qwmx Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Witam, jaki wpływ ma zimno na repliki sprężynowe? Czy przy grze w temp. ok. -5 C można z przyczyn tego że jest zimno coś uszkodzić? Quote Link to post Share on other sites
Tony91 Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Repliki sprężynowe najlepiej znoszą zimną pogodę i nic się jej nie stanie, może jedynie gorzej działać system hop-up, w replikach elektrycznych po za hop-upem, bateria szybciej siada. Najgorzej radzą sobie gaziki, uszczelki się kurczą i robi się tzw "syfon"... Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 a co z szkieletami gearboxow? czy duze jest ryzyko pekniecia GB CA przy m110 guardera kiedy bawimy sie przy temp ok -5C ? Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 GB v.2 czy v.3? Jeżeli v.2 to nie szalej za bardzo na fullauto, jeżeli v.3 wolnoć tomku :) Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 eMka a wiec v2... do tego aluminiowa glowica cylindra... Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 @PeePee - skąd takie przekonanie o pancerności V3? Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 Wystarczy po prostu obejrzeć v2 i v3. Od razu widać, że v3 jest wytrzymalszy... A co do pękanie gearbox'ów w CA, to jest to już raczej przeszłość. Teraz produkują mocniejsze. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 czyli powiedzmy do -10 moge bez obawy bawic sie ta replika? oczywiscie bez katowania... po cos ta gumka silikonowa nietwardniejaca jest wkoncu, prawda? :) Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 Ja tam się będe strzelał, w takich temperaturach, jakie bozia nam da. Jak pęknie mi mój stock'owy' gearbox marui ( mam m120 ), to kupie wzmocniony, Guardera za 135 zl . Teoretycznie, przy takim upie, powinienem już dawno go mieć :lol: . W każdym razie ubiegłą Zimę mój kałaszek chodził na PDI 150 (m110) ... Tak, gumka syli dobra rzecz. Bez niej , nie ma co wychodzić na mróz... Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 bardzo dziekuje za informacje :) co prawda kalach ma inny GB ale nie bede sie tak martwil :) Bardzo proszę używać polskich znaków. CHEMIK Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 Moja teoria wynika po prostu stąd że nie spotkałem się jeszcze z udokumentowanym przypadkiem pęknięcia GB v.3 (zdjęcia, opisu nic), a pękniętych gb v.2 widziałem kilka na tym forum i mi samemu także pękł (: Ponadto znam ludzi którzy wkładają sprężyny m120 i mocniejsze do stockowego (szkieletu) GB v.3 TMa i wszystko działa, nic nie pęka. Najciekawszy przypadek to AUG TMa który trochę ponad rok jechał na 150 PDI a później jego właściciel włożył m120 i nadal wszystko działało nawet po kilku miesiącach :] Stąd wysnuwam swoje mroczne teorie :P Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 o.O Ja jakoś nie mogę uwierzyć w magiczne właściwości konstrukcji GB v3. Może GB v2 częściej pękały, bo po prostu są bardziej rozpowszechnione? Oczywiście mogą być jakieś różnice wytrzymałości obu GB, ale chyba nie aż tak drastyczne... choć, może. Sam posiadam v3, więc takie coś bardzo mi by przypasowało. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted January 25, 2007 Report Share Posted January 25, 2007 W ciągu trzech lat spotkałem się z jednym przypadkiem pęknięcia gearboxa w wersji 3. To było w Nysie - Ktoś pożyczył od kumpla SiG 552 TM. Ten 'Ktoś' sturlał się z trzymetrowego wału uderzając karabinkiem w drzewo. Sig złamał się w pół i ułamał się kawałek przedniej ścianki gearboxa. Po za tym gearbox działał dalej, ale strzelać nie można było... wiadomo dlaczego. Przypadków pęknięcia gearboxa w wersji 2 widziałem/słyszałem o kilku, przeważnie w M15 CA. Być może to były jakieś stare wersje, bo teraz jest już lepiej. Producentom raczej zależy na tym, żeby wszystkie rodzaje replik się sprzedawały, więc najwygodniej jest oficjalnie uznać, że wszystkie wersje gearboxów są jednakowo wytrzymałe (abstrahując od M249 produkcji CA). Ponadto znam ludzi którzy wkładają sprężyny m120 i mocniejsze do stockowego (szkieletu) GB v.3 TMa i wszystko działa, nic nie pęka.Mam tak w Ak Marui. Nic nie pęka. Zimy nie ma się co bać. Bez względu na wersje gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
