lukira Posted January 26, 2011 Report Share Posted January 26, 2011 Też sprawiłem sobie ten silniczek (UT). I tak jak wszyscy mówią, że jest prądożerny, tak ja tego nie doświadczyłem... Co prawda wrzuciłem go do sprężyny m100, ale żeby przy wystrzelonych 1500kulkach zeszło zaledwie 450mah z lipolki? Rozumiem, że im mocniejsza sprężyna, tym więcej prądu żre, tak? Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Tak jest. Więcej poweru potrzebuje żeby się rozbujać. Ogólnie czy na m100, czy na m130 to i tak ładuję swoje Sanyo 2000 mAh 8,4V RC raz na ruski rok, albo jak mi się przypomni, albo po tym jak mi zdechnie w trakcie strzelania ;-). Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Pytałem Krakmanów o SHSy. Nie potrafili ich porównać do Elementów ponieważ nie mieli Elementa na stanie, jedyne co mi napisali to to, że SHS to dość dobre silniki ale prądożerne. Oj prądożerne. I nie wiem co jest grane wychodzi na to ze na TYM nie wskazane są dłuższe serie lecz nawet tylko semi. Okablowanie 1,5 mm^ , + mosfet +lipo 2S 5Ah 30C sprężyna z deka zmęczona stockowa 120. Po 3-4 około 3-4 sekundowych seriach całe okablowanie gorące.Mosfet bez chłodzenia zdrowo przyjarał izolke termokurczliwa a po chyba 6-ciu próbach w końcu się zjarał. I tak załatwiłem 2 mosfety na płytkach z diodami . Dałem kable 2mm^ bez mosfetu również się grzeją . Chyba dam drut 1-1.5mm ^. Fakt że rofik na 120 daje na tej baterii 23 rps.NA nowej 130 guardera tez popierdziela ale nie mierzyłem ile rps daje. Na razie silnik leży na półce bo nie mam pomysłu jak go zagospodarować. Chyba ze wsadzić 140/150 na zębatkach 18:1.I zobaczyć jak to będzie banglać. Może ze silnikiem coś nie tak ? Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 hmm. Może gdzieś spięcie się robiło i dlatego się grzeje? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Stawiam na slaby mosfet ... U mnie z max speedem sie tez tak robilo - az sie odlutowaly kable. Do tego masz mega mocna batke - a ten silnik bierze tyle ile mu sie da... A twoja bata potrafi mu dac 150 A ;p Ja strzelam nim na m125 i 11.1 lipo. Daje tylko 50 A wiec sie nie grzeja kable. Zreszta w augu mozna dac krotki obwod do silnika i naprawde grube przewody. Aktualnie bede probowal upchnac max speeda do g36C i zasilic to 11.1 lipo. Ostatnio dal mi na zebatkach 13:1 42 rps - ale to zdeka za duzo. Wiec target jest wycisnac 35 rps max. No i zeby seria sie nie odszczelniala jak mam w kazdej innej replice. Co do zasilania silnikiem max torque springa m100 ... te silniki potrafia byc zasilane 5 V i ciagnac m120. Jezeli pakiet ma niska wydajnosc - to wtedy silnik bierze mniej. Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 No i zeby seria sie nie odszczelniala jak mam w kazdej innej replice. :sciana: . Jak się spotkamy, może, gdzieś kiedyś, z takim czymś to wolę stać za toba niż przed tobą :maniak_strach: Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Eee ... ktoś przetłumaczy posta powyższego na ludzki język, tudzież zinterpretuje go?? Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Zaki123 boi się dużego rofa. Trochę się temu nie dziwie. Zawsze te 30 trzasków na sekundę działa demoralizująco na człowieka :) Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Element psychologiczny ;) Na mnie nie robi już wrażenia, bo sam latam z kosiarkami:D Ale respekt mimo wszystko dla tak dużych rof`ów mam:D Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Może mi ktoś powiedzieć jak jest u niego z grzaniem się silnika ultra torque elementa bo mój w połączeniu z zębatkami SHS 32:1 grzeje się perfidnie nawet na m120. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Silniki elektryczne nie mają 100% sprawności, reszta pobieranej energii idzie w ciepło, nie przeskoczysz tego. Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Ok rozumiem ale w porównaniu z silnikiem PJ/Cyma grzeje się bardzo. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Ale i tak nie przebije systemy energy która zostawiła ślady na mojej ręce... Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Może i by przebił. Ale mi się osobiście jeszcze nie udało go rozgrzać tak, żebym poczuł przez chwyt ;-). Magi mam, za mało, widać pojemne ;-). Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 No u mnie po pięciosekundowej serii w m249 było czuć ciepło przez body. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 29, 2011 Report Share Posted January 29, 2011 Systema potrafiła się tak rozgrzać po oddaniu 5-6 strzałów... Ja już dawno podziękowałem tej firmie co do szkieletów, zębatek i nowych silników. Jedyne co od nich mogę kupić do BU i Magnuma na resztę szkoda kasy ;) Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted January 30, 2011 Report Share Posted January 30, 2011 to jak masz taką super grzałkę w body zwaną silnikiem to nie musisz się martwić, że ci gumka hu zamarznie :icon_lol: Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 30, 2011 Report Share Posted January 30, 2011 Sprawdzalem predkosc silnikow max speed na springu m120, 2 zeby shorstrokewane. Wyszlo w g36C Jg - 380 fps (bez borka) i teraz tak... Na nimhu batce stock - 1.1 Ah, 8.4 V - 14 rps Lipo 2.2 Ah 11.1 V 25 C - 30 rps. Roznica jest no coz ... ogromna, ale to ukacuje jak niska wydajnosc pradowa maja stockowe pakiety :) Max torque silnik mi sie nie grzeje - ale mam auga to nie lapie za niego... Nawet przy 5 sc serii nic nie czuc. Sprawdze teraz jak max speed bedzie sie w giecie grzal przy lipo 11.1 Quote Link to post Share on other sites
thesokol Posted January 30, 2011 Report Share Posted January 30, 2011 Mam Ultra Torque od miesiąca, sprężyna m130 guarder, kable niskooporowe + mosfet GATE + 9.6v 1500 FireFox wyszedł mi rof około 16 bb/s, ale np na 8.4 batce nawet nie chce ruszyć (chociaż to jeszcze sprawdzę, raz próbowane na stockowej zajechanej bateri, drugi raz na sprawnej ale przeleżała w kolbie kolegi kilka godzin na mrozie więc może dlatego nie było reakcji). Co do grzania, kable to się może i troszkę grzeją ale nie jakoś nadmiernie, przez chwyt też mnie nic nie parzy. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 (edited) Jak to jest z tą prądo żernością elementa Ultra Tourqe, w porównaniu do silnika PJ. Mój silnik od AUG'a (II gen.) długo raczej nie pociągnie na Lipo 11.1v 2200mAh. Więc nie wiem do końca jaki silnik kupić PJ czy Element UT. Gdyby był jakiś temat poświęcony silnikowi PJ to bym go przeczył a tak muszę się pytać, więc wybaczcie. Edited January 31, 2011 by Jankus Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 Element! Jest o niebo szybszy i mocniejszy;) Przy tej batce co masz to i tak wywalisz 1.5-2k kulek lekko ;) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Jankus - Pj sa odrobine slabsze (ale mi bez problemu ciagnie m165 przy STU zebatkach z solidnym rofem) i wolniejsze. Ale wbrew pozorom jest to czasem zaleta. O ile nie chcesz wymieniac tloka na taki ze stalowa szczeka - lepiej kupic PJ (tak mam tez taki). Jest wolniejszy, bierze 2 razy mniej pradu, ale spokojnie naciagal mi replike 500 fps batka 8.4 V spalona ... Batka ktora nie naciagala stocka emki 330 fps na silniku nieneodymowym (stockowym). Element na lipcu 2.2 Ah i 11.1 V przy zebatkach stock da ci jakies 20-28 rps (w zaleznosci od tego czy masz mosfet, lozyska, jaki tlok itp). Od razu uwaga - przy lipo 11.1 mosfet to koniecznosc. Styka prosty bez hamulca. Inaczej licz sie z wymiana kostki stykowej po parudziesieciu tysiacach kulek. Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 (edited) Ogólnie wymieniłem mały GB prócz szkieletu, silnika i zębatek. Tłok mam JBU POMowy, jak padną mi zębatki to wstawię SHS lub SuperShoter 18.1 albo SHS 300:100 (helikale 26.1), z powodu zębów o standardowej szerokości. W planach mam sprężynę SP130 Guarder. Rof na poziomie 18rps do szturmu powinien być wystarczający. Chodź jak będzie więcej to się nie obrażę. Jak by co mam mosfeta gate z AB i wywaliłem bezpiecznik. te informacje na temat mojego AUG'a (JG)powinny wystarczyć abyście polecili mi odpowiedni silnik. Edited February 1, 2011 by Jankus Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 (edited) Nie musisz brać torkowch zębatek, nie ma po co. Na zwykłych zębatkach (jeszcze pomieszanych KA i XYT) przy ultra torque Elementa silniku, spring guardera 130, na lipolu 11,1 miałem 23 kulki/s, na 8,4 baterii Sanyo RC mam pomiędzy 14,5 a 16 k/s w zależności ile jeszcze ma prądu ;-). Reakcja na spust jest więcej niż zadowalająca, a mośfieta nie mam, bo jakoś nie chciało mi się grzebać z elektroniką, a mam wystarczająco dużo problemów, żeby sobie dobrze kable przelutować ;-). Zresztą już o tym pisałem, Kocur też pisał co ten silnik potrafi, poczytaj, a dylematy co masz kupić i po co się rozwieją ;-). Edited February 1, 2011 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
Jankus Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 No czytałem i to sporo. Czytałem o tym że katowano ten silnik na 18v a na 14v, działał normalnie. Siła silnika jest porównywalna do Systemy Magnum, z tym wyjątkiem że systema nie lubi beterii o woltażu większym niż 9.6v. Prędkość jest chyba podobna do Magnuma albo większa. Tylko co mnie nieco odstrasza, jego prądożerność. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.