Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Układ" w świecie ASG :)


Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tutaj jeszcze takiej:

http://riku.com.pl/index.php?mode=prod_cat...id=209&st=2

A propos archeologa to zawsze jest źle, bo albo ktoś wykopie trupa, albo założy nowy temat to go objadą ze nie używa opcji szukaj. Wiec SoP-PeL daruj sobie zbędne komentarze bo nic nie wnoszą do tematu.

A co do układu:

http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=1697

w większości sklepów elektrycznych można dostać takie za grosze, tylko że bez opakowania z napisem "Prometheus"

Link to post
Share on other sites

Wczoraj kupiłem w sklepie elektronicznym kable beztlenowe niskooporowe na okablowanie do repliki, pierwotnie przeznaczone do sprzętu audio o wysokich wymaganiach- jakie było moje zdziwienie kiedy sprzedawca za 4m, chciałem wziąść półtora, ale nie robili połówek więc wziąłem 2 metry po czym okazało się, że to dwa metry dwu przewodowego kabla który można rozdzielić na dwa i tak wyszło 4... :D dobra do rzeczy- 4metry=3złote.

Link to post
Share on other sites

Chyba zapomnieliście o domowych sposobach tuningu sprężyn. Wiele ludzi robi seary, cylindry a nawet tłoki. Mam doczynienie z tak stuningowaną repliką MP001 i powiem tyle - działa, w środku pięknie to nie wygląda ale działa ( cały mechanizm spustowy projektu wykonawcy zrobiony ze stali ).

Jest jeszcze kilka firm robiących sprężyny na zamówienie, więc cena spada bardziej...

Link to post
Share on other sites

aeg to nic innego jak najzwyklejsza sprezarka o troche innym ksztaucie niz pozostale sprezarki.bo wzgledem mechanicznym jest to urzadzenie wrecz prymitwywne jak budowa cepu.

 

nie wie czy byl poruszaby temat smarow i nie wiem dlaczego niektorzy dostaja bialej febry i wypiekow na pysku jak ktos pisze ze zastosowanie smar formy X,gdzie 100% sklepow mowi ze smary firmy Y jest tylko jednym i slusznym smarem a 99% formuowiczow(nie majac zadnegi potwerdzenia w analizie czy badaniach przeprowadzonych na wlasna reke) rekomenduje owe smary.czyzby to byla najtansza i najbardziej prymitywna kryptoreklama poprzedzona nanbardziej prostrzymi stymulacjami socjologicznymi (brak wiedzy na dany temat i wiara w mechanikow po socjologi )

 

puszka smaru do lozysk-1kg za ktora zapalcilem kosztowala mnie jedyne 10f.na jak dlugo starczy mi tego smaru?na bardzo dluuuuuuuuuuugo.

 

przeanaizujmy chocby pewne elementy: uklad sprezania tj GB+tloczysko+tlok+glowice+cylinder.

smiac mi sie chce jak niejednokrotnie czytam ze cnc to jedyny i sluszny sposob na zorbienie GB.mozna go zrobic na zyklej frezarce i tez bedzie dzialac.mozna tez go zrobic odlewem lub poprez kucie,ale...i tu rozpoczyna sie cala filozofia-koszta,koszta i ciecie kosztow.

cnc zapewnia niemalze identycznosc poprzedniego zrobionego elemantu,ale obrobka jest niestety droga,gdzie odlew jest bajecznie prosty i bajecznie tani(wlewasz surowke i czekasz az metal ostygnie).nie bede pisal o kosztach produkcji kutych elementow bo sama produkcja matryc jest bajecznie kosztowna.

 

albo:obciazenia GB-sprezyna 2-3J :-F sorry ale w rowerze masz o wiele wieksze obciazenia wywierane na waly,nie wpsominanjac juz o lozyskach samochodowych gdzie stosuje sie owe smary.wniosek-mozesz z powodzreniem zastosowac smar lozyskowy do ulkadu-jego lepkosc(bo to jest najwazniejsze)jest idealna.to samo dotyczy smarowiania spezyny i tloczyska-(tloczysko ze smarem w ukladzie GB dziala tak samo jak lozysko cierne!!!)

 

wezmy chocby sam przypadek pisania o uszczelnieniu calego ukladu-tj stosowania tasma teflonlowa.to samo mozesz zrobic uzywajac najzwyklejszej tasmy stosowanej w biurze,ba! nawet to mozesz zrobic uzywajac najzwyklejszego silikonu w tubce(smarusze krawedzie cylindra+glowicy)!!!! uszczelnilej?dziala?wiec po po co stosowac tasme teflonowa za XXXX zl?

