bart_a Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 (edited) Jeśli komuś nie szkoda pieniędzy, to pewnie , że można kupić, ale jak dla mnie stosunek wydanych pieniędzy do tego co te części w praktyce dają jest miażdżący w negatywnym sensie. Natomiast porównanie spustu LL do GH, to jak porównanie mercedesa z polonezem, gdzie prowadnica z łożyskowaniem do toczonej prowadnicy ma się jak np. mercedes i audi - nie popadajmy w skrajności. Miałem w zasadzie większość części do upgrade'u vsr , strzelałem nie tylko przez chrono , ale i testowałem te zestawienia w "boju", stąd też moje zdanie o tym co faktycznie warto. Edited March 21, 2010 by bart_a Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 No ja też miałem, testowałem, przekładałem i tak dalej i odczucia mam zgoła odmienne. Zwłaszcza jeśli chodzi o prowadnicę. "Spust" GH został już omówiony. Quote Link to post Share on other sites
shadowman Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Mam małe pytanko. O ile ZT LL pasują do stockowego cylindra czy triggery od pdi również podejdą do niego? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 21, 2010 Author Report Share Posted April 21, 2010 Pasują bo trigger niema kontaktu nawet z cylindrem (no, może piston sear i blokada prowadnicy lekko trą o szczelinę w cylindrze i tyle). oczywiście trigger PDI nie współpracuje ani ze stockowym tłokiem ani z czerwonym tłokiem LL do VSR a jedynie z tym złotym, sprzedawanym razem z ZT LL. Ponadto ZT PDI to kupa. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 3, 2010 Author Report Share Posted June 3, 2010 Shadow, a kto Ci broni wstawić 555mm na przykład? Nie, 430 jest wystarczająca. Wiem bo mam to teraz na serwisie. ale części które mają praktyczne znaczenie dla działania są praktycznie bez różnicy. Pominąłeś jedną ale właśnie NAJWAŻNIEJSZĄ kwestię czyli komorę HU. Jak wiemy do VSR firma PDI nie robi komór i trzeba zostawać przy stockowej. Komora HU to moim zdaniem zespół (wraz z gumką) który ma najbardziej kluczowe znaczenie dla osiągów karabinu! W tym punkcie, zwłaszcza że to ma być snajperka, nie zdawał bym się na Chińczyków. Siobal, dałeś doskonały zestaw części na "niskobudżetowy" tunning. Gumkę dał bym jednak nie zieloną a niebieską tej samej firmy oraz założył coś co mi... ale po kolei. Dostałem od znajomego VSR 10 G-spec na generalny przegląd, konserwację, likwidowanie luzów itepe, kompletny zestaw usług. Przed miał 550fps (jak powiedział właściciel). Szukając maksymalnej szczelności przy połączeniu dysza-komora HU wpadłem na pewien pomysł. Otóż komora HU w VSR 10 ma nietypową budowę: w kluczowym miejscu- tam gdzie dysza wciska się do gumki i powinno być szczelnie- komora trzyma gumkę jedynie z 3 stron a nie na całym obwodzie. Zgroza. Remedium które zastosowałem spowodowało wzrost o 100fps. Dokładnie bo mierzyłem! Zakładając że 20fps to kwestia wyczyszczenia itepe to zostaje 80fps które dała sama ta cudna metoda. Otóż jak to wygląda: Uploaded with ImageShack.us Jest to pierścień z dowolnego w zasadzie materiału, tu zastosowałem kolorowy pierścień z... końcówki do elektrycznej szczoteczki do zębów :D, może wiecie o co mi chodzi. Pierścień ten jest wykonany z tworzywa sztucznego, ma wymiary: śr. zewnętrzna- 12mm, wewnętrzna: 10mm (czyli 1mm ma grubości) a jego szerokość to 1,7mm. Wycinamy w nim szczelinę usuwając kawałek plastiku mniej więcej tak: Uploaded with ImageShack.us Musi być przerwa na ten występ w gumce HU. Takiej szerokości aby po ściśnięciu nie wadziło toto. Czerwone- pierścień, niebieskie- gumka (widok od tyłu). Zakładamy to w widocznym na zdjęciu miejscu i skręcamy komorę do kupy. Warto z zewnątrz całość tzn gumkę i pierścień obficie nasmarować żeby się dobrze ułożył. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 Miałem w ręku obie komory i różnice są na prawdę śladowe. Poza tym komora TM też nie jest cudowna i trzeba pewne rzeczy poprawić. Z tym pierścieniem patencik całkiem niezły, ale przypuszczam , że to samo się osiągnie poprzez odpowiednie dobranie średnicy zewnętrznej dyszy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 3, 2010 Author Report Share Posted June 3, 2010 (edited) Zwiększałem średnicę o ile pamiętam o 0,7mm nawet i nie dało to takich efektów. A 0,7mm to na prawdę dużo. Wtedy gumka przyjmowała kształt jakby lejka yzn jej część w którą wchodzi dysza i nie przylegało to całą powierzchnią a tylko na końcu... Pamiętam bo u siebie to robiłem. Rezultaty były niezłe ale to bije je na głowę. Z wyglądu są bardzo podobne te komory, wręcz identyczne. Cudowna nie jest ale jest magiczna i jest to wystarczający argument żeby kupić właśnie TM. Przy tych samych FPSach kilka metrów więcej- to ma znaczenie. Duże. Edited June 3, 2010 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted June 6, 2010 Report Share Posted June 6, 2010 Cóż, no skoro argument o magicznym HU od TM do Ciebie nie dociera a przecież z "lepszego wykonania" w przypadku TM się nie strzela to ja argumentów nie mam. Rączkę zamka nie jestem pewien czy można przekładać między wersją g-spec a RS czy PS ponieważ prócz samej rączki w tzw "end capie" jest ogranicznik kąta ruchu rączki i zapadka ze sprężynką, nie wiem czy będzie toto działało odpowiednio. Na moją logikę rączkę z PS założysz do g-speca ale nie na odwrót ale głowy nie dam. Argument , że coś jest lepsze bo magiczne to do nikogo zdrowo myślącego raczej nie dociera. :lol: Natomiast lepsze, bo lepiej wykonane już bardziej. Do bara nie będę już przekonywał , bo fakt może się trafić egzemplarz lepszy, lub gorszy , jak to z chinolami, ale na pewno na tyle poprawnie wykonany, że przy pewnym nakładzie pracy da się zrobić porządną snajpę. Kwestia czy sobie ktoś z tym poradzi. Rączkę można wymienić całą razem z end capem , chyba że jest inny trzpień w cylindrze. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 6, 2010 Author Report Share Posted June 6, 2010 T rzepień jest ten sam bo cylindry jak kupujesz to do "VSR" ogólnie a nie do poszczególnych wersji oddzielnie. Nie wiem czy HU TM jest magiczny, wiem że daje +5m do zasięgu i +30% do celności... Jak zwał tak zwał, HU TM jednak jest nie do pobicia i jest to ogromna zaleta, zwłaszcza że w VSR nie wymienisz komory HU na lepszą bo niema takowych. LL niby robi ale nie widziałem i są trudno dostępne. Fakt, można wymienić razem z end-capem z tym że to dodatkowe kilka zł. Choć, przy kompletnym tunningu liczonym w setki zł te parę groszy na end-cap to nie jest żaden wydatek. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 16, 2010 Author Report Share Posted June 16, 2010 Zacznijmy że własnej VSR teraz nie mam. Mam na serwisie jedną. Gumkę miałem KM head zieloną, tu jest niebieska. Ramię bez dystansera. Tutaj sprężyna m170 i po moich zabiegach których część jest tajemna :icon_biggrin: daje 650fps. Ktoś mnie na PW prosił więc zamieszczę tutaj żeby wszyscy mieli dostęp. Na początek mocujemy sobie lufę pionowo. Zakłądamy gumę. Nastepnie z żyłki (wytrzymałość 2,3kg czyli cienka) robimy pętelke i zakładamy na gumkę Ściągamy tak aby nie pociąć gumki czyli z wyczuciem i zawiązujemy supełek. Supełek powinien wypaść z boku. Po lewej lub prawej, nie z góry lub dołu. Szykujemy nasz wycięty z tworzywa pierścień Zakładamy na gumkę i całość montujemy Zabieg podniósł prędkość wylotową o 100fps (wykonany razem z czyszczeniem całego guna oczywiście). Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted August 23, 2010 Report Share Posted August 23, 2010 Jeśli jest od TM, to bez problemu. Sam mam kilkuletni cylinder VSR tm po naprawdę ciężkich przejściach , który nadal wytrzymuje nawet więcej niż spr. 170. Właściwie cylinder w vsr tm to najlepszy cylinder jaki można dostać w stocku w snajperce, a te od warriorów nawet nie ma sensu porównywać. Ew. cylinder od bar-10 też nie jest najgorszy, ale na pewno nie to co TM. Czy stockowy cylinder wytrzyma m170 ? Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted September 15, 2010 Report Share Posted September 15, 2010 Konstrukcja ZT to laylax, język spustowy to manufaktura (a właściwie sam pazur), bo jest trochę problemów z wykonaniem maszynowym tego. Do tego na oko widać np. jeszcze różnicę , że na blaszkach bocznych tam gdzie w ZT są kąty proste, u mnie są zaokrąglenia, a jest to spowodowane tym , że jest to obrabiane frezem palcowym , który zostawia swój promień, ale to tylko różnica wizualna. A spusty to nie takie znowu home-mady , bo robione na dosyć konkretnej obrabiarce. :icon_smile: Mogę wrzucić potem jakieś fotki części składowych spustu , co by można było sobie zobaczyć jak poszczególne elementy są wykonane . Robię rzeczy do warriora i vsr, bo tylko na takie jest na razie zapotrzebowanie. Z cylindrami właśnie teraz zaczynam z tym , że na pierwszy ogień miałem w planach do vsr, ale jak wyjdzie to do warriora też będzie. Koszt takiego cylindra przewiduję w granicach połowy tego co chcą za laylaxa. Z kosztem wiele zależy od ilości chętnych - jakby było dużo , to wszystko idzie w dół. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 17, 2010 Author Report Share Posted September 17, 2010 Niech G&H się od Ciebie uczy ;] Quote Link to post Share on other sites
Fboardpro Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 (edited) Plomba rozwiercona :wink: , jednak na początku trochę zeszło ze środka i przybrałem cylindra od strony dyszy do takiego stopnia, że przeszedł na wylot... :wink: Teraz nie mam dziury w cylindrze tylko coś takiego: Jednak u mnie szkoda jest ciut większa :wink: . Obawiam się czy to nie osłabiło cylindra do tego stopnia, że może wyrwać dyszę ? Anyway dobrałem się do środka i doznałem szoku na widok śrubek na tłoku... :wink: , odkręciłem je jednak i po nasmarowaniu wszystkiego na nowo poskładałem cylinder. Gwint dyszy owinąłem teflonem żeby zmniejszyć ryzyko "przecieku" jednak ze względu na dziurę nie wiem czy to pomoże (mam nadzieje że uszczelka dyszy dobrze trzyma). Przyszedł czas na testy, przed zabiegiem vsr'ka przebijała tylko jedną ściankę puszki, teraz przebija bez problemu obie i daję radę przebić spód puszki na środku (lekko z boku już nie daję rady), co daję ok (wg redwolf can chrono) 420-450 fps. Zatem vsr'ce przybyło ok 100 fps :wink: (jak nie więcej). Teraz jedynie przydała by się preca i jakaś dobra guma by dociągnąć do tych 450 fps jednak jak na razie jestem zadowolony :wink: . Dzięki chłopaki za pomoc. Edited September 24, 2010 by Fboardpro Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted October 1, 2010 Author Report Share Posted October 1, 2010 Ze zdjęć wynika, że to lufa do AEGów z m14 włącznie (dwie pary nacięć) i absolutnie nie do VSR (brak rowka naokoło) ale może to tylko sklep dał "na odwal sie" zdjęcia jakiejkolwiek lufy. Z resztą, precki za 130zł i tak bym tam nie montował. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted October 1, 2010 Report Share Posted October 1, 2010 Z preckami to też na upartego można aegową przystosować do komory vsr, tylko trzeba wytoczyć ten rowek na gumkę, albo obciąć ten kołnierz gumki hu, tylko wtedy może być trochę zabawy z uszczelnieniem. No i trzeba by jeszcze pilniczkiem, ew. wyfrezować te rowki na wypustki w komorze, albo je spiłować. Trochę zabawy przy takich modyfikacjach jest, ale precek dedykowanych w zasadzie nie ma, to od biedy można się pokusić. Quote Link to post Share on other sites
Baker2222 Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Dzisiaj zmierzyłem FPSy w swojej "VSRce", bazą bar 10 jg, ale założony zostal cylinder od TMa, głowica, tłok, prowadnica i ZT od bart_a, lufa 430mm Lay Lax, gumka Km Head rh45 plus spręzyna no-name dorabiana coś około m170, dość ubita. Na 0.2g pokazało 603FPS ze skokami po 2/3 maksimum :) Zakupie nówkę sp170 guardera i podam później wyniki :) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 5, 2010 Author Report Share Posted December 5, 2010 Na dobrym zestawie, nie wnikając w to co napisałeś wcześniej, da się wycsisnąć 500fps z m140. Quote Link to post Share on other sites
