Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Co z tym HP ? Banować, zakazać, dopuszczać ?


Recommended Posts

Czarny powtórzę po raz trzeci weź, swoją replikę i schronuj ja na różnych kulkach. Wtedy się wypowiadaj.

 

Jeśli zaś wierzysz tylko w to co w necie, to sprawdź sobie pracę inżynierska, która była na WMASGu. Tam jest tabelka podająca jak w danej replice zmieniała się energia wraz z masą kulki.

 

Po trzecie jeśli uważasz ze z zasad fizyki wynika ze w układzie replika-gaz-kulka, kulka zawsze będzie miała taki sam udział energii, to bodaj tą zasadę fizyki. Jak wykładowca fizyki z chęcią się doksztalce.

 

Ok, masz rację. To zjawisko w przypadku oszustów nazywa się Joule Creepem. Czyli faktyczna zmiana wagi kulki na cięższą po chronowaniu na lżejszej.

 

Ładnie ktoś objaśnił to zjawisko, chodzi o okres czasu oddziaływania gazu/powietrza na kulkę w lufie. Im kulka cięższa tym dłużej zajmuje jej opuszczenie lufy czyli dłużej na nią działa czym zwiększa jej prędkość i energię.

 

Jakbyś poratował linką do tej pracy inżynierskiej to byłbym wdzięczny.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Absurd, to nie jest kwestia "oszustów" po prostu się przyjęły stare zwyczaje pomiaru na 0,2 i na 0 hopie, tyle. Rany co za paranoja. 99% ludzi w asg byłoby wedle tego co piszesz oszustami bo kto normalny strzela na 0.2 kulkach? Powinno się przymknąć ten temat tylko oczy krwawią a mózg cierpnie od niektórych prawd, praw i mądrości.

Link to post
Share on other sites

 

 

Ok, masz rację. To zjawisko w przypadku oszustów nazywa się Joule Creepem. Czyli faktyczna zmiana wagi kulki na cięższą po chronowaniu na lżejszej.

 

Ładnie ktoś objaśnił to zjawisko, chodzi o okres czasu oddziaływania gazu/powietrza na kulkę w lufie. Im kulka cięższa tym dłużej zajmuje jej opuszczenie lufy czyli dłużej na nią działa czym zwiększa jej prędkość i energię.

 

Jakbyś poratował linką do tej pracy inżynierskiej to byłbym wdzięczny.

http://wmasg.pl/pl/articles/show/633616

Link to post
Share on other sites

Absurd, to nie jest kwestia "oszustów" po prostu się przyjęły stare zwyczaje pomiaru na 0,2 i na 0 hopie, tyle. Rany co za paranoja. 99% ludzi w asg byłoby wedle tego co piszesz oszustami bo kto normalny strzela na 0.2 kulkach? Powinno się przymknąć ten temat tylko oczy krwawią a mózg cierpnie od niektórych prawd, praw i mądrości.

 

Człowiek potrafi się mylić, cały czas należy poszerzać swoją wiedzę. Zjawisko istnieje i niestety nie da się mu zaprzeczyć. Tu masz to ładnie opisane.

 

 

http://www.airsoftso...plained-123903/

 

Zależy czy ilość powietrza którą spręża twój system nie jest za duża dla np kulek 0.20. Jeśli tak jest to po tym jak kulka opuści lufę reszta powietrza ucieka. W przypadku cięższych kulek zostają one dłużej w lufie przez co powietrze dłużej je rozpędza co powoduje wzrost FPS /J.

 

W sumie biorąc to pod uwagę, jeśli chronujesz typowi ilość J na jego kulkach masz lepsze rozeznanie o mocy jego repliki. Na 0.20 wynik może być bardzo przekłamany.

Edited by _Czarny_
Link to post
Share on other sites

A przepraszam, pośpieszyłem się. Jeszcze z tydzień temu zasada miała inne brzmienie, stąd też mój comment. Teraz jest ok :)

 

Obecny pkt:

3.5 istnieje możliwość użycia repliki Mancraft oraz HP albo innych posiadających zawór umożliwiający regulację ciśnienia w trakcie rozgrywki. Wymogiem jest aby replika była wyposażona w tournament lock oraz poinformowanie organizatorów o zamiarze użycia w grze takiej repliki na najpóźniej 48 godzin przed rozpoczęciem gry.