 

kolenjna spraw to mit wzocnionego GB-mam pytanie-jak oni to wzamcniaja?poprzez kucie?nie bo to jest drogie.poprzez dodawanie do stopu metali twardych(nikiel,kolbalt)?raczej nie.dodatki sa drogie.porzez zastosowanie odpowienkego stopu stali?najprawdopodobniej.poprzez hartowanie?z pewnoscia tak,bo jest tanie.

 

ostatnio widzialem w sprzedarzy lufe z tytanu!!! :wink: sprzedawca zapewnial ze ta lufa jest zrobiona ze 100% tytanu :wink: tylko dlaczego ta lufa jest taka tania i jak im sie udalo wywiercic otwor w lufe o dlugosci 510mm?uzywli wiertel diamentowych czy co?mlotka i przcinaka????z pewnoscia ta lufa jest to najzwyklejsza lufa stalowa polweczona powloka tytanowa podczas obrobki elektorchemicznej!!! powloka nie jest wieksza niz 0,1mm!!

 

wiekszosc grach ASG to niestety,ale laicy nie posiadajacy wiedzy, opracujacy w swoich biurach i stajacy sie wojownikami kiedy przychodzi weekend.wiedze czerpia niewiadomo z kad i niewiadomo od kogo.wezmy chocby taki fakt,ze dosc nagminnie pojawia sie bledna nazwa kol zebatych niewiadomo dlaczego przchrzcona na mianio zebatki(listy zebatej lub kola zebatego o ustawieniu zebow osiowo) albo tloczyska nazywanego w 99% tlokiem albo slynnej zebatki tlokowej :wink: (pokazcie mi gdzie w silniku spalinowym czy w sprezarce ,ktora jest AEG sa zeby na tkoku do dam wam worek pieniedzy) tlok jest po to aby sprezac gaz i tloczyc go do wyjscia(wstawienie zebow spowoduje nieszczelnosci :-F )

 

 

uwazem ze temat zosta poruszony i nalezy go dalej kontynuowac.czy jest mozliwosc podwieszenia tego tematu lub storzenia specjalej wydzielonej strefy tylko dla ludzi z wyksztauceniem technicznym (dzialy mechaniczne lub elektrtyczne)???

Link to post
Share on other sites

kolenjna spraw to mit wzocnionego GB-mam pytanie-jak oni to wzamcniaja?poprzez kucie?nie bo to jest drogie.poprzez dodawanie do stopu metali twardych(nikiel,kolbalt)?raczej nie.dodatki sa drogie.porzez zastosowanie odpowienkego stopu stali?najprawdopodobniej.poprzez hartowanie?z pewnoscia tak,bo jest tanie.

GB V.2 wzmocniony jest o wiele grubszy od zwykłego. Żeby w mojej eMce upchać selektor ognia, trzeba było użyć pilnika, a chodzi teraz cholerstwo o wiele ciężej.

Link to post
Share on other sites

"pokazcie mi gdzie w silniku spalinowym czy w sprezarce ,ktora jest AEG sa zeby na tkoku do dam wam worek pieniedzy"

 

Nie wiem czy w sprężarce, albo silniku spalinowym są zęby, ale chyba każdy kto otwierał GB wie gdzie są zęby na tłoku. W AEG od zachowywania szczelności jest głowica tłoka z O-ringiem, tłok ma za zadanie sprężać powietrze współpracując z głowicą.

 

O-ring pewnie da się kupić taniej w jakimś sklepie z uszczelkami. Próbował ktoś?

 

PS: Uszczelnianie układu przepływu powietrza w AEGu taśmą klejącą stosowaną w biurze nie wydaje się zbyt trwałym rozwiązaniem...

Link to post
Share on other sites

Taśma teflonowa... Ja za rolkę zapłaciłem bajońską sumę 3.50zł, używana w uszczelnianiu całokształtu repliki i nie tylko, bo również podczas prac gazowo-hydraulicznych w domu.

