Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Rogaś

Mancraft [Sprężynowe]

Recommended Posts

Eh i wlasnie to mnie martwi... Wydać tysiaka na kowersje i miec niestabilne fpsy.

Często to spotykane ?

Wiele osób ma regi od mc, a nieliczne opisują że mają z nimi problem. Ta stabilizacja po 1000 strzałów, to jakaś bajka - niby co tam ma się docierać? U mnie i na 3 innych replikach z konwersjami jakie ostatnio testowałem, niezależnie od rega, fps miały skok max. +/-2, tyle tylko że na hpa.

 

Poza tym, konwersja pdik w porównaniu do silników hp jest tania, średnio połowa ceny, a poza tym nikt ci nie każe używać mankraftowskiego rega, pod snajpę możesz sobie sprawić np. valkenowski lub empire, a pod klasyczny szturm to lpr lub podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gdzieś na internecie znajduje się poradnik jak konserwować Sdiki oraz regulator ?

Co dokładnie i mniej więcej jak często należy robić ?

Smarowanie ? Czym i kiedy ?

Wymiana uszczelek co mniej więcej jaki czas ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gdzieś na internecie znajduje się poradnik jak konserwować Sdiki oraz regulator ?

Co dokładnie i mniej więcej jak często należy robić ?

Smarowanie ? Czym i kiedy ?

Wymiana uszczelek co mniej więcej jaki czas ?

Odnośnie sdik - prącie bardzo

 

O regach nie nagrywałem, bo w zasadzie nie ma bardzo o czym, tam się tylko czyści i bardzo rzadko zmienia 1 oring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki bardzo.

Rzeczywiście prosto po wytłumaczeniu.

Teraz tylko czekam aż przyleci paczka.

Jeśli zamówiłeś to do jakiegoś 4-takta, to składając najpierw wpuszczasz do cylindra wężyk z trzpieniem konwersji, wężyk wypuszczasz przez otwór w cylindrze, gdzie normalnie wchodzi bolec blokujący z zespołu spustu, na wężyk nakładasz tulejkę i dopiero na to zespół spustu. Potem już z górki, do cylindra wrzucasz kolejno sprężynę i gazowy odpowiednik tłoka, dociskasz wszystko głowica cylindra i zakręcasz.

2 uwagi:

- przed złożeniem warto sprawdzić jak zgrywa się dysza z komora hu i lekko przepolerować samą dysze, zaoblając czoło, tak by nie haratała kołnierza gumy hu;

- na gwint głowicy warto dać jakiś klej do gwintów lub odrobinę lakieru do paznokci - żeby to się nie rozkręcało, a lubi. Lepsze zawsze jakieś lepiszcze niż dokręcania na chama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Mendi ale w SRS A1 to wygląda zupełnie inaczej niż w VSR.

Dysza jest z orginalnego zamku więc nie ma problemu charatania gumki HU.

Spust jest zrobiony zupełnie inaczej - bo po prostu puszcza tylną część konwersji.

Doszła do mnie używka i ogólnie jestem zadowolony. Po rozkręceniu, przeczyszczeniu i przesmarowaniu gęstym smarem - wszystko trzyma ciśnienie w konwersji. Działa pięknie.

Ale reg z adapterem na co2 to już inna sprawa...

Niby nic nie cieknie ... ale stabilnego ciśnienia łatwo zrobić nie mogę.

 

Zauważyłem że jeżeli powoli odciągam dzwignie do tyłu (daje dużo czasu na załadowanie konwersji) to fpsy są bardziej stabilne.

Jak robię to dość szybko - na manometrze widać rozrzut i to dość duży - Zamiast 15 bar spada np do 12,5 czy coś koło tego.

Mam stabilne strzały na 0.45 - 480 480 480 a jak załaduje szybko - nagle robi się 470 albo 465... Nie wspominając o kilku przypadkach gdzie spadło do 420.