 

Wcześniej pkt brzmiał o tak:

3.5 Zakazane są repliki Mancraft oraz HP oraz inne posiadające zawór umożliwiający regulację ciśnienia w trakcie rozgrywki.

Link to post
Share on other sites

Zasady SMS są aktualizowane z każdą imprezą SNAFU, czyli 2-3 razy do roku.

Staramy się unikać zabetonowania zasad a z drugiej strony przed każdą edycją szkolimy wszystkich uczestników z ich zapisów aby mieć pewność że wszyscy są na jednej stronie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Camp snafu - tak trzymać !!

 

Jako główny zainteresowany propagowaniem konwersji HP w Polsce staram się być na większości imprez, gdzie uczę, pokazuję i objaśniam co i jak z tymi replikami HP. Nie mogę być na wszystkich, ale mam zaufane osoby, które podpowiedzą co i jak, więc jest gitara !

 

Jeśli chodzi o dodatni efekt kompresji, tzw "Joule Creep" - występuje ona wyłącznie w źle skalibrowanych replikach - nie tylko HP ale każdych !

 

Jest to spowodowane nadmiarem powietrza wypychającego kulkę z lufy (źle dobranej dawki, za duży cylinder, itd), gdzie przy prawidłowej konfiguracji taki proces nie występuje lub jest on niezauważalnie mały.

 

Repliki składane przez nas mają optymalną dawkę do danej aplikacji (80% jest to szturm 450 FPS@0.20), i w zależności od lufy strzelają kulkami 0,28 lub 0,30. Tutaj kluczem jest dobranie dawki tak, by maksymalnie wykorzystać dostępne powietrze.

 

W AEGu ten efekt będzie tak samo widoczny jak w HP / GBB / spring / itd.

 

Jeśli martwisz się, że po chronowaniu na 0,2g AEG będzie miał "mniej FPS niż HP na cięższych kulkach", to zapewniam cię że ta replika HP nie będzie prawidłowo strzelać, i spokojnie swoim dobrze skalibrowanym AEGiem takiego "HPka" wyjmiesz. No chyba że nosi naszą naszywkę, to lepiej uciekać :)

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy moge takiego linka zamieszczać ale trudno zaryzykuję:

 

https://m.reddit.com/r/airsoft/comments/29wi1s/joule_creep_testing_results_various_guns_and_bbs/

 

Jak sie zagłębić w wyniki tego Pana jak i poczytać inne opracowania to wynika ni mniej ni więcej, że powodem jest nadmiar powietrza czyli np za duży cylinder w stosunku do lufy lub w hp za długi czas otwarcia zaworu (? Poprawcie mnie bo nie siedze w HP). Zjawisko może występować w AEG Hp springu tak samo jak w wiatrówkach, przypuszczalnie w broni palnej... Stąd zamiast limitu fps bardziej precyzyjny jest limit dzuli, chociaz troche mniej praktyczny (pomiar na docelowych kulkach) noo i panie taka wyższa matematyka ale na szczęście dla opornych są kalkulatory.

 

Pozdro

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Statystyki chronowania z ostatniej większej imprezy :

O chronowaniu słów kilka w kilku statystycznych podsumowaniach, które prowadziliśmy w miarę rzetelnie. Dane w 95% są wiarygodne (małej części pomiarów nie zapisywaliśmy ze względu na spory młyn na stoisku). Każdy musiał podać numer ID, więc nie było chronowania "hurtowego".

1. Łącznie przechronowanych replik: 230, osób 150

2. Średnia mocy w replikach łącznie - mierzone na 0,20g 5.95BBs No Compromise : 390 FPS

3. Liczba osób z 2 replikami (obojętnie czy pistolet czy zapasowa): 60

4. Liczba osób z 3 replikami: 17

5. Liczba osób z 4 replikami: 3

6. Jedna osoba przytargała ze sobą 5 replik - pozdrawiamy !

7. Jedno PTW :)

8. 5 replik niedopuszczonych do gry (za duża moc)

9. 7 replik poza limitem, ale w normie odchyłki, jedna replika z Hi-Cupem (brak mida pasującego do repliki).

