Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Stary gracz powraca - z pytaniami


Recommended Posts

Cześć!

Kiedyś bawiłem się dużo w ASG ale niestey miałem sporą przerwę. Będzie to prawie 5 lat.

W tym okresie sporo się pewnie zmieniło

 

 

Chciałbym wrócić aktywnie do sportu ASG :)

Jednak potrzebuję repliki, mundur i ochronę oczu mam na szczęście ciągle pasują :D

 

Możecie polecić replikę w przedziale 900-1100 zł którą będę mógł wyciągnąć z pudełka i strzelać w miarę zadowalająco?

Wiem że trzeba będzie z nią posiedzieć i dopieścić aby była glanc. Ale wiem mnie rozleniwił (przynajmniej na teraz) aby jeszcze grzebać w replice.

 

Nie jestem wybredny, M/AK mi pasują. Jedyne czego nie chciałbym to Giety :P AEg czy GBB obojętnie.

 

Teraz jest tych replik masa a opinie w necie są podzielone, jednak wolę zapytać ludzi którzy nadal aktywnie się bawią w ASG

 

Jesteście w stanie coś polecić co zostało przez was przetestowane w stocku i było by że tak powiem dobre do powrotu do ASG? teraz pewnie każdy biega z replikami 450+ i zasięgiem 80m :P mi wystarczy 370 fps ( nie muszę mieć ich wszystkich jak pokemony) i z 50m zasięgu, mi tam to wysatrczy, wiem że repliki z 350 mogą siać tak samo dobrze jak 500 ze względu na szczelność repliki i dobry hop.

 

Czekam na propozycje z góry dziękuję

Link to post
Share on other sites
teraz pewnie każdy biega z replikami 450+ i zasięgiem 80m

Uwierz, że nie. Większość zna temat tak jak ty, co rozwinąłeś w dalszej części wypowiedzi. ;)

 

Podepnę się trochę do pytania, bo sam rozważam opcję takiego zakupu w najbliższym czasie, jako kolejnej już repliki.

G&G ma fajne ceny obecnie.

Link to post
Share on other sites

Z kałaszków (lub kałaszkopodobnych) to dalej Cyma i Boyj robią swoje. Można w sklepie zlecić wymianę gumy i dystansera. Z replik w limicie budżetu to LCT i E&L. W temacie eMkowym nie pomogę bo mam alergię :icon_mrgreen:

 

Co najważniejsze to bum nastąpił w temacie zasilania. Weszły pakiety LiPo i LiFe a wraz z nimi nowe dedykowane i uniwersalne ładowarki. Dedykowane będą ładowały tylko jeden rodzaj pakietów, uniwersalne poradzą sobie ze wszystkim co podepniesz. I tak po prawdzie moim zdaniem to jest najważniejsze w ubiegłej pięciolatce :icon_mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Na dzień dzisiejszy nawet zewnętrznie cyma > boyi. No chyba, że mówimy o wersji z dopiskiem S na końcu, to zewnętrznie boyi > cyma. Wewnętrznie prowadzić będzie jednak cyma. Z emek ciężko polecić coś nowego. VFC jest przydrogawe, G&P trochę spadło z jakością, G&G nie mieści się w budżecie, a dodatkowo odwaliło jakiś kretyński system, krytac jest droższy, LCT robi takie se szkielety v.2, Amoeba to słabian plasticzanu, Evolution Arisoft ma słabe szkielety i korpus rysuje się jak 10 letnie punto, Nuprol to (w większości) Amoeba/Ares, APS zależy jak chińczyk złożył (dodatkowo słaba pneumatyka) - Specna tak samo.

 

Jak widzisz, ciężko będzie dorwać nową emkę, która mieści się w budżecie a dodatkowo nie wymaga poprawiania. Ratunkiem mogą być kilkuletnie repy G&P, które są lepsze niż te produkowane obecnie.

 

Jeżeli chodzi o AK, to możesz rozejrzeć się za używanymi LCT/E&L, ewentualnie poczekać na jakieś dobre promocje. Te pierwsze są jednak troszkę lepsze i to właśnie je polecam bardziej.

