pawulonken Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Witam tak ostatnio myślałem trochę o tym systemie. Gumka cho up jest mocowana u góry kufy, i tak się zastanawiałem co by było jak by była na dole?. moje rozmyślania wzięły się stąd że jak pamiętam dzieciństwo to się bawiłem podkręcaniem piłeczki pingpongowej palcem na podłodze może pamiętacie ? tak podkręcona wracała z powrotem bo kierunek podkręcenia był przeciwny do ruchu piłki i tak samo jest z gumką hop up czyli kierunek podkręcenia kulki odwrotny do jej ruchu w lufie i po jej opuszczeniu w powietrzu. Do czego zmierzam? jak by ta gumka była na dole to by nadawała kulce kierunek obrotu zgodny z ruchem w lufie, być może by to zwiększyło prędkość takiej kulki bo by nie było przeciwsobnych ruchów czyli mniejsze tarcie. Co o tym myślicie ? Link to post Share on other sites
wally Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Poczytaj o efekcie Coriolisa i jeszcze o efekcie Magnusa. Link to post Share on other sites
grimor Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Po pierwsze to nie pamiętamy Twoich zabaw z piłeczką : D A tak serio to chyba właśnie tarcie kulki o gumkę powoduje jej podkręcenie, tutaj ułożenie gumki nie ma nic do rzeczy, taka zamiana raczej spowodowałaby że kulka w locie by nie została unoszona do góry a dół. Jakby tak było jak mówisz to raczej by ktoś już na to wpadł. Jeżeli coś pokręciłem to mnie poprawcie :) Link to post Share on other sites
echelon_ Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 A co za problem strzelić z repliki trzymając ją do góry magazynkiem? Zobacz o ile metrów spadnie ci zasięg ;) Link to post Share on other sites
Mavie Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 A co za problem strzelić z repliki trzymając ją do góry magazynkiem? Zobacz o ile metrów spadnie ci zasięg ;) Koledze chyba chodzi o samą prędkość wylotową kulki, że w takim ułożeniu będzie większa. Sądzę że różnica będzie minimalna. Ktoś z chrono może z ciekawości strzelić raz normalnie a raz ^do góry nogami^ i powiedzieć czy jest różnica. Link to post Share on other sites
wally Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Czemu miałaby być jakakolwiek różnica prędkości wylotowej? Przecież gumka (w jakiej by nie była pozycji) to zwalnia kulkę. Link to post Share on other sites
echelon_ Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Im większy nacisk na kulkę tym większe tarcie. Im większe tarcie tym mniejsza prędkość. Ale to jest wszystko kwestią regulacji czy doboru dystansera. Ogólnie szkoda kombinowania. Link to post Share on other sites
pawulonken Posted May 13, 2009 Author Report Share Posted May 13, 2009 (edited) jak się odwróci replikę to i tak nie zmieni to kierunku obrotu kulki względem kierunku przesuwania się kulki w lufie prawda? bo hop i tak podkręci ja w tą samą stronę Edited May 13, 2009 by pawulonken Link to post Share on other sites
echelon_ Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Ale tu nie chodzi o kierunek względem kierunku lotu a wektora siły grawitacji. Link to post Share on other sites
190Wojciech Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Czemu miałaby być jakakolwiek różnica prędkości wylotowej? Przecież gumka (w jakiej by nie była pozycji) to zwalnia kulkę. Gdzieś na sieci jest dowód ( zdjęcia, i filmiki ) na to że stopień podkręcania Hop-Up`u nie ma żadnego wpływu na FPS. Przynajmniej w stopniu wykrywalnym przez chronometr. Link to post Share on other sites
pawulonken Posted May 13, 2009 Author Report Share Posted May 13, 2009 chodzi mi o takie coś jak na rysunku rysunek tu widać że zmieni się kierunek obrotu kulki względem lufy kurde nie mam piłeczki bo bym nagrał filmik jak to wygląda Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Pytanie za dychę, bo nie jestem w stanie sobie wyobrazić odpowiedzi: Dlaczego uważasz, że sytuacja zobrazowana na dole obrazka nie jest sytuacją odwróconą "do góry nogami" tego co u góry obrazka??? Link to post Share on other sites
Mamlas Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 chodzi mi o takie coś jak na rysunku rysunek tu widać że zmieni się kierunek obrotu kulki względem lufy kurde nie mam piłeczki bo bym nagrał filmik jak to wygląda To nie zda egzaminu. To już nie był by hop-up, tylko hop-down. Na pewno nie zwiększyło by to prędkości kulki, a już na 112121243% zasięgu... FIZYKA się kłania! Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 (edited) Gdzieś na sieci jest dowód ( zdjęcia, i filmiki ) na to że stopień podkręcania Hop-Up`u nie ma żadnego wpływu na FPS. Przynajmniej w stopniu wykrywalnym przez chronometr. Że jak? Daj linka bo jakoś moje wszystkie repliki mają spadek prędkości wylotowej proporcjonalny do poziomu podkręcenia hopka. Edited May 13, 2009 by KicpA Link to post Share on other sites
