Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Kiedyś, w miejscu gdzie styka się gearbox z komorą hop up- taki mały nakręcany okrągły element, tuż przed pokrętłem hopka, upiłowałem od strony GB w ten sposób że dysza zagłębia się bardziej w kołnierz gumki ok. 1mm/1,5mm. Kiedyś nie znając się zrobiłem to dla szczelości, no i niby szczelniej jest ale za każdym strzałem kołnierz gumki jest rozszerzany. Z tąd moje pytanie: Czy to szkodzi? Czy może nie ma to większego znaczenia, bo guma i tak wróci do wcześniejszych rozmiarów?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Cześć, małe pytanko. Jest sens pakować do AUGa krótszą lufę? Jest do kupienia nowy prometheus w fajnej cenie, ale o długości 455mm. To róznica o niecałe 5,5cm Jak sobie to zwizualizuje to całkiem mało, 10% długości lufy. Nie wiem jednak, czy to jakoś nie wpłynie na resztę i czy to nie będzie marnowanie potencjału AUGa. Jak myślicie?

Link to post
Share on other sites

Trzmielu, no proszę... Ja nie wybieram miedzy madbullem, a prometheusem, tylko miedzy prometheusem, a prometheusem. Pomiędzy 455mm a 509mm. Bo ten pierwszy dostępny od ręki, a drugiego nie sposób dostać. I pytam po raz kolejny, czy jest sens ganiać za dłuższym promykiem, czy identyko bede miał przy krótszej o 5cm lufie. Tylko tyle i aż tyle.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Podpinam się pod temat od JG, chociaż modyfikacja dotyczy AUGa od APS/GFC, jednak został zrobiony na części z JG i a nóż komuś się przyda.

 

Mój AUG fabrycznie mocno kręcił kulkami na prawo, i po oględzinach jako przyczynę uznałem lekko obrócony hopup. W żaden sposób nie byłem w stanie temu zaradzić.

 

Na Azteko znalazłem dodatkową plastikową lufę zewnętrzną i niestety efekt był ten sam, więc albo sama komora jest krzywa albo element metalowy trzymający lufę zewnętrzną i rączkę.

 

Przeciąłem więc plastikową lufę na dwie części i do obu dokleiłem tulejki w których są śruby robaczki które wkręcają się w rurę aluminiową która przechodzi przez środek plastikowej. Dzięki temu mogę niezależnie od siebie obracać komorę i zaklinować całość w pasujacym mi ustawieniu.

 

Mi pomogło i może kogoś zainspiruje.

 

2014-03-30.jpg

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam. Po dzisiejszej strzelance i wywaleniu 3 magazynków na przemian z full auto na semi poszedł mi chyba spust. Nie wiem co sie konkretnie stało ponieważ nie rozbierałem AUG'a ale gdy po chwili rozłozyłem go na czesci jak to a AUG'ach zwyczajne tzn wyjąłem upper reciver itp wyleciało pare kulek włozyłem z powrotem i postrzelało i znowu przestał działać. Po jakims czasie odlaczylem mosfet i podlaczylem bezposrednio do silnika i zaczal strzelac ale przestal. Mysle ze to wina raczej blaszki na gearboxie ktora nie styka ze spustem. Dodam ze spust sie ciezko wciska tzn jest taki przeskok.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do osób, które mają naprawdę mocne sprężyny w swoich AUGach.

 

Jedzie do mnie świeży AUG A2 JG. Mam już wszystkie odpowiednie części (w tym silnik, batkę 11.1V) do najmocniejszych tuningów, a także lufę 650mm. Celem jest karabin wyborowy z widoczną przewagą na polu walki, w grę wchodzi tylko strzelanie na semi. Auto nie usunę tylko dlatego, że doświadczenie z poprzednim AUGiem nauczyło mnie, że warto go mieć w razie małej zacinki (np. z powodu słabej baterii).

 

Jedyne wątpliwe jak dla mnie elementy, to głowica cylindra i głowica tłoka z zestawu Bore Up Guardera oraz stockowy (choć wg. Taiwangun "wzmocniony") gearbox 7mm, w którym oczywiście wymienię łożyska na metalowe, ślizgowe.

 

 

Pytanie brzmi: jaką najmocniejszą sprężynę mogę tu wstawić i liczyć na to, że całość wytrzyma co najmniej 10k strzałów?

 

 

Czas na odpowiedzi do czwartku, bo wtedy kupuję springa i w weekend montuję potwora :icon_razz:

Link to post
Share on other sites

Zależy. Bo w sumie nie napisałeś:

- Wymieniałeś zębatki? Na jakie?

- Tłok z metalowymi zębami?

- Gearboxy chińskie pękają nawet czasem przy M130, to loteria.

- BU powinien dać radę. Głowica cylindra i tłoka są wg. mnie najmniej awaryjnymi elementami. Raz w życiu słyszałem o pękniętej głowicy tłoka. W najgorszym wypadku Ci się rozszczelni i spadną minimalnie fpsy.

