Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

HK416 / M27 IAR [SPECNA ARMS]


Recommended Posts

Bore-Up Guarder'a nie jest dobrym pomysłem. Cylinder jest bardzo miękki, a głowica tłoka pęka. Poza tym typ2bu przy lufie 300mm będzie zbyt pojemny i będziesz mieć kwiatek zamiast skupienia. Typ2BU pasuje do luf 450-500mm, ale to też dużo zależy od kulek.

 

Gearbox w tej Specnie jest taki jak w każdej innej, BU Guarder'a pasować będzie.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites
  • Replies 602
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A co byś polecał dla lekkiego zwiększenia mocy do stabilnych 450 FPS ale bez zmiany sprężyny? Planuje lufe 300 mm kmhead, gumke zielona GG, hopup od promyka. Tłok od shs z pełną stalowa szczeka, no i jakiś zestaw cylindra plus uszczelniona dysza. Jakieś pomysly?

Edited by tmalik86
Link to post
Share on other sites

450fps dość ciężko uzyskać na fabrycznej sprężynie. Raz się uda, a raz nie. Loteria.

Polecam wymianę sprężyny na SP120 Guarder, w żaden sposób nie obciążysz dodatkowo układu bo Specnowski silnik i zębatki spokojnie sobie z nią poradzą. SP120 Guarder z aktualnych partii powinna dać ~450fps. Starsze wersje dają 450+, a jeszcze starsze 480+. 

Z pneumatyki warto wymienić tłok, głowicę cylindra i dyszę. Głowica tłoka od biedy może zostawić wytrzyma SP120 i dobrze się uszczelnia. Do tego możesz dokupić zderzak tłoka sorbopad i na to nakleić neopad.

Gumkę zieloną G&G odradzam, mocno się zmieniły i aktualnie są kiepskie. Lufę KM-Head także odradzam ze względu na wewnętrzną powłokę teflonową. Kup Madbull Steelbull, w zupełności do szturmu wystarcza. Jak chcesz coś lepszego to albo Promyk (tutaj musisz uważać byś dostał dobrze wypolerowaną lufę, ostatnimi czasy promyk spadł na jakości) albo PDI 6,01/6,05 lub Edgi. Myślę jednak, że stalowy Madbull w zupełności Ci wystarczy, zwłaszcza że replika to Specna i nie ma sensu pakować w nią dużo kasy.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Kup i sprawdź. Nikt Ci tego nie powie.

 

Jednak widzę, że w ogóle nie czytasz tego forum, a szkoda.

Zestawy wyciszonej głowicy tłoka i cylindra - do śmieci

Regulowana dysza Perun - do śmieci

Tłok SHS z wycięciami - do śmieci

Lufa prometheus - nie wiadomo z jakiej partii, satynowa do śmieci

Nie widzę sensu kupowania do specny komory wartej 170zł - do śmieci

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witajcie, zastanawiam się nad zmianą silnika w mojej h02. Głównie strzelam na semi, seria bardzo sporadycznie. Zależy mi na polepszeniu reakcji i cichszej kulturze pracy. Tak wiem składa się na to dużo rzeczy ale chciałbym zacząć od silnika.  Jest to w ogóle opłacalne ? Czy jeżeli nie zależy mi na rofie to HT opłaci się bardziej niż HS (mam 120)? Myślałem nad silnikiem tornado, nie znalazłem rzeczowej opinii, wiem ze firma mam mieszane opinie ale silnik wydaje się na całkiem dobry i nie drogi, jeśli go nie polecacie to co do 150 zł ?
Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Ultimate 40K ok. 160-170zł

 

Ale nie zaczynaj od dupy strony :) Silnik i lipo 11 to ostatnia rzecz w którą powinieneś inwestować. Wymień tłok na tłok z pełną metalową szczęką, kable na niskooporowe 1,5mm2+wtyki tdeans, porządnie spodkładkuj zębatki, zrób korektę AOE tłoka, przesmaruj i dorzuć mosfet z ab.

