Kompanem Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Witam Ostatnio po strzelance zauważyłem że przednia część Gearboxa jest lekko pęknięta. Jest to mała szczelina która przy kolejnych strzałach się rozszerza i zmierza ku wystającej dyszy i tu mam pytanie, otóż posiadam dostęp do spawarki i chciałbym tą szczelinę zaspawać i wypolerować. Czy będzie to działało na dłuższą metę ? Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Jeśli się nie mylę, to spawać gb się zbytnio nie da, a jeśli się komuś uda, to na bardzo krótką metę - to jest zasłyszana opinia, a nie moja więc jeśli jest błędna, to prosiłbym o napisanie mi tego. Domyślam się po Twoim poście, że masz GB v.2 w replice, czy tak? Bo to jest miejsce, w którym pękają. IMO, lepiej kupić nowy szkielet w takiej chwili, np. z Boyi (60 zł kiedyś stał). Jeśli jednak zdecydujesz się "naprawiać tego", to z każdą kolejną setką kulek będzie się pęknięcie powiększało, a Ty będziesz tracił osiągi repliki. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
habib Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Boyi to padaka, przynajmniej u mnie pękł po 2 tygodniach, za to szkielet JG wygląda nieźle (dosyć dobrze odlane, ma specjalne rowki na łączeniach połówek) i jak na razie wytrzymuje, przemieliłem jakieś 5k kulek na m120. Ale w sumie i tak będziesz się musiał dostosować do wielkości łożysk jakie masz aktualnie, chyba że kupisz nowe :roll: Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Generalnie tylko wymiana szkieletu wchodzi w grę. Spawać tego typu "cosie" to chyba tylko Harry Potter dałby radę. Gdyby to była stal to może i coś z tego by wyszło... Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Odlew GB wykonany jest z wielce szlachetnego stopu cynku i aluminium, który używany jest do na przykład klamek od drzwi czy gałek kranów. Nie spawa się go za dobrze - można byłoby spróbować palnikiem acetylenowym bo z spawarką elekrtyczną nie wyszło mi nic ciekawego. Spróbuj - najwyżej się nie powiedzie. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 2, 2009 Report Share Posted January 2, 2009 Zapomniałeś dodać, zę ten szlachetny stop zwany jest też gwónolitem ;-) . Spawanie nie ma sensu. Za szkielet zapłacisz nowy kilkadziesiąt złotych i oszczędzisz czas. Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 (edited) Był kiedyś temat o modyfikacji Pana SWAT-a jeśli dobrze pamiętam, on to ściągnął 2mm blachą z obu stron, ponawiercał otwory i przez cały szkielet przepuścił śruby. Podobno mimo zmiażdżonego szkieletu spisywał się nieźle na >M150, nie warto było już tego rozbierać. Opcją są jednorazowe ściągacze, białe paski zaciskowe za grosze, można opasać GB. Najlepiej jednak kupić gotowy szkielet, spawanie nie wchodzi w grę. @Edit: Błędy Edited January 3, 2009 by penio151 Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Było to dobre do czasu zjechania się zębatek, tłoka lub jego głowicy ;) Potem całośc do wymiany raczej ;) Quote Link to post Share on other sites
Fantagon Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Może wtrące tutaj swoje 3 grosze. Kiedyś dla kolegi naprawiałem mechanizm spustowy w jego snajperce. Jak przeczytałem na forum części były wykonane z ZnAl. Spaw jakoś nie łapał za dobrze wiec użyłem lutownicy. Lut też nie chciał się trzymać, dopiero po nałożeniu na lutowaną powierzchnię odrobiny roztworzonego w HCl Zn całość ładnie się połączyła. Replika prześmigała kolejne 1500 kulek i dalej chodzi do dziś dobrze. Jak chcesz to możesz spróbować takiej metody, ale nie gwarantuje że będzie to działało. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 odrobiny roztworzonego w HCl Zn całość ładnie się połączyła Mógłbyś to dokładniej opisać? Chodziło o MP001 i klony? Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 4, 2009 Report Share Posted January 4, 2009 Ja miałem szkielet opasany blachą, fotki są na www.chomikuj.pl/ropuch w dziale chyba saw. Na 9.6 sanyo large, przy ekstremalnym rofie na m90 wszystko śmiga. Kilka tysiów kulek poszło. A pomysł jest gościa o nicku ues. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 4, 2009 Report Share Posted January 4, 2009 W szukajce wpiszcie "zbrojenie UES`a" ;-) . Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 4, 2009 Report Share Posted January 4, 2009 Z przykrością patrze jak gwałcisz te gnaty hellmans. Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 4, 2009 Report Share Posted January 4, 2009 Gwałce czy nie to nie jest odpowiedź na temat, ważne że są złozone za 0zl. Za jakis czas będę zbroił tak szkielet pod mocniejszą sprężynę, dam znać jak wyszły testy. Quote Link to post Share on other sites