 

Generalnie jak masz tłok z metalowymi zębami i zębatki torque up, to możesz śmiało wstawić M150 i liczyć na to, że wygrasz w loterii gearboxów.

 

Pozdrawiam

Rafał

Edited by rafcio21
Link to post
Share on other sites

Rafał, napisałem, że inne części wytrzymają : ) Używasz w jakiejś mocnej replice BU Guardera? Bo chciałbym wiedzieć, na czym opierasz opinię. No i od kiedy to od rozszczelnienia "minimalnie" spadają FPSy?

 

Dla ścisłości wymienię części:

- zębatki ITU 32:1 SHS

- tłok ze stalowymi wszystkimi zębami (połówkowy, odpowiedni do zębatek)

- silnik HT JBU krótki

- metalowa komora HU G&P

- prowadnica sprężyny jest łożyskowana, plastikowa na zewnątrz, metalowa w środku; nie wiem skąd to jest, ale na pewno wytrzyma

 

Mam sprawdzony patent na dość mocne ściśnięcie GB tak, aby była na niego wywierana siła równolegle do sprężyny - ma to zapobiec pęknięciu w miejscu, w którym najbardziej bym się tego spodziewał - z przodu, przy tłoku. Moje rozwiązanie zakłada brutalne rozwiercenie body i wsadzenie w odpowiedniej kombinacji kilku śrub. Bateria musi być na zewnątrz, tracę też punkty za styl, ale cóż... coś się jeszcze później wymyśli, aby nie tracić realizmu.

 

Zestaw został przetestowany w starym AUGu na ubitej sprężynie M125, wszystko działało. Aby upchnąć głowicę cylindra od BU Guardera w GB, musiałem trochę rozwiercić otwory, które się w niej znajdują.

 

 

Także tak wygląda sytuacja. Bardzo zależy mi na wpisach osób, które mają AUGa, starego lub nowego, i trzymały w nim coś naprawdę mocnego. Jaki spring tam siedział? Gearbox poszedł, czy nie? Jeśli tak, to po jakim czasie? No i na koniec, jeśli ten okaże się słaby, który byłby najlepszy?

Link to post
Share on other sites

U mnie raz siedział M130 Guardera (to takie M135, po ubiciu M130) na BU Guardera. Śmigał spoko przez pół roku. Na strzelanke średnio wywalam 2000 kulek, więc dobrze się trzymały części. Reszte miałem stock. Ale przerzuciłem się na M120, bo nie potrzebowałem takiej mocy i nie chciałem nikogo uszkodzić :P Dopiero po 3 latach poszedł mi tłok, ale to już na M120 :P

 

Na moje możesz tam wstawić śmiało M150. Jeśli będziesz używał singla, nie powinno być problemu. Gearbox v3 sam w sobie jest dosyć pancerny.

Link to post
Share on other sites

No koniecznie daj znać. A te śruby to mają zastąpić także tylnią płytkę, która trzyma GB? @Rafcio, to SP120 miałeś na stocku?

Nie, kupiłem potem kolejnego Guarderka, tyle, że M120. Wtedy już z BU, co dało dosyć konkretne fpsy i ładną szczelność.

 

Stockowo niby było M120 (replika z poznańskiego customs.pl, gdzie wymieniali na start pare części), ale szybko się ubiła i fps spadło.

 

Btw. Ta płytka z tyłu jest kijowa, zajmuje mase miejsca i pęka w miejscu śrubek. Polecam wybrać się do castoramy i poszukać plastikowego elementu z gwintem wewnętrznym, który wpasuje. Ja tak zrobiłem. Do tego wycięty kawałek szyny ze starego komputera, naklejony na to kawałek gumy i docisk idealny, nie do zajechania :D Takie szyny mają pusty środek gdzie idealnie można zmieścić śrubkę. No i batka się lepsza mieści. Mogę zrobić foto jak ktoś zainteresowany.

Edited by rafcio21
Link to post
Share on other sites

Cześć!

Tak jak poprzednicy: Celem jest zrobienie z AUG'a karabinu na daleki zasięg (semi only :icon_biggrin: )

Wspólnie ze znajomym chcielibyśmy zamontować w nim sp140 lub 145 elementa.

Problem w tym aby wydać na tuning jak najmniej się da (oczywiście rozumiem jakość=cena ale chcę uniknąć zbędnych/nie koniecznych wydatków).

Pytanie brzmi: Co należy zmienić w stockowym AUG (tej cholernie orisowanej wersji) aby wytrzymała tego springa?

Myślałem o:

- Wzmocnieniu tej "płytki" z tyłu.

- Oczywiście kable, bateria 11.1V

- wymianie szkieletu GB na jakiś potężniejszy.

Co jeszcze warto zmienić?

