Ukaosek Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Słuchajcie mam takie pytanie: przekładał ktoś z was może M14 G&G w łoże drewniane tego producenta? Chodzi mi konkretnie o przełożenie EBRki w drewno. A i jeszcze druga sprawa czy taki proces będzie odwracalny czy trzeba będzie coś mocno modyfikować? W sklepach które sprzedają łoże orzechowe opisują je jako " pasujące do każdej M14 tego producenta" Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Ja przekładałem zwykła, nie EBR. Trzeba było łoże w jednym miejscu poszlifować, ale powiem Ci szczerze - OKROPNA KASZANA. Nigdy nie widziałem tak źle wykonanego łoża. Zamów u stolarza, wyjdzie połowa kwoty, a bedziesz zadowolony. Quote Link to post Share on other sites
Ukaosek Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Dzięki za info, obserwowałem swoje EBR dziś jak się na mnie patrzyło z podłogi i doszedłem do wniosku, że nie będę jej krzywdził w ogóle Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Odświeże temat troszkę. Czy którakolwiek z m14 pociagnie naprawde mocne sprezyny typu m170? chce mieć duży zasięg w tej chwili mam l96 full tuning i chce zeby m14 miało podobny zasieg czyli min. 80m jest taka możliwość? Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Moja M14 G&G ma teraz M170 Guardera. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 Moja m14 TM śmiga na sp160 Guardera obecnie, znam też co najmniej jedną sztukę poza moją, która również działa na tej sprężynce. Co nie zmienia faktu, że na Twoim miejscu brałbym G&G. Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 (edited) No a zasięg waszych m14?? Porównywalny z zwykłymi springami? I możecie mi podać linki do części jakie trzeba wymieniać? najlepiej etapami :] Edited November 7, 2011 by Canguru Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 A może Ci je jeszcze zamówimy, a Ty tylko zapłacisz? Quote Link to post Share on other sites
Canguru Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 Nie nie trzeba ;P pytałęm serio :P Quote Link to post Share on other sites
VIPER-RT10 Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 Wykaż odrobinę zaangażowania, poszukaj linków, napisz do paru sklepów a później zamieść te linki tutaj jeśli nadal nie będziesz umiał podjąć decyzji. Ale na litość Boską nie zachowuj się jak troll i kompletny leń bo zacznę kasować Twoje posty! Tutaj niestety albo się wykażesz albo spodziewaj się szorstkiego przyjęcia... tak to już jest w tym dziale :teeth: Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted November 7, 2011 Report Share Posted November 7, 2011 Podpowiedź (naprawdę pomocna): przejrzyj DOKŁADNIE 2 tematy o m14 Cymy: w dziale o tuningu i w zwyklym dziale o replikach II klasy. Są tam bardzo dobrze opisane pełne zestawy tuningowe do tych 560fps powiedzmy. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 10, 2013 Report Share Posted October 10, 2013 To może ja się pochwalę ;) M14 crane proto g&p -gb g&p -łożyska kulki 7mm -m160 systemy -double torque up promyka -prowadnica łozyskowana promyka -głowica tłoka łożyskowana promyka -głowica cylindra promyka -tłok g&p (biały, 5 metalowych zębów) -dysza promyka -gumka fioletowa promyka ~505-510fps mierzony dalmierzem zasięg na 0,36 90-95m skuteczny praktycznie do końca. Jeszcze tylko precka + polerowany cylinder systemy i powinno być miodzio ;) p.s Ja nie mam pojęcia jak wy robicie 500fps na m140. U mnie wszystko szczelne, zestaw cylindra-tłoka-dyszy pełna strzykawa, masa gumek przerobiona (g&g, guarder, madbul, promyk). Nie wiem, nie wiem ;) Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted October 12, 2013 Report Share Posted October 12, 2013 510 na m160 to rzeczywiście cienko. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted October 13, 2013 Report Share Posted October 13, 2013 Lech, sprawdź, jeśli masz możliwość, czy na głowicy cylindra nie rozklepała Ci się guma albo coś w tym stylu. Mam bardzo podobną przypadłość w mojej m14, gdyż rozklepana guma głowicy (u mnie Guarder) zmniejsza średnicę otworu prowadnicy dyszy. Jeśli sprawdzisz, daj proszę znać, jestem ciekaw, czy w głowicach promyka też to się zdarza. Pozdrawiam, Lao Quote Link to post Share on other sites