10. 4 repliki pistoletów powyżej 350 FPS (zakaz używania w miasteczku i sytuacjach CQB).

Statystyki jakie nas najbardziej interesują:

1. Liczba replik HP w grze: 21 (9,1% z ogólnej liczby replik (230), z broni podstawowej (150) to aż 14% !).

2. Średnia moc replik HP: 455 FPS

3. 2 snajperki (V12,MC) 550/550, 2 KM-y (M240, M249 DAYTONA !) 480/350, reszta z rodziny M4 (kilka P*, V12, SMP, Inferno, i 2 prototypy) - wszystko na 450 FPS, jeden pistol na HP.

4. W sumie większość replik HP było w posiadaniu zgranych drużyn, w których % replik HP był ponad 50%:

- Konfederacja Południe

- Śnieżna Pantera

- KFW (Niemcy)

- Ekipa z Warszawy (sorki, zapomniałem nazwy...)

Jak plombować podczas chronowania reple HP:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Camp snafu - tak trzymać !!

 

Jako główny zainteresowany propagowaniem konwersji HP w Polsce staram się być na większości imprez, gdzie uczę, pokazuję i objaśniam co i jak z tymi replikami HP. Nie mogę być na wszystkich, ale mam zaufane osoby, które podpowiedzą co i jak, więc jest gitara !

 

Jeśli chodzi o dodatni efekt kompresji, tzw "Joule Creep" - występuje ona wyłącznie w źle skalibrowanych replikach - nie tylko HP ale każdych !

 

Jest to spowodowane nadmiarem powietrza wypychającego kulkę z lufy (źle dobranej dawki, za duży cylinder, itd), gdzie przy prawidłowej konfiguracji taki proces nie występuje lub jest on niezauważalnie mały.

 

Repliki składane przez nas mają optymalną dawkę do danej aplikacji (80% jest to szturm 450 FPS@0.20), i w zależności od lufy strzelają kulkami 0,28 lub 0,30. Tutaj kluczem jest dobranie dawki tak, by maksymalnie wykorzystać dostępne powietrze.

 

W AEGu ten efekt będzie tak samo widoczny jak w HP / GBB / spring / itd.

 

Jeśli martwisz się, że po chronowaniu na 0,2g AEG będzie miał "mniej FPS niż HP na cięższych kulkach", to zapewniam cię że ta replika HP nie będzie prawidłowo strzelać, i spokojnie swoim dobrze skalibrowanym AEGiem takiego "HPka" wyjmiesz. No chyba że nosi naszą naszywkę, to lepiej uciekać :)

 

Panie Spajda, szanuję, że potrafisz Pan żyć ze swojego hobby, aczkolwiek mylisz się Pan odnośnie Joule Creepa.

Dawkę ustawiasz pod cięższe kulki, tz docelowe, niejako nieświadomie korzystając z tego zjawiska.

Ustaw dmr pod Kulki 0,45, po czym sprawdź wartość w J. Zmień kulki na 0.2, sprawdź ile to J.

Obie wartości nie będą równe. Różnica jest szczególnie widoczna w gbb oraz w hpa. Aeg ma małą dawkę.

 

Systemy, gdzie dewll nie oznacza ilości powietrza, a czas cofnięcia dyszy, tz Reaper, lub Bolt (tu wcale nie mamy wpływu na dwell), które same sterują dawką powietrza ... są szczególnie podatne na joule creep.

 

Sam Rich L. Z Wolverine niejako mi to potwierdził w przypadku Reapera, po tym, jak zagadałem go odnośnie stosunkowo niskich wartości fps dla danego PSI. (Taka dziwna cecha Reapera)

‚.. the system will joule creep with heavier bbs.’

 

Czyli rozumiem, że pan z Wolverine nie ma racji, bo źle kalibruje swoje repliki ?

 

Problem polega na małej wiedzy organizatorów ... no i większości użytkowników.

Większość podnieca sie jedynie wartościami fps, które nie są żadnym wyznacznikiem.

Jak słyszę ‚ile ma ta replkia’, to dostaję ataku epilepsji... ale czego ile ma ... k#### ?

W oażdym teście ja yt punktem kulminacyjnym jest chromowania na 0.2 ... no to ja sie pytam, jakim cudem możemy wymagać jakiejkolwiek świadomości.

