Guest (ID:6452) Posted September 17, 2008 Author Report Share Posted September 17, 2008 Uuu jak to dawno było :icon_biggrin: Z tego co pamiętam to przy wymianie mi wyskoczyła i przeszła do innego wymiaru w odmetach mojego pokoju ale dobrałem taką a konkretnie wygiąłem sprężynkę z dyskietki 3,5 i wpasowałem. Działało. ale ta spręzynka nie przenosi niemal żadnych obciążeń, umożliwia tylko powrót seara do pozycji wyjściowej (wszak musi się schować kiedy tłok o niego zaczepia) i tyle. Siła jest przenoszona niemal prostopadle na trigger sear :/ i w tym problem. Nie pchaj sie w seary na 170sp. Działa, nie psuje sie ale kultura pracy na takiej konfiguracji jest denna. Kup ZT, nadzwyczaj opłacalny zakup. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 29, 2008 Author Report Share Posted September 29, 2008 Zapomniałem dodać: z zewnatrz cylinder ma być suchutki. Tak samo jak pierścienie wewnątrz receiwera w których porusza sie cylinder. Czyste ale suche. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 8, 2008 Author Report Share Posted October 8, 2008 HD jest bez a VC "z" zaworkiem w głowicy. Zapobiega on, przy zastosowaniu bardzo długich luf (stawiam na dłuższe niż 650mm) "zasysaniu" czyli spadkowi fps. Ja bym stawiał na ten zestaw http://www.x-fire.org/vsr10/e.vsr_cylinder_vc_pal.html bo jest VC i ładny czarniutki :D Pytanie jeszcze jaką sprężynę planujesz? Bo może się okazać że tłok BaRuKaRi czy jakoś tak będzie lepszym wyborem. Do 170 to nie wiem czy akurat ten tłok będzie najlepszy- radze napisać i wypytać. Barrel spacerki sobie odpuść, bajer. Nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wzrostu skupienia a jeden, oryginalny TMa wystarcza. Gumkę z tych z którymi miałem do czynienia polecę jednak systeme czarną. Wymiana co kilka miesięcy ale kręi doskonale. Promyk, KM head (do elektryków bo do VSR jest doskonała ale ta komora akceptuje gumki do elektryków) czy inne mogą się schować. Liczę na dokładne fotki i opis komory HU jak i pozostałych elementów. Szarpnij sie już na lufę PDI skoro robisz takie zamówienie :D Pozdrawiam Dexter Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 28, 2008 Report Share Posted October 28, 2008 Jeden z moich klientów przez pomyłke kupił RH45 i gumka nie trzyma ciśnienia. Rozpycha ją niczym stocka niemal. Na sp170 jest 470 fps. Ja polecam zawsze gumkę Nine-Balla: http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=1078 pojawienie się ciśnienia dodatkowo ją doszczelnia. Dość szybko się zużywa na sp170 ale ogólnie jest super. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 28, 2008 Author Report Share Posted October 28, 2008 Poldeck, ja mam wręcz przeciwne doświadczenia... Z gumki nine balla byłem niezadowolony bo nader nędznie podkręcała natomiast gumka KM 45 szczelność trzymała porównywalnie a podkręca idealnie. Zdecydowanie lepiej niż np systema zwykła do AEG. Natomiast gumki KM heada do AEG już mnie tak nie podniecają, są przeciętne... W przyszłości jednak planuję przesiadkę tylko jeszcze nie wiem czy na twardszego KM czy spróbować jeszcze raz z NB. O ile nie zmienie w ogóle komory HU na LL i nie przesiądę się na normalne gumki. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 7, 2009 Author Report Share Posted January 7, 2009 Witam, dla dobra ogółu wrzucam rysunek tłoka dla mojej VSR. Od razu mówię że taki jak na rysunku pasuje tylko do mojej VSR (średnica "cycka" jest 4,5mm bo taką mam głowicę cylindra) ale dla chcącego nic trudnego, naniesie zmiany na rysunek i może sie przyda. Kreskowac mi się nie chciało. Tłok przystosowany do sprężyny 170sp dedykowanej do VSR firmy laylax oraz do ZT firmy laylax. Ze stockowym spustem nie będzie działał, wymaga modyfikacji drobnego szczegółu. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 (edited) Dzięki Dexter. Miły prezencik mi zrobiłeś bo tak jakoś jutro-pojutrze miałem się brać za mierzenie i rysowanie ;-) . Uzyłeś stali, tak? I jaką masz masę? Domyślam się, że na długości zrobiłeś dziury dla oszczędności :-D . Ino wymiary niewyraźnie widać... Zrobisz coś z tym? ;-) . Edited January 8, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 9, 2009 Author Report Share Posted January 9, 2009 Powiększ sobie, wszystko widać. Szczelina na uszczelkę: 3x3mm Materiał z jakiego tokarz mi to wykona to teflon i aluminium. Jak zdechnie teflonowy to wsadzę alu. Ponawiercam już sobie sam bo to dużo roboty a w sumie nie wymaga maszyn. Z masą mam zamiar zmieścić się w 15g (teflon) lub 250-30g (alu). Dla porównania tłok laylaxa to 43g a stockowy to 19g... Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 (edited) Dł.: 221mm śr. zew.: 11mm wew. 8mm, mierzone linijka +-1mm. Po co Ci te wymiary? :P Edited February 6, 2009 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 7, 2009 Author Report Share Posted February 7, 2009 Spręzyny pss2 są dłuższe niż te do VSR- mogą po prostu się nie mieścić po ściśnięciu. Mogą ale nie muszą, nie eksperymentowałem. Spręzyna bez łozyskowania mija sie z celem więc sobie odpuść takie kombinacje moim zdaniem. Lepiej kupić sprężyne pss10, prowadnice do niej a dorobić tłok. Nota bene tłok LL do VSR jest taki sobie łamane przez kiepski. Lepiej dorobić. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Spręzyna bez łozyskowania mija sie z celem hmm sprężyna? chyba czegoś tu nie rozumiem. czytałem tylko o łożyskowaniu prowadnicy sprężyny lub tłoka. co do tłoka LL to zdecydowałem się na niego gdyż zależy mi na maksymalnym wyciszeniu repliki. co do sprężyny to kombinowałem z pss2 gdyż obawiałem się iż 2mm luzu w tłoku to jednak za dużo. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 7, 2009 Author Report Share Posted February 7, 2009 Pomyłka, prowadnica oczywiście miało być :D Tak to jest jak sie na kacu pisze... co do tłoka LL to zdecydowałem się na niego gdyż zależy mi na maksymalnym wyciszeniu repliki. A w czym problem? Zmodyfikuj mój rysunek tłoka do VSR z tego tematu (tzn dostosuj do wymiarów twojej głowicy cylindra) i bedziesz miał lepiej wyciszone niż LL. obawiałem się iż 2mm luzu w tłoku to jednak za dużo. I miałeś rację bo to jest o wiele za dużo :) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 23, 2009 Author Report Share Posted February 23, 2009 (edited) No, z nudów zakończyłem montowanie regulacji spustu w mim ZT. Gdyby to kogoś interesowało: 1. Konieczne narzędzia: -wiertarka -wiertło 2mm do metalu -gwintownik M2,5 -imadło -pilnik iglak, okrągły 2. Materiały: -śrubka M2,5 , długa. -2 lub 3 nakrętki M2,5 3. Kolejność robót: -Wybieramy miejsce zamocowania śrubki w jęz. spustowym. -W miejscu naprzeciwko tego miejsca, z tyłu osłony spustu robimy otwór fi 3mm. -Pilniczkiem otwór ten przeciągamy kilka mm w dół i górę. -Mocujemy język spustowy w imadle, częściąktórą się naciska na dół (tzn tyłem języka do góry). -W wybranym wcześniej miejscu, idealnie po środku szerokosci języka wiercimy otwór (równoległy do płaszczyzny ruchu języka). -Otwór gwintujemy. -Cały karabin składamy z powrotem. -Naciągamy spręzynę i sprawdzamy w którym momencie pada strzal podczas ściagania spustu. Naciskamy go z grubsza do takiej głębokości i przez otwór w osłonie spustu wkręcamy śrubkę (na którą nakreciliśmy wcześniej jedną ew dwie nakrętki aż do samego łebka) w spust po drodze nakładając nakrętkę. Ma to byc tak: spust-nakrętka-osłona-nakrętka -Śrubę w spust wkręcamy tylko do takiej głębokości żeby nie wystawała z przodu języka. Kontrujemy wspomnianą nakrętką. -Druga nakrętka (już za osłoną spustu) służy do