Axel Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Zachar, a testowałeś keringi dedykowane do m249 a&k? Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Właśnie z tego co sprawdzałem to stockowe łożyska dobrze kręcą a cylinder jest ładnie wypolerowany i części typu głowica cylindra i głowica tłoka, są na nim szczelne. Mi chrono też by się przydało. Bawiłem się w uszczelnianie, wyszło to jako tako. Nadal jest nieszczelność ale już nie taka jak była ( i nie wiem czy da się to zrobić lepiej). Dystanser też przycięty ( ok 1,5 - 2 mm ), teraz działa elegancko. Aby czekać na zębatkę i sprawdzić jak teraz strzela, teraz powinno być ok. Jaki mosfet polecacie do M249? Czy może nie opłaca się ładować w to kasy ? Obecnie mogę powiedzieć że na pewno w planach wymiana wtyczek na Tdeans lub xt60 i lipo 7.4 raczej nanotecha. Axel: o co chodzi z keringami ? Nie znam się na tuningu AEGów stąd moje może głupie pytania. Dzięki za cierpliwość. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Do saw'a raczej takie łożyska bym polecił: http://www.sklep.rcracing.pl/product_info.php?products_id=3516 Wczoraj zakładałem - pasują idealnie. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 @Axelrybaczewski Co to są te keringi? k-ring to rodzaj uszczelniacza, ale raczej nie o to chodzi? @Xenon500 Teoretycznie w każdym aegu da się uzyskać taką szczeloność, że gdy do rozłożonego gearboxa przyłożysz komorę z lufą zatkaną palcem i zaczniesz prezesuwać tłok, to uzyskasz pełną kompresję. Jednak w praktyce jest to dosyć trudne, bo wiele zależy od spasowania gumki HU z lufą, a konkretnie z rowkiem centrującym na lufie. Jeżeli podczas wykonywania testu szczelności coś dalej syczy(pomimo względnie poprawnego uszczenienia taśmą teflonową), to właśnie w tym miejscu i trzeba kombinować Jeżeli chcesz mostet, to wybierz najprostszy model bez AB, byle by mógł przepuścić dużo amper. Jednak warto wiedzieć, że standardowe styki wytrzymują bardzo długo i można tanio kupić zamiennik w sklepie z elektroniką http://www.tme.eu/pl...owe/honeywell/# @Seger Jesteś pewny, że rozkładałeś szkielet od A&K, a nie Classic army? W M249 i PKM miałem łożyska 3x8x4 bez kołnierza, a z tego co pamiętam to z kołnierzem były tylko w CA. Po co przepłacać za kołnierz 3 zł - http://www.sklep.rcr...roducts_id=3462 Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Replika od A&K. 3 łożyska były z kołnierzem fabrycznie, natomiast 3 bez kołnierza. Założyłem wszystkie te same, ponieważ łożyska bez kołnierza, przemieszczają się i nie chciałem aby doszło do przesunięcia się łożyska a przez to awarii zębatek. Bezsensowne jest zastosowanie łożyska bez kołnierza w tym gb, tak samo jak i w innych. Łożyska również wkleiłem na klej do łożysk. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Pisałem na śpiocha i myślałem jedno, a napisałem drugie. Chodziło mi o Kanzen, dedykowane do gb 249 A&K :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 @Seger W jaki sposób przemieszczają się łożyska? W którym kierunku? Otwory na łożyska mają ograniczoną głębokość od 3,5 do 3,9mm (nie mierzyłem dokładnie, ale łożysko o szerokości 4 mm nieznacznie wystaje ponad wewnętrzną powierzchnię szkieletu), po czym następuje zwężenie do około 4-5mm i przez ten otwór ośmiomilimetrowe łożysko nie przeciśnie się na zewnątrz gearboxa. Osadzone łożysko można jedynie wsunąć do środka szkieletu np. w celu jego wymiany. Dzięki przewężeniu można w tym szkielecie stosować łożyska bez kołnierza. Otwór na łożysko w A&K wygląda tak (pusty otwór po łożysku zębatki silnikowej): Źródło: http://www.scalerock...249gearbox.html Inaczej to wygląda w Classic Army, gdzie otwory na łożyska na całej głębokości mają średnicę łożysk 8mm i w tym przypadku łożysko z kołnierzem jest koniecznością