lech Posted October 18, 2013 Report Share Posted October 18, 2013 (edited) Lesio@ Ile fpsów uważasz za "nie-cieńko" na m160? 160 m/s = 524fps, dodajac polerowany cylinder systemy i precke takiej wartości się spodziewam. Laokoon@ Oglądałem wszystkie graty przy zmianie sprężyny i ogarnianiu gb, w promyku takie zjawisko nie występuje. Po 5k głowica wygląda jak absolutnie nowa. Edited October 18, 2013 by lech Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted October 19, 2013 Report Share Posted October 19, 2013 Dzięki ;) Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 8, 2013 Report Share Posted November 8, 2013 (edited) 510FPS na M160??!! O stary ... fajnie masz :icon_lol: ;-) Przeciętny wynik na SP150 Guardera (czyli coś pomiędzy M150 a M160 Systemy) to 550-560FPS, ja u siebie w Cymie mam 547 +- 1FPS dokładnie. Na rocznej sprężynie. Nówka miała 551 +- 1FPS. Wywal wszystko z gerboxa, weź sam goły szkielet i goły tłok, wsadź tłok do szkieletu, skręć i sprawdź czy tłok lata luźno. Tłok nie może mieć żadnych, najmniejszych nawet oporów. Jeśli ma - czeka Cię szlifowanie prowadnic tłoka na szkielecie (ja u siebie mam to już za sobą). PS: Poprzednia sprężyna SP140 Guarder, 514 +- 2FPS ;-) Edited November 8, 2013 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
lech Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Wczoraj trochę grzebałem(doszlifowałem listwę popychacza bo nie dochodziła do końca GB), na prec lufie (kmhead 509) jest to już 525fps. Dorzucając do tego odpowiednio dobrany cylinder BU spodziewam się ok. 540fpsów. Ale umówmy się, m160 bez BU i precki więcej niż 505-510 nie chce wypluć Quote Link to post Share on other sites
Garnek Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Z tego co wiem to nie ma czegoś takiego jak BU do v7;).Replikę masz kijowo poskładaną jak tylko tyle fps.Ja miałem 560 na m150 ultimate... Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 @Garnek Może w sprzedaży nie funkcjonuje coś takiego jak BU do v7, ale po lekkich przeróbkach pasuje zestaw z m15/m16. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted November 13, 2013 Report Share Posted November 13, 2013 wystarczy cylinder BU, teflon na glowice cylindra i zmiana oringow dyszy i tloka. no big deal Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 19, 2013 Report Share Posted November 19, 2013 (edited) @Garnek Może w sprzedaży nie funkcjonuje coś takiego jak BU do v7, ale po lekkich przeróbkach pasuje zestaw z m15/m16. Mendi, ja Cię proszę ... co niby z BU do M16 pasuje?? Widziałeś w ogóle jak wygląda V7 i chociażby głowica cylindra albo cylinder?? Z BU do M16: - głowica cylindra i dysza nie pasuje - cylinder też nie - głowica tłoka jeśli jest stożkowa też nie przypasuje, chyba że kupisz BU z płaską głowicą tłoka to tylko ona przypasuje Ale mówienie że BU do M16 pasuje tylko dlatego że da się z niego użyć głowicy tłoka (i to też jak napisałem nie każdej) to "lekkie" przegięcie. wystarczy cylinder BU, teflon na glowice cylindra i zmiana oringow dyszy i tloka. no big deal Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz. No offecne ale patrząc na to powyżej wcale się nie dziwię że Ci replika mało FPS daje, po prostu nie umiesz ich składać i masz małą wiedzę na ten temat. Po kolei: - cylinder BU nie wystarczy bo cylinder w M14 jest dłuższy niż standardowy V2/V3, znowu cylinder z przedłużonego V2 jest dłuższy niż V7, trzeba kupić cylinder BU do przedłużonego V2 i skrócić go pod V7 - teflon, a raczej taśmę teflonową, nie na głowicę cylindra a pod uszczelki głowicy cylindra - jeśli sądzisz że na zwykłą głowicę tłoka założysz uszczelkę BU i uszczelni się to w cylindrze BU to życzę powodzenia. Trzeba wymienić całą głowicę tłoka na płaską BU - po kiego grzyba wymieniać uszczelkę w dyszy?? :icon_eek2: Edited November 19, 2013 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 23, 2013 Report Share Posted November 23, 2013 Jak nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz. No offecne ale patrząc na to powyżej wcale się nie dziwię że Ci replika mało FPS daje, po prostu nie umiesz ich składać i masz małą wiedzę na ten temat. Po kolei: - cylinder BU nie wystarczy bo