Fantagon Posted January 9, 2009 Report Share Posted January 9, 2009 Mógłbyś to dokładniej opisać? Chodziło o MP001 i klony? Tak jakiś z tych modeli, ale jakiej firmy to musiał bym kumpla zapytać. W sumie rozwiązanie jak na razie działa. Jak masz pytania to pisz. Quote Link to post Share on other sites
nigger Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Czy to jest to o czym myślę? http://img398.imageshack.us/img398/2046/wadaaq1.jpg Czyli zło z tematu? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 EVIL! EVIL! Przykro Nam. :( Quote Link to post Share on other sites
felek Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Poszukaj na forum. Jest spora szansa ,że kupisz lekko przechodzony Ca badz innej dobrej firmy. Pozatym bylo chyba cos takiego jak gb .v2 fix czy cos. Taki kawalek metalu ktorym mozna bylo przytrzymac rozwalonego gb. Quote Link to post Share on other sites
Adzio Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Witam mam podobny problem z szkieletem GB. Właśnie rozebrałem kumpla MP5 SD6 JG i przód dzielił się od reszty :/ Nie mam zamiaru tego spawać bo tego nie idzie spawać. Próbowaliśmy kiedyś szynę ris łukiem elektrycznym i wyszło wielkie G. Nie wiem co z tym słynnym alulutem ale pewnie to na trochę starczy. Szukałem szkieletów jakiś lepszej jakości i znalazłem ten http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1342 tylko czy on będzie na 100% pasować do tego modelu mp5? Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted October 17, 2010 Report Share Posted October 17, 2010 Mógłbyś to dokładniej opisać? Chodziło o MP001 i klony? Ja próbowałem lutwoać znal, całość niby się połączyła ale wystarczyło podważyć łączenie śrobokrętem i caly lut poprostu odpadał. Robi się tak ,że w kwasie solnym rozpuszcza się trochę cynku, kwas nie musi być 36% może być słabszy, byle po wrzuceniu cynku zaczął się "gotować" - skad wziąść cynk ? Uciać - kawałek parapetu :D - może być to blacha ocynkowana, po takim zabiegu mamy ładnie wyczyszczone kawałki blachy. Tak przygotowanym kwasem smarujemy miejsce lutowania, wchodzi w reakcję z elementem który chcemy lutować (usuwane są tlenki aluminium). Następnie na kwas nakładamy półpłynny smar albo jakiś olej (ostatecznie to może być kuchenny) chodzi o odcięcie powietrza do miejsca lutowania i już możemy lutować. Tylko tak jak w moim przypadku, ja trafimy na jakiś kijową mieszankę szajsmetalu całośc i tak może odpaść. :( Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 18, 2010 Report Share Posted October 18, 2010 Lepiej niz lutowac - pseudonitowac gearbox i zrobic wzmocnienia. Ja z uwagi ze nie mialem narzedzi za dobrych, a akurat mialem skrawki aluminiowe z tlumika 2 mm grubosci - zrobilem wzmocnienia z aluminium. Problem byl taki ze gearboxa zmodyfikowanego do nf2000 JLS nigdzie nie da sie kupic (repliki tez). Wiec naprawa peknietego gearboxa to jedyne wyjscie. Najpierw zeby nie latalo i mocno sie trzymalo - przykleilem klejem dwuskladnikowym aluminiowe wstawki do gory i dolu kazdej strony gearboxa. U gory zrobilem 4 otwory wiertlem 1 mm (miedzy dziurami na sruby) 2 po jednej stronie peknietej i 2 po drugiej. Na dole wyszlo wiecej (poszly chyba 4 wiertla ... ciezko sie wierci). Potem nity w otwory z gwozdzi 1 mm. Do tej pory trzyma (wczesniej m110, teraz m90 ale rof 32 rps). Plus jest taki ze mozna normalnie otwierac i zamykac gearbox. Minus - ingerencja w body (wzmocnienia maja 2 mm grubosci z kazdej strony - wiec trzeba bylo troche podpilowac body w tych miejscach). Ale akurat w fnie nie jest to problem jest duzo miejsca. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 18, 2010 Report Share Posted November 18, 2010 Ja również zrobiłem wzmocnienie. Wg. pomysłu użytkownika NES (znalezione w sieci) ale z najmocniejszego materiały jaki znalazłem - kwasówki 1mm. Nie wygląda to ślicznie ale najważniejsze ,że działa - wytrzymuje SP130. Natomiast nie przyklejałem tego epoxy, bo jest to klej b. sztywny , a oba materiały mają różną kurczliwość i pracują osobno, na dodatek mogły by się pojawić problemy w zimie. Więc łącze zrobiłem elastyczne - przykleiłem na silikon o podwyższonej "chwytliwości" - akwarystyczny :) Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Ja również zrobiłem wzmocnienie po tym jak zauważyłem że GB zaczął pękać. Tak to wygląda Materiały użyte to stal nierdzewna blacha 1,5 jak i śruby. Zamiast nakrętek z drugiej strony zostały nagwintowane otwory całość dzięki temu wchodzi bez większych kombinacji do body. Wcześniej z nadpękniętym GB strasznie było słychać uderzenie tłoka mimo że głowica była stożkowa (BU Guardera). Po wzmocnieniu całość chodzi o wiele ciszej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.