B3Lf öÖö (LastSniper) Posted August 1, 2015 Report Share Posted August 1, 2015 U mnie ta czeska tuleja ma się świetnie ;) Musiałem szlifować lufę żeby weszła bo nie wchodziła do końca i mi chwyt przedni latał bo zaczep miał centymetr luzu. Chyba kwestia serii repliki ma tu znaczenie. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 @Last replika była zabiedzona, ale jest już cacy. Ale ta niby wzmocniona, świetna stalowa tuleja, to dopiero był obraz nędzy i rozpaczy. @Koniu wykrecasz mosiężną tulejkę pod siatką, rozkręcasz ją na elementy, wlutowujesz diodę zieloną 3mm albo 2,5mm i odwracasz baterie w tej zaślepce w drugą stronę. Trzeba tylko sprawdzić czy w dobrą stronę diodę wlutowałeś i wsio. A i trzeba pamiętać, by dłuższą łapkę diody zaizolować na całej długości. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 2, 2015 Report Share Posted August 2, 2015 W sensie (-) na obudowę a (+) bezpośrednio do diody drucikiem? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 3, 2015 Report Share Posted August 3, 2015 W sensie (-) na obudowę a (+) bezpośrednio do diody drucikiem? Tak, ale okablowanie już jest i wystarczy tylko obrócić baterie i odwrotnie diodę wlutować. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted August 4, 2015 Report Share Posted August 4, 2015 Tak, ale okablowanie już jest i wystarczy tylko obrócić baterie i odwrotnie diodę wlutować. Domyślam się ale wolałem doprecyzować, bo nie wykluczone że replika była grzebana, żeby Koniu drugi raz nie odwracał batki ;) To że wielkie umysły myślą podobnie i wiemy o co chodzi to luz ;) ale nie raz byłem "szturchany" za używanie skrótów myślowych i za mało opisowe opisy :D Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted August 4, 2015 Report Share Posted August 4, 2015 Wkurzyła mnie już stockowa komora. Śrubka od regulacji coraz częściej się przestawia. Co jakiś czas musiałem malować gwint lakierem do paznokci, żeby ciasno siedziała. Jedzie do mnie czeska komora. Doczytałem się, że dystanser z zestawu nie zawsze ma najodpowiedniejszą długość. Mam obecnie niebieskiego Madbulla. Może ktoś pamięta jaką długość dystansera zrobić na początek? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 4, 2015 Report Share Posted August 4, 2015 Pierwsze dystansery czeskie były za krótkie, ale teraz są ok i nie trzeba robić dłuższych. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted August 4, 2015 Report Share Posted August 4, 2015 Ja zrobiłem z wiertła na patencie Mendiego :D. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted August 5, 2015 Report Share Posted August 5, 2015 (edited) No to wsadziłem czeską komorę i dyszę. Regulacja super i trzyma nastawy. Przed chwilą przechronowałem replikę. Sprężyna Guarder 170. Pomiary mnie zaskoczyły. Kulki g&g 0,20 1. 548 2. 547 3. 545 4. 547 5. 539 Mało wyszło. Sprężyna siedzi w replice od końca zimy. Przemiał od tego czasu około 2000 BB. Po założeniu miałem na tej sprężynie jakieś 612FPS. Tak się ubiła? Szkoda, że nie zrobiłem pomiarów przed zmianami. Z ciekawości zrobiłem pomiary na Rocketsach 0,45. Tutaj wyniki też mnie zaskoczyły: 1. 410 2. 407 3. 403 4. 409 5. 408 Byłem przekonany, że w springach energia kulki jest stała a tu na cięższych jest o jakieś 50% większa. Do tego FPSy są bardziej stabilne. Normalnie hydrozagadka... Edited August 5, 2015 by mareq Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 (edited) No to właśnie trochę inaczej wychodzi niż we wzorach. Oczywiście jak napiszesz to poza działem to zarzucą Tobie naginanie praw fizyki - bo przecież wzór w gimnazjum był taki, a nie inny i nie ma znaczenia, że dochodzi szereg zmiennych. FPS są stabilne proporcjonalnie do wagi kulki. Podejrzewam, że w przeliczeniu na J byłoby podobnie tzn. porównać odchylenia na 0,20g i 0,45g. Załaduj kiedyś 0,12g. Może to wina czeskiej głowicy - ja chyba z pół dnia piłowałem to cholerstwo by wchodziła ciut głębiej, może sprężyna się ubiła - przecież była jakaś felerna seria guardera, może się również szybciej zbijała. Kombinuj, przecież snajperstwo w asg nie polega na strzelaniu. 90% czasu spędza się na rozkręcaniu repliki i poprawianiu "bo może będzie lepiej strzelać". W karabinie jest tyle śrubek, pierdółek, że zawsze jest coś do roboty. Edited August 6, 2015 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 Hehehe.. Nie jestem takim hardcorem, żeby mieć 0,12 w domu. U mnie kulki zaczynają się od 0,2 i używam ich tylko do chronowania. Może jestem dziwny ale już na 350FPS używam 0,25. Będę musiał potestować na innych sprężynach. Swoją drogą korci mnie zakup którejś czeskiej. Przydałoby się wyciągnąć jakieś 660FPS. Pytanie która będzie najodpowiedniejsza, bo z tego co czytałem to ich numeracja nie jest dokładna. O naciąganie się nie martwię. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 Na dobrym sp170 to zwykle coś pod 640fps wychodzi, więc albo masz tego oszukanego (bo guardery w zasadzie się nie ubijają) albo nieszczelności. A co do pomiaru, to normalne, że na 0,2g są skoki fps, bo te kulki nie są zwykle precyzyjne i lubią się dziwnie zachowywać przy twardych gumach hu. Chronując replikę na 0,2g mam rozrzut fps +/- 13, dajmy na to obecnie 600-613fps, ale jak wrzucę kulki 0,43g kalasha to jest sztywne jak drut 495fps i nie ma zmiłuj. Quote Link to post Share on other sites
