Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] L85 [ICS]


Recommended Posts

  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Właśnie zmieniłem stockowy tłok na Hard Piston Prometheusa. Przy okazji wyminiłem cylinder na inny, uszczelkę na głowicy tłoka i głowicę cylindra na mosiężną. Dobrałem spośród części walających się po szufladach, tak żeby było szczelniej niż w stocku. W planie był tylko tłok, ale że miałem te części pod ręką, to pomyślałem że warto wymienić głowicę plastikową na metal.

 

Spostrzeżenia podczas wymiany:

- na stockowym tłoku zero śladów zużycia, a replika jest katowana na sprężynie 420 fps i rofie 34k/s

- podobnie na reszcie części - wyglądają jak z przebiegiem 0 kulek

- stockowa głowica tłoka chodzi luźno w cylindrze, wiadomo gdzie uciekają fpsy

 

Układ pneumatyczny przesmarowałem olejem sylikonowym (nie mylić z olejem w sprayu), a zęby i prowadnice tłoka smarem uniwerslanym (litowym). Fpsy pomierzę wkrótce, ale kokosów się nie spodziewam.

Link to post
Share on other sites

Przygrzebałem w "Elce" - stara sprężyna M130 Guardera (2 letnia) krótsza o jakieś 8 mm o nówki: ustawienie low -386 fps na kulkach G&G 0,28 g, nowa sprężyna M130 Guardera : ustawienie low -405 fps na kulkach G&G 0,28 g. Nie mam kulek 0,20g mierzyłem na tym czym miałem. W środku następujące zmiany: lufa Prometheus 6,03 mm - 534 mm, tłok deep fire z tytanowymi zębami, gumka systema.

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Właśnie się zastanawiam nad lekką rozbudową swojej Eli i z zainteresowaniem przeczytałem post wyżej o wstawieniu lufy o długości 534 mm.Nie jest widoczna w tłumiku? Jak wpłynęło wstawienie tej lufy na celność/zasięg? Na razie mam pełen stock ze zmienioną jedynie sprężyną na M120 ICS-a ale planuję po poczytaniu postów w tym temacie zmianę tłoka oraz lufy + gumki. Moje pytanie: czy tłok POM z ICS jest w porządku? Nie znalazłem zbyt wielu opinii o nim. Warto w niego inwestować czy wybrać tłok bardziej markowy z tytanowymi zębami- mam tu na myśli nie tylko szczelność/wydajność, ale również długotrwałe jego użytkowanie.

Pozdrawiam

RAFA

Link to post
Share on other sites

Lufa 550 mm jest za długa - wystaje jakieś 8 mm. Lufa 534 mm widać ją ledwie przez otwory tłumika ognia ale nie ma to znaczenia. Zwykła 509 mm nie widać jej wcale. Wymiana lufy na precyzyjną (Prometheus 6,03 mm) zwiększyła zasięg, celność i powtarzalność. Gumka systema czarna - stara wersja. Co do tłoka ICS zwykły (miałem 2 w dwóch replikach) wytrzymały 1 strzelankę (jeden na stokowej sprężynie). Tłok ICS wzmocniony wytrzymał nie wiele dłużej jakieś 3 - 4 strzelanki. Używane były z Guarderowską sprężyną M130. Niestety tłoków ICSa do L85 nie mogę polecać. Myślę, że tłoki wzmocnione innych producentów stoją wyżej pod względem wykonania. Jako użytkownik ICSa pierwszej oraz drugiej serii śmiem twierdzić, że podstawą jest zmiana tłoka na inny. Co do sprężyny: guarder: m130 daje 480 fps, m120 daje 440 fps, m110 - 410 fps (wszystkie pomiary na ustawieniu low). Sprężyny ICS są miękkie w porównaniu do Gurdera i szybko tracą swoje parametry. Całość zasilana baterią 9,6 V Ni-Mh lub Li-Fe 9,9 V (ta ostatnia w pokrowcu na zewnątrz bo się nie mieści - za to wyraźnie zwiększa ROF i reakcję na spust). Podsumowując: tłok do wymiany natychmiast, lufa + sprężyna również ale w późniejszej kolejności.