 

Do tego głupie limity fps : 666 ... po co to komu ? Strzeli dalej i celnej niz przy 550 ? Nie wydaje mi sie.

Link to post
Share on other sites

Co do Joule Creepa w AEG i HPA

 

AEG) Wiem, że przy 550fps na 0,2g da się bez problemu zrobić 500fps na 0,3g, czyli przyrost z 2,81 J (0,2g) do 3,48 J. Stosując lufę PDI pewnie byłoby to trochę więcej, no ale nie ważne - taki przyrost jest osiągalny w standardowym AEG z lufą o przeciętnej długości (43cm i piłowanym cylindrem pod dawkę na 0,4g). Przy cięższym wagomomiarze (0,4g) jest już 3,9J.

 

Wnioski - przed JC zabezpiecza nas (tj. trafianych graczy) limit fps na 0,2g. Zwykle na imprezach jest jakaś norma dla full auto. Od dawna z takich wartości strzelano. Co najmniej 10 lat takie repliki są dość łatwe do zbudowania i większość snajperów z tego korzysta - choćby te warriory mb01 po lekkim tuningu (chyba pierwsza chińska, tania "snajperka").

 

HPA) - tu akurat nie podeprę się FPS'ami, ale odczuciami jako kilkukrotny przeciwnik "znajomego snajpera". Różnice w donośności AEG, HPA na tych samych kulkach i tych samych FPS na 0,2g... były niemal identyczne. System HPA, z którego korzystał kolega to stary valken v12 w karabinie wyborowym. Jakby ten JC był jakoś drastycznie większy to widać by było przewagę w granicach zasięgu. Tu tego nie było.

 

Uznaję, że obydwie repliki były "jako tako" poskładane, bo akurat były to nasze wychuchane repliki. Kulki te same, lufy te same.

 

Jakoś nie uważam, że jest się czymś ekscytować jeśli chodzi o JC w HPA (mówię o ładnie poskładanej replice - nie jakimś przeregulowanym gracie, który nie trafia w stodołę).

 

_________________________________________________________________________________________________

 

No jasne, że 666fps strzeli dalej niż 550fps (wartości na 0,2g i docelowe kulki 0,4g). Jeśli 666fps na 0,4 i 550fps na 0,4g... to wtedy 550fps byłoby lepsze, ze względu na dziwne zachowanie kulek powyżej tej wartości. Wiem, że mając 460 fps na 0,4g czasem brakło kilku metrów tych najcięższych airsoftowych dział z 550fps'ami na 0,4g (czyli mniejwięcej te fps co podałeś powyżej na 0,2g).

 

______________________________________________________________________________________________

 

 

Wg mnie nie ma żadnego problemu z wysokimi FPS'ami i JC. Problemem jest tylko i wyłącznie ROF w połączeniu z FPS. Ot, jeśli ktoś napiernicza z HPA na maksymalnych ustawieniach ROF/FPS to po prostu ban dla delikwenta, przesłać dane klienta do organizatorów i niech się wypcha na sezon, aż zmądrzeje.

 

A czemu uważam, że to ROF spieprzył sprawę z HPA? Bo strzelam się na tyle długo, że widziałem sporo paskudnych serii z dużych FPS. Kiedyś takich replik było kilka - ot, drogie GB, prawie niedostępne CNC, HPA w zasadzie nie było. Obecnie sporo jest ustawień 30 BB's/s i większe, które można zrobić w AEG i tym bardziej w HPA. O ile na większych grach mogę liczyć na znaczne limity amunicji... to na zwykłej nawalance są barany wywalające tony najtańszego kompozytu - i to ten rodzaj gracza źle mi się kojarzy.

 

Więc zamiast przyczepić się tego JC i HPA, można po prostu nie generować chorych ustawień ROF - dotychczas ten parametr jest pomijany na imprezach ( przez wiele lat determinowała go wytrzymałość GB, zębatki itp.) i nikt nie robił dzid z 400-450fps z rofem jak mpk5 z hi-cyklem od TM (o ile pamiętam to jeden z najszybciej strzelających seryjnych aeg... z 240fps).

