wiciok Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Zwykły szkielet V.3 z G36 JG. Dziura wiertarą z tyłu, potem wiertarka w imadło, frezik od dremelka i powiększanie otworu. Cięcie dziur na skrzydełka dremlem, wyrównanie też. Skrócone skrzydełka od prowadnicy (CYMA stalowa), grawerka i 2 zwykłe podkładki przykręcone z tyłu. Drobne nacięcia frezem wewnątrz GB, żeby prowadnica się w miarę zatrzaskiwała. Mycie wszystkiego z opiłków i gotowe. No, jeszcze wywalenie płytki zasłaniającej GB z tyłu. http://imgur.com/a/z4brc#twKf2Pt Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 A nie lepiej byłoby zrobić nacięcia pionowo? Skrzydełka nie byłyby oparte o łączenie połówek. Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 A nie lepiej byłoby zrobić nacięcia pionowo? Skrzydełka nie byłyby oparte o łączenie połówek. Heh, właśnie miałem to napisać. Skrzydełka mogłyby wtedy korzystać z fabrycznych wyżłobień. Co nie zmienia faktu, że kawał dobrej roboty - kiedyś myślałem nad tym w swojej giecie, ale sprzedałem ją razem z tym planem :D Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 23, 2014 Author Report Share Posted July 23, 2014 Skrzydełka i tak trzeba skracać, bo się nie obrócą, gdyż zwyczajnie nie ma na to miejsca. W związku z tym fabryczne otwory tylko przeszkadzają, bo zmniejszają wytrzymałość szkieletu w miejscu oparcia prowadnicy. Chyba, żeby zrobić tarczką od dremla nacięcia w poprzek, przedłużając otwory po skrzydełkach, co umożliwi obrót, ale uznałem, że będze to mniej wytrzymałe i łatwiejsze do popsucia niż obecne rozwiązanie. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 26, 2014 Report Share Posted July 26, 2014 W replikach AK to nie przejdzie, szkoda :teeth: Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted July 26, 2014 Report Share Posted July 26, 2014 W AKS-74 by może przeszło, jakby ciutkę korpus podciąć. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 26, 2014 Report Share Posted July 26, 2014 Nir przejdzie. Oglądałem wnikliwie. Osłabiać korpus i być mega czujnym podczas skladania i rozkładania kolby, dont like it! Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted July 26, 2014 Report Share Posted July 26, 2014 No właśnie, osłabienie. A co ze starymi konstrukcjami, gdzie ogon kolby odsuwało się do góry? Jak na razie tylko APS zrobił szybką wymianę sprężyny w AK, ale to wciąż APS, czyli kijem nie tykać. Quote Link to post Share on other sites
Rafikk222 Posted December 19, 2014 Report Share Posted December 19, 2014 (edited) W AK też się przydaje, może i nie wymienisz spręzyny w warunkach polowych, ale mnie osobiście irytuje składanie GB szczególnie gdy mi ten nieszczęsny spóst nie chce wejść >_< Też myślałem o czymś takim tylko ja chciałem zrobić z tyłu duży otwór (tak by łatwo spręzyna wychodziła wraz z prowadnicą) a potem nagwintować dużym gwintownikiem i wkręcić krótką gróą śróbę co o tym myślicie? PS: Możesz pokazać dokładnie jak to zrobiłeś? Zdjęcia wnętrza GB do mnie najlepiejby przemówiły. Edited December 19, 2014 by Rafikk222 Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 19, 2014 Author Report Share Posted December 19, 2014 Wszystko jest dokładnie widoczne na zamieszczonych zdjęciach, w środku nie ma nic szczególnego. Gwintowania tylnej ścianki jakoś sobie za bardzo nie wyobrażam, wydaje się być za cienka, plus i tak śrubę trzeba by specjalnie dorabiać. Oczywiście skrzydełka w prowadnicy i tak trzeba by wyciąć. Quote Link to post Share on other sites
dik89 Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Zainspirowany tematem, sam zacząłem modyfikacje gb w swojej giecie. Bolączka dla mnie była kwestia niestawilności prowadnicy przy takim jej umiejscowieniu. Z racji, że prowadnica nie miala się o co zaczepić aby sie nieobracać, a nie chciałem robić dodatkowych wyżłobień(żeby go nie osłabiać), wpadłem na pomysł, aby ją usztywnić. Teraz nie dość, że prowadnica jest dobrze wycentrowana(siedzi tam, gdzie ma siedzieć i nie przemieszcza sie na boki) to dodatkowo jest zablokowana tak, ze niebędzie sie obracać(przez co nie wypadnie z otworu). Pomogła mi w tym druga plastikowa prowadnica, ktora miala sześciokątne wgłębienie, w ktore wchodzi nakretka podklejona lakierem do paznokci(mojej damy, rzecz jasna;)) https://lh4.googleusercontent.com/YMN4QrX10H19HLPmliZ4BQqX9nKpQThzzPmI4qrpmwo=w658-h877 https://lh5.googleusercontent.com/9DG8JKU-6gMSp934Rs7KG-dRKQjfoTBiGrsGiqoCrNI=w658-h877 https://lh6.googleusercontent.com/3e-CDBQbbesGHmppwkXW2UGgy7HjNzao-Yg-hDyH2dQ=w987-h1316-no https://lh3.googleusercontent.com/YI3CTuBaNTQs9l8X_Ys6OVWWKSb6EbRWXGbPjxJMyR0=w987-h1316-no Do zakończenia projektu brakuje mi tylko nakretki trzymajacej "blokade" zrobiona z plastikowej prowadnicy. Dostęp i wymiane sprężyny realizuje dzięki małym kombinerkom(a nie śrubokręt krzyżakowym jak Wiciok) w moim multitoolu, z zestawu osobistego "every day carry". Quote Link to post Share on other sites
