Guest (ID:6452) Posted December 4, 2012 Author Report Share Posted December 4, 2012 Ten z wycięciem to przecie odpowiednik stocka. Ten bez wycięcia ma prawo zmusić gumki falcona do współpracy lub np gumki Ninaballa. Tylko po kiego zmuszać do pracy badziewne gumki kiedy można po prostu kupić gumkę w miarę porządną? :D Zmieniony kąt szczeliny czyli zyskujemy zwiększony zakres regulacji kosztem jej precyzji. Czy warto? Jak komuś brakuje w górę to pewnie tak ale prościej dać podkładke pod stockowe ramię. Quote Link to post Share on other sites
hardboiled Posted December 4, 2012 Report Share Posted December 4, 2012 (edited) Zgadzam się, jednak zastanawiałem się głównie nad potencjalną zaletą ramienia typu b w gumkach o niestandardowym hopku, np. km-head lub firefly. Te gumki zamiast prostego wybrzuszenia mają wybrzuszenie w stylu litery V, z tego też względu ramienia z "wycięciem" mogą niekoniecznie w pełni wykorzystywać potencjał gumek o wybrzuszeniu V lub nawet przeciwdziałać prawidłowemu funkcjonowaniu gumki. Można na to spojrzeć tak: efekt wycięcia (ramienia) na gumki o prostym wybrzuszeniu nie równa się efektowi wycięcia na gumki z wybrzuszeniem V. Różnica jakaś musi być. Dlatego ramię typu B pomogłoby w tym przypadku. Edited December 4, 2012 by hardboiled Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 4, 2012 Author Report Share Posted December 4, 2012 Gumy KMG mają standardowy garb z małym zagłębieniem po środku i zachowują się normalnie. Firefly czy falcony mają dwa osobne wypustki :D a nie jeden z wgłębieniem i zmuszenie ich do sensownej pracy jest... ciężkie. Zamiast ładnie dociskać w dwóch miejscach to wąskie dwie wypustki gną się na boki i świrują, nie warto. Problem w tym, że tak jak piszesz, albo ramie proste a guma z dzielonym dociskiem albo ramię z wycięciem a guma z jednym dociskiem (JEDNYM ale może być z wgłębieniem, jak KMH właśnie). Tylko, że nie spotkałem jeszcze gumki "dwuwypustkowej" o której mógł bym powiedzieć, że jest dobra. Więc efekt gumki z dzielonym dociskiem jest mniej więcej taki, że kulki lecą do dupy. Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted December 5, 2012 Report Share Posted December 5, 2012 Mam gume zieloną KMH, założony pierścień aby lepiej się dysza uszczelniała i pomiędzy pierścieniem, a dociskiem hopa strasznie mi gumę wybrzusza powietrze. Niegroźny efekt czy lepiej coś z tym kombinować? Jakoś by się to przydało też dociśąć może... Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 6, 2012 Report Share Posted December 6, 2012 Mam to samo, jak masz szczelne w 100procentach to olej, mi popuszcza gdzies, ale bede testowal nowy patent ktory wymyslilem przedwczoraj i dam znac jak wyszlo Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted December 7, 2012 Report Share Posted December 7, 2012 Niby szczelnie jest, ale myślałem, że na m170 guardera, przy kulkach o,4 będzie więcej fps niż 480. ;) Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted December 7, 2012 Report Share Posted December 7, 2012 Na 0,2 było coś koło 630 fps. Tylko, że na 0,2 kumpel w l96 wella na m180, miał około 650 (czyli niewielka różnica), a na 0,4 wyszło mu około 530 fps. I też gołym okiem było widać, że jego kulka leci szybciej (i dalej). ;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Praktycznie nie da się doszczelnić połącznie dysza-komora tak, aby powietrze nie uchodziło. Gdyby się dało- tłok do końca by nie dochodził (ergo- wcale nie masz uszczelnionego idealnie). Ale i nie ma to znaczenia przy zatkaniu palcem- jak w lufie mamy kulkę to ciśnienie aż tak nie podskakuje i wtedy nic raczej nie powinno uciekać. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 (edited) Czyli olać polerowanie? No jak zatykam palcem lufę to powietrze nie uchodzi nigdzie - to jest pewne. Test palca nie jest miarodajny ale jest jakąś wskazówką, co można poprawić. Edit: Mam 1kg taśmy teflonowej na gumce, pierścień, dyszę stoczoną specjalnie i oring na dyszy gumowy. Edited December 16, 2012 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Nie pisałem nic o polerwaniu. Jak masz badziewny cylinder to pewnie, że poleruj. Skoro nie uchodzi nigdzie to niby czemu tłok dobija do końca, pomyśl. Skoro tłok dochodzi do głowicy cylindra to znaczy, że uchodzi. Inaczej sie nie da, powietrze nie zniknie samo z siebie z cylindra. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 (edited) No na przykład, zniknie z cylindra do lufy?? Jeśli tłok uszczelnia się w momencie, gdy równoważy objętością cylindra objętość lufy to się nie zatrzyma, też pomyśl... I da się tak uszczelnić wszystko, żeby tłok się zatrzymywał, a to że Tobie się nie udało, nie znaczy to, że jest to niemożliwe. Cylinder od barta, zły to on nie jest ale polerowany - niestety nie. Edited December 16, 2012 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Okej. Masz szczelnie. Nic nie uchodzi. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 No to mi odpowiedz na pytanie, jest strzykawka na cylindrze, gdy strzelam tłok się zatrzymuje i puszczam palec powietrze uchodzi i tłok dochodzi do końca, gdy karabin jest złożony, zatykam palcem lufę tłok dochodzi do końca, gdy puszczam palec powietrze uchodzi z lufy, gdy mam palec na lufie z HU nie słychać żadnego syczenia ani nic. A więc gdzie ta nieszczelność? Wypoleruje cylinder i zobaczę co to da, na pewno nie zaszkodzi. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 Szczelności polerka nie poprawi bo szczelność na układzie cylindra jest łatwa do osiągnięcia. Masz nieszczelność między dyszą głowicy cylindra a humką HU. Gdybyś miał szczelnie całkowicie to tłok nie dochodził by do końca. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Polerka poprawi to, że uszczelka tłoka wcześniej będzie się szybciej/lepiej uszczelniała z cylindrem, i o to chodzi. Tłok jednak nie uderza w głowicę, ale jest bardzo blisko, bo uderzenie jest bardzo ciche na początki tego nie usłyszałem, a trzymam palucha, przykładam ucho i nic nigdzie nie ucieka. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 (edited) To ja nie kumam- uderza czy nie uderza? :icon_biggrin:. Polerka też tarcie zwyczajnie zmniejszy i o to chodzi. Cylindry PDI pod tym względem są genialne (tylko te pełnowartościowe, nie te tańsze Raven czy jakoś tak). Edited December 16, 2012 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 16, 2012 Report Share Posted December 16, 2012 Uderza ale cichutko, no ale po prostu lepiej uszczelniają się gładkie powierzchnie, zrobię może filmik... Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 16, 2012 Author Report Share Posted December 16, 2012 No to jak tłok Ci dochodzi to musi być gdzieś jakaś nieszczelność, powietrze przecież nie zniknie. Ale tak jak była mowa- przy strzale kulką, po ludzki, ciśnienie nie podskakuje tak bardzo i wtedy przedmuchów może nie być. Jak ledwo słychać to na filmiku też nie usłyszymy raczej. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Doszczelniłem HU, jest pięknie, ale wyniki podobne, widocznie gdy powietrze ucieka nam powoli, przy zatkaniu lufy palcem wiele się nie zmieni po naprawie tej usterki (myślałem, że przy cięższych kulkach to coś da, ale ni chu chu), ALE poprawiła się powtarzalność, ciekawe jest też, że pierwsze strzały są coraz mocniejsze a później się stabilizują. Wyniki: na 0,25 ICS (taa nadal mnie nie stać na 0,2 G&G) 1.628 2.630 3.631 4.631 5.635 6.637 7.639 Po włączeniu HU: 1.635 2.635 3.636 0,4 MB: 1.528 2.530 później strzały na 0,43 i znów 0,4 3.529 4.530 5.532 Na HU: 6.521 7.522 0,43 WE: 1.503 2.497 przerwa 3.502 4.499 5.507 Na HU: 6.496 7.500 Ogólnie HU trochę przekręciłem za bardzo, kulek nie selekcjonowałem, co np. wychodzi na WE a MB się poprawiły trochę (może taka garść, albo WE są podłe). Sprężyna się ułożyła troszkę nadal produkuje dobrze moc tyćkę mniej ale co tam pare w te lub wewte, ważne, że jest stabilniej, WE muszę selekcjonować widocznie, krok następny POLERKA! I tak jakby ktoś chciał chronować replikę w pomieszczeniu - słaby pomysł, zrobiłem bardzo porządny kulochwyt, no ale niestety nie wytrzymał, trzeba używać grubej blachy, żeby kulki nie latały po pokoju (w moim przypadku po piwnicy), ale jest to przydatne przeżycie, człowiek nabiera szacunku do takiej mocy. I przy okazji rozleciał mi się ten badziew od regulacji HU pękł plastik, to by ktoś mógł z metalu zrobić byłoby przydatne... Quote Link to post Share on other sites
kicus Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 Takie wyniki na m180 guardera, dobrze pamiętam? Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 (edited) Nie, na czeskiej M190, ale ona słabsza jest, gdzieś ok. M170 Guardera Edit: Nie zmieniałem sprężyny, bo ta ceska jest jeszcze dobra, zbije się, będziemy kombinować, mam też ubita M160 na jakieś ograniczenia(...). Edited December 26, 2012 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 Yyy... Na czeskiej stronie napisali, że tłok ma mniejszą średnicę, żeby współgrał z ich cylindrem, kup ZT od bart_a. Głowica m150 wytrzyma jak dodasz amortyzator to nie będzie takiego dupnięcia, ale głowicę też lepiej od bart_a, z czech są dobre tłoki (po przeróbce) i sprężyny (tanie i dobre). Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Zostaw głowicę cylindra, ta część się nie psuje. Nawet stock. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted January 7, 2013 Report Share Posted January 7, 2013 (edited) Czyli spręrzynę, prowadnicę i tłok jakiej marki brać i czy wgl. tej marki są w polsce... ?? a z resztą to zamierzam kupić gumkę AA i preckę promyka 500mm o ilę znajdę ^^ Od bart_a, tyle. Promyk robi 555mm, 430mm i chyba coś 320mm do vsrki. Którą gumkę hop up lepiej wybrać PDI czy Action Army? Do 550-600 FPS. Action Army, PDI pękajo. To chyba narazie nie będę jej przerabiał całkowicie wstawię chwilowo jakąś mocniejszą sprężynę, gumę AA i precke, teraz pytanie jaką sprężynę i jaką precke (wszystko z powodu braku części w polsce ;/) Błąd, kup preckę i gumkę dozbieraj na tuning, jak chcesz koniecznie z PL (nie wiem dlaczego) to piszesz do madoniona (bo oni sprowadzają na zamówienie) i prosisz o to co tam chcesz z redwolfa/wgc/whatever. Edited January 7, 2013 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 7, 2013 Author Report Share Posted January 7, 2013 Z Bartem bym sie nie rozpędzał tak. Spust można łyknąć czy prowadnicę ale jednak z pozostałymi częściami to ja bym ostrożny był (cylinder, tłok, gł cylindra). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.