CA http://www.airsofthe...70715553104.jpg Jeżeli to co rozkładałeś nie było Classic Army, to najprawdopodobniej ktoś rozwiercał otwory na łożyska w A&K (względnie P&J) albo był uszkodzony szkielet gb. @Axelrybaczewski Nie, nie testowałem tych łożysk. Tak jak pisałem wcześniej, korzystałem jedynie ze stockowych, które zachowały pełną sprawność do sprzedaży M249 i zapewne dalej służą nowemu właścicielowi. Jeżeli stalowe 8 mm wytrzymują, to po co mi ceramika? Przy sprężynie M200+ może bym się zastanowił http://lozyskacerami...products_id=272 i nie na wszystkich osiach. Quote Link to post Share on other sites
MatriX482 Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 W A&K jaka jest kostka stykowa? Znaczy czy każda zawsze jest taka sama (zielona? ). W moim M249 ( czyli tym, które składał Seger ) kostka była czarna, jak tu: http://www.airsofthelper.com/admin/upload/ori/13370715553104.jpg I łożyska wypadały, a otwory nie wyglądały na rozwiercane. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 M249 kupiłeś nowe czy używane? Jaki producent? W którą stronę wypadały łożyska? W A&K M249 oraz w PKM miałem kostkę taką, jak na zdjęciu powyżej, czyli szarobłękitną. Jak się pogoogluje za gearboxem A&K (czy echo1 USA), to na zdjęciach również mikroprzełącznik jest szaro-błękitny. Na 95% we wszystkich A&K jest taki sam mikroprzełącznik. Jeżeli kupiłeś nowe CA, to oznacza że Chińczyk który to składał nie powinien dostać ułaskawienia. Jeżeli kupiłeś nowe A&K, to nie mam pojęcia dlaczego masz czarny mikroprzełącznik i dlaczego wypadają łożyska. Jeżeli kupiłeś używane CA lub A&K, to ktoś zapewne wymienił w nim szkielet na CA i ogólnie nie bardzo wiedział co robi. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Zachar: w tym gb co składałem a jest to replika właśnie MatriX482, otwory na łożyska były przelotowe. Nie wyglądały na "tuningowane" wiertarką czy czymś innym, nie wiem, może to szkielet CA ? Z tego co widzę też w gb jest normalny pręcik, na który zakłada się sprężynę od popychacza dyszy - w tym gb była to śruba po prostu, wkręcana od dolnej połówki szkieletu. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 "Manual" do M249 http://www.airsoftda...ian/CA-M249.pdf W CA jest właśnie śruba, na której trzyma się sprężyna popychacza dyszy, więc szkielet który serwisowałeś to z pewnością Classic army i w tym przypadku łożyska muszą być z kołnierzem. Quote Link to post Share on other sites
MatriX482 Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 I wszystko jasne. Dzięki za wyjaśnienie. A ważne informacje zostaną dla potomnych. Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Tak jak pisał Zachar, w GB popularnie zwanych "chińskimi" są łożyska bez kołnierza, w GB od CA są z kołnierzem. Jeśli ktoś ma inaczej to ma źle. Koniec kropka. Co do jakości łożysk stockowych to ja je akurat wymieniałem na takie kupione na allegro, zresztą w którymś temacie już pisałem właśnie że można je kupić tanio na allegro. Wymieniałem je dlatego, że moje były trafione, tzn. miały wgniecione osłony kulek, czyli uszczelniacze łożysk. Miałem już 2 sztuki M249, a GB chyba przerobiłem z 5. W każdym stockowym "chińskim" GB trafiałem właśnie na tak trafione łożyska. Niby się wszystko kręciło, ale komplet łożysk to 20 zł z przesyłką więc wolałem nie ryzykować. Axel, co do tych łożysk które polecasz - to są dokładnie takie jak można kupić na allegro. Nie ważne czy do standardu CA czy "chińskiego". Oba typy łożysk są standardowe, można je kupić od różnych firm produkujących łożyska. Są te lepsze, są te gorsze. Trzeba tylko kupić od firmy która ma dobrą opinię jako producent łożysk i po problemie. Co najwyżej wyjdzie po 5 zł za łożysko a nie po 2 zł, ale to dalej nie 80 i więcej jak za te które podajesz. Quote Link to post Share on other sites
