to jak zachowuje się kulka 0,2 w zespole komora-gumka-lufa HU wpływa wiele czynników - jak np.: rodzaj lufy, gumki, dystansera, temperatura, oryginalne ustawienie gumki. Możesz najwyżej dokonać pomiarów w praktyce, na włączonym i wyłączonym HU i na tej podstawie wyliczyć jakaś średnią, dla tego konkretnego środowiska. Tylko, że to też jest rozwiązanie połowiczne.

Link to post
Share on other sites

A ja jednak do tej pory nie rozumiem kto ustalił standard mierzenia replik na HU na 0 (i kulkach 0,2 - ale to inna bajka)

Z jednej strony, pomiar jest na "takich samych warunkach", każdy ma 0,2 i HU na 0, więc możemy porównywać

 

Ale tak naprawdę, ja mam za sobą pomiarów bardzo sporo i prawie zawsze po zwiększeniu HU(nie mówie tu o mega podkręceniu, ale o wprowadzeniu kulki w ruch) fps rosną.

Dlaczego ?

Mam na to swoją teorie i gdzieś tu po forum chodziła.

Podkręcony HU, kulka dostaje opór, w tym momencie układ się doszczelnia i zwiększa się jego sprawność.

Tak samo zaobserwowałem że ta sama replika na cięższych kulka ma minimalny wzrost fps.

Wiem, może i źle sobie to tłumaczę- bujdy itp. Ale po kilku próbach tak to działa...

 

A teraz kilka przykładów repliki które na HU 0 mają np. 390fps, a po podkręceniu ok 420(czasami więcej)

Zaraz znajdą się magicy co mi napiszą, źle złożona replika, weź się naucz... ale gdyby to była jedna, może dwie... To ja bym się poddał, ale za duża ta ilość...

 

Teraz proponuje zadać sobie pytanie czy strzelając do kolegi interesuje Cię wart. fps na 0 HU, czy jednak strzelasz na podkręconym, gdzie wart. jest wyższa ? Również zależy od tego ile jest podkręcone, bo może być do takiego stopnia, gdzie kulka zwalnia, więc zauważymy spadek fps.

 

Te repliki cały czas mnie zaskakują, ale zanim zaczniesz mnie "gnoić" pomyśl, sprawdź i wyprowadzaj z błędu ;)

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam, czasem ustawienie hopka do podkręcania kulki skutkuje zwiększeniem fps, uzależnione jest to poniekąd twardością gumki, dystanserem użytym oraz średnicy wewnętrznej precki. U mnie jednak wyniki te wahają się w okolicach do 20fps różnicy między 0 a jakimś nastawem. Ogólnie przyjęło się ze najwyższe fpsy uzyskiwane w chronowaniu replik wynikają z tego iż kulka swobodnie bez przeszkód leci przez lufę, jednak zdarza się że podkręcony hopek poprawia jej tor lotu w lufie stąd też wspomniane różnice.

Link to post
Share on other sites

A po co kombinować?

 

Niech mi ktoś wytłumaczy logicznie dlaczego nie można mierzyć energii kulki dla ustawionego już właściwie HU?

 

Nie można by przyjąć zasady:

Szturmówki do 3J*

Wsparcie do 4J*

Snajperki do 5J*

 

*Wartości zmyślone, nie ma sensu liczyć dokładnie. To leży w kwestii organizatora.

 

A! Ktoś zapyta, że nie we jaką ma energię. No to może sobie policzyć teoretycznie z tej prędkości dla HU na zero i kulkach 0.2g a dokładnie to już na strzelance przy ustawionym HU.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...