cylinder w M14 jest dłuższy niż standardowy V2/V3, znowu cylinder z przedłużonego V2 jest dłuższy niż V7, trzeba kupić cylinder BU do przedłużonego V2 i skrócić go pod V7 - teflon, a raczej taśmę teflonową, nie na głowicę cylindra a pod uszczelki głowicy cylindra - jeśli sądzisz że na zwykłą głowicę tłoka założysz uszczelkę BU i uszczelni się to w cylindrze BU to życzę powodzenia. Trzeba wymienić całą głowicę tłoka na płaską BU - po kiego grzyba wymieniać uszczelkę w dyszy?? :icon_eek2: Heh. Kolega lechu trochę pokręcił, ale Major jest to jak najbardziej wykonalne. Po kolei: - Cylinder w G&P jest normalnej długości 72-73mm - więc jak najbardziej wstawisz jakiś BU (na 101%) - tak jest - taśma POD uszczelkę głowicy cylindra V.7 - Tak. Na 100% jak na zwykłą głowicę tłoka nałożysz uszczelkę BU to będzie działać i będzie się uszczelniać( z cylinderm BU). Robiłem takie zestawy. W tym przypadku jednak, można po prostu dać głowicę tłoka BU w zestawie z uszczelką BU. - można by wstawić na dyszę BU grubszą uszczelkę i nałożyć to na głowice cylindra V.7...ale myślę, że więcej można stracić niż ugrać bo i tak wąskim gardłem będzie średnica prowadnicy dyszy w głowicy cylindra V.7 - więc poszerzenie na kocu dyszy nic już nie da, a może spowodować niestabilne fpsy. Podsumujmy: Repla M14 G&P Gearbox V.7 - Cylinder z V.2/V.3, głowica tłoka i uszczelka (o-ring) - Bore-UP - Głowica cylindra i dysza - V.7 (stock) Taki zestaw da nam 15-20fps więcej. Over. Quote Link to post Share on other sites
lech Posted November 23, 2013 Report Share Posted November 23, 2013 Fakt, źle się wyraziłem. Uszczelkę dyszy zmieniliśmy bo moja z dyszy prometheusa przepuszczała, nie miałem na myśli wymiany o-ringa dyszy jako integralnej części customowego BU. Taśma teflonowa a nie teflon? Serio? ;) Proszę, nie rżnij głupa. Dobrze wiesz o co mi chodziło. Podobnie w kwestii gdzie ma on być "zaaplikowany". Naiwnie uznałem, że w temacie o modyfikacjach mogę się posłużyć skrótami myślowymi. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 24, 2013 Report Share Posted November 24, 2013 Po kolei: - Cylinder w G&P jest normalnej długości 72-73mm - więc jak najbardziej wstawisz jakiś BU (na 101%) - tak jest - taśma POD uszczelkę głowicy cylindra V.7 - Tak. Na 100% jak na zwykłą głowicę tłoka nałożysz uszczelkę BU to będzie działać i będzie się uszczelniać( z cylinderm BU). Robiłem takie zestawy. W tym przypadku jednak, można po prostu dać głowicę tłoka BU w zestawie z uszczelką BU. - można by wstawić na dyszę BU grubszą uszczelkę i nałożyć to na głowice cylindra V.7...ale myślę, że więcej można stracić niż ugrać bo i tak wąskim gardłem będzie średnica prowadnicy dyszy w głowicy cylindra V.7 - więc poszerzenie na kocu dyszy nic już nie da, a może spowodować niestabilne fpsy. Nie będę się kłócił co do długości cylindra bo nie trzymałem G&P w rękach ale jeśli cylinder jest standardowej długości to znaczy że G&P nie jest standardowym V7. Prawdziwe V7 od TM jak i kopia Cymy mają cylinder dłuższy o około 5mm od standardowego cylindra V2/V3. Tak, mam zarówno V7 TM jak i CM. Też zakładałem uszczelkę BU na zwykłą głowicę tłoka. Owszem, uszczelni się ale nie całkowicie, zawsze jest kilka FPS straty. Chronowałem. Jak sam zauważyłeś zakładanie dyszy BU na głowicę NBU nie ma sensu i może powodować problemy. Uszczelkę dyszy zmieniliśmy bo moja z dyszy prometheusa przepuszczała, nie miałem na myśli wymiany o-ringa dyszy jako integralnej części customowego BU. Taśma teflonowa a nie teflon? Serio? :icon_wink: Proszę, nie rżnij głupa. Dobrze wiesz o co mi chodziło. Podobnie w kwestii gdzie ma on być "zaaplikowany". Naiwnie uznałem, że w temacie o modyfikacjach mogę się posłużyć skrótami myślowymi. Jak uszczelka puszcza to poza wymianą jest jeszcze taki fajny trik jak nawinięcie teflonu pod oringa dyszy. Ale o tym trzeba wiedzieć i to umieć zrobić (wbrew pozorom wcale nie takie proste). Nie rżnę głupa. To że Ty i ja wiemy o co chodzi nie znaczy że wie każdy. Nie lubię skrótów myślowych. Teflon to nie taśma teflonowa a nawinąć taśmę na głowicy cylindra można w o wiele większej ilości miejsc niż tylko pod oringami. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.