thor_ Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 A u mnie w silniku i skrzyni biegów 15-W40 daje radę przez cały sezon :D Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 4, 2009 Report Share Posted January 4, 2009 Ja co sezon wymieniam w bryce cały silnik więc nie mam takich zmartwień :-F . Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 A u mnie w silniku i skrzyni biegów 15-W40 daje radę przez cały sezon :D No nie wiem, nie wiem, osobiście wolę 10W40 BelRaya ;-). Ale to wiesz w moto ;-). Jak poldeck napisał ŁT czy S, bardzo dobre smary. Quote Link to post Share on other sites
HustleR Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 @Poldeck - czyli ten smar 1-S jest zarówno do zębatek, cylindra i uszczelek dobry? Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 Gdzie można kupić te smary o których mówicie? 1-S, ŁT, S ? I o jaki smar prosić, bo te nazwy przynajmniej dla mnie niezbyt szczególnie brzmią ;) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 6, 2009 Report Share Posted January 6, 2009 (edited) Te smary nazywają się dokładnie 1S i ŁT4-S3 lub ŁT-43. I tyle. I oba nadają się zarówno do zębatek jak i uszczelek. Z tych dwóch (bo ŁT4-S3 i ŁT-43 to niemal to samo) lepszy jest 1S. A kupić mozna w sklepach ze smarami, w sklepach motoryzacyjnych powinni mieć, w bodaj Praktikerze widziałem. I w wielu innych też powinny być. Edited January 6, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Gumatron Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 W sumie... zapytam się tu. Bo dotychczas miałem bardzo znikomą styczność z gazowymi replikami więc - czy karabin na gaz, też trzeba smarować? Bo GG ma w sobie olej silikonowy i automatycznie przy strzale smaruje. Quote Link to post Share on other sites
Yautja Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 No raczej chyba nie ma jednak :) Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 18, 2009 Report Share Posted March 18, 2009 OMFG :wink: Do springów [na przykładzie Mossberga AGM] to ja używam na sprężynę smar grafitowy. Jest bardzo dobry na sprężynę. Dzięki niemu nie mamy tego fajnego "brzdęęk". Sprężyny nie słychać i wszystko gra. To nie jest smar woda, który będzie Ci pływał po częściach. Stosuje się go też w rowerach. W MP5 Galaxy też posmarowałem tym sprężynę i chodzi ciszej. Nie wiem co tym masz AnR do tego smaru. Do cylindra teflonowy, do zębatek ŁT-43. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted March 19, 2009 Report Share Posted March 19, 2009 W ciastoramie widziałem ostatni jakiś smar do uszczelek gumowych w sztyfcie (jak klej do papieru), zapobiega on niszczeniu się uszczelek, pękaniu itd. Czy ktoś miał już z tym styczność?? Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 @Rumak. Jakim cudem zdjęli Ci bana? :-F Mi tam nigdy uszczelki nie pękły. Polecam smar teflonowy i sylikon na uszczelki. Poza tym ja dobrze nasmarujemy to nie ma się co podrzeć i pęknąć. Ile to kosztuje :-F Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Kosztowało to chyba 7zł z groszami... P.S: Nieważne jak zdjęli, im mniej wiesz tym lepiej śpisz... 8-) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 OMFG :wink: Do springów [na przykładzie Mossberga AGM] to ja używam na sprężynę smar grafitowy. Jest bardzo dobry na sprężynę. Dzięki niemu nie mamy tego fajnego "brzdęęk". Sprężyny nie słychać i wszystko gra. To nie jest smar woda, który będzie Ci pływał po częściach. Stosuje się go też w rowerach. W MP5 Galaxy też posmarowałem tym sprężynę i chodzi ciszej. Nie wiem co tym masz AnR do tego smaru. Do cylindra teflonowy, do zębatek ŁT-43. Pozdro. Kiedyś też spreżyny smarowałem, teraz smaruje tylko prowadnice i to smarem tym samym co cylinder. Smar ze sprężyny rozpryskuje się po całym GB. Na temat grafitowego i tego co robi jak wpada do cylindra napisałem już ze tysiąc postów. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Kurcze, mi tam wpadał do cylindra i zupełnie nic sie nie działo... Może to kwestia innej konstrukcji guna. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Ty masz spreżyniaka, nie wykonuje takiej ilości cyklów co AEG. Do tej pory leży mi w warsztacie w pracy cylinder z wielką rysą od smaru grafitowego. Bo ktoś posmarował sobie coś tam grafitowym, wpadł do cylindra i wyrył dziure. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Przepraszam... ale nie pojmuję już do końca :D Jak smar grafitowy może zrobić dziurę ew wielką rysę? Mozliwe ale mój sprężyniak ma już swoje lata jak na replikę ASG (4 latka o ile pamiętam). Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Jezus Maria, ile mogę Tobie to tłumaczyć? Smar grafitowy zawiera drobinki grafitu, reszte sobie dopowiedz. Nie mam już do tego siły. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 (edited) no ale grafitem nic nie zarysujesz! ma 0,5 w skali mosha, wiesz co to oznacza? :) W zawarte w smarze ziarenko pisaku uwierzę (zwłaszcza że mogło sie tam dostać...) ale po prostu grafitem nie zarysujesz zupełnie niczego. EDIT Cytuję za wikipedią: "Ze względu na to, że grafit techniczny jest zlepkiem niewielkich monokryształów, wykazuje on wysoką odporność mechaniczną na ściskanie i niewielką na rozciąganie i ścinanie. Jest więc jednocześnie twardy, łupliwy i podatny na ścieranie. Te szczególne własności mechaniczne powodują, że grafit posiada wyjątkowe dobre własności smarujące. Podczas poddawania go siłom ścinającym jakie występują między obracającymi się zębatkami, lub zębatkami i łańcuchem, ulega on rozdrobnieniu do postaci proszku, o mikrometrycznych rozmiarach drobin. Każda z tych drobin zachowuje jednak dużą odporność na ściskanie co prowadzi do zjawiska supersmarowania." Edited March 21, 2009 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Dobrze, to smaruj sobie grafitowym i nic nie rysuj. Widzę, że jesteś mądrzejszy od radio. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Podobnie jak Ty ;-) z tą różnicą że ja podaję konkretne wartości a Ty powołujesz się na zarysowany-ch-wi-czym cylinder. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 21, 2009 Report Share Posted March 21, 2009 Dobrze, dobrze. Ty masz liczby ja ponad 2 letnie doświadczenie. Idź i krzew prawde! Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 AnR i co z tego, że masz ponad 2 letnie doświadczenie skoro i tak przez ten czas nic konkretnego się nie nauczyłeś??!! Piszesz bzdury i tyle Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 Wiem, że dyskusja z Tobą jest bezcelową orką na polu ziemniaków, dlatego nawet nie podejme próby nawiązania z Tobą jakiegoś merytorycznego dyskursu. Podważaj sobie moją wiedze i doświadczenie. Nikogo i tak to nie obchodzi co piszesz. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 (edited) Rumak, odpuść. To chyba nie jest osoba która chce się czegoś dowiedzieć na forum. Pozostańmy przy liczbach i na nich zakończmy dyskusję: 0,5 w skali Mohsa (mniej niż gips i talk) dla grafitu. 8,5 w skali Mohsa dla chromu (chromem są pokrywane cylindry w snajperkach). A grafit i tak rysuje chrom :D Edited March 22, 2009 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 22, 2009 Report Share Posted March 22, 2009 (edited) Dexter, myślisz, ze mocniejszy materiał nie podda się słabszemu? To czemu nóż, którym kroisz chleb z czasem się tępi? Poza tym nawet na Wikipedii, której fragment przytoczyłeś jest napisane o wysoko obciążonych mechanizmach. Takie w replikach nie występują. Poza tym AnR w kwestii smarów nie musi się dowiadywać na forum. Ma rację. Grafitowy się tu nie nadaje. Jest dużo o wiele lepszych produktów. Edited March 22, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.