mareq Posted August 29, 2018 Report Share Posted August 29, 2018 Popieram. Po prostu jak ktoś cię zapyta to masz obowiązek odpowiedzieć. Quote Link to post Share on other sites
wish Posted August 29, 2018 Author Report Share Posted August 29, 2018 (edited) Sikor dzięki. Dominiku, chodzi mi o to żeby z nocy ułatwić trochę grę. Kilkukrotnie spotykałem się z bezsensownymi gadkami, gorzej jak baby. Kto idzie? Kto pyta? ty pierwszy. Nie ty. Nosz kurrrrła jasna. Nie chodzi o to by przez pół lasu nadzierać się jeden do drugiego, tylko, żeby w sytuacji bliskiego kontaktu 5-7m, ułatwić identyfikację i nie kombinować. Pytający też zdradza swoją pozycję. Gramy w lesie w nocy, księżyc w połowie widoczny, ma być pochmurno, zakładam że gówno może zobaczymy. W dzień też warto to stosować, przez brak hasła czy prostej odpowiedzi na pytanie kto idzie, na ostatnim GMV, grupa specjalnej troski zaatakowała broniących budynek. Po ok 5-7 min walki, gdy poległo ok 6-8 graczy okazało się, że specjalsi zaatakowali budynek bo dostali rozkaz odbicia go. W budynku byli tylko amerykanie. Ale nikt się słowem nie odezwał, a specjalsi nie znali naszego hasła i doszło do ostrej wymiany ognia. Hasło było proste i ustalone przez nasz oddział przed grą. Ktoś rzucał cyfrą 0-5, odpowiadający miał podać liczbę by suma wynosiła 5. Proste. Całe zdarzenie wydaje mi się, że potwierdzić może to Marek bo też w tym czasie był w budynku. Poza tym użycie hasła daje taki sam efekt. Tylko wtajemniczeni odpowiedzą poprawnie. Tu masz to samo ale prościej, szybciej.!!!Więc krótko i na temat. Gdy w lesie w nocy, ktoś zapyta, "stój kto idzie" AUTOMATYCZNIE należy podać po której stronie się gra, po otrzymaniu odpowiedzi pytający też musi podać stronę po której gra!!! Edited August 29, 2018 by wish Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 29, 2018 Report Share Posted August 29, 2018 Hubert, jest pokrowiec. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 29, 2018 Report Share Posted August 29, 2018 Wish, Obowiązkowa identyfikacja zepsuje całą atrakcję nocnej gry, jej realizm i może spowodować kwasy. Kiedy mam obowiązek zidentyfikować się? Czy to zalezy od odległości? Jak ją ocenić, kiedy nie widać pytającego? Skąd mam wiedzieć, czy pytanie jest skierowane do mnie, czy do kogoś z drugiej strony pytającego, czy wręcz do krzaka chwiejącego się na wietrze? A może stojacy na warcie co jakiś czas rzuca w przestrzeń pytanie, w nadziei nabrania jelenia? Zresztą, nie musi tego robić z rozmysłem, może po prostu tak reagować na każdy szmer. Jak nie odpowiem, bo uznam, że pytanie nie mnie dotyczy, przyczaję się, a potem ustrzelę pytajacego, to dopiero bedzie powód do awantury! Lepiej wewnatrz oddziałów ustalić hasła i używać ich. Jeśli któraś ze stron tego nie ogarnie, jak się wystrzelaja wzajemnie, to będzie ich problem. Quote Link to post Share on other sites
wish Posted August 29, 2018 Author Report Share Posted August 29, 2018 Uwierzcie mi proszę, że będzie to miało sens. Zakładam po prostu, że żaden niemiec i brytol/amerykanin nie mówi w obcym języku. A nawet jeśli tak to z innym akcentem. I druga strona zaraz sie kapnie ze wrog idzie. A u nas niestety wszyscy gadaja w jednym jezyku i to jest problem. Chce Wam ułatwić grę i tyle. Quote Link to post Share on other sites
Czarne Buty Posted August 29, 2018 Report Share Posted August 29, 2018 Na orle pod warszawą w oddziale niemieckim na części nocnej mieliśmy wytyczone zawołania i nie było problemu z indentyfikacją także u nas hasła działały jeśli nie było odzewu od razu mogliśmy strzelać :D Quote Link to post Share on other sites
Czarne Buty Posted August 29, 2018 Report Share Posted August 29, 2018 (edited) 2 godziny temu, Czarne Buty napisał: Nie mogłem usunąć tego posta wishu czy pamiętasz a tracerze dla mnie? Edited August 29, 2018 by Czarne Buty Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 W nocy na patrolu nie gada się głosno, tylko szeptem. Jeśli założymy, że pytać można wtedy, kiedy słyszy się rozmowę, to od biedy mozna to uznać. Ale nie wtedy, kiedy słychać jakieś szmery, trzaski itp. Poza tym próbujemy wczuć się w realia wojny, a tu takie coś! W sprawie ewakuacji rannych wprowadzasz utrudnienia, które urealniaja grę, a tu chcesz ułatwiać. To wcale nie jest ułatwienie, np. dla patrolu, który ma rozkaz nie wdawać się w strzelanine, tylko przy najmniejszym kontakcie określić jego miejsce i wycofac się. Na pytanie identyfikacyjne (hasło) patrol powinien "zapaść się pod ziemię" a potem wycofać sie skrycie. A tak, to ma obowiazek zidentyfikować się i z całej misji nici. Jeśli wprowadzisz to jako obowiązek, to musisz ustalić zasady, kiedy on obowiązuje, w jakich okolicznościach. Quote Link to post Share on other sites