Axel Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Dzięki za informację Frager. Przyda się :) Quote Link to post Share on other sites
Dakota Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Witam Jestem posiadaczem m249 P&J, jakoś większych problemów z nią nie miałem, ale ostatnio moc trochę spadła. Nie wiem ile ma obecnie fps`ów, ale po odległości widzę, że niesie gorzej, tak więc postanowiłem trochę ja usprawnić. Przyznam szczerze, że przeczytawszy ten wątek jak i kilka innych sporo się dowiedziałem co i jak zrobić. Mimo wszystko chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii czy bez zmiany zębatek można wsadzić taką sprężynę, bo czytałem, że do 130 jest OK, a ta to 135. http://gunfire.pl/pr...ezyna-M135.html oczywiście jeśli uważacie, że tamta będzie trochę zbyt mocna to pokuszę się o zakup takowej: http://gunfire.pl/pr...ezyna-M130.html Co do innych części jak głowica tłoka, okablowanie itp, to czytając Wasze wypowiedzi (chyba) wiem co wsadzić, mam (tylko) niejasność co do sprężyny. Pozdrawiam Dakota Quote Link to post Share on other sites
Kohan warrior Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Bierz Guardera, przy uszczelnieniach + uszczelnionej dyszy można wycisnąć nawet 500 fps. Quote Link to post Share on other sites
Dakota Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Dzięki Tak właśnie czytałem, że polecane są sprężyny Guardera, jako jednak lepsze, więc na taką się skuszę. Zastanawia mnie tylko jedno. Rozebrałem M4A1 SRC i co dziwne okazało się, że sprężyna jest tam o około centymetr krótsza od tej jaką wyjąłem z M249. W SRC jest gb v2. Ktoś wie czemu te sprężyny mają różna długość? Pozdrawiam Dakota Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Po prostu "widzi mi się producenta", sprężyna może być krótsza ale twardsza. Quote Link to post Share on other sites
Dakota Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Ok, dzięki za wyjaśnienia Dakota Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Czy wpakowanie aluminiowego tłoka shs to dobry pomysł, tzn czy nie zaszkodzi replice ? Niby jest jakiś odchudzony i ma wszystkie zęby stalowe. Reszta części które mam w środku lub które zamierzam wstawić(tylko te które chyba mają znaczenie)- spring M140 mb, zęby shs, głowica cylindra ultimate v2, głowica tłoka wyciszona element z łożyskiem, batka 11,1V 2200mAh 35/70C nano tech. Jeśli potrzeba jeszcze coś podać to podam. Quote Link to post Share on other sites
Guest dante44 Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Aluminiowy tłok to wspaniały pomysł na wymianę zębatek w świni. Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Czemu ? Muszę wiedzieć :) dostałem też wiadomość, że szkielet może się rozlecieć przez to. Myślę, że tłok to tłok- inne shsa też mają stalowe zęby i chyba zębatek nie niszczą. Ale nie znam się za dobrze i dlatego pytam. Dzięki za odp Dante. Quote Link to post Share on other sites
Guest dante44 Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Masz trochę info w temacie o tuningu m249 na forum. Quote Link to post Share on other sites
Kacik Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Nie jestem specem, ale podstawowa znajomość fizyki podpowiada, że cięższa rzecz łatwiej przenosi obciążenia. W przypadku takich rzeczy jak tłok z głowicą każdy gram ma znacznie, poza tym co złego w POMowym tłoku że stalowymi zębami?:) Quote Link to post Share on other sites
MatriX482 Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 Zęby nie mają nic do tego, bo się przecież na zębatkach opierają. Problem jest jak tłok jest cięzki albo ma ciężką, płaską, metalową głowicę tłoka- wtedy trzeba wymienić na coś lżejszego. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.