danielosik Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Ja tylko przeczytałem tą informacje i udzieliłem ją wam, lecz ja mam 430 fpsów i dwie kolejne osoby z którymi się strzelam mają po 540 i 500 fpsów a kulka dolatuje na tą samą odległośc. Więc wydaje mi się że że informacja jest prawdziwa. Quote Link to post Share on other sites
KaczorLsm Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 ja mam 430 fpsów i dwie kolejne osoby z którymi się strzelam mają po 540 i 500 fpsów a kulka dolatuje na tą samą odległośc. Więc proszę wytłumacz mi po co ludzie pachają grubą kasę w tuning replik, bo z tego co mówisz wychodzi, że osiągi się nie zmieniają a zużycie części przecież jest większe. ;-) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 To że dolatuje na podobną odległość, nie znaczy jeszcze że repliki mają taki sam zasięg... W gruncie rzeczy wszystko sprowadza się do tego, po przebyciu jakiego dystansu kulka zmniejszy swoją prędkość do takiego stopnia, iż zacznie opadać. Fakt faktem, że różnica fps jaką daje BU jest na tyle niewielka, iż różnica zasięgu może być słabo dostrzegalna. Pytanie wtedy, czy jest sens wywalać ~200 zł na te 25 fps, które średnio otrzymamy. Co innego, jeżeli i tak jesteśmy przy wymianie zespołu cylindra, wtedy chyba warto dołożyć, bo zestaw o standardowej szerokości nie jest wcale dużo tańszy. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 danielosik, pytałeś, z jakich kulek strzelają? Repliki były mierzone na chrono? No i po trzecie i najważniejsze: pomijasz ciągle Hop Siupa! Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 23, 2008 Author Report Share Posted March 23, 2008 Hmm... Czyli ogólnie podsumowując: najlepiej miec springa stockowego... Jest wiele kalkulatorów na różnych stronkach, które obliczają fps, joule, zasięg. Po wpisaniu większej ilości fps wzrasta też zasięg, chyba że w praktyce wygląda to inaczej... Quote Link to post Share on other sites
KaczorLsm Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Mówimy o zasięgu skutecznym czy całkowitym bo już się pogubiłem? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Czy mówiąc o zasięgu mówicie o tych samych replikach czy np. 380fps w kałachu porównujecie do 290fps w innym kałachu lepszej firmy? Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Nie qmam o co caman...Przecież już w podstawówce był "rzut poziomy" (co jest dokładnie odpowiednikiem strzału z repliki) i jak byk wychodzi, że przy tej samej masie qlki odległość lotu się zwiększy. Nie wiem skąd te wyniki na PTW się wzięły, ale ktoś tu coś pomieszał :) Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 Może to wynikać z oporów powietrza. Tym niemniej nie uwierzę, że takie coś ma miejsce w normalnej replice. Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 23, 2008 Author Report Share Posted March 23, 2008 Yhy... Po co by się montowało M160 jak na M100 jest podobno taki sam zasięg? Może szybciej doleci do celu, ale lepiej żeby kulka wolniej leciała i żadziej się wymieniało części z gb... Odwołuję się do teori tego kogoś (już nie pamiętam kto to mówił :-F ) kto mówił o takim samym zasięgu przy różnych ilościach fps... Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 (edited) Może to wynikać z oporów powietrza. Tym niemniej nie uwierzę, że takie coś ma miejsce w normalnej replice. Stary, no pomyśl logicznie. Rzuć kamień lekko, rzuć kamień mocno. No i co się stanie? A już żebym nie był gołosłowny: Z= Vo * sqrt (2Ho/g) gdzie: Z - odległość (zasięg) Vo- prędkość początkowa sqrt- pierwiastek Ho - wysokość z jakieś się rzuca ciało (strzela) g - przyspieszenie ziemskie fizyki się nie oszuka. Dla humanistów: ZASIĘG STRZAŁU ZALEŻY WPROST PROPORCJONALNIE OD PRĘDKOŚCI POCZATKOWEJ, KROPKA. Edited March 23, 2008 by Demo666 Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 23, 2008 Author Report Share Posted March 23, 2008 Hehe... Dobrze, że dopisałeś ten wniosek na dole bo bym nie zrozumiał :-F Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 23, 2008 Report Share Posted March 23, 2008 A ja nawet podejrzewałem że o to chodzi :lol: W chińskich replikach można dodać jeszcze takie zmienne jak kąt padania promieni słonecznych i roczny przyrost pogłowia rogacizny w zachodniej Kenii. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Demo, nie można pomijać oporów powietrza. Było już wałkowane na forum, że repliki nawet przy nie wiadomo jakiej ilości fpsów nie są w stanie osiągnąć jakiś ogromnych zasięgów właśnie ze względu na opór powietrza. Weź pod uwagę to, że różnica w masie kamienia i kulki jest znaczna. Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Demo, nie można pomijać oporów powietrza. Było już wałkowane na forum, że repliki nawet przy nie wiadomo jakiej ilości fpsów nie są w stanie osiągnąć jakiś ogromnych zasięgów właśnie ze względu na opór powietrza. Weź pod uwagę to, że różnica w masie kamienia i kulki jest znaczna. Oczywiście, niemniej jednak wzór jest prawdziwy. Wzór uwzględniający opory powietrza będzie bardziej dokładny, i da inny wynik niż uproszczony, ale wciąż: WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ WYLOTOWA DA DALSZY ZASIĘG. Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Demo, nie można pomijać oporów powietrza. No to masz: Wzór na rzut z uwzględnieniem oporu powietrza. xo, yo - współrzędne początkowe e - liczba Eulera = 2,7182818284... g = 9.81 t - czas k - współczynnik oporu vox - prędkość początkowa x voy - prędkość początkowa y x(t) = xo + Vox/k * (1 - e-kt) y(t) = yo + Voy/k + g/k2 - gt/k - ((k * Voy + g)/k2)*e-kt Nas interesuje to: x(t) = xo + Vox/k * (1 - e-kt) Zmniejsz sobie Vo i nie ma siurka we wsi. Panowie, wzór uproszczony który podałem wyżej jest uproszczony, ale prawdziwy. ZAWSZE I WSZĘDZIE: WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ POCZĄTKOWA = DALSZY ZASIĘG. Mocniejszy naciąg w łuku/ kuszy = większy zasięg Większe ciśnienie w butli markera w paintballu = większy zasięg No fizyka po prostu, no fizyka. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Mnie to przekonuje, choć przyznam że trochę się pogubiłem we wzorze... Pytanie tylko: jaki jest stosunek wzrostu prędkości początkowej do wzrostu zasięgu - bo chyba o to rozbija się cała sprawa? Spotkałem się z poglądami że w niektórych przedziałach "wzrostu" fps zasięg rośnie bardziej w innych mniej. No i czy jest sens zakładania samego BU? Spory koszt, 20 fps więcej no i co to daje? Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Pytanie tylko: jaki jest stosunek wzrostu prędkości początkowej do wzrostu zasięgu - bo chyba o to rozbija się cała sprawa? Oczywiście, że przy tej masie ciała rzucanego w pewnym momencie przyrost zasięgu do wymaganej mocy będzie bardzo mały. Tak na oko to IMHO do 450 fps jeszcze jest sens myśleć. Jak komuś się chce, niech sobie stuknie programik np w MATLABIE, podstawi do wzoru dla różnych prędkosci wylotowych (np. od 300 do 600 fps ze skokiem 1 fps) i zobrazuje wszystko wykresem. Będzie wtedy ładnie widać kiedy krzywa ryje ostro do góry i mamy mały przyrost. To oczywiście będzie jednak bardzo dużym uproszczeniem, bo wraz ze wzrostem mocy wrzucamy cięższe kulki. A czy opłaca się ładować w BU? Wydałem ponad 1500 pln na M15 A4 z lvl1 i jakies 250 pln na AK74 Cymy o tych samych osiągach...Po prostu no comment :( Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 24, 2008 Author Report Share Posted March 24, 2008 A czy opłaca się ładować w BU? Wydałem ponad 1500 pln na M15 A4 z lvl1 i jakies 250 pln na AK74 Cymy o tych samych osiągach...Po prostu no comment :( Ała... A co do tych oporów powietrza, to może będziemy się strzelac w próżni? ... Quote Link to post Share on other sites
