Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] L85 [ICS]


Recommended Posts

Wymieniałem dystansery, gumki, lufy - bez zmian...W końcu kupiłem nową komorę - teraz czeka na przełożenie.

No to jest właśnie ciekawostka - elka moja pierwsza strzela tylko na 0.28 bo hopek działa na 0.25 kręci mocno

w pierwszej używanej poprzedni właściciel strzelał tez na 0.25 i tam wszystko działa ok - można regulować hopka i jest cacy.

ta kolejna używana elka to zagadka - żadnej reakcji na kręcenie hopka

Link to post
Share on other sites
  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

pretorian11 Zdaję sobie z tego sprawę że powyżej pewnej długości lufu fps-y zaczynają spadać. Może więc inaczej sformuuje pytanie. Do jakiej maksymalnej długości lufy jest przystosowany standardoy cylinder w eLkach ISC-a?

 

Moim zdaniem najlepsze parametry są przy 509 mm.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Gdzieś z początku tematu, ktoś wspominał o problemie z spustem, tj. wszystko działa na auto, a na semi spust się blokuje i trzeba go odbijać ręcznie. Podobno jest to spowodowane jakąś drobną usterką. Czy ktoś miał już taki problem i znalazł jego rozwiązanie? Niestety sam nie potrafię tego naprawić, ponieważ nie wiem dlaczego tak się dzieje.

 

Jako, że mam taki sam problem ze swoją elką a aktualnie nie ma nigdzie styków do kupna to pozwolę sobie powtórzyć pytanie - wie ktoś co i gdzie trzeba naprawić?

Link to post
Share on other sites

Ułamała wam się taka plastikowa przegroda w w elemencie ML-08 ( na semi pada 1 strzał , a potem trzeba język spustowy cofać do początkowego ustawienia ręcznie), można to zastąpić starą kartą telefoniczną bądź kartą bankomatową i przykleić kropelką. Często to się zdarzało w replikach pierwszej serii. Nie mam repliki przy sobie, więc nie mogę zrobić zdjęcia i powiedzieć o jaki element chodzi.

Link to post
Share on other sites

Patrzę tak na to i nie widzę żadnego miejsca, które by wskazywałoby, że coś zostało ułamane. Pamiętasz może dokładniej jak wygląda ten element lub może ktoś byłby wstanie wrzucić zdjęcia rozebranych styków? Zawsze jakiś materiał porównawczy będzie ;)

Link to post
Share on other sites

Hej.

Nie musisz spustu rozbierać. Wykręć go z body, wyjmij, odwróć na drugą stronę. Zobaczysz małą sprężynkę w "łożu", która wymusza powrót spustu do pozycji neutralnej. Czasami łamie się od przodu to "łoże" dla niej i sprężynka sobie wypada. Zrób zdjęcie styków to ci "palcem" pokażę gdzie.

 

Btw. miałem ten sam problem, ale moja kropelka (pewnie przeterminowana) nie chciała tego plastiku trwale trzymać... Załatwiłem to szpilkami na gorąco, a "łoże" przykryłem jeszcze cienkim kawałkiem plastiku glutem na gorąco ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam ponownie.

Panowie wczoraj w końcu miałem czas zabrać się za swoja Elżbietkę.... no i po rozebraniu GB spotkało mnie zaskoczenie, nie małe zresztą.... w środku masa opiłków była, tłok DF "skrobie" łoże, które jest w szkielecie GB...wszystko ładnie pięknie wyczyściłem, zdjąłem zębatki żeby zobaczyć jak tam łożyska i tu klops nr 2.... łożyska zdają się być pozacierane (wyglądają na łożyskowe a nie ślizgowe).

Na stronie madonionów nie mogę się doszukać informacji jakie tam są łożyska, widzę tylko, że 7mm...

 

I już teraz wiem dlaczego się tak kable grzały, opiłki i łożyska skutecznie zwiększyły tarcie w układzie.. ;/

 

Kable wymieniam na niskooporowe modelarskie, wtyczki wymieniam na deanse, shimming zrobie, tylko te łożyska mnie zastanawiają.... wymienić czy przesmarować dobrze i próbować jakoś "rozruszać" ?