 

Takie cudo czyjejś-tam myśli technicznej spotkałem w:

-sklep hydrauliczny

-stacja benzynowa

-supermarket ogólnego przeznaczenia (Carrefour itp)

-supermarket budowlany

 

A, że ktoś się zaopatruje się w taśmę w wysyłkowym sklepie airsoftowym, no cóż... szanuję takich ludzi :-F

Link to post
Share on other sites

Morda-zaczynasz powoli mylic tlumaczenia z japonczczyzna na angielszcyzne a potem na polszczyzne.nie wszystkoda sie prztlumaczy doslownie.tlok nie ma zadnych!zebatek ani zadnych zebow!!!jesli to powiesz na egzaminie w technikum,zawodowce czy podczas egzaminu na inz lub mgr to masz 100% gwarancje ze bedziesz powtarzal rok.

mozesz pojsc do dowolnego technikum czy szkoly zawodowej o profilu budowy maszyn i spytac sie belfrow co to jest tlok,zebatka i kolo zebate.

 

http://www.pneumatyka.info.pl/info/si%B3ow...ego_dzia%B3ania

 

torche sie juz bawie w te klocki-budowe maszyn (jakies 7 lat),tak wiec moge cos weicej powiedziec na ten tamat

 

aha zg z angielska terminologia GB to nic innego jak skrzynia biegow czy skrzynia z kolami zebatymi,:D

Edited by johny13
Link to post
Share on other sites
tlok nie ma zadnych!zebatek ani zadnych zebow!!!jesli to powiesz na egzaminie w technikum,zawodowce czy podczas egzaminu na inz lub mgr to masz 100% gwarancje ze bedziesz powtarzal rok.

 

Co prawda nie miałem szczęścia uczęszczać do żadnej szkoły technicznej, ale na moje noobowskie oko to ten tłok ma zębiska niczym wilk z "Czerwonego Kapturka" :lol: Chyba że to się inaczej nazywa w gwarze profesjonalnej, np. "wypustka zębopodobna"? :lol:

 

Upg_475_systemctlokclu.jpg

Link to post
Share on other sites

Johny13:

Taka nomenklatura jest ogólnie przyjęta w ASG i jeśli twierdzisz, że to na zdjęciu powyżej nie jest tłokiem bo ma zęby to znaczy, że AEG nie jest sprężarką, jak twierdziłeś, bo w niej tłok niema zębów i w ten sposób zaprzeczysz samemu sobie:-P

 

Ogólnie dyskusja bez sensu- nawet jeśli poszczególne części fachowo nazywają się inaczej to i tak nazwy takie jak tłok czy zębatka tłokowa przyjęły się już w Polsce na dobre i nikt nie będzie tego zmieniał bo od strony technicznej nazywa się to inaczej.

Przecież w domu też na kontakt chyba nikt nie mówi "gniazdo wtykowe".

 

Karcen: Z tym może być ciężko ze względu na specyficzne kształty tych zębatek, ale to tylko moje przypuszczenie.

Edited by Morda
Link to post
Share on other sites

pokazcie mi gdzie w silniku spalinowym czy w sprezarce ,ktora jest AEG sa zeby na tkoku do dam wam worek pieniedzy) tlok jest po to aby sprezac gaz i tloczyc go do wyjscia(wstawienie zebow spowoduje nieszczelnosci :-F )

 

Mam wrażenie że gość nigdy GB nie rozkręcał. Na wszelki wypadek zostawiam zdjęcie

 

http://www.renegaderecon.com/images/articl.../gearbox_rr.jpg

Edited by Ariel_
Link to post
Share on other sites

Witam

 

W najbliższym czasie planuje tuning takich elementów jak cylinder tlok itd raczej nie da się dorobic żeby pasowały idealnie do GB.Jednak mam możliwośc wykonania zębatek i tutaj do was prośba mógłby ktoś podac ilosc zebow na poszczególnej zębatce (chodzi mi o super toqrue up, zwykej mogę sam policzyc).

Link to post
Share on other sites

Ja myślałem żeby zrobić taki zestaw zębatek na obrabiarce numerycznej wystarczy wykonać tylko odpowiedni program a maszyna wszystko sama wykona no i można zastosować dowolny niemal metal a kaweł materiału który wytrzyma spokojnie sprężyny m150 i znacznie większe kosztuje grosze. Yamahar46 w jaki sposób chcesz swoje zrobić ?

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj poszedłem do pewnego sklepu z łożyskami i oringami...Można w nim kupić wszystkie potrzebne oringi i łożyska najlepszych firm na świecie...Zakupiłem tam "Uszczelkę głowicy tłoka do Bore Up Sustemy" za niecałe 5zł w sklepach ASG ponad 15zł

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...