Ferduch Posted January 1, 2014 Report Share Posted January 1, 2014 (edited) Mam pytanie czy da się jakoś rozróżnić ABS od innych materiałów drukowanych na tej drukarce ? Mam oto i taki kubeczek wydrukowany na owej drukarce przez znajomego znajomych rodziców, ów kubek nie lubi ciepła i jest dość twardy. Kubeczek radzący sobie z palcem w.... uszku z 17,5 kg na głowie http://imageshack.co...3/5477/xwdf.jpg http://imageshack.co...2/6710/kb6z.jpg http://imageshack.co...1/6452/h3fd.jpg Przyglądam się niemu i powiem wam, że to naprawdę fajny bajer chyba wyposażę się w taką jedną. Jak coś kubeczek to jest tylko nieudana próba, wyraźne widać niedociągnięcia a do tego widać wypukłości na ścianach. Szczerze to aż się zdziwiłem że kubeczek dał radę z 17,5 kilogramami, nawet się nie rozjeżdżając się na boki. Pozdrawiam @edit Dodam jeszcze, że kubeczek ma 8cm wysokości i 7,8 cm szerokości wewnętrznej bez uszka. Edited January 1, 2014 by Ferduch Quote Link to post Share on other sites
cube Posted January 4, 2014 Report Share Posted January 4, 2014 ABS po przetarciu acetonem zrobi się gładszy. Po dłuższym przecieraniu się w nim rozpuści. Można też go mocno wygiąć, nie pęka szybko i w miejscu gięcia odbarwia się na mleczny kolor i robi się gładszy. PLA nie reaguje z acetonem, przy wyginaniu się łamie. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted January 7, 2014 Report Share Posted January 7, 2014 haael, choć także prowadzę działalność, uświadczyłeś gdzieś, bym w taki sposób się reklamował? To jest forum a nie bazar. Rozmawiaj - ja nic nie mam do tego, ale bez tych cen, vatów itp itd. Tu się nie sprzedaje. Niestety nie będę edytować postów i usuwać fragmentów - będą lecieć całe bez względu na to jak merytoryczna była reszta postu. Quote Link to post Share on other sites
haael Posted January 8, 2014 Report Share Posted January 8, 2014 OK, przepraszam, podporządkuję się. Quote Link to post Share on other sites
Znachor Posted December 27, 2014 Report Share Posted December 27, 2014 Taki ciekawy filmik znalazłem na necie. Myślę, że jest to przyszłość airsoftu, tylko druk 3d się upowszechni i za chwilę każdy będzie drukował sobie części i repliki :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
x54 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Ja już sobie wydrukowałem ... uchwyt do PKP. Teraz obróbka Quote Link to post Share on other sites
wegorz Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Jak jest z wytrzymałością takiego materiału z drukarki na ciepło? Można np. wydrukować łoże do palnego AK bez obaw, że się rozpuści? Jako ciekawostkę powiem, że łoża Cymy dają radę w samopowtarzalnych AK (w automacie już zaczynają trochę śmierdzieć), więc jestem ciekawy. Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Drukowaliśmy zębatki i układ przeniesienia napędu do pojazdu pokazowego na uczelni i nie ma z nimi najmniejszego problemu, trzymają się świetnie. Ze ścieraniem i łamaniem nie ma problemu przy takich zastosowaniach. Jeżeli chodzi o wytrzymałość termiczną... To zależy od filamentu, w moim przypadku temperatura robocza głowicy wynosiła ok. 240 stopni Celsjusza, wtedy filament topił się i był plastyczny, ale myślę, że deformować zaczyna się w nieco niższych temperaturach ;) Quote Link to post Share on other sites
Afrati Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Wraz z kolegą z ekipy już od dwóch lat drukujemy własne wariacje na temat zestawu słuchawkowego z PTT. Wśród znajomych śmiga już kilka zestawów, działających bez problemu, niedługo wprowadzimy jeszcze v.2, z poprawionymi mocowaniami i kilkoma udoskonaleniami ;) Kiedyś też wydrukowaliśmy płytkę selektora do Scara od VFC - z tego, co wiem, działała dość długo. Podobnie z szynami RIS - bezproblemowo, o ile nie są poddawane dużym przeciążeniom. Z doświadczeń powiem jedynie, że PLA, z racji bycia organicznym materiałem, po jakimś czasie staje się znacząco słabsze i podatniejsze na uszkodzenia. W tej kwestii wygrywa ABS w połączeniu z waporyzacją. Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted February 23, 2015 Report Share Posted February 23, 2015 Ile taka drukarka kosztuje? Jak z przeneisieniem projektu z papieru na komputer? Są jakieś skanery? Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted February 23, 2015 Report Share Posted February 23, 2015 (edited) Zależy czego oczekujesz. Jakie pole robocze. Jaka grubość warstwy (dokładność wydruku). Jakimi materiałami będzie drukować ( a zrobiło się tego multum – od ABS, PLA, guma, po takie freak'i jak podróba drewna, gips, cermaika itd.) Najtańszego rep rap'a widziałem za 1000 na allegro kilka miesięcy temu, są droższe (około 3500 do 8000) i jeszcze droższe profesjonalne/przemysłowe (od 15000 do nawet 200000 i więcej). Ja zamówiłem taką ze średniej półki w hiper cenie i czekam na dostawę. Przypłynie w sierpniu. W zamian za cierpliwość i pole wydruku (niewielkie ok 20X20X20 cm) otrzymuje wymienne głowice, min. druk 3D, uchwyt do długopisu/markera, laser do cięcia i grawerowania, możliwość dokupienia głowicy do frezarki, druku dżemem(?) itd. Dodatkowo ma zintegrowany skaner 3D (niestety o małym polu roboczym). Standardowo projektujesz element w programach do projektowania 3D (np. autoCAD) a następnie przepuszczasz plik przez program który konwertuje go na mapę ruchów dla ramienia drukarki. Pokładam w tej technologii wielkie nadzieje związane z moim karabinem. Przyjdzie to będziemy testować. Ktoś kiedyś pisał tutaj że zrobił granatnik pistoletowy właśnie na drukarce 3D. Będę się starał powtórzyć ten wyczyn. Co do wytrzymałości – uważam że w projekcie elementu, np. szyny ris można ująć jakieś kanaliki/komory które po wydruku można wypełnić pod ciśnieniem żywicą epoksydową lub jakąś jej wariacją typu płynny metal. Myślę że stosowanie włókna szklanego i żywicy (oczywiście w momencie kiedy jest to możliwe) też ma sporo sensu. Zdaje się że ktoś kto robi własną replikę od początku coś pisał na ten temat na tym forum. W pewnych okolicznościach można też wpakować w element po prostu kawałek blachy albo stalowy pręcik. Ogólnie sprawa jest raczej droga w produkcji (więc na przemysł nie ma co liczyć) ale można spełnić swoje małe marzenia (np. moje – cholernie trudno dostępna i jeszcze droższa konwersja do aug, w/w granatnik czy inne uber kosmiczne usprawnienia/stabilizatory/montaże/dystansery itp). Edited February 23, 2015 by progressive Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted February 23, 2015 Report Share Posted February 23, 2015 Wytrzymałość szyn ris jest bardziej niż zadowalająca, nie trzeba żadnych kanalików. Blacha czy inne metale to bardziej estetyka, niż wytrzymałość. Quote Link to post Share on other sites
blysk Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Witam. Czy z któryś Panów posiadający drukarkę 3D skusiłby się na wydruk DBAL A2. Wydmuszki rzecz jasna ;) Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Zależy jakie są wymiary wydruku (druk o dużej powierzchni na drukarce, do której mam dostęp czasami odkleja się od stolika i nieładnie wybrzusza) i czy masz model 3D :P Pamiętaj, że część drukarek 3D słabo radzi sobie z małymi szczegółami, a przy drukowaniu wydmuszki prawdopodobnie pojawią supporty, które dodatkowo zepsują wrażenia wizualne. Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted April 13, 2015 Report Share Posted April 13, 2015 Dbala trzeba by było zaprojektować najpierw, bo nie ma na necie gotowych modeli. Civ_1994, masz drukarkę z gorącym stołem? Odklejanie i wybrzuszanie się jest spowodowane nieprawidłowym ustawieniem temperatury stołu. Można też sobie poradzić inaczej, malując taśmę kaptonową sokiem z rozpuszczonego ABS. Resztki filamentu wsyp do acetonu i pomaluj podłoże, zrobi się coś w rodzaju folii, do której świetnie przykleja się wszystko. Co do samego dbala, to osobiście wydrukowałbym tylko drobnicę, a cały korpus wyciął z płyty ABS i skleił w pudełko. Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted April 14, 2015 Report Share Posted April 14, 2015 Czorkot, tak, drukarka, której używam ma podgrzewany stół. Zawsze smarujemy stół klejem lub specjalnymi preparatami, ale twojego pomysłu jeszcze nie próbowaliśmy ;) Co do odklejania: występuje ono tylko w przypadku wydruków o dużej powierzchni i/lub wysokiej masie, jednak ostatnio jest to coraz bardziej losowe, więc możliwe, że to po prostu wina filamentu. Temperatura jest raz na jakiś czas korygowana, więc myślę, że to nie to. Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted April 14, 2015 Report Share Posted April 14, 2015 Spróbuj soku z ABS, ewentualnie można jeszcze robić uszy królika. ABS się kurczy, gdy stygnie, więc zawsze duże elementy będą mieć tendencję do odklejenia się. Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted April 14, 2015 Report Share Posted April 14, 2015 Spróbowałem, efekt jest podobny, może nawet nieco lepszy, niż w w przypadku kleju i spreju do stołów. Wydruk trzyma się wręcz genialnie, może nawet za dobrze, bo wymaga użycia znacznej siły przy oddzielaniu od stolika, a później przy usuwaniu dolnej warstwy supportowej. Niestety, wydruki i tak są nieco wybrzuszone, nawet w przypadku zębatek o średnicy nieco większej niż pięciozłotówka (ale za to była one gęsta). Minusem tego rozwiązania jest latanie między pomieszczeniami (w pokoju z drukarką staramy się ograniczyć cyrkulację powietrza przed i w trakcie wydruku, bo gorący filament łapie kurz jak mało co ;), a soczek niestety jest nieco drażniący, więc ogarniamy go w pokoju obok). Zobaczymy, jak tak dalej będzie, to pomyślimy nad zmianą filamentu. Możesz powiedzieć coś powiedzieć o uszach królika? Za jakiś miesiąc spróbuję wydrukować chwyt na szynę RIS, więc chciałbym to ogarnąć do tego czasu. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 Hejka! Dread nie logował się od pół roku. Czy ktoś z was drukuje części do replik? Potrzebuję zwalniacza magazynka do P90. Dostarczam gotowy projekt. Quote Link to post Share on other sites
czortkot Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 Możesz powiedzieć coś powiedzieć o uszach królika? Nie mój obrazek, pierwszy lepszy z netu: Do projektu dodajesz uszy królika, które przyjmują na siebie zniekształcenia. Po ostudzeniu ucinasz je po prostu. Buniek, w jakim rozszerzeniu masz plik? Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted April 20, 2015 Report Share Posted April 20, 2015 .skp i .stl .Generalnie jest to darmowy plik który można pobrać z tej strony http://www.thingiverse.com/thing:197068/#files. Cały myk polega na tym, by zrobić to z takiego kompozytu co by był na tyle elastyczny by dało się założyć na body i zatrzasnąć, ale żeby nie wyskoczył bez magazynka. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted July 19, 2015 Report Share Posted July 19, 2015 Odgrzeję nieco kotlet. Pany, na jakich drukarkach śmigacie? Planuję kupno gotowego kitu Prusa i3, ale odmian jest od zajubania, a rozbieżność cen też jest znaczna. Myślicie, że warto to ściągać? http://www.aliexpress.com/item-img/Hot-Full-Acrylic-Quality-High-Precision-Reprap-Prusa-i3-LCD-Acquired-DIY-3d-Printer-Kit-with/2026704108.html# Przez głowę przechodzi mi też rework 1.5, jak i hephestus. Pierwszy imo nieco drogi, a drugi nie ma hotbedu. Proponowano mi, żebym nie kupował kitu a sam złożył model p3steel. Dostęp do wycinarek, tokarek itd mam. Nie wiem natomiast co z resztą części, typu elektronika,ekstruder itd. Dajcie znać, co o tym myślicie. Quote Link to post Share on other sites
Beryl Posted July 30, 2015 Report Share Posted July 30, 2015 Kup sobie stary komplet elektroniki w Chinach tj plytka krańcówki heatbed głowica silniki w Polsce za 50 płn sztuka i składaj sam zamkniesz sie w 800 zł koniec offtop Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.