Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Właśnie z tego co sprawdzałem to stockowe łożyska dobrze kręcą a cylinder jest ładnie wypolerowany i części typu głowica cylindra i głowica tłoka, są na nim szczelne.

 

Mi chrono też by się przydało.

 

Bawiłem się w uszczelnianie, wyszło to jako tako. Nadal jest nieszczelność ale już nie taka jak była ( i nie wiem czy da się to zrobić lepiej). Dystanser też przycięty ( ok 1,5 - 2 mm ), teraz działa elegancko. Aby czekać na zębatkę i sprawdzić jak teraz strzela, teraz powinno być ok. Jaki mosfet polecacie do M249? Czy może nie opłaca się ładować w to kasy ? Obecnie mogę powiedzieć że na pewno w planach wymiana wtyczek na Tdeans lub xt60 i lipo 7.4 raczej nanotecha.

 

Axel: o co chodzi z keringami ?

 

Nie znam się na tuningu AEGów stąd moje może głupie pytania. Dzięki za cierpliwość.

Link to post
Share on other sites

@Axelrybaczewski

Co to są te keringi? k-ring to rodzaj uszczelniacza, ale raczej nie o to chodzi?

 

@Xenon500

Teoretycznie w każdym aegu da się uzyskać taką szczeloność, że gdy do rozłożonego gearboxa przyłożysz komorę z lufą zatkaną palcem i zaczniesz prezesuwać tłok, to uzyskasz pełną kompresję. Jednak w praktyce jest to dosyć trudne, bo wiele zależy od spasowania gumki HU z lufą, a konkretnie z rowkiem centrującym na lufie. Jeżeli podczas wykonywania testu szczelności coś dalej syczy(pomimo względnie poprawnego uszczenienia taśmą teflonową), to właśnie w tym miejscu i trzeba kombinować

Jeżeli chcesz mostet, to wybierz najprostszy model bez AB, byle by mógł przepuścić dużo amper.

Jednak warto wiedzieć, że standardowe styki wytrzymują bardzo długo i można tanio kupić zamiennik w sklepie z elektroniką http://www.tme.eu/pl...owe/honeywell/#

 

@Seger

Jesteś pewny, że rozkładałeś szkielet od A&K, a nie Classic army? W M249 i PKM miałem łożyska 3x8x4 bez kołnierza, a z tego co pamiętam to z kołnierzem były tylko w CA.

Po co przepłacać za kołnierz 3 zł - http://www.sklep.rcr...roducts_id=3462

Link to post
Share on other sites

Replika od A&K. 3 łożyska były z kołnierzem fabrycznie, natomiast 3 bez kołnierza. Założyłem wszystkie te same, ponieważ łożyska bez kołnierza, przemieszczają się i nie chciałem aby doszło do przesunięcia się łożyska a przez to awarii zębatek. Bezsensowne jest zastosowanie łożyska bez kołnierza w tym gb, tak samo jak i w innych. Łożyska również wkleiłem na klej do łożysk.

Link to post
Share on other sites

@Seger

W jaki sposób przemieszczają się łożyska? W którym kierunku?

Otwory na łożyska mają ograniczoną głębokość od 3,5 do 3,9mm (nie mierzyłem dokładnie, ale łożysko o szerokości 4 mm nieznacznie wystaje ponad wewnętrzną powierzchnię szkieletu), po czym następuje zwężenie do około 4-5mm i przez ten otwór ośmiomilimetrowe łożysko nie przeciśnie się na zewnątrz gearboxa. Osadzone łożysko można jedynie wsunąć do środka szkieletu np. w celu jego wymiany.

Dzięki przewężeniu można w tym szkielecie stosować łożyska bez kołnierza.

 

Otwór na łożysko w A&K wygląda tak (pusty otwór po łożysku zębatki silnikowej):

53.jpg

 

Źródło: http://www.scalerock...249gearbox.html

 

Inaczej to wygląda w Classic Army, gdzie otwory na łożyska na całej głębokości mają średnicę łożysk 8mm i w tym przypadku łożysko z kołnierzem jest koniecznością

CA http://www.airsofthe...70715553104.jpg

Jeżeli to co rozkładałeś nie było Classic Army, to najprawdopodobniej ktoś rozwiercał otwory na łożyska w A&K (względnie P&J) albo był uszkodzony szkielet gb.

 

@Axelrybaczewski

Nie, nie testowałem tych łożysk. Tak jak pisałem wcześniej, korzystałem jedynie ze stockowych, które zachowały pełną sprawność do sprzedaży M249 i zapewne dalej służą nowemu właścicielowi.

Jeżeli stalowe 8 mm wytrzymują, to po co mi ceramika?

Przy sprężynie M200+ może bym się zastanowił http://lozyskacerami...products_id=272 i nie na wszystkich osiach.

Link to post
Share on other sites

M249 kupiłeś nowe czy używane? Jaki producent? W którą stronę wypadały łożyska?

 

W A&K M249 oraz w PKM miałem kostkę taką, jak na zdjęciu powyżej, czyli szarobłękitną. Jak się pogoogluje za gearboxem A&K (czy echo1 USA), to na zdjęciach również mikroprzełącznik jest szaro-błękitny. Na 95% we wszystkich A&K jest taki sam mikroprzełącznik.