MrHK Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Jezus Maria, ja ******* nad czym tu się zastanawiać??? Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 (edited) Że jak? Daj linka bo jakoś moje wszystkie repliki mają spadek prędkości wylotowej proporcjonalny do poziomu podkręcenia hopka. Luz blues Kicpa, od razu widać, że przez kolegę przemawia doświadczenie. Może zapomniał dystanser wsadzić ;). Ciekawe tylko, czy jak się podkręci hopka tak, że kulki nie wylatują z lufy, to czy to też nie ma żadnego wpływu na FPS :P. To nie zda egzaminu. To już nie był by hop-up, tylko hop-down. Na pewno nie zwiększyło by to prędkości kulki, a już na 112121243% zasięgu... FIZYKA się kłania! Mamlas, na obrazku jest to samo, tylko na dole odwrócone (magazynkiem do góry). Edited May 13, 2009 by Viamortis Link to post Share on other sites
rain777 Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Gdzieś na sieci jest dowód ( zdjęcia, i filmiki ) na to że stopień podkręcania Hop-Up`u nie ma żadnego wpływu na FPS. Przynajmniej w stopniu wykrywalnym przez chronometr. Jako posiadacz chrono śmiem twierdzić że ogladałeś bzdury czasami różnica to 20-35 fps więcej mimo mniejszego zasięgu obiekt podlegający tarciu i drugi taki sam beda miały tą sama prędkość ? ..odpowiedz sobie sam Pozdrawiam -Rain Link to post Share on other sites
rain777 Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 obiekt podlegający tarciu i drugi taki sam NA KTÓRY TARCIE DZIAŁA (a co za nim idzie podkręcanie) beda miały tą sama prędkość ? za późno zobaczyłem błąd w moim poscie i nie mogłem edytować i tu się kłania fizyka z podstawówki ..czy tam gimnazjum :F Link to post Share on other sites
wally Posted May 19, 2009 Report Share Posted May 19, 2009 W tym poście też masz błąd, dwa razy piszesz o obiekcie podlegającym tarciu. Link to post Share on other sites
ace_man Posted May 20, 2009 Report Share Posted May 20, 2009 Choć dopiero zaczynam zabawę z ASG, jestem trochę bardziej teoretykiem - dlatego z pkt. widzenia fizyki odwrócenie HU powinno faktycznie zmniejszyć prędkość wylotową, po przez zwiększenie nacisku wylatującej kulki na gumkę pod wpływem grawitacji. Jednakże powierzchnia styku - czyt. siła nacisku na kulkę jest ponad 900 razy mniejsza niż siła jaką tłok działa na kulkę, stąd nie ma prawa być zauważalna różnica. Podsumowując - zmiana na pewno jest, jednak nie zauważalna, z racji choćby na zmienną masę kulek, czy też niestałą wartość siły pchającej. Jedyne do czego można by to wykorzystać to ustawienie max HU (up side down) i robienie lobów nad murkiem np :-P (joke) Pozdrawiam Link to post Share on other sites
zaki123 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 jamimś cudem tu trafiłem przez przypadek i przeczytałem. Aby to wyjaśnić należy zgłębić samą istotę działania HU. przez normalne podkręcenie kulka (już w powietrzu) wytwarza sobie podciśnienie nad sobą przez co różnica ciśnienia pcha ją w górę (leci prosto bo jeszcze jest grawitacja, a te 2 siły się równoważą). ten sam efekt można zaopserwowac w samolocie na skrzydle. Odwracając replikę do góry magiem (nogami xd ) kilka zacznie dużo szybciej opadać, bo i grawitacja i siła ciągu pchją ją w dół a przyrostu fps nawet nie zauważycie w normalnym użytkowaniu (jeśli rzeczywiście takoby by był w co wątpię). :sciana: Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Tak i w nagrodę masz Złoty Szpadel za okopywanie dwuletnich skamienielin. Gratulacje :). Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted February 21, 2011 Report Share Posted February 21, 2011 Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 22, 2011 Report Share Posted February 22, 2011 "Że jak? Daj linka bo jakoś moje wszystkie repliki mają spadek prędkości wylotowej proporcjonalny do poziomu podkręcenia hopka. " Zero reguły, snajperki zazwyczaj mają odwrotnie, d 60fps więcej na podkręconym HU niż na minimum. Link to post Share on other sites
durrr Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 Panowie mam takie pytanie. Dziś strzelałem troche z mojej repliki(M4spr PJ short ok 380-390fps) i przy kulkach 0,20 hop był ustawiony na min połowe regulacji bo w przeciwnym razie było widać że kulki lecą parabolą w dół. Potem dałem (chyba bo tego nie jesteśmy pewni) kulki 0,25 nieznanej nam firmy i w tedy hopa musiałem podkręcić na maxa żeby kulka latała podobnym lotem co na 0,20 bo w przeciwnym razie też leciały parabolą w duł mimo że na starcie hop był ustawiony już na połowe regulacji. Wydaje mi sie że gumka raczej nadaje sie już do wymiany (chodź za bardzo sie na tym nie znam) i w razie gdyby okazało sie że trzeba ją wymienić to jaką najlepiej kupić do tej repliki?? Link to post Share on other sites
Recommended Posts