qwmx Posted May 27, 2006 Report Share Posted May 27, 2006 Ułamała mi sie końcówka lufy w Bereccie UHC, wiecie takie wykonczenie, ktore juz wlasciciwe nie gra zadnej roli techicznej, tylko ozdobno-wykonczeniowa. Gdy przykleje na kropelke czy inne super glue to sie trzyma dopoki nie oddam probnego strzalu (zwlaszcza pustego-bez kulki a takie w tej bereccie sie zdarzaja gdyz zamek sie nei cofa), wtedy cisnienie powietrza wyrywa na nowo ta koncowke. Pytanie: Czym wiec przykleic aby klej postawil opor temu cisnieniu powietrza? Quote Link to post Share on other sites
fiedotow Posted May 27, 2006 Report Share Posted May 27, 2006 Chłopie! Czy czytałeś wszystko, czy tylko sobie napisałeś? Pofatyguj się i przeczytaj całość. Wysil się. Podałem kilka sposobów klejenia w tym temacie. Nie łaska poczytać? Do szkoły pod górkę? Quote Link to post Share on other sites
lucky_1992 Posted June 10, 2006 Report Share Posted June 10, 2006 Witam, polecam klejenie na ultra-fiolet(promienie UV) ulamany gwint od lufy wytrzymal rok az do nastepnego sklejenia i jeszcze sie trzyma i to stabilnie, nie wiem gdzie dokladnie mozecie to zkleic na UV ale moj tata jest szklarzem i posiada taki wynalazek, musicie popytac Quote Link to post Share on other sites
woma Posted June 13, 2006 Report Share Posted June 13, 2006 Wiem ze zderzaki samochodowe z tworzywa mozna "spawac" po peknieciu ciekawe czy abs w replikach dałoby rade "zespawać" Quote Link to post Share on other sites
Bobstein Posted June 19, 2006 Report Share Posted June 19, 2006 Niedawno w trakcie robienia "podrzutu z obrotem 360*" (nie wiem jak to się nazywa) próbowałem to zrobic patrząc się na monitor. I to był błąd bo giwerka poleciała 1,5m ode mnie. Podnosze i cos mi sie telepie. Nad językiem spustowym pęknięcie po obu stronach przechodzące przez pręcik mocujący spust. Mysle "noż kur**". Chwila namysłu i zastosowałem metode zbrojenia drutem. Lewa strona 3 druty 1mm o długościach 2,5-3cm włożone w naprzeciwlegle wzgledem pękniecia wywiercone otwory w body (ścianka body 2mm) zalane Super Glue (element nie przyjmuje zbytnich obciążeń więc nie było konieczne stosowanie bardziej specjalistycznych klejów). Z prawej tylko 2 druty włożone w otwory i jeden puszczony od środka przez fabryczne wgłębienie, następnie zalane Super Glue i zasypane mąką - (!!) tak maką jako wypełniaczem... Może śmiesznie brzmi ale z Super Glue w momencie robi sie bardzo sztywna i mocna masa (mąka lepsza od pyłku aluminiowego bo nasiąka, równie dobre byłyby wióry lub pył drewniany). Po sklejeniu szlif łączeń i kilka warstw lakieru czarny mat. Efekt? Niewidoczne i solidne łączenie. Nawet jak pojawi sie peknięcie to i tak sie nie rozejdzie gdyz stosunkowo elastyczne karbowane druty zalane klejem bedą pracować na boki ale na bank nie puszczą. Ta metoda naprawy jest jednak dość czasochłonna i wymaga precyzji (wiertła muszą iść niemał idealnie równo wzdłuż płaskiego elementu bo wyjda poza korpus). Pozdrawiam :) Quote Link to post Share on other sites
mark Posted June 24, 2006 Report Share Posted June 24, 2006 Ja używam do klejenia odłamanych/nadłamanych części kleju Cosmofen CA12, jest naprawdę dobry, świetnie trzyma części z absu. Pomimo, ze szybko wiąże, to warto poczekać te 3-4 godziny aby porządnie złapał.....Jeżeli nie jestem pewien łączenia, lub kiedy poddawane jest rozciąganiu i wyginaniu na boki, to, dodatkowo stosuje distal, lub inne żywice epoksydowe. Zalewam miejsce złamania/pęknięcia (wcześniej sklejone Cosmofenem, zmatowione drobnym papierem ściernym, i odtłuszczone) i pozostawiam do wyschnięcia. Takie rozwiązanie jest naprawdę dobre, stosuje je też nie tylko do klejenia ale i usztywnienia części…. :) Quote Link to post Share on other sites
