Dante666 Posted October 29, 2008 Report Share Posted October 29, 2008 Czy udało się komuś wykonać burst w swojej replice? Jak tak to w jakiej i jak? Bardzo mnie to ciekawi. Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 mi sie udało jak ? tranzystor + kondensator. Quote Link to post Share on other sites
SebaSoltys Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Kilka miesięcy temu zapragnąłem mieć burst w AUG-u i kupiłem mosfet z extreme-fire : http://extreme-fire.com/SW-COMPUTER.html Jak do tej pory spisuje się bez zarzutu. Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 65 Dolarów .. :/ To lepiej iść do lektronika LUB wyslac do mnie replike ( spoko jestem kompatybilny z pracami ) lub sam gear box + batka . 1 dzionek ( od otrzymania ) i JESt :D to sam tranzystor to 10 zl ( + - wat koszulki termiczne ) i kondenstaro AŻ 50 groszy do 1 zł . montuje sieto i WŁA LA :D taniej szybciej i jazda :] Quote Link to post Share on other sites
habib Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Cyr4x a jesteś w stanie wykonać układ z "active brake'iem" ? Quote Link to post Share on other sites
javelin Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 (edited) http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=53633 Cyr4x - Twój "burst" ma jedną podstawową wadę - wciśnięcie spustu nawet na ułamek sekundy powoduje oddanie 3-strzałowej serii. Zupełnie inaczej niż w broni ostrej. Ja mam układzik wolny od tego problemu :) Edited October 30, 2008 by javelin Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 (edited) Hmmm... opto elektronika :P ja ci powiem że dobór kondenstaro ( bo to jego sprawka ) zalezy TYLKO i jedynie od napięcia i od Rol. Bo jak dasz za dużą pojedmność to zrobi 4 lub 3 i pół strząłu . jak za małą to 2 i pół lub mniej . Ale MI się zdarzyło że nawet kiedy nie miałem dobrze dobranego kondensatora to daleko nie zachodziłoi i nie było w połowie czy coś MAXYMALNIE tak w 1/4 drogi czyli spring prawie w ogóle nie naciągnięty był . Ale to zalezy od eksperymentowania jak chcesz tanio ( koszt max 15 zł z zabawą ) to radze moją technike . jak chcesz jakoś troche lepiej to możesz takie ukłąd kupić . Teroretycznie jutro będe przerabiał HK 416 więc wepche tam kondensator do testów . zobaczymy :P Dobra wyczytałem co to jest ten burst . moja wiedza byłą troche inna że wciskasz i RAZ i 3 strzały czyli seria kontrolowana ale widze że tutaj chodzi o to żeby MAX 3 strzały. I tutaj znowu elektronika wchodzi w gre :D i nasz kochany tranzystori kondensatro tylko innaczje połączony . nie sprawdzałem wiec niewiem jak się zachowa . Wole Bursta na zasadzie one klik i 3 strzały . Lepiej szybciej i tak to ułamek sec. nie trzeka kombinować i nie ma efektu " pamieci " czyli zapchania jak to pod linkiem jest. ale ja mam inne podejście bardziej może toporne ale to moja sprawa ;] Edited October 30, 2008 by Cyr4x Quote Link to post Share on other sites
javelin Posted October 30, 2008 Report Share Posted October 30, 2008 Ano, zależy od podejścia. U mnie burst miał byc jak najbardziej realistyczny. Czyli jak wcisnę spust na krótko ma paść 1 albo 2 strzały. Jak przytrzymam to 3. Nie znam się nad tym od strony konstrukcyjnej, nie mniej jestem zadowolony z tego co kupiłem, bo działa tak jak chciałem :) No i to rozwiązanie ma ten plus, ze nie trzeba dobierać kondensatorów zależnie od napięcia, ROFu, zastosowanego silnika itp. Ten sam układ pasuje do każdej repliki :) Jak na strzelance pożyczę od kogoś mocniejszą/słabszą baterię to seria wciąż będzie miała 3 strzały a nie 4 lub 2. Jak bateria będzie padać, to też bez zmian. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Cyr4x mam pytanie: Czy ten układ nie powoduje szybszego wyczerpania się aku ? Quote Link to post Share on other sites
