Taiga Posted September 11, 2013 Report Share Posted September 11, 2013 Tak, ale to nie w tym tkwił problem (a przynajmniej nie bezpośrednio). Okazało się, że przy naprawie braku odbijania spustu wykorzystałem za gruby kawałek plastiku przez co w czasie strzału pojedynczego element blokujący się o niego nie wracał wystarczająco do tyłu aby załapać resztę mechanizmu. Trochę szlifowania załatwiło sprawę. Ciekawi mnie tylko dlaczego problem ten nie wystąpił natychmiastowo a dopiero dosyć długo po poprzedniej naprawie. Tak czy siak dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted December 16, 2013 Report Share Posted December 16, 2013 Miał ktoś problem z pluciem dwoma kulkami na semi? Tj. jedna leci prosto, druga spada po kilku metrach? Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted December 19, 2013 Report Share Posted December 19, 2013 (edited) U mnie czasem tak jest jak podepnę źle podający magazynek - czasem pluje dwoma, czasem nie poda wcale. Na innych magach jest ok. Edited December 19, 2013 by Merrowing Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted December 25, 2013 Report Share Posted December 25, 2013 Gdzieś z początku tematu, ktoś wspominał o problemie z spustem, tj. wszystko działa na auto, a na semi spust się blokuje i trzeba go odbijać ręcznie. Podobno jest to spowodowane jakąś drobną usterką. Czy ktoś miał już taki problem i znalazł jego rozwiązanie? Niestety sam nie potrafię tego naprawić, ponieważ nie wiem dlaczego tak się dzieje. Miałem taki sam problem. Elkę posiadam od miesięcy sztuk osiem, a że sobie lubię pogrzebać, to i przy kombinowaniu mi coś musiało "pieprznąć". Miałem ten problem, gdy za mocno dokręciłem śrubę docisku gb w stopce kolby. Ta śrubeczka z tyłu. Ostatnio mi się gdzieś zawieruszyła, wie ktoś może czy da się przyciąć jakąś śrubę z castoramy, żeby ją zastąpić? I jeszcze prosiłbym o jakąś radę odnośnie tłoka i głowicy. Póki co działa i te de i te pe, ale chcę sobie troszkę o replikę zadbać i co warto tam wsadzić, bo czytam i czytam i różnie to z tymi częściami sobie jest. Zależałoby mi na dobrym stosunku jakości do ceny. Jeszcze kwestia, że lufa ma niestandardowe nacięcia. Trudno by było przystosować promyka? Dziękuję i pozdrawiam. Niepodległy Quote Link to post Share on other sites
Bat_Sirius Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Akurat problem spustu rozwiązany już dawno, a problem znajdował się przy dolnym elemencie kostki stykowej. Znajduje się tam taka malutka sprężynka, która odbija od małego plastikowego elementu. Gdy ten pęknie semi zanika. Rozwiązanie problemu (czyli wklejenie np. gragmentu plastikowej karty w miejsce brakującego elementu) jest już w tym temacie. Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted January 10, 2014 Report Share Posted January 10, 2014 (edited) Ok, bynajmniej cieszę się, że mogłem się czymś podzielić. Dostosowanie śruby- trudno znaleźć mi było taki skok gwintu, jak ten, który jest zastosowany. Nie znalazłem. Kupiłem o większym skoku. Gwintowanie jest na tyle krótkie, że można zwykłą śrubę z lekkim oporem przekręcić. Użyłem, sprawdziło się, polecam przy małym budżecie, ale znalazłem lepszy sposbób. Chwyty emkowe ICSa mają dwie takie śruby w gwincie regulującym docisk silnika- idealne dwie śrubeczki godne polecenia. Nadal czekam na informacje odnośnie luf, tłoków i głowic. Borek ICSa będzie dobrze wygłuszał odgłos tłoka? Silnik planuję wyciszyć matą bitumiczną. Dziękuję i pozdrawiam ponownie. Czyli się nie cieszysz? ;) Edited January 13, 2014 by Marrtinez Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted January 11, 2014 Report Share Posted January 11, 2014 Podłączę się pod pytanie Niepodległego - jakie bore-upy montowaliście w Elach? Tylko dedykowane ICS'a czy ktoś próbował czegoś innego? Quote Link to post Share on other sites
Corey Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Zamiast bore-up zakup dobry i szybki silnik - będziesz bardziej zadowolony. Mam dwa stocki z m120 oraz wymienionymi silnikami na lipo 7v i ustawieniu medium - mega zabawka i 60 m zasięgu - tak liczonego na strzelnicy sportowej. Quote Link to post Share on other sites