 

Owszem - rozumiem, że ASG to zabawka, ale znacznie bardziej wolę oberwać z 500fps na 0,4g jedną kulą niż sekundową serią z repliki 400fps z RPS'em na poziomie 35.

 

Ot, po prostu jestem za wyprowadzeniem ROF na ludzkie poziomy, na poziomie przelicznika szybkostrzelności teoretycznej

Mp5 - dla limitów FPS do CQB

AK - dla replik szturmowych (tj. niedopuszczonych do CQB, a bez limitu semi).

Semi - dla replik powyżej fps dozwolonych dla szturmówki.

 

 

Ale to wiadomo - nie wyjdzie. Brakuje edukacji graczy. Spora część jedynym limitem jaki zna jest ten hmm DMR/snajperski przez co panuje przeświadczenie, że repliki poniżej 450fps są bezpieczne i nie trzeba uważać przy strzelaniu do innych.

 

 

Jeśli mamy prowadzić jakąkolwiek dyskusję nad kwasami z HPA, to to jest wg. mnie jedyna rzecz, która wyróżnia ten system. Nic więcej - jeśli chodzi o kwestie kwasogenności. Tak samo jak i z aeg z przechulanymi wartościami obydwu parametrów. IMO, możliwości jakie daje HPA są lekko wyższe i a repliki będą bardziej żywotne niż AEG na tych parametrach. Bo, duże FPS to mieliśmy już dekadę temu, a jakoś nikt nie zastanawiał się czy banować snajperów.

 

______________________________________________________________________________________________

 

 

Fajnie, że sporo graczy z HPA jedzie na szybkim palcu zamiast na full auto - widziałem ich chyba więcej niż HPA na full auto.. w końcu to idealny system do tego typu zabaw. Zawsze szanuję graczy, którzy nie używają ognia ciągłego w replikach innych niż do CQB. Ot, sam nie lubię automatu w szturmówkach i w sumie cała drużyna choruje na tryb semi.

Link to post
Share on other sites

@grpi84

 

Zwróć uwagę na jedną rzecz co Spajda napisał. Oni kalibrują repliki na kulkach 0.2 do 450 FP pod określoną dawkę powietrza. To wybacz ale włożenie cięższych kulek absolutnie nic tu nie zmieni bo ilość powietrza nie zwiększy się magicznie dla cięższych kulek.

 

Natomiast to co ty opisujesz czyli kalibrację pod cięższe kulki a potem oszukiwanie na 0.2 jest właśnie typowym JC.

 

Podsumowując, oni robią to właśnie tak aby nie można było oszukać ;)

 

W zasadzie to nadal nie rozumiem czemu przy chronowianiu replik stosuje się kulki 0.2. Powinno się brać najcięższe jakie się da i patrzeć na ilość J, wtedy nie da się oszukać :)

 

Ja tak robię zawsze i wszędzie ;)

Link to post
Share on other sites

Może nie najcięższe jakie się da, a takie z których użyszkodnik będzie strzelał :icon_smile:

 

A widzisz, tu delikwent może przecież do testów dać Cię maga z lekkimi kuleczkami prawda ? :)

 

Kulki nie są jakieś drogie, do testów mam zawsze ze sobą trochę ciężkich :P

Link to post
Share on other sites

Ja nie oszukuje, bo gram na 2,3 j na docelowych kulkach, co sie zwykle mieści w limitach..na single.

Aha, jak kalibruje na 0.2 i pod to daje dwell, to cofam zarzuty ... Wtedy to sie trzyma kupy.

Pozostają systemy, gdzie nie ustawisz dwell. Np Mancraft, gdzie co2rozpreza sie w wężu i lufie, a typki maja to ustawiona na 600, 650 fps na 0.2i są zadowoleni. Tam dwell ustawisz mechanicznie, wkładką do cylindra, ale malo, to tak robi...

Potem dostaniesz z tego w paszczu z 20 m od jakiegos idioty i krew tryska na wszystkie strony .... wiem, bo oberwałem tak. Caly ryjos zakrwawiony i ślad na czole do teraz... dobrze, ze nie dostalem niżej, czuje, ze mesh mask by mogl sie poddać...

... no i to są przypadki, ktore psują opinie.

Full auto oczywiscie tez przy rofie 30 kulek + drum + walenie na oślep.

Edited by grpi84
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...