regulacji. Im dalej od łba śruby tym mniejsza droga a w ZT i opór spustu (bo maleje podczas ściągania). Tą druga nakrętkę możemy kontrować wspomnianą trzecią ale... nie jest to konieczne, lakier do paznokci daje rade. Edited February 23, 2009 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2009 Author Report Share Posted March 21, 2009 Ale ZT się nie psuje. Tam się nie ma co zepsuć, wszystkie części jeśli już przenoszą obciążenia to wzdłuż albo też są niewielkiej długości więc się nie psuje. Aha, jeszcze jedno. ZT PDI jest ze stali a LL częściowo ze stali a częściowo z aluminium. No i jednak PDI wygląda o wieeele solidniej. Tylko tak jak mówię: skoro LL wytrzymuje wszystko co można wsadzić do VSR to po co Ci coś solidniejszego? Części wewnętrzne w LL też są proste do dorobienia ze stali jeśli już się zepsują... Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 Na jakimś zagranicznym forum znalazłem kiedyś test porównawczy 3 tłoków do vsr'ki. Dwa były od pdi (ten http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4222 oraz drugi którego w polskich sklepach nie znalazlem) oraz jeden od LL, ten z zestawu ZT. Porównanie polegało na zmierzeniu ile fps osiąga ta sama replika z zamontowanym każdym z tych tłoków. Wygrał wtedy LL ;P. Porównanie jednak odbyło się na stockowej sprężynie więc nie wiadomo jak by się zachowywał przy większej mocy. dexter jak byś mógł to napisz na czym dokładniej polega denność tego tłoka Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 22, 2009 Author Report Share Posted March 22, 2009 Otóż tak: Laylax wszystkie części dedykowane do VSR robi na średnicę spręzyny 8mm wew i 11mm zew. Tyczy się to prowadnicy i spręzyn własnie. W zestawie ZT jest tłok który nie wiadomo czemu dla odmiany jest przystosowany do pracy ze spręzyną "standardu" APS 2/96 czyli o wiele większa średnica. W zwiazku z tym spręzyna ma w tłoku kilkumilimetrowe luzy i po pewnym okresie używania wygląda jak sylwestrowa serpentyna... Totalnie krzywa i pofalowana. W zwiazku z tym trze o tłok, trze o prowadnice, spadek fps, spadek kultury pracy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 22, 2009 Author Report Share Posted March 22, 2009 Xel, zgadza się. Acz nie do końca: teflonowy tłok testowałem w erze pre-zero triggerwej :) niemniej jego osiągi mozna porównywać. Co następuje: -tak mała masa tłoka wpłynęła pozytywnie na kulturę pracy i fsy -zmniejszona średnica wewnętrzna (zmniejszenie luzu między sprężyną a ścianką tłoka) wpłynęła bardzo pozytywnie na trwałość sprężyny oraz na kulturę pracy -zwiększona średnica zewnętrzna tłoka (zmniejszony luz między tłokiem a cylindrem) wpłynął bardzo pozytywnie na kulturę pracy oraz na szybkość ścierania się tłoka i chromu z cylindra oraz na trwałość searów (zwłaszcza second seara). Późniejsze zamieszcozne rysunki przedstawiały już tłok przystosowany do ZT... nie są jeszcze gotowe ale sa w planach teflonowe i aluminiowe. Gdy tylko wykonam będę je testował na sprężynie 170sp (a nie 120sp) i zdam relację. Trzyma mnie jednak kasa a właściwie jej brak :( Generalnie: teflon RLZ. P.S. w warriorku znajomego teflonowy tłok mojej produkcji wytrzymuje 150sp bez mrugnięcia okiem. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 naszło mnie teraz takie pytanko: do sprężyny 170sp dokupowałeś wzmacniany cylinder czy zostawiłeś stockowy? nie jestem pewien czy wspominałeś o tym a w tej chwili nie chce mi się od nowa czytać wątku bo jestem w trakcie przeprowadzki na nowy serwer www ;P Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 22, 2009 Author Report Share Posted March 22, 2009 Cylinder stockowy działał idealnie na 170. Problem w tym że odkręcając i przykręcając stalową głowicę cylindra wielokrotnie zjechałem gwint :( i byłem