Merrowing Posted January 13, 2014 Report Share Posted January 13, 2014 Dobry silnik już mam. Myślę teraz nad zwiększeniem zasięgu, i dlatego pomyślałem o zwiększeniu prędkości wylotowej, ew wymianie komory ale stockowa wg mnie jest niezła. Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Miałem ze swoim egzemplarzem jeszcze jeden problem. Mianowicie stockowa gumka hop up była dość specyficzna. Wyobraźcie sobie te podwójnie wybrzuszone gumeczki stykające się z kulkami w dwóch punktach. Teraz czary mary i jedno wybrzuszenie znika. I tak właśnie wyglądała stockowa gumeczka. Wymieniłem na niebieską madbulla- było trzeba się troszkę postarać, bo gruby kołnież ma i ciężko wchodziła, ale dało radę. Gumka dystansera została stockowa, bo madbullowska jest tak ze dwa razy grubsza i minimalny hu był jak maksymalny. Pewnie to tylko kwestia mojego egzemplarza, ale tak czy siak nie polecam zostawiać stockowej gumki. Ostatnio wstawiony tłumik protecha 30x200, gumka madbulla, przyklejona guma pod policzek, acog i t-deansy (papa gwarancjo). Odgos wystrzału jest wyraźnie cichszy po nakręceniu tłumika, a jak będzie mnie stać na borka ICSa, to jeszcze zobaczę co można w podkładkowaniu poprawić. Quote Link to post Share on other sites
Corey Posted January 30, 2014 Report Share Posted January 30, 2014 Ostatnio wstawiony tłumik protecha 30x200, gumka madbulla, przyklejona guma pod policzek, acog i t-deansy (papa gwarancjo). Odgos wystrzału jest wyraźnie cichszy po nakręceniu tłumika, Ale że jak tłumik na eLce? To profanacja ;) Co do Gumki stockowej - biegałem dwa lata i nie zauważyłem jakis odstępstw od guardera - niemniej jednak dystanser to ważna sprawa i o tym sie boelśnie przekonałem na swoich elkach. Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Wziąłem sobie na wzór to, jak latałem z tłumikiem w Stalkerze. Może nie brzmi to jakoś poważnie, ale moja ela w tym momencie mnie się po prostu podoba. Trafiłeś na dobry egzemplarz. Moja gumka to był szit. Madbull dobrze teraz kręci ale nie byłem z nim jeszcze na konkretnym strzelaniu, bo ostatnio był historyk. Wracając do silnika, to mam silnik cymki... rof niby większy, ale to nie to samo. Zrobię i zamontuję mosfet i wstawię 11.1v, to będzie git. Mnie ciekawi jak to jest z przystosowaniem luf precyzyjnych do niestandardowego montażu. Podobno są jakieś inne komory hu do serii L. Wie ktoś coś o tym więcej? Cylinder podobno najlepiej współpracjuje z 509mm. Dużo znosi na standardzie 484mm? Quote Link to post Share on other sites
Kakaroth Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 Nie ma problemu z zamontowaniem jakiejkolwiek precki. Montowałem KM Heada w 1 gen L85 (patrz recka na pierwszych stronach tematu) - bez problemu. Nowa wersja (z mocniejszą komorą) również współpracuje z każdą precką bez stresu (montowałem ostatnio promyka u kumpla). Cylinder typ 0 działa dobrze z lufami 450-550mm, więc zejśćie z 509 na 484 nie zrobi żadnej różnicy. Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted February 6, 2014 Report Share Posted February 6, 2014 @Kakaroth Dziękie wielkie, bo ta sprawa z wymianą lufy mnie męczyła i wiem już, że warto zbierać na promyczka. To lufa zostanie 484, a tłumik dalej będzie tłumił. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 10, 2014 Report Share Posted February 10, 2014 Nie ma problemu z zamontowaniem jakiejkolwiek precki. Montowałem KM Heada w 1 gen L85 (patrz recka na pierwszych stronach tematu) - bez problemu. Nowa wersja (z mocniejszą komorą) również współpracuje z każdą precką bez stresu (montowałem ostatnio promyka u kumpla). No to mnie wlaśnie zastanawia. Wyjąłem stockową lufe w celu zamiany na czekającego w pudle promyka i co widzę?? nacięcia na stockowej są: po pierwsze w innym miejscu po drugie tak ze dwa razy szersze niż w promyku... Wytłumacz mi zatem jak montujesz standardową lufę precyzyjną do eli bez wcześniejszego dostosowania (czytaj nacięcia w odpowiednim miejscu lufy) ?? Elementy zaciskowe wsuwane w komorę mają odpowiedniej szerokości wypusty pasujące do standardowej lufy ICS-a tak, że po złożeniu i wsunięciu do komory doskonale blokują lufę w tejże komorze. Rozwiązanie bardzo dobre jednak na tyle innowacyjne że moim zdaniem bez nacięć na lufie raczej się nie obejdzie. Jeżeli masz na to receptę to proszę żebyś sie nią podzielił Dodam że ela z wcześniejszej partii pordukcji- całe oznaczenia wybijane. Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 @rodnath Nie zamontuje bo nie pasuje. Do starej komory wchodzą tylko lufy ics - do nowej już bez problemu cała reszta. Wiem to z własnego doświadczenia. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 Dziękuję... tego właśnie się spodziewałem, ale myślę, że po wizycie u zaprzyjaźnionego tokarza temat bedzie załatwiony, chyba że macie gdzieś informacje o dostępnych komorach do elżbiety?? Druga sprawa: Potwierdzam- instalacja mosfet likwiduje problem zacinek na single... Quote Link to post Share on other sites