 

i pytanie drugie, czy zestaw wyciszonej głowicy tłoka i cylindra od GB v2 będzie normalnie pasował ?

Link to post
Share on other sites

Standardowo w Eli powinny być łożyska ślizgowe, żadnych kulkowych. Link Jeżeli masz tam łożyska kulkowe i dostały się w nie opiłki metalu, to raczej wymieniłbym je. Nawet dla świętego spokoju, żeby w przyszłości uniknąć podobnych niespodzianek.

 

Zestaw wyciszonej głowicy tłoka i cylindra od GB V. 2 będzie pasować bez najmniejszego problemu. Sam dzisiaj zamontowałem w swojej replice Bore-Up Guardera do M16. :icon_biggrin:

Edited by Malvin
Link to post
Share on other sites

Do tej pory pracowałem na płaskim aluminiowym tłoku Ultimate i nie skarżyłem się na odgłos pracy. Teraz po wymianie jest jakby troszkę ciszej, ale nie ma się co łudzić. Jak kładziesz ucho na GB, to pojęcie "cicho" jest raczej dyskusyjne :D

 

Przestrzegam, że jeżeli montujesz borka innej firmy niż ICS, to czeka Cię kupno osobno dyszy i szlifowanie jej na obwodzie. Idealnie na długość pasuje ta dysza. Wystarczy tylko troszkę spiłować ten fragment o większym obwodzie. Trochę z tym zabawy, ale wszystko działa bardzo fajnie i jestem zadowolony z rezultatu. Kiedyś już miałem borka z płaską głowica tłoka Deep Fire, ale nie polecam go ponieważ posypał się momentalnie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ponieważ w mojej Eli zaciął się spust poczytałem forum i zabrałem się do roboty. Rozkręciłem wszystko i wyjąłem zespół spustu. Moje zdziwienie było ogromne - element o którym mówiliście, że po jego ułamaniu nie odbija spust był na swoim miejscu...myślę sobie "co do..." przecież wszystkie objawy są identyczne. Okazało się, że po prostu do zespołu spustu dostał się silikon, który bardzo ładnie złapał każdy najdrobniejszy pyłek i w końcu zablokował wszystko co się tylko dało, dodatkowo ten cholerny silikon spowodował natychmiastowe palenie się styków przy każdym naciśnięciu na spust. Pozostaje tylko zagadka...skąd tam ten silikon? Ponieważ należę do ludzi, którzy nie psikają smarami jak popadnie wpadłem na jedyny możliwy pomysł...musiało coś pocieknąć z lufy - to jedyne miejsce gdzie świadomie mogłem zadać silikonu bardzo pośrednio poprzez smarowanie magów...ale po obejrzeniu jej nie ma tam żadnego zacieku...ktoś ma jakiś pomysł? Ela w tej chwili działa rewelacyjnie po wytarciu do sucha, ale wolałbym na przyszłość uniknąć kolejnego zalania :D

Link to post
Share on other sites

HA! Mnie też wydawało się, że nie ma możliwości, żeby silikon się tam dostał z lufy ale było to jedyne rozwiązanie jakie przyszło mi do łba...co do dostania się w fabryce...Ela jest u mnie już kilka lat i dopiero teraz by to wyszło? Czochrana jest w różnych warunkach i do tej pory było ok. Zaczęło się od dysfunkcji ognia pojedynczego i ciągłego - pomogło częściowo poluzowanie śrub na zespole spustu zgodnie z poradą Madonionów. wtedy mogło się zacząć dostawać więcej zabrudzeń...ale to nadal nie tłumaczy obecności silikonu...

Obecnie jedyny problem to właśnie sianie kilkoma kulkami na semi, ale po wystrzeleniu krótkiej serii na auto problem znika na jakiś czas...rozbierałem już maszynkę wiele razy korzystająć z porad forumowiczów ale nadal nie doszedłem co i jak...plusem jest niezła znajomość rozbierania, budowy i składania Elki :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...