Link to post
Share on other sites

Cześć

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

Chyba po prostu poczekam aż będę miał więcej kasy trochę :)

 

Aktualnie mam na oku takie repliczki:

https://gunfire.pl/product-pol-1152206619-Replika-karabinka-HB16-MOD0-Heavy-Bolt.html

https://gunfire.pl/product-pol-1152206616-Replika-karabinka-GC12-SPR.html

https://gunfire.pl/product-pol-1152211793-Replika-Karabinka-Ball-Rifle-HT.html

 

Ktoś coś może powiedzieć o tych replikach czy miał je w ręce i strzelał czy jakimś eksperckim okiem zerknać ?:)

Link to post
Share on other sites

Do G&P dolicz sobie z góry koszt tłoka oraz wymiany. Dodatkowo najpierw sprawdź przed rozłożeniem, czy wszystko jest osiowe. Kumpel dostał sztukę z krzywą lufą.

 

G&G osobiście bym nie brał pod uwagę, ale mam skrzywienie odnośnie tej firmy. Niestandardowy system robi swoje. Jak ich M14 czy tanie, plastikowe emki polecę, tak te droższe wywołują u mnie odruch wymiotny.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To ja dodam od siebie, że Amoeba pomimo korpusu z tworzywa sztucznego to naprawdę godna polecenia replika (szczególnie te nowsze wersje - 016 jest do wyrwania w gf za niecałe 1100 zł w przecenie) a i nowsze APS cieszą się również dobrymi opiniami (doszło do tego, że zbierają całkiem pozytywne noty nawet w Japonii)

Link to post
Share on other sites

facet chce wydać do 1100 zł. A Wy polecacie mu cymy? aps? boyi? pogrzało was ludzie? Polecacie mu gówno które nie trzyma się kupy już po wyjęciu z pudełka.

 

1049 złotych kosztuje M4 E&L Platinum. https://gunfire.pl/p...um-Version.html

 

Tak, ta replika ma STALOWĄ lufę zewnętrzną.

 

do tego Akumulator li-po 7,4 albo 11,1.

 

Jedyne co trzeba na dzień dobry wymienić to tłok na SHS z stalowymi zębami. To 5 minut roboty, bo replika posiada system szybkiej wymiany sprężyny który upraszcza składanie GB.

Posiadam wersję ELAR MUR Custom Platinum i porównanie jest tylko z PTW. żadne G&G (jezu co za syf), żadne G&P (które są crapem).

 

Za te pieniądze nie dostaniesz absolutnie nic lepszego.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod pytanie, bo mam dokładnie ten sam problem :icon_biggrin: Nie jestem w temacie też z 4 lata.

 

Co prawda mogę wydać więcej ale jak nie trzema to nie muszę. Strzelać będę się w UK, gdzie limy to często gęsto 360 fps. Znajomy podesłał mi coś takiego:

https://gunfire.pl/p...rms-SA-B04.html

 

Niby coś tam wzmocnione, do tego wymienić kable, MOSFET i LiPo i wydaje się spoko. Jakieś opinie o tej marce?

 

To co KnightMoritz wydaje się spoko też, tylko bym szedł w coś takiego:

https://gunfire.pl/p...um-Version.html

 

Tutaj też dać kable, MOSFET, LiPo i ten tłok z zębami metalowymi.

 

Myślałem żeby wziąć HPA ale raczej nie ma sensu przy limitach 350-360fps nie wykorzystam potencjału.

 

Dzięki za pomoc.