Kakaroth Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 Przede wszystkim trzeba sobie wyjaśnić po co te nacięcia są - żeby ustabilizować lufę w komorze. Można zamontować lufę owiniętą taśmą teflonową i lufa ani drgnie. Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby zamontować dowolną lufę w Lce każdej generacji. Jeśli nie ma zatrzasku na komorze, a lufa jest usztywniona w jakikolwiek inny sposób nie ma to ŻADNEGO wpływu na celność strzelania. Osobiście robiąc teflonfixa i tak nie mam miejsca na zatrzask, więc robię zewnętrzną owijkę 2-3x taśmą 0,75mm i nie dość, że szczelność jest lepsza to skupienie jest takie, jak być powinno. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 Wiem po co te nacięcia i chciałbym je wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem. Dlatego zapytam ponownie czy wie ktoś gdzie można u nas dostać komorę ics-a do eli?? Nie będę dyskutował na temat Twoich rozwiązań- każdy ma swoje sprawdzone sposoby. Mnie się rzuca w oczy fakt, że przy braku tych zapinek komora będzie przesunięta względem oryginału o jakieś 2mm do przodu (wejdzie głębiej) Chyba że i na to masz jakiś "domowy" sposób? Quote Link to post Share on other sites
Niepodlegly Posted February 11, 2014 Report Share Posted February 11, 2014 Mógłby ktoś wstawić zdjęcia porównawcze komór starego i nowego typu? Byłbym bardzo wdzięczny ;) Typ komory zależy od daty produkcji, czy od tego kto co nabył? Moja nie wygląda jakby chciała współpracować ze standardowymi lufami, ale kto wie? Poczekam na jakiegoś uczynnego użytkownika. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Napisałem do cebul odnośnie tych komór: jak to z nimi jest, czy są faktycznie dwa rodzaje? I przy okazji zapytałem się czy mają coś na serwisie. Niestety żadnej nie ma, być może w marcu coś będzie.Zamówiłem więc z WGC i powiem Wam co przyszło. Na temat różnicy w komorach na razie milczą. Jak dla mnie chyba jednak nie ma dwóch różnych komór- gdyż przesunięcie stabilizacji lufy na wzór standardowych luf wymusza przesunięcie całej komory o kilka mm i już jest problem z dosyłaniem kulek... W przypadku różnych komór (dla standardowych luf i dla ics-a) użytkownik musiałby wymienić dodatkowo gniazdo w które komora wchodzi. Podejrzewam że przyjdzie taka sama komora jaką mam u siebie i będę musiał przystosować lufę. Czas pokaże. Quote Link to post Share on other sites
Taiga Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 Komora jest prawdopodobnie jedna jednak są 2 rodzaje tych małych elementów trzymających lufę. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 15, 2014 Report Share Posted February 15, 2014 No to zobaczymy, za ok 2 tygodnie będę miał pełny obraz jaki będzie następny krok. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted February 16, 2014 Report Share Posted February 16, 2014 Są dwa rodzaje komór: 1 seria (stara)- są problemy żeby włożyć lufę Promyka ( trzeba zrezygnować z jednego z pierścienia mocującego); komora lubi pękać; 2 seria (nowa) - już nie ma takich problemów. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted February 18, 2014 Report Share Posted February 18, 2014 Twoje słowa raubritter potwierdzają chłopaki z Madoniona. Zapytałem ich o komory- oto co odpisali: " Były dwie typy komór – pierwsze, na samym początku produkcji, w początkowych egzemplarzach. W drugiej partii produkcyjnej komora została przede wszystkim wzmocniona, a po drugie dostosowana do standardowych luf AEG. Zewnętrznie są praktycznie takie same i są ze sobą wymienne. W chwili obecnej w sprzedaży i w nowych replikach jest już tylko wersja późniejsza. Tak, ze bez problemu można instalować praktycznie wszystkie lufy obecne na rynku. " Także z niecierpliwością czekam za towarem zza Wielkiej Wody. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.