marusia Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Piszecie o klejeniu ABSu - ja potrzebyje skleić foregrip od G36 CA czyli nie ABS a włókno szklane. Jakies skuteczne patenty sprawdzone na tworzywach CA? Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Widze że mnie moja luba ubiegła - ale to ja bede to kleił a najpierw szukał kleju. Przywaliło biedactwo w jakąś framuge i grim poleciał w kilka części - czym to pokleić i gdzie znaleźć taki klej ( w Wawie). Z góry dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Hmmm skoro różnego rodzaju laminaty tworzy się nasączając właśnie maty/włókna szklane żywicami to każdy klej na ich bazie powinien być dobry. W związku z tym jak wyżej polecę klej UHU 8) a jeśli jest na to miejsce to zachęcam także do wykonania łaty z maty szklanej od wewnątrz a nie tylko klejenie na styk. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Jazzman Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 żeby mata nie przykleiła się do rękawiczki bo ja oderwiesz: dociśnij całość palcem' date=' przytrzymaj drugą ręką wykałaczką[/quote'] NAjlepsza metoda to nasmarowane ręce grubszą ilością kremu, najlepiej nak najtłustszego i UWAGA! żeby nie dotknąć wtedy powierzchni klejonej :!: . Do klejenia używam kleju do uszczelek do okien PCV CA/5, powiem ze jest dobry, jednak że aby skleić np. pęknięta kolbę w M4A1 Well R6 trzeba było sposobu, nie znalazłem takiego. Quote Link to post Share on other sites
Scalak Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Wracając do klejenia ABS-u: Kiedy jeszcze miałem XM177 najlepszą metodą na łączenie części "plastikowych" było zapalenie jednego i drugiego kawałka. Palące się brzegi ABS małym niebieskim płomyczkiem trzeba docisnąć do siebie i jeśli płomień nie gaśnie to ugasić. Trzeba uważać, żeby nie zastygło w złej pozycji bo będzie zonk tragiczny :lol: Quote Link to post Share on other sites
Equil Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Przeczytałem cały temat, i przepraszam za lekkie odgrzewanie, ale (jak narazie) nikt nie chce odpowiedzieć na to pytanie w innym temacie. Potrzebuję skleić, a właściwie dokleić rurę PCV do stockowej z ABS-u w M3000 Long. Czy wspomniany UHU będzie dobry? Czy może jakaś żywica? I czy powierzchnia klejenia, tj. brzegi rury będzie wystarczająca, czy trzeba jakieś maty/pręty w środku? Zależy mi na tym, aby dało się to później trochę oszlifować papierem i pomalować. No i jak lufa gdzieś zachaczy, aby się nie oderwała. Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted October 1, 2006 Report Share Posted October 1, 2006 Moim zdaniem bez dodatkowej wewnętrznej rurki jako wzmocnienia/stelaża nie dasz rady – najlepiej wstaw jak najdłuższą bo i tak nie będzie jej widać. Rurkę wewnętrzną z przedłużeniem lufy połącz klejem do PCV*(zakładając że obie są z takiego materiału) a z ABS’ową lufą shotguna jakimś 2 składnikowym klejem np. wspomnianym wyżej UHU czy Poxipolem. Pozdrawiam! *są takie specjalne kleje(w dodatku tanie) ale jeśli nie znajdziesz to możesz użyć Patex’a albo wszystko pokleić UHU/Poxipolem Quote Link to post Share on other sites
fallkor Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 a ja jeszcze raz odgrzeję temat, muszę przyczepić szynę ris do abs'u, próbowałem na wkręty, ale niebardzo wychodzi i zastanawiam się czym to przykleić, na szynie ma być spora luneta, więc musi być to dość mocno przyklejone, żeby przypadkiem mocniejsze puknięcie lunety, nie oderwało jej od body. proszę o porady :) pozdrawiam Fallkor Quote Link to post Share on other sites