 

Edit:

Jak działa ten system wymiany sprężyny w tych emkach? Miałem coś takiego w M240 ale tam kolbę się otwierało przez wyciągnięciu jednego pina i już był dostęp. W emkach żeby się dostać do gb to trzeba ściągnąć górę (owszem na pinach) ale potem wyjąć motor i/lub odkręcić kolbę, a oni tam piszą o sekundach.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

1. Kto mu tu poleca Boyi i Cymę bez droższej alternatywy?

2. Repliki z którymi lata 50% graczy to gówno? Puknij się w łeb. Tak łagodnie ci napiszę.

 

Arend; jakiś punishment amoeby poleca, to takie cymy i boyi tylko udaje że nie :icon_smile:

 

I... Tak. Cymy i Boyi to crap na który nie powinno się patrzeć nawet, jak ktoś ma minimum doświadczenia. Na pierwszą replikę którą za pół roku sprzedasz, bez inwestowania miliona pieniędzy w tuning tylko w najtańszy serwis - ok, jeszcze jakoś, wiadomo, człowiek nie jest pewny. Cyma/Boyi/Amoeba/Ares jest warta swojej ceny jeśli kosztuje dwie stówy. Max. Z baterią.

 

Podepnę się pod pytanie, bo mam dokładnie ten sam problem :icon_biggrin: Nie jestem w temacie też z 4 lata.

 

Co prawda mogę wydać więcej ale jak nie trzema to nie muszę. Strzelać będę się w UK, gdzie limy to często gęsto 360 fps. Znajomy podesłał mi coś takiego:

https://gunfire.pl/p...rms-SA-B04.html

 

Niby coś tam wzmocnione, do tego wymienić kable, MOSFET i LiPo i wydaje się spoko. Jakieś opinie o tej marce?

 

To co KnightMoritz wydaje się spoko też, tylko bym szedł w coś takiego:

https://gunfire.pl/p...um-Version.html

 

Tutaj też dać kable, MOSFET, LiPo i ten tłok z zębami metalowymi.

 

Myślałem żeby wziąć HPA ale raczej nie ma sensu przy limitach 350-360fps nie wykorzystam potencjału.

 

Dzięki za pomoc.

 

Edit:

Jak działa ten system wymiany sprężyny w tych emkach? Miałem coś takiego w M240 ale tam kolbę się otwierało przez wyciągnięciu jednego pina i juz był dostęp. W emkach żeby się dostać do gb to trzeba ściągnąć górę (owszem na pinach) ale potem wyjąć motor i/lub okrectć kolbę, a oni tam piszą o sekundach.

 

Odkręcasz prowadnicę kolby i już. Normalnie luzujesz nakrętkę która dociska kolbę i wykręcasz całą prowadnicę kolby z korpusu, tam masz dostęp do szybkiej wymiany. Korpusu nie musisz ruszać. Sopmoda nie bierz, bo ma problemy z luzem między upperem a lowerem. MUR CUSTOM Platinum, krótki bądź długi albo ELAR MA1 Platinum. Na sopmody ludzie narzekali bardzo. Może teraz się poprawiło - nie wiem, mam MUR'a, mam w tyle ciężkie sopmody z niepotrzebnymi risami, których nigdy nie wykorzystam.

 

A cena E&L tylko dowodzi, że tak chwalone przez wszystkich G&P ma nasrane we łbie ze swoimi cenami. Toż to dwa razy tyle kosztuje, a nawet stalowej lufy nie ma. I gubi piny. Bieda trochę. Polecanie też specny mając E&L'a w zasięgu to jak polecać komuś poloneza, gdy mercedes jest tylko parę stówek droższy. Mówię to jako gościu który przerobił jakieś 15 replik i przeserwisował jeszcze więcej. Ale co ja tam wiem? Specna to drogi crap przy jakości E&L. Sorry, taki mamy klimat.

 

Przy limicie 360 fps wymiana kabli i wkładanie mosfetu ma tyle sensu co wkładanie railguna na USS "Old Ironsides" Constitution. Te kable są dobre przy 450 fps. I przy 550. A mosfet to generalnie zbędna zabawka, bo płacisz 50/100zł żeby chronić styki za 20 zł. I jakiekolwiek akcje wodne odpadają bo sie mosfecik popsuje.