 

Do tego zauważyłem że regulacja pokrętłem regulatora jest skokowa - ogólnie mam dwa skoki ... od zera do 10 bar a potem nagle od 10 do 15. Praktycznie nie ma regulacji pomiędzy tymi wartościami.

Czy w regu coś trzeba nasmarować w regulacji ? Bo mi to wygląda jakby przez tarcie była taka reakcja - i dopiero znaczna zmiana ciśnienia powoduje przesunięcie tego co odpowiada w regu za regulację.

Poszperam jeszcze o budowie regów mancrafta - niestety ale jeszcze zupełnie nie orientuję się w zasadzie ich działania.

 

Link jak to wygląda już na replice:

http://imgur.com/a/tgSPE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż pierwsza strzelanka przy temp 27 stopni za mną i cóż... Szału nie ma.

Regulator tak jak myślałem nie ustawia stabilnego ciśnienia - na samym nanometrze po strzałach widać że wskazówka pozostaje w dość dużym zakresie ciśnień. I nie ważne czy na zielonym (gdzie wychodzą troche za duże fpsy bo około 680 przeliczając na 0.2) czy na czerwonym zakresie.

Wolno przeładowując jestem czasem w stanie ustawić kilka strzałów pod rząd w podobnym zakresie fps, ale potem nagle strzela do 40 fps mniej albo więcej.

Nie sądze żeby to była wina sdika, bo na regulatorze widać te skoki i moge domyślić się ile mniej więcej będzie fps po różniby w wskazaniu nanometru...

Używam naboi co2 umarexu.

Jest szansa że to przez naboje ? Czy po prostu trafiłem na taki reg ?

Drugie pytanie - jaki inny regulator byście polecili - obawiałem się ze mancraftowy może robić takie jaja. Są wogóle regulatory które sprawiają się stabilnie ? Zawsze ? A nie jest to kwestia szczęścia ?

Da się coś z tym regulatorem zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reg nowy? Jeśli tak to wysyłaj na gwarancję.

Tak jak już pisałem: wielu ludzi te regi ma, a niewielu narzeka. Ten który posiadam, mechacę od 3 lat i problemy były tylko raz, z niekontrolowanymi przyrostami ciśnienia, ale pomogła wymiana sprężynek. Niedawno sprawdzałem 3 repliki na mankraftowskich regach, z sdik i pdik i fps były stałe jak drut, niezależnie czy na co2 czy na hp.

 

Chłopaki od Spajdy, dobrego zdania o regach mc nie mają, ze względu na ich słabą przydatność pod silniki hp (za wolne odświeżanie rega przy dużych przepływach). Możesz sobie poszukać innego rega, empire albo valkena, ale zwykle mają do 120-140 psi - pod sdik to wystarcza, pod pdik już nie. No i cena, średnio 2x tyle co mancraftowski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reg z tego co widze praktycznie nowy - ale jestem drugim właścicielem to nie wyśle na gwarancje.

Rozłożyłem go wczoraj na czynniki pierwsze - tak żeby zobaczyć zasadę działania.

Z tego co widzę uszczelki na korpusie są funkiel nówki nic nie przecieka. W zaworze czerwona uszczelka jest w dobrym stanie.

Obie sprężyny wyglądają ok. Żadnych nalotów ani osadów...

 

Regulator w środku smaruje się czy też ma być suchy ?

Bo może to kwestia lekko za dużego tarcia w samym zaworze w środku.

 

Czy przewód podłączający rega do sdika ma też wpływ ? Może gdzieś wygina się i ciśnienie nie zdąża się wyrównać?

 

Pdik mnie nie interesuje. Używam tego tylko do czterotaktu więc błyskawiczne odświeżanie z rofem 80k/s nie jest mi do niczego potrzebne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pdik nie ma trybu auto, tam da się osiągnąć szybkim palcem max. 3 kulki na sekundę i wtedy reg może mieć fochy, choć u mnie nie ma bo mam bebechy do high flow.