woma Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Przykręć to na wkręty tylko niech one wchodzą w kawał blachy, a nie w ABS. Będzie trzymało. Chyba, że nie ma jak blachy wsadzić. Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Jaka to replika? Jest miejsce na zastosowanie śrub z nakrętkami i podkładkami? To będzie najsolidniejsze rozwiązanie. Jeśli nie zależy Ci na możliwości demontażu szyny to dla spokoju duszy :wink: możesz sobie ją dodatkowo przykleić. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
fallkor Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 niestety niebardzo jest to jak tam wsadzić blachę, za mało miejsca, a jak próbowałem bezpośrednio do abeesu to sama szyna była stabilna ale jak przykręciłem lunetę, to niestety kiwało się sporo. pozdrawiam Fallkor Quote Link to post Share on other sites
yanek Posted October 23, 2006 Report Share Posted October 23, 2006 Potrzebuję skleić pęknięty, nieduży element plastikowy, który poddawany jest dużym obciążeniom. Czym to zrobić aby uzyskać maksymalnie mocne łączenie? Plastik jest sztywny i spoiwo też musi takie być. Mam wrażenie, że "kropelka" będzie za słaba, czy poxipol będzie lepszy? Może polecacie coś zupełnie innego? EDIT: Sam sobie odpowiem: http://wmasg.pl/forum/viewtopic.php?p=379992 http://www.allegro.pl/item135493420_super_..._najtaniej.html Chyba, że znacie coś lepszego, albo podobnego co można znaleźć w castoramie, praktikerze lub innym obi... Quote Link to post Share on other sites
WOjtas^ Posted October 23, 2006 Report Share Posted October 23, 2006 To do tych wklejonych przez Ciebie linkow dorzucilbym tylko http://www.wmasg.pl/forum/viewtopic.php?t=18952 Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted November 25, 2006 Report Share Posted November 25, 2006 gdzie mozna dostac ten rozklejacz do superglue itd? mam guna w kawałkach po upadku z 3m musze teraz cos z nim zrobic. EDIT: a moze taki? http://allegro.pl/item141937892.html Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted November 26, 2006 Report Share Posted November 26, 2006 Zdecydowałem sie na włukno szklane + zywica z utwardzaczem. pozdro Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Nie chcę Cię martwić ale rozwiązanie włókno szklane i żywica nie bardzo do tworzyw typu ABS... Najmniejsze sprężyste odkształcenie ABSu spowoduje początek "odłuszczania" żywicy i włókna finalnie odejdzie całość... No chyba że kleisz w miejscu w którym nie ma możliwości wyginania, odkształcania to wtedy powinno być ok. Quote Link to post Share on other sites
jaozyrys Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Wydaje mi się że gdzieś widziałem w necie, że ten remover ejst na bazie acetonu? To może wobec tego samym acetonem by to poszło (o ile rozpuszcza on ABS) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Sam aceton jeżeli nawet rozpuści dany "typ" tworzywa to jest cholernie lotny i szybko "wysycha" więc cięzko nim kleić cokolwiek a zwłaszcza większe płaszczyzny-powierzchie. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted November 30, 2006 Report Share Posted November 30, 2006 wczoraj myłem abs - owy p[ilot do TV acetonem - stwierdzam fakt - Aceton rozpuszcza ABS i w dodatku jest to proces egzoenergetyczny :D To świetny pomysł zamiast Removera..... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.