lech Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 Tak z ciekawości. Co ile zmieniacie sprężynę? Quote Link to post Share on other sites
dik89 Posted February 18, 2015 Report Share Posted February 18, 2015 (edited) Od kąd zostala mi jedna pełnowymiarowa replika(nie licze 2xaep i pompki), to moglem sobie pozwolic tylko na strzelanki off limit. U mnie w krk, w okresie późna wiosna-wczesna jesień, na najpopularniejszej miejscowce jest ustanowiony limit 350fps(istny sajgon sie robi) i z myśla o tym oraz cqb zrobilem ta modyfikację. A drugiej repliki szybko nie kupie specjalnie pod 350. Po za tym, lubie grzebac w replikach, ale nie tylko po to by wymienic springa. Zrobic cos nieszablonowego i dzialajacego daje mi frajde, a co więcej, skladanie gb bez sprezyny to czysta przyjennosc :D Edited February 18, 2015 by dik89 Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted November 14, 2015 Report Share Posted November 14, 2015 (edited) Od kąd zostala mi jedna pełnowymiarowa replika(nie licze 2xaep i pompki), to moglem sobie pozwolic tylko na strzelanki off limit. U mnie w krk, w okresie późna wiosna-wczesna jesień, na najpopularniejszej miejscowce jest ustanowiony limit 350fps(istny sajgon sie robi) i z myśla o tym oraz cqb zrobilem ta modyfikację. A drugiej repliki szybko nie kupie specjalnie pod 350. Po za tym, lubie grzebac w replikach, ale nie tylko po to by wymienic springa. Zrobic cos nieszablonowego i dzialajacego daje mi frajde, a co więcej, skladanie gb bez sprezyny to czysta przyjennosc :icon_biggrin: Ja mam 1 głupi pomysł, bo mi się dymu podczas strzelania zachciało :icon_wink: Zobaczę czy kiedykolwiek się za to wezmę :icon_biggrin: Ale bez ot świetny pomysł, zaopatrzę w to moją giete :icon_biggrin: Edited November 14, 2015 by erykxdxd Quote Link to post Share on other sites
Mike007 Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Sory za odkop, ale temat wydaje mi się ciągle ważny i na czasie. Jak widać, da się samemu przerobić gb v3 na system szybkiej wymiany sprężyny, ale czy są na polskim rynku dostępne osobne szkielety v3 z tym patentem? Planuję coś takiego założyć w swoim AK, a z przerobieniem szkieletu tak żeby pasował do AK będzie problem... Druga sprawa, że zamiast kupować osobny szkielet można by było go wymontować z jakiejś repliki. Z tego co wiem, gb v3 z tym patentem występuje w AUGach od APS/GFC i gietach Boyi? Są jeszcze jakieś repliki gdzie to się stosuje? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted April 13, 2016 Author Report Share Posted April 13, 2016 G36 Ares i S&T, nowsze szkielety APS (nie mówię o tych które są w augach, bo APS je tylko branduje). Inna sprawa, że w AK to dużego zysku z zastosowania takiego szkieletu nie będziesz miał... Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Aps ma v3 z szybką wymianą sprężyny jeszcze w UARze. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted April 13, 2016 Author Report Share Posted April 13, 2016 No właśnie o tym szkielecie pisałem wyżej. O, jeszcze jest 2 gen. E&L. Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted April 14, 2016 Report Share Posted April 14, 2016 Jest też szkielet retro arms z szybką wymianą sprężyny. Oczywiście mowa o v3 Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Jest sens robić coś takiego w emce? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Nie... Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted March 6, 2017 Report Share Posted March 6, 2017 @wiciok Jak trzyma się szkielet? Nie wypadła Ci sprężyna w czasie biegu czy coś? :icon_biggrin: Coraz częściej zastanawiam się nad taką przeróbką do v6 bo szkielet gb od KA jest nie do dostania :icon_confused: Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted March 7, 2017 Author Report Share Posted March 7, 2017 Nie mam już tej repliki, aczkolwiek gdy miałem to nie było absolutnie żadnych problemów z prowadnicą. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.