ravic Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 (edited) Kup FTK GUARDERA m150 do AK47 . Wsadź cały z wyjątkiem dyszy. Dysze podpasujesz od Siga 55x, po lekkim skróceniu. Gumka najlepsza do FALa to Systema plus dystanser od Promyka czerwony. Ja takie coś założyłem w swoim Falu i nowy właściciel od pół roku jeszcze nie narzekał na konfigurację. Edited March 20, 2009 by ravic Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 (edited) No właśnie o to mi chodzi, dać części wytrzymałościowo na wyrost, bo i tak więcej niż 130 tam nie włożę chyba że mnie najdzie na para-snajperkę. Tylko pytanie czy robią takie wzmocnione części BU v3 w wersji wytłumionej... zębatki zapewne helikalne ktoś doradzi tylko pytanie której firmy. Za dużo pytań mi się w głowie rodzi jak nad tym wszystkim myślę np. jaki smar do tych zębatek i jakie łożyskowanie, kulkowe czy cierne, jaki silnik żeby to jednak cicho ale i gładko chodziło. Na szczęście chyba najgorsze mam już za sobą... wstawianie feta i okablowania. @ravic A ten kit jak wypada osłuchowo? Edited March 20, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 (edited) U siebie mam Promyka 120, cylinder chrom, głowice ciche systemy, prowadnicę mosiądz na łożysku, zębatki wiadomo, łożyska PDI, tłok o dziwo żółty CA i jeszcze żyje. 405-410 stałe. IMHO wystarcza. Edited March 20, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
kowzan Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Zmieniam lufe w swoim FN Falu KA, wszystko byloby ladnie pieknie, gdyby nie jedna rzecz... Z racji konstrukcji broni, komora hopki MUSI byc wsadzona ZANIM wloze w nia lufe (chyba). Jesli wloze lufe w komore przed wsadzeniem jej w body, to potem pierscien regulacji hopki nie przejdzie przez otwor przeznaczony na lufe w body (sic!). Stad moje pytanie, jak w takim wypadku upewnic sie, ze otwor, przez ktory do lufy wkrada sie gumka hopsiupa jest idealnie u gory lufy? Chyba tylko metoda prob i bledow? No i kolejna sprawa. Jak w takim wypadku wsadzic dystanser? W komorze hopki mam okienko do wsuniecia dystansera, ale... jest po drugiej stronie hopupa i ni cholery nie ma jak do niego podejsc, kiedy komora siedzi w body (jest po przeciwnej stronie w stosunku do suwadla). Jak rozumiem, dystanser musze wlozyc po zamontowaniu lufy z gumka w komorze... Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Co Ty Kolego bredzisz? Żeby się dostać do komory hopa trzeba replikę z KA rozebrać całą od strony kolby, gdybyś zadał sobie minimum trudu i poczytał temat od początku, tudzież przeglądnął instrukcję, to byś na to wpadł. Rozbierasz replikę od dupy strony i na końcu wyciągasz lufę z komorą. Wtedy też włożysz sobie dystanser, bo będziesz widział "okienko" na niego. EDYTA: nawet się nie musiałem dużo cofać: KLIK Edited March 28, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
kowzan Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Rozbieralem mojego fala juz nie raz, wiec blagam bez takich truizmow. Przepraszam w ogole, ze zapytalem, to sie wiecej nie powtorzy. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Nie o to chodzi, gdybyś rozbierał więcej niż raz, oraz zadał sobie trud poczytania tych paru stron, to nie zadawłabyś głupich pytań jak zamontować w nim komorę hopa, oraz nie wymyślał byś dziwnych twierdzeń na temat bezmyślności konstrukcji, tudzież nowych tez dotyczących montażu i nie tylko lufy w tym ;-). W każdej jednej replice lufę montujesz w komorę razem z gumą, poza repliką, bo tylko wtedy masz okazję sprawdzić np. szczelność połączenia, czy też osiowość montażu, o czym sam wspomniałeś. Na marginesie, chyba jedna z wredniejszych replik jakie zdarzyło mi się rozbierać, ale jakoś nie mam chęci żeby się go pozbywać. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 @Tuksiak Chcesz powiedzieć, że jeśli dałem sobie radę z rozłożeniem i złożeniem FAL'a KA przy okazji wymieniając okablowanie i montując FET'a to dam sobie radę z każdą replika ?? ;] Jaki masz skuteczny zasięg przy twojej konfiguracji, FPS i precce JB-U ? A tak wracając do tematu to której firmy najlepiej brać wyciszoną łożyskowaną głowicę tłoka i wyciszoną głowicę cylindra? Czy nie lepiej było by zastosować jakiejś wzmocnionej nie metalowej łożyskowanej ( o ile takie są ) prowadnicy sprężyny żeby jeszcze bardziej wyciszyć replikę? Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted April 1, 2009 Report Share Posted April 1, 2009 Wiesz co, kulki dolatują mi do 65 (semi)- 70 (auto)m. Skuteczny, taki, że nie rozrzuca na boki i idzie w miarę pewnie trafić w kawałek sylwetki to 50 -55m. W ostatnią niedzielę strzelałem do celu pt "zdezolowany wagon na opuszczonej bocznicy i zderzak w tym wagonie" dało radę trafić w w/w zderzak z 50 m tak z marszu i bez spinania się. Kulki G&G .28g. Na tym samym dystansie cel pt "Niegrzeczny Kolega" wykonywał już skuteczne matriksy ;-), kulki za ciężkie trochę jak na taką odległość i moc, ale za to lot idealny. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Hmm, czyli żeby nie było matriksów na kulkach 0.28g to trzeba by podnieść moc repliki do około 500fps na 0.20g i wtedy na 0.28g mieli byśmy te 420fps... jak dla mnie to już chore. Chyba pozostaje celowanie z "poprawką"... Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Odgrzewam kotleta bo mam pytanie :) Czy GB KA w FN FAL wytrzymują bez problemu M130? Co radzicie na kolbę? Niestety KA robi tak nędzne plastiki że nie chce mi się komentować, swoją już skręciłem zaraz przy body w najwęższym miejscu śrubą i nakrętką a i tak się chyboce. Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 U mnie nic się nie majta. U mnie FAL na stockowym szkielecie śmiga na M120 Guardera i nic mu się nie dzieje. Szkielet wymienia się dopiero jak pęknie :) Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 (edited) Szkielet powinien M130 zdzierżyć. Chyba Ravic miał coś takiego wsadzone, jak nie więcej. Mi tam też się nic nie majta, jest na tych dwóch stokowych śrubach. Tyle, że standardowo zaczęła się rozłazić u góry (od zbyt mocnego dokręcania śruby wewnętrznej), to ją potraktowałem klejem typu Bostick i pięknie trzyma i wygląda. A właśnie patent na utrąconą osłonę muszki - podkładka dużego kalibru (dobrana w Ciastoramie, albo innym węglowzbudzie, już nie pamiętam), przycięta odpowiednio, wklejona na dwuskładnikowy epoksydowy klej + wypełnienie zrobione z tego kleju. Działa wygląda prawie jak oryginał. Dużo trwalsze od tej stokowej osłony. EDYTA: Na górze strony Ravic pisze o ftk-u ze springiem 150 ;-). Edited April 23, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 30, 2009 Report Share Posted April 30, 2009 @Marcinek 83 W tej replice wszystko się chybocze ;] A tak na serio właśnie jestem w trakcie składania repliki i niwelowania mankamentów. Sprawdź kolbę od strony body czy płaszczyzna jest płaska, u mnie na dole wymagała lekkiego szlifowania bo była zaokrąglona co powodowało chybotanie. Po tym zabiegu może się okazać że trzeba będzie zrobić dystans z twardej pianki bo dolny wpust może wchodzić w kolbę za głęboko i nie będzie fazowania otworów pod śrubę. Musze jeszcze gdzieś dorwać cienką ale twardą czarną piankę żeby wyciąć "uszczelkę" między body a kolbę tak dla pewności. Dodatkowo dorobiłem prostokątną podkładkę do wew. śruby w kolbie, trochę szerzej trzyma kolbę i też pomaga. Jeśli ktoś ma kupioną górną szynę pod montaż optyki i mu się chybocze to jest też i na to patent. Bierzemy taśmę teflonową i owijamy z obu stron prowadnice montażu tak żeby wypełnić taśmą rowki, gnieciemy taśmę ale nie skręcamy, 4 warstwy w rowku powinny starczyć żeby nie chodziło na boki. Jeśli jeszcze szyna chodzi przód/tył to przy składaniu uper i lower recivera pakujemy z tyłu za szyną kawałek twardej czarnej ale cienkiej pianki, która ładnie się kompresuje w trakcie dociskania. Ja użyłem do tego złożonego w pół czarnego piankowego pierścienia wyciągniętego z opakowania cake cd/dvd. Hmmm muszę odkopać u siebie gdzieś cienki piankowy mousepad, z którego można by było wyciąć tą uszczelkę pod kolbę. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 (edited) Z kolbą sobie poradziłem, między body a kolbę nakręciłem trochę teflonu i na zwężeniu kolby ku body dałem śrubę i nakrętkę ( po przewierceniu kolby ) Całość przetarłem papierem ściernym żeby zniwelować efekt łączenia dwóch połówek kolby, odtłuściłem i pokryłem sprayem masą kauczukową do konserwacji podwozia, dało to efekt świetnego matu i kolba pięknie się wyciera. EDIT. Zna ktoś wymiar dyszy? Edited May 4, 2009 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Gallain Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Dysza od SIGa pasuje. Na dyszy od AK traci sie ok 20-30 fps. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Ravic'a musisz spytać ile trzeba tej SIG'owej trzeba zeszlifować Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Może mi ktoś zwymiarować rączkę przeładowania? Będę dźwięczny jak dostanę jakąś rycinkę z wymiarami. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Zgubiłeś ten odkręcany "walec" ? Dzisiaj jest już późno ale na jutro postaram się zwymiarować, swoj wkręciłem na lakier do paznokci ;] Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Tak na szybko, są wszystkie wymiary jakie udało mi się upchnąć... resztę można wyliczyć ...nienawidzę rysunku technicznego i wymiarowania :P Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 Dzięki bardzo :). Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 (edited) No problemo, może w silesia factory by ci to wytoczyli... mam tylko nadzieję że suwmiarka cyfrowa za bardzo nie przekłamywała :P Jak coś to mam jeszcze zwymiarowany koniec lufy zew. Tactical Carbine pod projekt tłumika zakrywający jej część. Zamówiony zresztą też w S-F, niedługo przyjdzie to się okaże co do poprawy będzie ;] Aaaa Tuksiak zapomniał bym a miałem zapytać o 2 sprawy... guardera do stockowego FAL'a przezroczystego czy czarnego? Niby z opisów wynika że ten pierwszy ale... A druga sprawa to kulki 0,25... ściągam excele, blastery i devile ale G&G nigdzie nie mogę znaleźć. Może masz jakiś namiar żeby przynajmniej jedną paczkę dorwać na przestrzelanie? Białej gorączki dostaje po zamontowaniu precki Vanaris'a i gumki systemy... xtreme precision cały czas uciekają w lewo a lufy wew już bardziej nie idzie przekrecić CCW. Poza tym poduszka wew. lufy wygląda symetrycznie ale może dystanser mocniej dociska z lewej strony... Edited May 6, 2009 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 6, 2009 Report Share Posted May 6, 2009 (edited) Gumka systemy to IMHO szit, montowałem w kilku replikach i w każdej jednej coś było "nie halo" zawsze. Do niej jest dość twardy dystanser ogólnie, jak zauważyłem, potrzebny. Często za miekki dystanser powoduje dziwne zachowania kulek. Podobno "H" się dość dobrze sprawdza, nie wiem, nie sprawdzałem, nie miałem zdrowia do tych gumek. Guarder teoretycznie przezroczysty, zależy ile masz zamiar mieć mocy, jak spring w okolicach 130 - to lepiej czarnego zakładaj. Aczkolwiek u kumpla na 520 fps bangla przezroczysty już z pół roku i nie narzeka. G&G teraz w ogóle problem jest dostać, ja jak są to biorę kilka worków na raz, a że jeden wór styka mi na spółe z Żonką na miesiąc-dwa to wiesz ;-). EDYTA: A rysunek spoko, zwymiaruję sobie prawidłowo ;-) i dam na wydział do znajomków, to mi wytoczą ;-). Edited May 6, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted May 24, 2009 Report Share Posted May 24, 2009 Wiecie może, czy można do FALa ze stałą kolbą dokupić składaną kolbę i zamienić je? Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Też się nad tym długo głowiłem i szukałem... Pozosaje tylko odkupić kolbę od kogoś kto ma rozwalonego FAL'a ze skłądaną kolba. Wymienić się kolbami ;] Lub kupić całą konwersję ze składaną kolbą ale chyba bardziej oplacalne jest kupienie całej repliki... Dorobić też jest ciężko a od SA58 CA też podobno nie pasuje ale to tylko Tuksiak może potwierdzić... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.