 

Jeżeli kupiłeś nowe CA, to oznacza że Chińczyk który to składał nie powinien dostać ułaskawienia.

Jeżeli kupiłeś nowe A&K, to nie mam pojęcia dlaczego masz czarny mikroprzełącznik i dlaczego wypadają łożyska.

Jeżeli kupiłeś używane CA lub A&K, to ktoś zapewne wymienił w nim szkielet na CA i ogólnie nie bardzo wiedział co robi.

Link to post
Share on other sites

Zachar: w tym gb co składałem a jest to replika właśnie MatriX482, otwory na łożyska były przelotowe. Nie wyglądały na "tuningowane" wiertarką czy czymś innym, nie wiem, może to szkielet CA ?

Z tego co widzę też w gb jest normalny pręcik, na który zakłada się sprężynę od popychacza dyszy - w tym gb była to śruba po prostu, wkręcana od dolnej połówki szkieletu.

Link to post
Share on other sites

Tak jak pisał Zachar, w GB popularnie zwanych "chińskimi" są łożyska bez kołnierza, w GB od CA są z kołnierzem. Jeśli ktoś ma inaczej to ma źle. Koniec kropka.

 

Co do jakości łożysk stockowych to ja je akurat wymieniałem na takie kupione na allegro, zresztą w którymś temacie już pisałem właśnie że można je kupić tanio na allegro. Wymieniałem je dlatego, że moje były trafione, tzn. miały wgniecione osłony kulek, czyli uszczelniacze łożysk. Miałem już 2 sztuki M249, a GB chyba przerobiłem z 5. W każdym stockowym "chińskim" GB trafiałem właśnie na tak trafione łożyska. Niby się wszystko kręciło, ale komplet łożysk to 20 zł z przesyłką więc wolałem nie ryzykować.

 

Axel, co do tych łożysk które polecasz - to są dokładnie takie jak można kupić na allegro. Nie ważne czy do standardu CA czy "chińskiego". Oba typy łożysk są standardowe, można je kupić od różnych firm produkujących łożyska. Są te lepsze, są te gorsze. Trzeba tylko kupić od firmy która ma dobrą opinię jako producent łożysk i po problemie. Co najwyżej wyjdzie po 5 zł za łożysko a nie po 2 zł, ale to dalej nie 80 i więcej jak za te które podajesz.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam

 

Jestem posiadaczem m249 P&J, jakoś większych problemów z nią nie miałem, ale ostatnio moc trochę spadła. Nie wiem ile ma obecnie fps`ów, ale po odległości widzę, że niesie gorzej, tak więc postanowiłem trochę ja usprawnić. Przyznam szczerze, że przeczytawszy ten wątek jak i kilka innych sporo się dowiedziałem co i jak zrobić. Mimo wszystko chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii czy bez zmiany zębatek można wsadzić taką sprężynę, bo czytałem, że do 130 jest OK, a ta to 135.

http://gunfire.pl/pr...ezyna-M135.html

oczywiście jeśli uważacie, że tamta będzie trochę zbyt mocna to pokuszę się o zakup takowej:

http://gunfire.pl/pr...ezyna-M130.html

 

Co do innych części jak głowica tłoka, okablowanie itp, to czytając Wasze wypowiedzi (chyba) wiem co wsadzić, mam (tylko) niejasność co do sprężyny.

 

Pozdrawiam

Dakota

Link to post
Share on other sites

Dzięki

 

Tak właśnie czytałem, że polecane są sprężyny Guardera, jako jednak lepsze, więc na taką się skuszę.

Zastanawia mnie tylko jedno. Rozebrałem M4A1 SRC i co dziwne okazało się, że sprężyna jest tam o około centymetr krótsza od tej jaką wyjąłem z M249. W SRC jest gb v2. Ktoś wie czemu te sprężyny mają różna długość?

 

Pozdrawiam

Dakota

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Czy wpakowanie aluminiowego tłoka shs to dobry pomysł, tzn czy nie zaszkodzi replice ? Niby jest jakiś odchudzony i ma wszystkie zęby stalowe. Reszta części które mam w środku lub które zamierzam wstawić(tylko te które chyba mają znaczenie)- spring M140 mb, zęby shs, głowica cylindra ultimate v2, głowica tłoka wyciszona element z łożyskiem, batka 11,1V 2200mAh 35/70C nano tech.

Jeśli potrzeba jeszcze coś podać to podam.

Link to post
Share on other sites

Czemu ? Muszę wiedzieć :) dostałem też wiadomość, że szkielet może się rozlecieć przez to. Myślę, że tłok to tłok- inne shsa też mają stalowe zęby i chyba zębatek nie niszczą. Ale nie znam się za dobrze i dlatego pytam. Dzięki za odp Dante.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem specem, ale podstawowa znajomość fizyki podpowiada, że cięższa rzecz łatwiej przenosi obciążenia. W przypadku takich rzeczy jak tłok z głowicą każdy gram ma znacznie, poza tym co złego w POMowym tłoku że stalowymi zębami?:)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...