zmuszony zmienić... na nowszy stockowy. W planach (acz odległych) teflonowany LL. Otóż dziś przyszły tłoki. Kilka zamówionych czyli od góry: teflonowy do VSR (16,97g) dwa teflonowe do warriora (7,87g i 7,67g) aluminiowy do VSR (48,83g) aluminiowy do warriora (21,09g) oraz stock do VSR i stock do aps 96 maruzena. Dla porównania (napisane masy mają). Na razie wiem co następuje: teflonowy do VSR na stockowym springu działa idealnie, zero luzów ale i nie na wcisk. Szczelność doskonała, drgań spręzyny brak. Luzy tłok-cylinder poniżej 0,1mm, luzy sprężyna-tłok w zalezności od springa. Dla stockowego to około 0,7mm, dla 170sp LL to około 0,2mm (ciężko tam zmierzyć :/ ). Aluminiowy do VSR zdecydowanie zbyt masywny ale jego czeka jeszcze wiercenie i frezowanie tak więc skończy się na maks 35-37g. Tłoki do warriora jeszcze nie testowane ale muszą działać. Masa i ich sztywność jest zadowalająca. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 Ech. Więc tak: Seary polecam do sprężyny max 150sp. Dwa komplety searów DF które montowałem wytrzymują spręzynę 170sp ale ZAMKNIĘCIE zamka jest cięższe niż naciągnięcie tegoż. Do tego jeśli wpakujemy tam aluminiowy tłok to w zastraszającym tempie bedzie on haratał górną ściankę cylindra. Ergo: seary OK ale tylko do sprężyny max 150 i do tłoka z tworzywa. I tylko tymczasowo jako etap zanim kupimy ZT. Quote Link to post Share on other sites
Moses Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 Prosze o pomoc czy taki zestaw do tuningu VSRki bedzie ok. czegos brakuje cos jest kiepskie cos wymienic na inne ? http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=23980 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=18449 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=18450 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=23288 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=17356 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=18539 Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 poco ci wzmocnione seary jak chcesz kupić ZT? preckę zdecydowanie dłuższą schowaną w tłumiku. Pdi chyba nawet produkuje dłuższe dedykowane precki do vsr'ki co do tego cylindra boreup nie wiadomo jak on się sprawuje dlatego jeśli to kupisz to daj znać jak osiągi ;). do tego zestawu brakuje jeszcze jakiejś dobrej gumki hop-up. komora z tego co ludzie piszą w VSR TM jest dobra. ps. do czego to będziesz pakował? TM, JG, HFC? Quote Link to post Share on other sites
Moses Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 poco ci wzmocnione seary jak chcesz kupić ZT? preckę zdecydowanie dłuższą schowaną w tłumiku. Pdi chyba nawet produkuje dłuższe dedykowane precki do vsr'ki co do tego cylindra boreup nie wiadomo jak on się sprawuje dlatego jeśli to kupisz to daj znać jak osiągi ;). do tego zestawu brakuje jeszcze jakiejś dobrej gumki hop-up. komora z tego co ludzie piszą w VSR TM jest dobra. ps. do czego to będziesz pakował? TM, JG, HFC? Eeeee bo sa wzmocnione? Co to jest ZT (zespol tloka?) Jezeli boreup nie zostal stestowany to co byscie polecali? Precki niechce chowac w tlumik (bede mial zamiar robic korpusowa M40A3, nie uzywaja tlumikow, (zboczenie rekonstruktorsie), Gumka oczywiscie bedzie zmieniania to oczywiste dlatego nie pisalem o niej Wsadzane bedzie do TM tak mi polecono Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 eh wpierw przeczyta ten temat potem zadawaj pytania ;/. Z tak krótką lufą z tego karabinu wyborowego nie będzie. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 7, 2009 Author Report Share Posted April 7, 2009 zt to zero trigger... wiec po co Ci seary? Lufe weź dłuższą. Nie musi być dedykowana, AEG też da sie zamontować. Gumke kup KM head Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.