Pomimo, że jesteś drugim właścicielem, to chłopaki zwykle takie rzeczy serwisują, bo przecież nikt inny tego nie produkuje. Wejdź na ich stronę, napisz maila że masz takie problemy i im rega wyślij. Naprawią lub wymienią - porządna firma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sucho to mało co lubi jeździć ;)

Suchy, zniszczony oring lub uszkodzenia w powierzchni cylindra pod pokrętłem mogą skutkować skokową zamiast płynną pracą "zbijaka" zaworu. Nie bez znaczenia jest syf w niektórych kartuszach CO2 lub butlach. Sprawdź czy N2O od HENDI nie wyjdzie Ci taniej niż CO2, na pewno czystsze.

Edited by shamoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche naszukałem się jak dokładnie działa regulator - na forach paintballowych na szczęście było jasno wytłumaczone.

Domyśliłem się co ma pracować i gdzie się uszczelniać - więc po przesmarowaniu smarem silikonowym i regulacja i sama praca się znacznie poprawiła. Wcześniej regulator był zupełnie suchy...

 

Między strzałami max 2-3 fps różnicy, ale co mnie ciekawi to że fpsy na CO2 konsekwentnie wzrastają.

Czy to jest wina dużej ilości strzałów i ochładzania rega ? Bo wywaliłem cała kapsułę w jakieś 5 min.

Przetestuje stabilność w niedziele już podczas normalnej strzelanki.

 

Hmm zamówie i też zobacze N2O. Mniej ochładzają zawór podczas rozprężania się ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na dniach pojawi się na głównej test nowej konwersji pdik pod swd, tam robiłem testy wydajności na 1 kapsule co2 i 60 strzałów wywalałem w minutę. Przy końcu kapsuły reg mc już przymarzał i ciśnienie faktycznie rosło.

Na hpa czy n2o nie było tego efektu, bo reg sie nie syfi i nie przymarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ale z CO2 przy szybkim strzelaniu/przeładowywaniu będą jazdy z mocą.

CO2 nie zdąży się dostatecznie rozprężyć/ustabilizować kiedy trafia za zaworem w układ zawór rega/wąż/replika gdzie się dalej stabilizuje/ogrzewa przez co ciśnienie rośnie.

Nie bez powodu w regach/układach pod CO2 stosuje się wstępne komory rozprężające, zresztą chyba coś podobnego MC zaimplementowało w ostatnim regu.

Mam teorię, że węże pękają, w szczególności przy regu, nie tyle z powodu ciśnienia co ochłodzenia zwiększającego kruchość i ciśnienia. Póki co wężyki strzelały mi tylko na kapsułach CO2 i praktycznie na 15cm odcinku za regiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli pisząc "odświeżonego"? W sensie z aktualnej serii, anodowane? Do czego to potrzebujesz?

Mam taki na warsztacie, kumpel kupił to 2 tygodnie temu pod sdik. Reg bez problemów śmiga przy 12-14bar, czyli 180-200psi, tyle tylko że na co2 i konwersjach pdik, szybko się schładza i powoduje niestabilności. Na hp nie ma problemów, niezależnie od konwersji i szybkości palca.

 

U siebie wymiennie używam rega MC (najczęściej z kapsułą, gdy ejst mało strzelania a dużo łażenia) oraz empire (z butlą hpa, gdy jest sieczkarnia). Empire, dokładnie taki:

https://www.mrsport....-ASA-onoff/3131

ustawiam na 175 psi, pdik przy lufce 595mm daje mi wtedy 615fps na 0,2g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten zestaw "naprawczy" montowany teraz w regulatorach (jeśli to miałeś na myśli) i ostatnio testowałem go w polu. Różnica polega na tym że w końcu daje się ustawić wartości poniżej 8 bar i regulacja jest płynna. Jest za to problem z ustawieniem wysokiego ciśnienia. Nie wiem jaka jest granica, ale ja ustawiłem maksymalnie 10,5 bar i miałem wrażenie że wiele więcej już nie dokręcę. Jeśli widziałeś filmik na FB Mancrafta z pracy tego ustroju przy full auto, to wiedz że sprawa nie jest tak kolorowa przy większych dawkach pędnika. Ja na strzelanie ustawiłem około 5 bar, co dało mi 460 fps na 0.20 przy lufie 509 mm, używałem CO2 z butli 12oz na plecach i gumowego węża o średnicy wew 6,5 mm. Dawka była dopasowana do lufy 590. Przy full auto do 24 rps wszystko było ok, fps'y były stabilne. Kiedy przekraczałem tą wartość moc zaczynała spadać liniowo do czasu serii. Oczywiście na CO2 nie przesadzałem z palcem na spuście. Trzeba zaznaczyć że ustawiona dawka była potworna, a używany gaz raczej słaby do takich zastosowań. Dodatkowo to wszystko działo się na mojej konstrukcji i nie wiem jak to może wyglądać na elektro-zaworowcach czy innych podobnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem na FB Mancrafta informację o odświeżeniu regów. Potrzebuję czegoś do Wolverine Bolta, czyli semi i tylko HP. Aktualny Valken Ultra Rig daje ok 3-4fps różnicy, na filmikach widzę że regi zagraniczne dają na nim 1-2fps odchyłu. Szczelność mam taką że jak strzelę z lufą zatkaną palcem to co uda mi się utrzymać zostaje;) Ciekaw więc jestem jak sprawdziłby się rodzimy produkt:)

Edited by Szycha201

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niedawno robiłem test konwersji pdik pod swd (nazywa się toto svd pdik). Konwersja miała 2 wady:

- utrudnia dostęp do regulacji czeskiej komory

- nie ma blokady spustu.

Na poniższych fotkach pokazuję, jak prosto i łatwo zrobić blokadę spustu:

https://photos.app.g...5qdzZ74ZzKi5342

https://photos.app.g...CpEM6U9kQNzbdn1

 

Z zespołu spustu wybebesza wszystko poza językiem spustowym. Następnie górną cześć języka spustowego nacina się (np tarczą 1mm) a w wycięcie wstawia na kleju kawałek grubszej blaszki. Wypustek ramienia selektora ścina się pod lekkim kątem, w miejscu gdzie dotyka go nasza nowa blaszka.

 

W pozycji zablokowanej, blaszka języka spustu opiera się o krawędź obciętej wypustki selektora, skierowanej lekko pod skosem w dół (na fotach jest pozycja fire, wypustek poziomo). Po przestawieniu selektora na dolną pozycję, wypustek idzie do góry, a spust z blaszką elegancko przechodzi pod nim.

Proste, skuteczne, działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem panowie, mam pytanie: czy krótka lufa jaka jest w VSR G-Spec czyli 303mm jest wystarczająca żeby pośmigać na HP w limicie w stylu 500fps (na 0.2g) / 2.5J powiedzmy na kulkach 0,45g?

Przy obecnej konfiguracji sprężynowej (495fps na 0,20g) strzela to satysfakcjonująco, niemniej są pewne skoki fps i mogłoby to być cichsze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli dostosujesz redukcje do długości lufy, to nie ma najmniejszego problemu. Z tym, że do 500 fps darowałbym sobie konwersję gazową. Przy takiej mocy to można spokojnie większości bebechów stockowych używać, schody i koszty zaczynają się powyżej 550fps, wtedy konwersje maja sens.

A co do głośności, to dobrze poskładany sprężynowy 4-takt wcale nie jest głośniejszy od takiego z konwersją.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie kupiłem aw 388 od aresa z konwersją mancrafta, podpowiedziałby mi ktoś parę rad jak dbać o replikę i jak zręcznie zmieniać kapsuły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...