Link to post
Share on other sites

Tak jak napisał Wallop, zanim zamontujesz mocniejszy silnik zadbaj o porządny tłok, który wytrzyma mocniejsze szarpnięcia i poprawną pracę zębatek, żeby para nie szła w gwizdek. Mosfet jak najbardziej wskazany, do słabszych sprężyn z AB bo na porządnym silniku i M120 będzie dwustrzał na semi, do mocniejszych sprężyn i silników z bardzo mocnymi magnesami zwykła samoróbka wystarczy. Przy AB trzeba się liczyć z szybszym zużywaniem szczotek, czasem nagrzewaniem silnika. Z mojego doświadczenia w szturmie kable grubsze niż 0,75mm2 to przerost formy nad treścią (mówię o porządnych kablach przy normalnym użytkowaniu, a nie wypluwaniu hicapa na jednym naciśnięciu spustu). Oczywiście czym więcej tym lepiej, ale czasem za grube kable gdzieś się nie mieszczą, gdzieś obcierają, zwłaszcza w V2 i w efekcie np. silnik w rączce gdzieś się źle ułoży albo kable przytnie w prowadnicy kolby i efekt jest opłakany. I tak największy opór jest na konektorach do silnika czy bezpiecznika i jeżeli coś będzie się grzać to właśnie tam, osobiście zwykle lutuje kable do silnika i wywalam bezpieczniki, chyba, że montuję drogą elektronikę. Na końcu silnik, ja polecam Elementa Ultra Torque do reakcji na spust. Problem z nim taki, że fabryczna zębatka jest z ryżu i lepiej wymienić przynajmniej na jakiegoś SHS lub Guardera, koszt niewielki, a spokój bezcenny.

Pozdrawiam 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Szanowni - pomocy. 

Jestem aesgową świezynką i kombinuje jak tu zmienić w hakaśce sprężynę. Temat był wcześniej ruszamy ale odpowiedzi nie wyszperałem. 

 

Wiem że trzeba dobrać się do gearboxa, i rozłożenie góry, kolby, tudzież rozmontowanie chwytu pistoletowego wydaje mi się proste. 

Jak jednak zdjąć dolną obudowę? Będę wdzięczny za poradę. 

Link to post
Share on other sites

Po wielu latach biegania z gietami nadszedł ten czas.. pierwsza emeczka.. sa-h06.
Dziś przyszła i po pierwszym zmacaniu jest oki. Dobrze spasowana, bardzo delikatny luz na kolbie/bace ale to norma, reszta nie widać.
W stocku 423 fps średnio. Dobrze się trzyma, kolba wygodna jutro jeszcze sprawdzę czy castelany pasują i jak tak czy podają oki.
Lufa wewnątrz 363mm ale jet jeszcze ok 40mm pusta przedłużka plus drugie tyle tłumik więc myślę nad 455 aby założyć ewentualnie dam odrobinę dłuższą przedłużkę.
Oczywiście w środku dużo rzeczy idzie do zmiany za parę dni jak pozmieniam dam znać jak to pracuje i wygląda.
A i fabrycznie miałem ukruszoną koronę dyszy.. mimo to daje 423 fps na 0.2g

Link to post
Share on other sites

Brak edycji..
Mam jeszcze jedno pytanko, jakie dokładnie batki 11.1 wejdą w kolbę SF od hakaśki prosił bym o jakieś konkretne linki.
Sprawdziłem także Pmaga od battleaxa wszystko jest oki, zapina się i ładnie zwalnia, ale niestety troszkę lata.
Castelany odrobinę mniej jednak będę szukać dalej coś co siedzi tak sztywno jak stockowy higcap.
Założyłem silnik tornado HT gen2 i różnica jest znaczna. Reszta części w drodze, dojdą poskładam i opisze co wyszło.
Prosił bym tylko o info na temat batki jakie macie 11.1 w kolbach.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

W jakim celu chcesz wymienić komorę? Ogólnie Specny są wybredne jeśli chodzi o zmianę komory - da się oczywiście, ale według mnie Specnowska jest dostatecznie dobra. Chyba, że rzeczywiście zależy Ci na lepszej regulacji wtedy można się cackać w jej wymianę. 

Specny to loteria. Komora A będzie pasować do 1, 2 egzemplarza danej marki i modelu, a do 3 już nie. Masz chronograf? Jeśli tak to bez problemu sprawdzić różnice w fps'ach. Pod znakiem zapytania zostaje podawanie kulek i kompatybilność magazynków.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...