Demo666 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Ała... A co do tych oporów powietrza, to może będziemy się strzelac w próżni? ... Byłaby bajka :) A nie wiem czy zauważyliście. Postrzelajcie się w mroźną zimę i gorące na maxa lato. Zauważycie z pewnością, że w lato qlkeny latają znacznie lepiej. A dlaczego? A bo jest gorąco, powietrze robi się rzadkie, a co za tym idzie stawia mniejszy opór :) Quote Link to post Share on other sites
Oli_32 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Taka mała dygresja. Należy pamiętać jeszcze o jednym aspekcie. Ktoś kiedyś na tym Forum napisał: "Liniowy wzrost siły sprężyn nie wpływa proporcjonalnie na zasięg i celność. Do tego dochodzi jeszcze aerodynamika kulki". Kształt pocisku w tym wypadku kula powoduje, że następuje bardzo szybka utrata prędkości pocisku.(porównać to mozna do kul ołowianych wystrzeliwanych z np: muszkietów do pocisków ostrołukowych. Kula ołowiana traci około 2,5m/sek. na każdy metr swego lotu - pocisk ostrołukowy to 0,7- 1 m/sek. Po 100m kula ma już tylko połowe swojej energii, pocisk ostrołukowy na tym samym dystansie rtaci tylko ok. 11-16%).Wydaje mi sie, że może to być niezła analogia. Na zasięg replik nie tylo ma wpływ prędkośc początkowa, ale i kształt pocisku.Wniosek? Żeby zwiększyc zasięg trzeba by tez zmienić kształt pocisku. Bo może się okazać, że zwiększając fps-y zasięg przy tym typie amunicji wzrośnie nam symbolicznie. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 (edited) Oli_32 nie zapominaj że jeszcze wpływ na zasięg ma gramatura kulki - napisałeś ołowiana - taka kulka dalej przeleci niż kompozytowa ale z drugiej strony trudniej takową rozpędzić do określonej prędkości - stąd niższe prędkości wylotowe na cięższych kulkach w stosunku do lżejszych. Sugerujesz że snajperzy mają używać kulek ostrzonych? ała... Edited March 24, 2008 by kermit Quote Link to post Share on other sites
Oli_32 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 EEE nic takiego nie sugeruje. To co napisałem to tylko analogia. Chodzi mi o sam kształt pocisku. O to, że pocisk kulisty będzie zawsze szybciej wytracał predkość, a co za tym idzie i energie. To w konsekwencji wpłynie na zasięg replik. Wydaje mi sie że nie przeskoczy sie pewnego poziomu zasiegu. Chodzby nie wiem co. Quote Link to post Share on other sites
danielosik Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Powiem wam że też tego nie kumam. Ja mam CA-430 G&P-540 i składak z gearboxem systemy 500fpsów. Może to jest tak że gdyby wszyscy używali kulek 0,20 to zasięg by był większy przy większej ilości fpsów a gdy ludzie mają po 500fpsów i używają np 0.30 to zasięg jest ten sam tylko kulka jest mniej podatna na wiatr. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Wróćmy może do tematu: celem zakładania zestawu poszerzonego cylindra jest zwiększenie prędkości wylotowej repliki. Jeżeli ten wzrost wynosi li tylko 20 fps to trzeba się zapytać, czy faktycznie warto wydać te 200 zł na BU (bo jak kupujemy, to dobry ;)) skoro przyrost mocy będzie praktycznie nieodczuwalny dla nas? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.