Edited by KaXardas
Link to post
Share on other sites

Btw. Ta płytka z tyłu jest kijowa, zajmuje mase miejsca i pęka w miejscu śrubek. Polecam wybrać się do castoramy i poszukać plastikowego elementu z gwintem wewnętrznym, który wpasuje. Ja tak zrobiłem. Do tego wycięty kawałek szyny ze starego komputera, naklejony na to kawałek gumy i docisk idealny, nie do zajechania :icon_biggrin: Takie szyny mają pusty środek gdzie idealnie można zmieścić śrubkę. No i batka się lepsza mieści. Mogę zrobić foto jak ktoś zainteresowany.

 

Ja chętnie zobaczę jak to rozwiązałeś :)

Link to post
Share on other sites

Mała relacja. Nowy wzmocniony gearbox JG różni się od starego AUGowego gearboxa (strzelam, że z okolic 2008 roku lub wcześniej) kolorem (czarna, nie przewodząca prądu powłoka) oraz wzmocnieniem wokół zębatek. Niestety nie jest wzmocnione to, co być powinno - okolica zębatki tłokowej oraz przód korpusu, gdzie gearboxy przecież pękają najczęściej. Grubość ścianek wydaje się taka sama. Nowy gearbox jest cięższy niż starszy, wydaje mi się, że stop może być inny, bo samo wzmocnienie zębatek tak by wagi nie zmieniło. Niemniej, po około 200 strzałach z M170 Ultimate gearbox trzyma się całkiem nieźle i czuję, że potrzyma jeszcze długo. Miejscami zdarzały się nawet i serie, wszystko było ok.

 

Gearbox dociśnięty jest na razie w stary sposób: znalazłem grubą śrubę, która wraz nakrętką ledwo wchodzi pomiędzy tył gearboxa (tam gdzie się kończy sprężyna), a kanał, w którym przebiega śruba trzymająca górny tył body. Ta śruba zasadniczo powinna trzymać się sama po wciśnięciu na miejsce, ale aby nie wypadła podczas strzelania i biegania, podtrzymuje ją inna śruba, przechodząca na wylot przez body. Ponieważ wydaje mi się, że gearbox się trzyma całkiem nieźle, nie chce mi się na razie jeszcze mocniej dociskać dodatkowymi śrubami.

 

W stocku w nowym AUGu A2 siedziały plastikowe łożyska 7mm, żeby wymienić je na stalowe z Taiwanguna, musiałem delikatnie rozwiercać otwory, bo nie wchodziły.

 

Do komory metalowej G&P nie wchodzi Madbull Niebieski. Nieważne ile dałbym olejku, jakich ruchów bym nie próbował, gumka jest po prostu za gruba. Dlatego póki co siedzi tam czarna gumka G&P, którą dostałem z komorą.

 

Silnik HT JBU i zębatki 32:1 w połączeniu z Li-Po 11,1 dają radę. Chyba jednak będę i mógł (bo na semi wszystko działa płynnie), musiał zablokować semi (względy bezpieczeństwa).

 

 

Po wyzerowaniu lunety z 80 kroków, uczciwie mierzonych tak, aby każdy krok faktycznie miał metr, po wyregulowaniu hopa byłem w stanie trafiać prawie każdym strzałem w metalowy wywietrznik wielkości 1,2m na 1,2m. Niedługo zmierzę taśmą mierniczą, z jakiej odległości jestem w stanie czysto trafić w człowieka.

Link to post
Share on other sites

Po lewej i po prawej wyszlifowałem nieco krawędzie i wkleiłem powiedzmy, że coś takiego:

http://www.sklep.cyfronika.com.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_64f7448858f2e0252dd076c3d88ebb69.jpg

Z tym, że plastikowe i o wiele krótsze - żeby nie przeszkadzało w cofaniu się tej blaszki, która jest na sprężynce ruchoma. Jedyna wada takiego ustawienia to specyficzny sposób wkładania gearboxa. Trzeba go wsadzać pod kątem ok 30 stopni i mocno rozszerzyć body przy tym. Powinien bez problemu wskoczyć na prowadnice.

 

6kgnnfh.jpg

pLB4U3L.jpg

 

Ten srebrny, dociskający element to odpowiednio oszlifowana szyna komputerowa. Do szyny przykleiłem taśmą kawałek gumy, tak, by nieco amortyzować całą konstrukcję.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Auga a4 od jg. Chciałem go trochę "podkręcić". Mam zamair wymienić:

-Gumkę

-Lufe na precke

-Sprężyna

-Okablowanie

-Bateria

-Mosfet

 

Polecacie coś?

 

Do tego dodam że szukam także celowników(Reddot/Eotech), latarki oraz dwójnogu.

 

Jeśli macie jakieś propozycję napiszcie. Z góry dziękuje.

 

 

Witaj, czy w tym temacie nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie ?

S1

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...