GOGI123 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 w stocku są plastikowe lożyska Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Imo stosowanie takiego zestawu jest trochę bez sensu. Dla stabilnych 420FPS proponuję wymienić: -Głowicę tłoka -Dyszę -Łożyska -Prowadnicę sprężyny -Sprężynę -Gumkę HU Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 (edited) Sprężynę M120, zeby mieć te 420 fps, tak? Dyszę to proponuję wymienić nawet jeśli nie planuje się treningu mocowego. Ta stockowa jest nieszczelna. Ta głowica tłoka to moze być dowolna z łożyskowaniem jak ta: http://www.taiwangun.com/wzmocniona-aluminiowa-glowica-tloka-z-lozyskowaniem-p-j ? W swoim AUG mam prowadnicę sprężyny z kałacha CYMY, która mimo, że jest z plastiku jest bardzo solidna. Można ją zostawić w razie takiego tuningu? Edited December 13, 2013 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Sprężyna M120 daje w teorii 120 m/s przy użyciu kulek 0,2g co daje 390-400FPS. Ale przy użyciu BU lub wzorowej szcelności do się dociągnąć do tych 420fps. Na machinegun.pl w dziale technika jest fajna tabelka na ten temat. Quote Link to post Share on other sites
GOGI123 Posted December 13, 2013 Report Share Posted December 13, 2013 Wielkie dzięki Buniek92 nie wiedziałem co dokładnie wymienić a teraz mam zwięzłą listę. Chciałbym jeszcze dodać, że do sprężyny 120/130 potrzeba dobrej baterii. Mi została polecony akumulator Turnigy 11.1V 2200mAh Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 (edited) Wielkie dzięki Buniek92 nie wiedziałem co dokładnie wymienić a teraz mam zwięzłą listę. Chciałbym jeszcze dodać, że do sprężyny 120/130 potrzeba dobrej baterii. Mi została polecony akumulator Turnigy 11.1V 2200mAh Do tej batki trza przyciąć tą płytkę co się trzyma na tych dwóch śrubkach. Jest ważna, bo dociska gearbox do Hop Upa i dzięki temu wszystko trzyma szczelność, więc ostrożnie z nią. Ważne jest też, żebyś napisał do sprzedawcy by wysłał sztukę trzymającą wymiar, bo batki Li-Po czasem są większe lub mniejsze, przez co może nie wejść. Mi i tak nie wchodzi przez tą batkę stopka do końca (minimalnie odstaje 2-3mm), ale izolką przyklejam i się trzyma :icon_biggrin: Pocieszę jednak, że we wszystkich AUGach, które widziałem bądź miałem w rękach ta płytka co dociska gearbox prędzej czy później się rozwalała w taki lub inny sposób, lepiej od razu myśleć o alternatywie :icon_wink: Edited December 14, 2013 by rafcio21 Quote Link to post Share on other sites
Koxeusz Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Dzięki za szybką odpowiedź. Zdałem sobie sprawę, że tego zestawu nie wartu nabywać więc postanowiłem kupić ów przedmioty: -Głowicę tłoka http://gunfire.pl/product-pol-1152200191-Lozyskowana-aluminiowa-glowica-tloka.html -Dyszę http://gunfire.pl/product-pol-1152200133-Dysza-do-replik-typu-AUG.html -Łożyska http://gunfire.pl/product-pol-1152202020-Zestaw-stalowych-lozysk-slizgowych-6mm.html -Prowadnicę sprężyny http://gunfire.pl/product-pol-1152199358-Stalowa-lozyskowana-prowadnica-sprezyny-V-3.html -Sprężynę http://gunfire.pl/product-pol-1152201159-Sprezyna-M120.html Gumkę systemy już mam.Czy stockowe zębatki i silnik uciągną taki zestaw bo wiele osób się na nie skarżyło, a i mam zamiar używać takiego akumulatora http://gunfire.pl/product-pol-1152200491-Akumulator-LiPo-7-4V-1800mAh-25C.html Z góry dzięki za odpwiedź. Quote Link to post Share on other sites
Lafayette Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Nie wiem jak z resztą części, ale akumulator mozesz wyrzucić z listy. Jest cholernie drogi i chyba jakościowo to nie jest najwyższa półka. Poszukaj Turnigy nano-tech 35C 7,4V 2200mAh. Mam ją, jest to w miarę duża krowa, ale jeśli nie masz juz bezpiecznika to wchodzi na luzie, a klapka domyka sie do końca, no tylko trochę trzeba sie pobawić kabelkami :) ROF w stocku jest masakryczny. Pdzedwczoraj założyłem MOSFET i reakcja na spust przerosła moje oczekiwania. Na prawdę polecam taki zestawik. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Opłaca się kupować łożyska kulkowe zamiast ślizogowych? @GOGI123, w opisie swojego AUG masz napisane, ze masz MOSFET AB właśnej roboty. Czym on się różni w porówaniu do tego mosfeta, którego instrukcja wykonania przewinęła się tu 2 storny temu? Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Zależy do jakiej sprężyny będziesz te łożyska pchał. Co do dyszy Protecha - miałem problem nałożyć ją na "cypelek" od głowicy cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Lafayette Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 @pixxel, mosfet z AB hamuje silnik po puszczeniu spustu natychmiastowo, więc przy większym ROFie i silniejszych bateriach nie wystrzeli na auto kulek po puszczeniu spustu, co może się zdarzyć bez mosfetu. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Źle ująłem pytanie, chodziło mi o to, w czym on się różni w budowie. Quote Link to post Share on other sites