Domin007 Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 12 minut temu, Cortes napisał: W sprawie ewakuacji rannych wprowadzasz utrudnienia, które urealniaja grę, a tu chcesz ułatwiać. Robert dotknął sedna sprawy i ja podobnie jestem na nie - ale to tylko opinia grupy kolesi. Kuba to Ty ustalasz zasady i oczywiście się dostosujemy. Radiostacje Campera są już u mnie - przywieziemy je na grę. Quote Link to post Share on other sites
SikorPL Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 To jeszcze raz ja w propozycją NIE-komplikowania: Czy i jak ktoś pyta jego sprawa, podobnie czy ktoś odpowie. Czy w odpowiedzi ktoś zacznie strzelać jego sprawa (najwyżej spowoduje friendly fire). Przecież każda strona, a nawet oddział, sobie i tak zorganizuje sposób wewnętrznej komunikacji . Na Orle ustalaliśmy albo hasła (zmieniały się nawet) albo sygnały świetlne i wszystko świetnie działało. Jedyny moim zdaniem element wątpliwy to czy zapytany musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą: - prościej będzie jak TAK - ciekawiej jak NIE -> bo zostawi pole do interpretacji przez pytającego i możliwość podjęcia albo ryzyka kontaktu ze "swoim" albo strzelania do "obcego". Quote Link to post Share on other sites
wish Posted August 30, 2018 Author Report Share Posted August 30, 2018 Nie robimy gry fabularnej, na to jeszcze za mało mam doświadczenia. Jesteśmy prostymi żołnierzami a nie szpiegami. Zasada stój kto idzie, jest po to by uniknąć zbędnych gadek w polu. Jak sobie ustalicie hasła, lepiej dla Was. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 W dniu 28.08.2018 o 12:54, wish napisał: Kilka uwag technicznych. Doładowanie w respie- będą limity magazynków do uzupełnienia: 3LC (do 40kulek- sprężyna, garand itp) - 1 pudełko 1MC (do 100kulek- thompson, mp40, sten, bar itp) - 2 pudełka 1HC (do 300 kulek- thompson, stg, itp) - 4 pudełka 1 drum (ppsh, mg42)- 6 pudełek Na starcie w respie będą leżały 32 pudełka jako uzupełnienia. Wykorzystacie wszystko nie postrzelacie. Trzeba siać z rozsądkiem. Na starcie wszyscy mogą się załadować LC- na full ile masz magazynków, MC- 5 magazynków, HC- 3 magazynki, drum - 2 magazynki Wyjaśnij dokładnie z iloma magazynkami wchodzimy do gry na początku. Może coś źle zrozumiałem czy można wejść z 3 HC ??? i tylko z 5 do stena ? Quote Link to post Share on other sites
wish Posted August 30, 2018 Author Report Share Posted August 30, 2018 28 minut temu, Vlad napisał: Wyjaśnij dokładnie z iloma magazynkami wchodzimy do gry na początku. Może coś źle zrozumiałem czy można wejść z 3 HC ??? i tylko z 5 do stena ? Tak jak napisałem. Zakładam po prostu, że ten który będzie miał LC i MC częściej będzie musiał ładować, kombinować będzie miał większy fun. Fakt może powinny być tylko 2 HC. Wezmę pod uwagę i poinformuję na początku gry. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 (edited) No to niestety ja widzę przewagę po stronie STG , a będzie ich kilka. 5 magów do Stena to 250 bb a 2 HC do STG 800 bb (2*400) biorąc pod uwagę zmianę magów i czas jednego i drugiego oraz zasięg to funu nie będzie. Jeśli już to podnieś limit magów w pm'ach do 6 lub 8 szt zarówno fani Stenów jak i MP 40 się ucieszą . Ja się piszę na SOB . Edited August 30, 2018 by Vlad Quote Link to post Share on other sites
KubaJozefek Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Podpinam się pod opinię Vlad'a. Czy można wprowadzić ograniczenie aby mag niezależnie czy to MC czy HC mieścił tyle kulek ile w rzeczywistości (+np 10 ze względu na straty) dzięki czemu trzeba się bedzie albo częściej wracać po amunicję albo mniej siać. Więc taki MP40 będzie miał 40 kulek w magu. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Sorry że będę się odwoływał. Na moich imprezach LC to max 70 bb i ustaliliśmy że RealCap *2 to b dobre odzwierciedlenie rzeczywistości: bo drzewa, rykoszety , pogoda etc. Tak więc 50 bb jakie mieści mag Sten/ MP40 jest nieco mało ( szybko niestety wypluwa te kulki) ale ok. Temat od dawna problematyczny bo producenci replik historycznych nieco nie dostosowują się do standardów replik współczesnych RC 30, LC 70, MC >100 HC >300. A szkoda. Quote Link to post Share on other sites