 

Jak ktoś ma wątpliwości:

 

 

 

zgadza się ze stanem faktycznym. tam gdzie stal, tam stal, tam gdzie alu - alu (nie znal), tam gdzie plastik - wiadomo, plastik. jak ktoś ma około tysiaka na replikę, to nie jestem w stanie wymyślić nic, co przebije E&L jakością. wiadomo, mają swoje minusy, jak crapowy tłok (chociaż podejrzewam że na niskich fps poleci spoko milion lat). Ale nawet zwalniacz bolt catcha działa przy minusowej temperaturze. Tam jest tyle fajnych rozwiązań że ta replika aż się prosi.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

Mam w sumie trzy Bojce. Jednego AKSU w stoku podrasowanego optycznie, drugiego po dużych tuningach i optycznych i mechanicznych. Do tego customa składanego na bazie RK06. I naprawdę nie ciągnie mnie w stronę tych drogich podobno lepszych replik. Owszem mam i repliki pierwszej klasy ale raczej z potrzeby mienia modelu broni ( mam Aresa FALa SLR i DSA58 Classic Army i w oba włożyłem sporo kasy).

I więcej jakoś mi się nie widzi kupowania drogich replik. Wystarczą mi moje Boyje. Nie mam jakoś ciągot do musienia mienia replik drogich, no nie mam i już. Lansiarzem też nie jestem. A fundusz w kwocie jaki ma Vi77 przeznaczyłbym na replikę średniej klasy i dostosowanie jej do swoich potrzeb. Bo te drogie repliki i tak trzeba będzie pod siebie zrobić i tak.

 

A co do polecania to i tak każdy poleci co lubi ewentualnie co ma.

Link to post
Share on other sites

Tylko, że chyba nie potrafisz Knight czytać ze zrozumieniem, bo alternatywą w budżecie był u Arenda E&L i LCT.

 

Ktoś cię chyba za dużo razy trafił z Cymki 028, gdy biegałeś z markową repliką za 2000 zł. ;)

 

Innej opcji tak negatywnego nastawienia do II klasy nie widzę.

Link to post
Share on other sites

Nie mam z tym problemu Arend. Skoro dla Ciebie działają, to spoko. Jak mówiłem, nie twierdzę że te repliki nie działają, tylko że ich ceny w sklepach są za wysokie jak na jakość którą oferują. Szczególnie dla doświadczonego gracza, który może chcieć zasmakować czego innego.

 

Ja polecam zawsze patrząc na stosunek jakości do ceny. Tak samo też wybieram sprzęt. Doświadczenie podpowiada mi, że wybieranie replik drugiej klasy zazwyczaj pozbawione jest sensu :icon_smile: Kiepskie materiały wewnątrz i na zewnątrz, generalny klekot dość szybko (szczególnie w AK na linii korpus-lufa, gdzie osiowość jest najważniejsza), próba remontu takiej repliki kończy się zazwyczaj zainwestowaniem 300-400 dodatkowych złotych, rozłożonych w czasie, ale nadal. A jak samemu nie ma się rąk do pracy, to koszty serwisu. Więc po roku kończy się z repliką droższą niż markowa, co prawda strzelającą może i lepiej niż markowa, ale to nadal replika za 500-600 z jakością zewnętrzną za 500-600 (czyli generalnie żadną). No i oczywiście w cenie około 1000-1200 (chociaż serwisowałem cm028 w którą koleżka zainwestował... 2000), której nie sprzedasz w razie W za więcej niż 60-65% ceny. Jak patrzę na używane boyi na komisie za 900-1100 złotych to mnie tylko śmiech bierze.

 

To oczywiście decyzja autora posta, ja swoje zrobiłem.

 

 

Tylko, że chyba nie potrafisz Knight czytać ze zrozumieniem, bo alternatywą w budżecie był u Arenda E&L i LCT.

 

Ktoś cię chyba za dużo razy trafił z Cymki 028, gdy biegałeś z markową repliką za 2000 zł. :icon_wink:

 

Innej opcji tak negatywnego nastawienia do II klasy nie widzę.