qwmx Posted January 25, 2007 Author Report Share Posted January 25, 2007 Czy pęknięcie tłoka albo cylindra w springu jest mozliwe od grania w zimnie (mrozie)? Quote Link to post Share on other sites
woma Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Najwyżej zaczepu tłoka, ale to normalne w springach i może pęknąć nawet jak jest ciepło. Quote Link to post Share on other sites
Kamil Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Repliki sprężynowe najlepiej znoszą zimną pogodę i nic się jej nie stanie, może jedynie gorzej działać system hop-up Całą poprzednią zimę (czyli tą jebutną), biegałem że sprężynką CG i nie odczułem żadnej zmiany w HU. Quote Link to post Share on other sites
PeePee Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Zimy nie ma się co bać. Bez względu na wersje gearboxa. Tu się już do końca nie zgodzę, wynika to nie tylko z prostych praw fizyki (: ale także z mojego własnego doświadczenia. Mi osobiście GB pękł podczas strzelanek na mrozie 15-2x stopniowym (ubiegły rok). Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 26, 2007 Report Share Posted January 26, 2007 Z tymi gearboxami różnie bywa, czasami jest tak, ze stockowy gearbox z ca sypie się już przy słabych sprężynach, a niekiedy wytrzymuje sine upgrade'y. Ponoć v.3 jest mocniejszy od v.3 na innych się nie znam. :wink: Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 27, 2007 Report Share Posted January 27, 2007 Wybaczcie, ale zniknęła mi opcja edytowania postów. Oczywiście chodziło mi, żę v.3 jest mocniejszy od v.2. Quote Link to post Share on other sites
Brayli Posted February 2, 2007 Report Share Posted February 2, 2007 Skoro już o zimnie mowa, to czy owijanie baterii (stick) w folię aluminiową coś daje? Bez folii zamarzła, a nie miałem jeszcze okazji testować folii na długie dystanse. Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted February 2, 2007 Report Share Posted February 2, 2007 To nic nie da. Aluminium dobrze przewodzi ciepło. W końcu robi się z niego radiatory. Musiałbyś użyć jakieś maty grzewczej, a na to nie masz miejsca. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted February 2, 2007 Report Share Posted February 2, 2007 Hmm, racja samo owinięcie folią raczej mało da. Ja zastosowałem metodę taką: (zaczynając od poziomu baterii) - dość grubo folią - jakiś izolator (folia bez tego nic nie da) - mam mało miejsca to dałem papier - jeszcze raz folią I według mnie działa. Quote Link to post Share on other sites
qwmx Posted February 2, 2007 Author Report Share Posted February 2, 2007 Ja tam aega nie mam ale rozegrałbym to tak: - kolbe czy co tam macie owinąć kocem ratunkowym (folia życia) - wsadzic tam jakis kieszonkowy ogrzewacz w to zawiniątko - no i kolbe w siatke zeby nic z tego nie wypadło W koncu taki koc tylko zatrzymuje cieplo, a nie generuje. Quote Link to post Share on other sites
Szreder Posted February 2, 2007 Report Share Posted February 2, 2007 Ja też myślałem nad ogrzewaczem, samym ogrzewaczem, lecz za mało mam miejsca. Co do generowania ciepła, to bateria przecież wytwarza dość dużo ciepła, więc folia jest po to, aby je zatrzymać. Quote Link to post Share on other sites
qwmx Posted February 3, 2007 Author Report Share Posted February 3, 2007 Co do generowania ciepła, to bateria przecież wytwarza dość dużo ciepła, więc folia jest po to, aby je zatrzymać. No ja jak pisałem AEGa nie mam, więc nie wiem jak bardzo baterie się grzeją. Nie zmiania to faktu, że lepiej będzie się sprawować jednak ta folia ratunkowa NRC niż jakiaś aluminiowa. NRC w końcu do trzymania ciepła jest stworzona. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.