Lafayette Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Jest chyba zbudowany z dwóch tranzystorów, więc "wchodzą" do niego oba kabelki (czarny i czerwony) i "wychodzą" dwa. Fajną stronkę właśnie znalazłem. Może pomoże. klik! Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 A przy wymianie okablowania zostawić bzpiecznik czy wywalić? Bo słyszałem, że zwiększa on niepotrzebnie opór. Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Wywalić. Quote Link to post Share on other sites
GOGI123 Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 (edited) Jeżeli chodzi o budowę to różni się tym że zwykły był z jednego tranzystota a AB z dwóch tyle samo kabli wchodzi co w normalnym mosfecie Edited December 14, 2013 by GOGI123 Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 Czyli to jest ten z dwoma tranzystorami z tego poradnika http://wru.org.pl/ramki/asg/pliki_warsztat/mosfet/mosfet4.html ? Quote Link to post Share on other sites
GOGI123 Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 (edited) nie To są dwa takie same mosfety. Autor połączył je równolegle żeby rozdzielić prąd na dwa trazystory, żeby mosfet był wytrzymalszy ale jeżeli robisz z dobrego trazystora i do stockowej repliki albo tuning nie jest bardzo duży to nie musisz dawać dwóch. Najwyżej można dać mały radiator ale to nie jest konieczne. Jak będę miał czas to napisze ci jakiego trazystora użyć. Ja użyłem IRF3713 ogólnie nada się każdy który ma napięcie>15V, a prąd >100A Tu jest temat jak podłączyć Mosfet w AUGu: http://forum.wmasg.p...adu-mosfet-aug/ A do hamulca użyłem: (podam jak rozbiorę albo znajdę) Uproszczony schemat mosfetu: http://obrazki.elektroda.pl/2765381200_1304777888.jpg Uproszczony schemat mosfetu AB: http://img34.imageshack.us/img34/4909/cimg0399q.jpg Edited December 14, 2013 by GOGI123 Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 14, 2013 Report Share Posted December 14, 2013 A te tranzystory p-channel i n-channel to są te same? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 15, 2013 Report Share Posted December 15, 2013 NIE. Naprawdę tak trudno sprawdzić to za pomocą wyszukiwarki? Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 17, 2013 Report Share Posted December 17, 2013 Co do dyszy Protecha - miałem problem nałożyć ją na "cypelek" od głowicy cylindra. I robiłeś coś z tym czy moze tak zostać? Quote Link to post Share on other sites
Stefan(kiedyBL) Posted December 20, 2013 Report Share Posted December 20, 2013 (edited) Ja u siebie mam to wpakowane i śmigało na m130 po 500 FPS, mozecie mi nie wierzyc ale tak było. Teraz spring sie ubil i bedzie moze 450 ? ale wątpie nawet mniej. Z powodu braku mosfetu i tak wysokiego rofa pospawało mi styki. wiec polecam jakikolwiek mosfecik :) Gearbox: -Tłok: Wzmocniony tłok z 14 stalowymi zębami SHS -Lufa: Lufa precyzyjna Prometheus 6.03 LAYLAX -Gumka: Silikonowa Gumka HopUp G&G -Sprężyna: Sprężyna M130 GUARDER -Zestaw: Bore-Up GUARDER -Kable: Niskooporowe 4mm -Łożyska: Łożyska ślizgowe 7mm SHS -Bateria: Lipol 11,1V 2200 mAh TURNIGY -Zębatki: Zestaw stalowych zębatek 18:1 High Speed SHS -Zestaw styków: Zestaw styków v.3 SHS -Silnik: Silnik Ultra Torque- krótki ELEMENT -Prowadnica sprężyny: Stalowa prowadnica sprężyny z łożyskowaniem v.3 SHS Edited December 20, 2013 by Stefan(kiedyBL) Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted December 21, 2013 Report Share Posted December 21, 2013 I robiłeś coś z tym czy moze tak zostać? Ja szlifowałem ją od środka. Wszystkie są chyba takie :/ Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 21, 2013 Report Share Posted December 21, 2013 Niestety nie mam narzędzi by móc taką dysze zeszlifować od wewnątrz, więc rozglądam się za innymi modelami. Słyszałem, że dysza Ultimate będzie za krótka, wiec wytypowałem dwie dysze: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1503 http://www.taiwangun.com/aluminiowa-doszczelniona-dysza-do-aug-acm Czy miał ktoś do czynienia z którąś z nich i mógłby powiedzieć jak się sprawują? Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted December 21, 2013 Report Share Posted December 21, 2013 Ta pierwsza to jest Bore Up. Przeczytaj dokładnie zanim wyślesz ;) Druga wygląda mi jak dysza SHS, którą posiadam do AUGa. NIestety też musiałem ją delikatnie szlifować, mniej, ale zawsze. Najśmieszniejsze jest to, że głowica cylindra też była SHS, więc powinno pasować :/ Generalnie to jak ktoś jest cierpliwy, to wystarczy coś ostrego i papier ścierny by to zrobić. Na pewno ładniej się doszlifuje niż to co ja zrobiłem dremlem. Czymś ostrym usuwasz doszczelnienie, piłujesz i regularnie sprawdzasz na głowicy cylindra (na początku może wydawać się, że nie ma efektu, ale to złudne wrażenie, więc cierpliwości). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.