 

Nie oceniaj ludzi jakąś dziwną miarą typu mierzenia sobie długości końcówek. Aktywnie nie uczestniczę w strzelankach od 2015'go gdy po prostu bieganie z karabinem, rozgrywanie rund i liczenie kill/death bez jakiegoś celu mnie znudziło. Teraz głównie larpuję, bo coś tam z tego wynika, ale nadal lubię fajny sprzęt. Nie lubię natomiast jak mi coś lata, klekocze, chybocze się i psuje. Ot, personalna preferencja. Ze mną każda replika ma ciężko. Miałem wbrew pozorom dużo chińczyków. od emek PJ przez kałachy boi po M60A&K i snajpę snow wolfa. Zawsze wszystko rozbijało się o fakt że to jest gówno po prostu. Nie zliczę ile razy musiałem chińczyka na części (albo na śmietnik) przeznaczyć, bo się złamał w pół. Z kałachem VFC, Raptorem WE, emką GP nigdy jakoś tak się nie stało. Z tym MUR'em też przypuszczam że się tak nie stanie, patrząc na pancerność tej repliki.

 

Co ciekawe mam zupełnie odwrotne podejście w stosunku do szpeju. Uważam kupowanie kamizelek za 1000złotych, bo crytak, (hur dur) cordura sygnowana nazwiskiem chrisa kyle'a, czy co tam jeszcze nie wymyślą za głupotę i wolę chińczyki. Serio. Nigdy, żaden nawet najpodlejszy ACM mi się nie porwał.

 

Niejednokrotnie spotkałem się już z tego typu przytykiem, najczęściej (co najciekawsze) od posiadaczy chińskich tuningowanych replik. Naprawdę, nie robi to na nikim wrażenia. Nie na mnie.

Edited by KnightMoritz
Link to post
Share on other sites

Przy limicie 360 fps wymiana kabli i wkładanie mosfetu ma tyle sensu co wkładanie railguna na USS "Old Ironsides" Constitution. Te kable są dobre przy 450 fps. I przy 550. A mosfet to generalnie zbędna zabawka, bo płacisz 50/100zł żeby chronić styki za 20 zł. I jakiekolwiek akcje wodne odpadają bo sie mosfecik popsuje.

 

Nie do każdej repliki styki kosztują 20zł. Do wielu są zwyczajnie niedostępne w Polsce, a "zagranicą" też trzeba się naszukać.

Link to post
Share on other sites

 

..... Teraz głównie larpuję, ....

 

 

 

No pacz bo ja też hyhyhyhyhy.

 

Ps: strzelam się od dawna, wręcz od bardzo dawna i w całym strzelaniu połamałem tylko dwie repliki. Plasticzanego AUGa Both Elephanta ( funkcjonalny odpowiednik cymy022) z którym poleciałem po schodach na Halach w Ursusie i pomkę M56 Double Eagla na którą usiadłem (kwintal dwadzieścia robi swoje). Połamałem też jeden gerbox w replice skorpiona ( to chyba był well) bo z kolegą Kermitem sprawdzaliśmy jaką sprężynę wytrzyma. Boje nierzadko były obijane, upuszczane, tłuczone i jakoś nie lądowały w śmietniku.

Link to post
Share on other sites

Nie ma replik które nie wymagałyby dopieszczenia, a ty odwracasz teraz kota ogonem i mówisz, że coś ci wytykam, gdy tymczasem to ty nazywasz gównem repliki z którymi biega większość graczy.

 

Mi żaden chińczyk się jeszcze w ręku nie rozleciał, a nieraz mi coś spadło. Dodatkowo, jak sam zauważyłeś ludzie wkładają w te repliki sporo hajsu, a nie robi się czegoś takiego jak coś się komuś nie podoba i nie uważa tego za efektywne.

 

Nie każdy chce, bądź ma możliwość wydać od razu 1000-1500 zł za markową replikę, a RK, czy Cymę, kupuje się teraz za 400 zł..

 

Co do wyposażenia mam to samo zdanie.

Nie wyobrażam sobie kupować, chociażby z MIWO na potrzeby ASG, gdy mogę kupić - tak jak to ostatnio zrobiłem - chest rigga z Taiwana przecenionego na...30zł.

Edited by Budweiser
Link to post
Share on other sites

Pany, jest nowa informacja!

 

 

Okazuje się że dużo miejscówek do strzelania ma taki przepis.