ashigara Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Nie lepiej ustalić że można mieć przy sobie max np. 400bb dla mp40, stena, stg... ? Dla czterotaktow np. 30bb? Quote Link to post Share on other sites
BBombello3 Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Temat już się za bardzo skomplikował. Osobiście mając 6 magazynków do enfielda i 6 do stena nie wiem już co i ile mogę załadować. Sprawa nocna dla mnie jest bardzo prosta. Obowiązek używania haseł. Jest hasło, nie ma odzewu trudno idzie salwa. Pytanie trochę z dupy. Ma ktoś farbki do malowania ryjka ?? Cytat Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Byłoby to proste w miarę i łatwe. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Bombel, korek od wina i zapalniczka :-). Bardzo klimatyczne. Będę miał. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 Wish, twoja gra, twoje zasady. Tylko, żeby uniknać niepotrzebnych gadek w polu w stylu: „dlaczego k.. nie odpowiedziałeś, jak pytałem kto idzie”, to ustał zasady teraz, żebyśmy nie dyskutowali na odprawie przed grą. Chcę wiedzieć: kiedy mogę zadać pytanie? Czy wtedy, gdy kogoś widzę i nie mam wątpliwości, że to człowiek, czy wtedy, kiedy wydaje mi się, że kogoś widzę lub słyszę. kiedy mam uznać, że pytanie jest skierowane do mnie i kiedy mam obowiązek odpowiedzieć, a kiedy mogę je zignorować? Pytanie zadane pełnym głosem z dużej odległości może brzmieć jak szept i odwrotnie. Lub sytuacja, siedzę cicho od 10 minut pod krzakiem, ktoś idzie w moim kierunku i zadaje pytanie. Jestem pewien, że mnie nie widzi i nie słyszy. Co mam zrobić? - Chociaż sam sobie odpowiem: na pytanie: „ kto idzie?” nic nie odpowiadam, bo nie idę. Quote Link to post Share on other sites
BBombello3 Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 (edited) Z mojej strony mogę już wam zagwarantować, że będą kwasy i dymy zarówno w nocy jak i z rana jak wszyscy ochłoną. To zadawanie pytań i wymuszanie odpowiedzi jest bez sensu bo psuje całą grę nocną. Zachodzę wartownika, jestem 1m od niego i co ? Trzaśnie mi gałązka to mam stanąć na baczność i grzecznie powiedzieć, że jestem aliantem i schodzę na respa bo mnie gość usłyszał i zdemaskował cały misterny plan ? Tak jak mówiłem, hasło-odzew i wszystko będzie jasne. A co do granatów to jest lepszy patent który stosujemy w naszym lokalnym środowisku od lat. Bierzecie rolkę po srajtaśmie. Do środka pakujecie woreczek z piaskiem, kaszą, grochem. całość owijacie czerwoną izolką i macie "granat wielokrotnego użytku". Całość waży ok 100gram, jest miękkie i nie odbija się od wszystkiego jak piłeczka. Można okleić też odblaskową taśmą wtedy łatwo znaleźć nawet nocą za pomocą latarki. Edited August 30, 2018 by BBombello3 Quote Link to post Share on other sites
wish Posted August 30, 2018 Author Report Share Posted August 30, 2018 Może tak, żeby nie marnować klawiatury, po prostu omówimy temat przed grą. Za dużo kombinujecie i tyle. Co do granatów, Bombello, jak 100g piasku owinięte w coś spadnie Ci na głowę to nie wiem czy tak fajno będzie. A obawiam się, że przy założeniach które mam, granaty właśnie na głowach będą lądować a nie gdzieś obok. Żeby piłeczki się nie odbijały za bardzo zrobimy w nich dziury, dzięki za pomysł, tylko chłopaki, weźcie bagnety. Poza tym nie mam już ani czasu ani chęci, żeby strugać granaty w jakiejkolwiek formie, sorry. Quote Link to post Share on other sites
SikorPL Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 @Cortes: Ad1 : kiedy chcesz, Twoja decyzja / Twój wybór. Ad2 : j.w. - jak nie odpowiesz po prostu ryzykujesz że Cię ustrzelą. Jak w życiu, jak w życiu :-) @Bombello: Na nic nie musisz czekać, strzel z bliska (CQB ) lub powiedz "jesteś trup". Jak przeciwnik zrobi to pierwszy przegrałeś. Quote Link to post Share on other sites
BBombello3 Posted August 30, 2018 Report Share Posted August 30, 2018 (edited) Wishu tak jak pisałem u nas się to od kilku lat sprawdza a i ludzie nie raz obrywali. Ale to była moja luźna propozycja ;) I tu właśnie Sikor pojawia się problem bo jak pisali wcześniej jak zapyta to mam obowiązek powiedzieć czyli ani wilk syty ani owca cała :/ Edited August 30, 2018 by BBombello3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.