Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 857
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

To kondensatory. Samemu można zrobić coś takiego w bardzo prosty sposób za kilka złotych. Do tego można wybrać w sklepie kondensatorki o różnych pojemnościach i rozmiarach, w zależności od ilości miejsca w kolbie. Ja używam i bardzo sobie chwalę :)

 

PS. O ile mnie pamięć nie myli, gdzieś w tym wątku (jakieś półtora roku temu) wklejałem link z "przepisem" na kondensatory w replice. Proponuję poszukać.

Link to post
Share on other sites

Wracając do głównego tematu...

Dla tych co mieszkają w Łodzi polecam sklep www.gzz.pl na sienkiewicza 11.

Miło fachowo wszystko na miejscu.

IRL3713 dostępny od ręki w dowolnej ilości za kwotę 8,50zł za sztukę oczywiście hurtowo niżej :)

 

Jedynie wielkie zdziwienie wśród całej obsługi sklepu zrobiło moje pytanie o konektory XT-60 :)

 

A tak około tematowo. Ja u siebie i brata wcisnołem kable "głośnikowe" o całkowitym przekroju chyba ze 3 a może 4 mm. Nie powiem że było łatwo ale napewno da się zrobić. replika to LR300 PJ z GBV2. Największy problem jest z chwytem i miejscem na silnik ale to również da się opanować.

Link to post
Share on other sites

KicpA prawdopodobnie masz rację nie mierzyłem ich wiem tylko że mają napewno ponad dwókrotnie większą średnicę od stokowych i że upychałem je w GB z duuużym wysiłkiem.

 

No właśnie ktoś moze robił pomiary kilku typowych dostępnych rodzajów kabelków ? Czy tak naprawdę warto walczyć o te "modelarskie" ?

Link to post
Share on other sites

Warto,

Typowy głośnikowy ma miedź niższej klasy co przekłada się na responsywność i rof a także na zużycie batki, wydzielanie ciepła na kablach też ale to akurat zaleta w zimę ;]

Modelarskie są dużo lepsze, no chyba że kogoś stać i jest w stanie zapłacić kilka stówek za kilka metrów kabla głośnikowego z najwyższej półki, tylko wygrzebanie dwóch żył z takiego kabla to znowu też trochę zabawy.

Inna sprawa że to coś co jest na tanich głośnikowych kablach topi się lub nawet potrafi się zfajczyć, a sylikonowa izolacja robi się ciepła i mięknie ale nie fajczy się.

No i to że głośnikowy 1mm^2 przeniesie ci może 15A a modelarski dwukrotność tego.

 

Kilka razy słyszałem o przypadku gdzie izolacja w jednym miejscu była przetarta i stykała się z metalowym body a w drugim miejscu izolacja się roztopiła w wyniku długiej serii i kabelek przyległ do body blokując replikę w trybie full auto i jedynie wyjęcie batki pomogło bo puszczenie spustu nic nie dawało bo replika cały czas strzelała.

Link to post
Share on other sites

Układ SW-AB LONG znaleziony bodajże na airsoftmechnics, nie wiem czy się powtórzył, ponieważ ciężko przewertować wszystkie linki z tematów na forum. Docelowo ma wejść zamiast spustu do sentry guna na dwóch krokowcach (taka zajawka z robotyką) lub wymiennie do AK74.

render wyszedł jak wyszedł - części elementów nie znalazło 3D:

swablong2.th.png swablong.th.png

paczka do Eagla - schemat i board

GERBERY, jak by ktoś chiał gdzieś robić płytkę

wymiarowo wychodzi 51mm x 15 mm, więc pod pokrywę AK mieści się bez problemu. Mam nadzieję, że nie wadzę nikomu swoją miłością do "Open - Sourcea" ;)

Link to post
Share on other sites

Dawno już się przewijał tutaj ;) Były linki nawet ;) Ja robię takie od ładnych paru lat.

 

Edit: Nie wiem tylko czy dobierzesz dobre bezpieczniki polimerowe, bardzo ciężko dostać o takich parametrach czasowych jakich użył autor. Ja daję 3713 zamiast 1404 u siebie.

 

Płytka dość duża. Moja ma 36x13mm

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites

no jakby popakować elementy bliżej siebie to można i zmniejszyć, ale lenistwo wzięło górę. Przesyłka elementów z Anglii to 20 zł z tego co mi powiedziano, ale generalnie w tamtych sklepach mają najmniejsze pierdółki, więc poczekam z elementami do większego zamówienia.

Link to post
Share on other sites

KicpA,

Czy to jest w końcu "ta" wersja mini mosfeta z ab, o której rozmawialiśmy jakiś czas temu na PW ??

Przydało by się w końcu wymienić te dwa mosfety od ciebie na coś mniejszego, w porównaniu do tego wydają się strasznymi lochami ;]

W środku siedzi nieśmiertelny IRL3713 czy coś o ładniejszych parametrach ?

Jak wypada ten układ na tle tych z przed półtora może dwóch lat?

No i kiedy można zamówić i za ile ;]

Link to post
Share on other sites

To jest to samo tylko mocno zmniejszone. Na razie trwają testy tego maleństwa. Małe radiatory mogą powodować grzanie mosfeta hamującego, czas pokaże. Muszę go trochę wymęczyć zanim będzie można myśleć o zrobieniu większej ilości. Wieksza wersja ma 36x12mm ale wymaga drobnej poprawki z ułożeniem elementów.

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites

Ta "większa" wersja i tak jest mała w porównaniu z tym co kiedyś robiłeś, ~60x15, ledwo mi się w kolbie łamie na zakrętach ;]

Przy okazji, jaka jest szansa, że kiedyś pokusisz się o dołożenie do fetów bezpiecznika resetowalnego - polyfuse czy jakoś tak - i "ochrony" pakietów lipo, life, lijo nastawianej mikroswitch'ami albo zrobienie osobnego układu z takimi zabezpieczeniami wpinanego przed fetem?

Bo szczerze mówiąc to takiego moduły podwójnego zabezpieczenia pakietu brakuje mi do szczęścia a nie jakiegoś feta gatee'a z programowalną jednostką żeby za jednym naciśnięciem spustu "wygrywać" burst typu marsylianka ;]

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...