DMR - Semi Auto Only

450 FPS (500 FPS max) 30 meter minimum engagement rule.

2/3 Second delay between shots / wait until the first shot has landed before firing again.

Semi Auto LOCKED - please report to a Marshal on the Day.

(typical battery operated Semi Auto Weapon)

Side arm required for CQB.

 

Więc można mieć 450fps jak normalni ludzie. Rozumiem że w tym wypadku lepiej iść w E&L? Czy do wersji platinum coś trzeba wymieniać pod te 450fps czy sama sprężyna będzie ok? Czy coś trzeba jeszcze robić?

 

Do tego jest szybka wymiana sprężyny więc zawsze na 350fps mogę zejść.

 

Może z tymi nowymi informacjami, są jakieś nowe repliki co polecacie? Budżet 1000-1500 lajtowo, plus coś na jakieś dodatki tez by się znalazło.

Link to post
Share on other sites

Odnośnie E&L napiszę to co napisałem w innym temacie że ich wyższość nad innymi chińczykami polega głównie na użytych materiałach (stal,aluminium itp) i stosunkowo mocnym GB (po za tłokiem bo ten to padaka) a nie wzorowym spasowaniu (chociaż wiadomo są perełki). U mnie w replice (elak 710 sbr) latało przednie mocowanie okładzin przez co cały chwyt się lekko gibał ale wystarczyło dać kawałek blaszki z puszki po piwie w miejsce gdzie owy element rygluje się na lufie i wszelkie luzy znikły.

Sam dzisiaj miałem w rękach M4 E&L i nie powiem bardzo fajna replika z genialnym rozwiązanym systemem szybkiej wymiany sprężyny (jedyne minusy to lekko chodzący selektor i szpara pomiędzy korpusem i chwytem pistoletowym przez którą GB widać) jednak z tego co słyszałem zdarzają się źle spasowane egzemplarze no i co chyba najważniejsze a nie zostało tu poruszone eMki E&L mają niestandardowy GB v2 przez jak coś się stanie ze szkieletem to może być problem.

 

 

 

 

Więc można mieć 450fps jak normalni ludzie. Rozumiem że w tym wypadku lepiej iść w E&L? Czy do wersji platinum coś trzeba wymieniać pod te 450fps czy sama sprężyna będzie ok? Czy coś trzeba jeszcze robić?

 

 

 

 

Całkiem możliwe że to 450fps osiągniesz doszczelniając dyszę i smarując cylinder ( u mnie z 410 zrobiło się właśnie 450-460fps na stockowej sprężynie ). Tłok bym wymienił na starcie w sklepie by potem sobie nie psuć imprezy i nie rozstawać się z repliką na czas naprawy ( o ile chcesz mieć ją cały czas na gwarancji).

Edited by Filipt15
Link to post
Share on other sites

Pany, jest nowa informacja!

 

 

Okazuje się że dużo miejscówek do strzelania ma taki przepis.

 

 

Więc można mieć 450fps jak normalni ludzie. Rozumiem że w tym wypadku lepiej iść w E&L? Czy do wersji platinum coś trzeba wymieniać pod te 450fps czy sama sprężyna będzie ok? Czy coś trzeba jeszcze robić?

 

Do tego jest szybka wymiana sprężyny więc zawsze na 350fps mogę zejść.

 

Może z tymi nowymi informacjami, są jakieś nowe repliki co polecacie? Budżet 1000-1500 lajtowo, plus coś na jakieś dodatki tez by się znalazło.

 

Ten dział jest poświęcony nowym użytkownikom. Jeżeli jesteś autorem wątku to miej na uwadze to, że multikonta są zakazane. Przez te kilka lat sztuka wyszukiwania informacji zanikła u Ciebie czy jak? Forum za bardzo się przez ten czas nie zmieniło, bez problemu sobie poradzisz z forumową szukajką i ze znalezieniem paru sklepów. Tematy o replikach z systemami szybkiej wymiany sprężyny są już na forum, więc jak znajdziesz je w sklepach to odszukasz informacje o nich w odpowiednim dziale :icon_smile:

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...