feder91 Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Czyli kupując VSR, liczę oczywiście się z wydatkiem na: 1. Zero triger (zespół spustowy)-z tego co wyczytałem to najlepiej LL ponieważ jest lepszy niż PDI 2. Prowadnicę sprężyny (to sobie dorobię) 3. Tłok (Tokarzu witaj) 4. Gł. cylindra Oraz te kilka kolejnych części, ale: ad 1 Z tego co czytałem to ktoś te trigery dorabia i to całkiem solidnie. szczerze powiedziawszy wolał bym dorobić tu u kogoś niż dodatkowo dopłacać za markę... (ja rozumiem że karabin wyborowy sprawia jedne z największych wydatków, ale nie popadajmy w skrajność ;) ) ad. 3 Tłok, no właśnie... patrzyłem na rysunek techniczny, i zastanawiam się do czego służy ten taki wałek na głowicy? http://img79.imageshack.us/f/tokvsrsn1.jpg/ ad. 4 Głowicę cylindra jak i w sumie cylinder chyba pozostawię na razie stockową, z tego co piszecie powinny spokojnie wytrzymać. A przy moich funduszach przecie nie wymienię całego karabinu za jednym razem ;) -Czyli rozumiem nie jest konieczna wymiana cylindra oraz jego głowicy by wstawić M170 lecz wypada to zrobić w niedługim czasie? Jeżeli chodzi o uszczelnianie itd. skorzystam pewnie z Dexa jeżeli będzie mu się chciało ale to dopiero po wymianie wszystkich części które podsumował. Cóż, dziękuję za cenne uwagi, bardzo mi pomogliście w doborze karabinka wyborowego :) Quote Link to post Share on other sites
Bocian Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 (edited) co do wystającego bolca z głowicy tłoka jest to air brake czyli "powietrzny" hamulec tłoka - przy końcowej fazie ruchu tłoka do przodu powoduje on wytworzenie poduszki powietrznej między głowicą tłoka a tylnią ścianką głowicy cylindra co powoduje : lekkie zmniejszenie prędkości wylotowej, lekko odczuwalne zmniejszenie głośności, zmniejszenie siły uderzenia tłoka w głowicę cylindra. w tłoku LL bolec ten jest wykręcany ( w jego miejsce wkręca się małą śrubkę ) by użytkownik miał wybór czy chce max osiągi czy lepszą niezawodność. Edited December 7, 2010 by Bocian Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 9, 2010 Author Report Share Posted December 9, 2010 Hamulec powietrzny przy lufie 430mm nie ujmuje fps ani trochę. Wycisza ZNACZNIE, rzekł bym, że to genialny wynalazek. Pod warunkiem, że jest odpowiednio dopasowany do średnicy gł cylindra wewnątrz. Tłok z rysunku nie będzie współpracował ze stockową głowicą za Chiny. ZT od Bartka będę miał niebawem u siebie jeden to napiszę co i jak ale sądzę, że będzie bardzo dobry i z powodzeniem zastąpi LL. Quote Link to post Share on other sites
Bocian Posted December 15, 2010 Report Share Posted December 15, 2010 hmmm a sprawdzałeś na lufie 555mm ? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 15, 2010 Author Report Share Posted December 15, 2010 nie, nie było potrzeby. Lufa 430mm LL daje zadziwiająco dobre skupienie. Ale testowałem na mojej dawnej DF 550mm i hamulec nie ujmował lub ujmował śmiesznie mało. Quote Link to post Share on other sites
parkie Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 (edited) A czy tez ta lufa będzie pasowała do Bar 10 od firmy JG ? Ta lufa przedstawiona na zdjęciu nie będzie, inne wcięcia. Montuj lufę Laylaxa. Napisz do Madonion'u, raczej Ci ją ściągną z HK, mi ściągali :) Edited January 27, 2011 by parkie Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 29, 2011 Author Report Share Posted January 29, 2011 Tłok z tego rysunku działa na 100% z ZT LL. Wiem bo miałem. Ale wymiary są na styk więc czasami wystarczy milimetrowa różnica między ZT LL a Bartka i nie będzie działało. Zawsze "koronę" można delikatnie zeszlifować, jest spory zapas. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.