Link to post
Share on other sites

Co do sprężyny: guarder: m130 daje 480 fps, m120 daje 440 fps, m110 - 410 fps (wszystkie pomiary na ustawieniu low).

 

Czy aby na pewno dobrze podałeś wyniki ? Trochę zawyżone jak na mój gust.

Możesz podać jaką masz głowice tłoka/cylindra w swoim zestawie oraz jaką dyszę ?

 

Co do tłoków ICS stockowych - są przeznaczone do max m120 - więc nic dziwnego że padały na mocniejszym springu.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Czy aby na pewno dobrze podałeś wyniki ? Trochę zawyżone jak na mój gust.

Możesz podać jaką masz głowice tłoka/cylindra w swoim zestawie oraz jaką dyszę ?

 

Co do tłoków ICS stockowych - są przeznaczone do max m120 - więc nic dziwnego że padały na mocniejszym springu.

 

Pozdrawiam

 

Wyniki nie są zawyżone :icon_biggrin: . Trzeba pokombinować z częściami, w moim przypadku bardzo dobrą kompresję zapewniła kombinacja stockowego cylindra i wzmocnionej głowicy tłoka PJ/Element. Dodatkowo uszczelnienie stockowej głowicy cylindra+ dobra preca i takie wyniki są jak najbardziej możliwe.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=723 to prawdopodobnie ostatni tłok jaki będziesz musiał kupić do tych sprężyn. Minusem jest to, że trzeba go trochę zeszlifować od strony zębatek.

A wygląda to dokładnie tak:

 

Założyłem tłok Hard Piston Prometheusa, złożyłem gearbox i... zacinka. Naciskam spust, ruch mechanizmu i nic. Zdziwiony byłem trochę, bo akumulator daje 130A, więc coś musiało być nie tak. Otwieram gearbox i moim oczom ukazuje się taki widok:

GB1_hrsqxrh.jpg

Po wyjęciu tłoka:

GB2_hrsqxrx.jpg

 

Jak widać, tłok pasuje do gearboxów, gdzie zębatka środkowa znajduje się poniżej tłoka, a nie na jego poziomie. Wziąłem więc dremela i po małej operacji tłok wygląda tak:

GB3_hrsqxre.jpg

 

Po tym zabiegu tłok działa wyśmienicie, przy SP140 Guardera, ICS Turbo 3000 na full auto przy LiPo 11.1V 3700mAh 35C daje spokojnie radę. Dla mnie wystarczającą rekomendacją dla niego jest to, że przy zacince tego typu przy tym akumulatorze nie strzelił (ani stockowe zębatki).

Edited by Gallain
Link to post
Share on other sites

Styki w L85 ICSa są delikatne? Mają całkiem inną konstrukcję niż standardowe i są pancerne - zrobione z 1,5mm blachy i nie ma po prostu możliwości, żeby przy aegowych prądach się spaliły.

 

r2d2: podłącz mocniejszy akumulator, może Twój jest za słaby żeby ruszyć tłok na mocnej sprężynie z tylnego położenia, w dodatku z silnikiem turbo 3000.

Link to post
Share on other sites

Nie, podłączałem LIPO 11.1v 2650. Nie ruszył. Choć zacinka powstała na lipo 7.4v 3300 w czasie strzelania na auto, nigdy wcześniej nie miałem zaciecia w trybie auto , czasem zdarzała sie na semi ale przechodziło po przestawieniu na auto. Najdziwniejsze jest to pęknięcie na gearboxie przy silniku, tego sie po ICSie nie spodziewałem.

Link to post
Share on other sites

Styki w L85 ICSa są delikatne? Mają całkiem inną konstrukcję niż standardowe i są pancerne - zrobione z 1,5mm blachy i nie ma po prostu możliwości, żeby przy aegowych prądach się spaliły.

 

r2d2: podłącz mocniejszy akumulator, może Twój jest za słaby żeby ruszyć tłok na mocnej sprężynie z tylnego położenia, w dodatku z silnikiem turbo 3000.

To dziwne, ja w mojej elce wysmażyłem styki batką 9,6FF, a nie mam palcościsku i batka jest OK (używana była w innych replikach i nie było bólu).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...