Cyr4x Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 MOSFET ? NIE . dlaczego ? to jest przełącznik . ma rezystancje równą 0,0008 Ohma. To nie żaden opornik lub nie potrzebna rezystancja . Wręcz przeciwnie to zmniejsza rezystancje i puszcza prąd o dużych wartościach na Tranzystor a mały ( wręcz naj mniejszy ) na spust. Co do Bursta ( mojego ) to kondensator sprawia że tranzysotor jest otwarty dłużej . Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Witam. Mam juz zamontowany mosfet w replie, teraz mysle o zrobieniu bursta. Z tego co sie orientuje dostawienie kondensatora do mosfetu powoduje ze tranzystor jest dluzej otwarty i nawet chwiloe nacisniecie spustu daje serie (dlugosc serii zalezna od kondensatora). Stad pytanie - ktos orientuje sie gdzie ten kondensator musi byc podłączony ? (w ukladzie spustu rownolegle ? tak bym strzelal ...) Oraz jakie musi miec parametry aby wykonanc 10 strzalow ? Drugie pytanie bardziej skomplikowane... Czy istnieje mozliwosc tak zmodyfikowania mosfeta (lub jaki musialby byc dodany uklad) aby przez pierwsze 1/5 sk prąd podawany na silnik byl mniejszy ? Chodzi mi o to aby okrutnie szybkostrzelna replika miala czas na rozkrecenie gearboxa do - tak aby od razu nei bylo maksymalnego przylozenia sily na zebatki ? A dopiero gdy sie rozkreca i wykonaja parenascie obrotow podawany byl pelny prad a co za tym idzie zwiekszal sie rof ? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 ad.2: regulator obrotow Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 20, 2009 Report Share Posted November 20, 2009 Na kondensatorach raczej nie uzyskasz raczej dobrego efektu. Polecam to: http://www.filairsoft.com/forum/showthread.php?t=56183 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Heh po prawie 4 godzinach zabawy z lutownica i rozkminianiu schematow udalo mi sie zrobic tego bursta. Niestety mialem tylko do dyspozycji w sklepie mosfeta 3205 ktory grzeje sie po uruchamianiu samego silnika bez obciazenia. Czy to ze nie jest podlaczony silnik do gearboxa ma znaczenie ? Po paru sekundach robi sie dosc mocno cieply ... Co do bursta - dziala na zasadzie burst/auto Chwilowe nacisniecie wyzwala serie - trzymanie caly czas - strzelanie caly czas. W sensie - strzela conajmniej tyle co burst albo dluzej jak sie trzyma spust. orginalne czesci daja przy tym moim mosfecie nieduza mozliwosc kalibracji i dorzucilem kondenstaor ustalajacy czas 22 mikrofarady.Daje to mozliwosc ustawienia serii nawet kilku sekundowej. Koszt czesci to jakies 20 zł. Ale koniecznie musze kupic lepszego mosfeta. ps. Sprawdzilem tez kondensatory 20 000 mikro - nie daly efektu odczuwalnego. podlaczone same do silnika nieobciazonego nie potrafily nawet obrocic go o jeden obrot. Nadaja sie wylacznie do zwiekszenia reakcji na spust. Quote Link to post Share on other sites
vanar Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 No fajnie, co do grzania mosfeta to sprawdź czy nic nie zwarłeś, bo te mosfety prawie niczym się nie róźnią. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Hmm jestem pewien ze nie zwarlem - tylko nie jestem pewien jaka temperature moze miec mosfet i czy konieczny jest radiator. Grzeje sei tylko podczas obciazenia. Po okolo 10 sk ma temperature tak jakies 50 stopni - dosc cieple. Podlaczona batka 9.6 do silnika - bez gearboxa. Sprawdze na podlaczonym do dzialajacej repliki, a jak trzeba bedzie do domontuje jakis radiatorek. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Kocur elementy krzemowe mają wytrzymałość do 100*C. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Coz napisalem o tym bo nie mam pojecia jak powinien sie mosfet grzac. W topiku o mosfetach ktos pisal ze jego mosfet przy springu m140 jest zimniejszy niz silnik ... dlatego wydalo mi sie dziwne ze tranzystor sie nagrzewa poczas pracy nieobciazonego silnika ;) Wciaz czekam na zebatki do wymiany to od razu wymienie okablowanie i sprawdze jak bedzie podczas normalnej pracy. No i jakos to bardziej kompaktowo musze polutowac ... prototyp wyszedl taki jakis nieskompresowany. Z drugiej strony ciezko sie czytalo ta pomalowana na 3 warstwy w niskiej rozdzielczosci plytke z oznaczeniami na lewa strone i bledem w wykazie czesci ;) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Nawet najmocniejsze układy przy silnikach bez obciążenia się grzeją. Plyta ma być na lewą stronę bo przy termotransferze na laminat będzie wtedy taka jak powinna być. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.