koniuXXX Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 Byłbym wdzięczny za zdjęcie jak mają być pociągnięte kabelki od diody (do których miejsc mają iść bo nie było diody już w tej replice i nie bardzo to ogarniam teraz ;x Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 Sama dioda nie jest podłączona do kabli. Masa ma iść ( a przynajmniej powinna, bo chinole zrobili odwrotnie) na korpus i wkręcając tą tulejkę mosiężną jest spięcie z masą. Natomiast plus, powinien iść po kablu za przełącznikiem, a sam kabel jest wkręcany w wypustkę/obudowę diody. Właśnie on musi być odizolowany od obudowy, dlatego przy śrubie powinna być plastikowa nakładka. Fotki masz np. TUTAJ Dodatkowo sama tulejka mosiężna, w której wlutowuje się diodę, jest w zasadzie 3 częściowa, plus podkładki plus sprężynka. Elementy są małe i upierdliwe, a trzeba się nagmerać by to wszystko od siebie odizolować. Naprawiałem 4 chińskie repliki ze zwalonym oświetleniem i 2 oryginalne pospy. Quote Link to post Share on other sites
koniuXXX Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 No moja cała tulejka doleciała do mnie prawie w częściach pierwszych stąd kłopoty, ale doszedłem do ładu nim tutaj zajrzałem. Problem tkwił w tym że poprzedni właściciel wsadził do góry nogami tulejkę w którą chowa się dioda i dlatego nie bardzo wiedziałem gdzie przylutować plus ;) Quote Link to post Share on other sites
AbNox Posted August 9, 2015 Report Share Posted August 9, 2015 wszystko jest na 1 stronie... Faktycznie, mój błąd. Można usunąć moje zapytanie i przepraszam za kłopot. Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted August 9, 2015 Report Share Posted August 9, 2015 Nastała w końcu ta chwila - skończyłem modernizować SWDS :D Ostatnim zamontowanym elementem była czeska komora. SPECYFIKACJA: lufa - 590mm 6,03 Prometheus komora - AirsoftPro sprężyna - M170 Guarder gumka - purpurowa KA głowica cylindra - produkcja Bart-a WYNIK 642 +/- 2fps Dzisiejsze testy na wojence okazały się bardzo owocne, na kulkach 0,40 Rockets Platinum (pierwsza seria, ta udana) osiągane zasięgi celnego strzału w okolicy 80 metra, było gorąco i wietrznie. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Uczciwy wynik, dobra szczelność. Z tym że purpurowa guma ka nie daje rady zimą (a przy konwersjach gazowych, nieciekawie jest nawet latem) - za bardzo twardnieje, więc zawczasu zaopatrz się w coś innego na czas mrozów. Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Hmmm, mam jeszcze tą od czeskiej komory. Lepiej wypadnie? Coś ostatnio o madbullu przeczytałem że jest super, niebieska bodajże? Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Jeśli dobrze zgrasz niebieskiego madbulla to polecam. Bardzo dobra guma. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Jeśli dobrze zgrasz niebieskiego madbulla to polecam. Bardzo dobra guma. Dokładnie, tylko dostać obecnie ciężko. Na razie jeśli dobrze kręci to nic nie kombinuj, tylko na zimę zachomikuj g&g lub madbulla. Ta czeska guma jest ok, ale do aegów ~400fps, bo bardzo miękka jest i w swd szybko kołnierz jej siada. Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted August 11, 2015 Report Share Posted August 11, 2015 Właśnie ta moja czeska jest jakaś dziwna. Jakiego powinna być koloru? Moja jest niebieska i posiada poduszkę typu bax. Dodatkowo nie jest tak miękka jak np czarna systema czy biały guarder, bliżej jej twardością i sprężystością do purpurowej KA. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted August 11, 2015 Report Share Posted August 11, 2015 No to musieli coś w niej zmienić. Bo wcześniej była bardzo miękka i delikatna. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted August 11, 2015 Report Share Posted August 11, 2015 Potwierdzam. Niedawno kupiłem tą komorę i gumka z zestawu jest niebieska z baxem, dosyć twarda i ma na zewnątrz dużo talku czy czegoś w tym stylu (pewnie jakiś rozdzielacz do formy). Na razie leży w zapasie, bo na chwilę obecną zostałem przy niebieskim Madbullu. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted August 11, 2015 Report Share Posted August 11, 2015 Ja dalej śmigam na starej wersji G&G :D. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.