Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie do osób które mają doświadczenie w składaniu GB.

Składałem i rozbierałem już kilkakrotnie GB'y i wszystko chodziło :)

 

Niedawno zakupiłem M16 i planowałem złożyć GB o mocy 400 fps.

 

A wiec posiadam części : szkielet, listwe dosyłacza, prowadnice sprężyny łożyskowaną i łożyska kulowe G&G, zestaw cylindra Boyi, zębatki JG, silnik G&G stock(GR 16 R4), sprężyne SP120 Guarder. Batka 9,6

 

Złożyłem to wszystko do kupy ale jest takie cykanie jakby była nie dokręcona śruba silnika. Kręciłem nią do góry w dół wszystko powoli i i tak sprężyna ani rusz;/

Wykluczam złe podkładkowanie ponieważ sprawdzałem czy zębatki się kręcą po skręceniu szkieletu bez zestawu cylindra, śmigały kilka kułek po jednym ,,machu" za luźno też nie były, tak żeby miały latać pomiędzy łożyskami.

 

Może też ktoś miał taki problem i pomoże?

 

 

Proszę mi tu nie pisać że 400fps to dla tak młodego uczestnika to za dużo, ponieważ w ASG bawię się dwa lata, i nikomu krzywdy nie zrobiłem, staram się przestrzegać regulamin i nie robić innemu co mi nie miłe :D

 

Proszę też o nie usuwanie tego tematu jeżeli nie jest w tym dziale co powinien tylko o przeniesienie. Z góry dziękuj i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Jeśli już to silnik zbyt mocno dokręcony, gdyby był niedokręcony to by zęby zębatki osi silnika prawidłowo nie łapały zębów zębatki silnikowej i pisk byłby niemiłosierny.

 

Podnieś zębatkę silnikową do góry względem lewej połówki GB patrząc od dyszy to będzie śmigać. Zębatka silnikowa jest to ta która przejmuje obroty od zębaty na silniku, piszę by nie było nieporozumień.

Link to post
Share on other sites

-Gogin- Spoko zębatki wiem jak się zwą, twoja rada jest jak najbardziej wskazana bo pod silnikową podłożyłem jedną podkładke ;)

 

-Kermit- Nie jest to możliwe bo jak wykręciłem silnik z chwytu to wszystko śmigało (myślę że wiesz o co mi chodzi nie muszę się rozpisywać?)

 

Agata- Raczej odpada bo z silnikiem dużo kombinowałem, tzn. luzowałem dociskałem wszystko powoli i cały czas próbowałem strzelać.

 

Jak narazie dzięki za pomoc najpierw spróbuje zmienić silnik (na chacie mam dwa), jak nie ruszy to zmienie te podkładki ;/ (A wydawało mi się że jedna starczy ;))

 

 

EDIT: Spróbowałem na drugim silniku (WELL) Dziwne że w przeciwieństwie do G&G zrobił jakiś minimalny obrót ;) i dalej nie uciągnie ;/

Chyba jednak źle spodkładkowane ;/

Edited by bamper12
Link to post
Share on other sites

Wykluczam złe podkładkowanie

 

90% uszkodzeń AEG wynika z winy użytkownika. Jeśli już się chcesz upierać to nie przy tym, daj to komuś, kto jest kumaty i niech on Ci wypodkładkuję. Każdy się myli i idiotyzmem jest skreślać jakąś możliwość.

Link to post
Share on other sites
90% uszkodzeń AEG wynika z winy użytkownika. Jeśli już się chcesz upierać to nie przy tym, daj to komuś, kto jest kumaty i niech on Ci wypodkładkuję. Każdy się myli i idiotyzmem jest skreślać jakąś możliwość.

 

EDIT: Spróbowałem na drugim silniku (WELL) Dziwne że w przeciwieństwie do G&G zrobił jakiś minimalny obrót icon_wink.gif i dalej nie uciągnie ;/

Chyba jednak źle spodkładkowane ;/

 

 

Przyznałem się do błędu i zabiorę się za to po kościele ;)

Edited by bamper12
Link to post
Share on other sites

No więc tak po rozebraniu GB tłok był naciągnięty, aż po koniec prowadnicy.

Poprawiłem podkładki i wszystko skręciłem.

Znowu nie daje rady naciągnąć sprężyny regulowałem ten silnik i nic.

Rozkręciłem ponownie i znowu tłok był naciągnięty prawie do samego końca blokuje się na ostatnim zebie ;/

 

Teraz zauważyłem że zębatki JG weszły dosyć opornie do łożysk, ale w kulkach to chyba nie przeszkadza ?

 

Czy ten stockowy silnik G&G powinien dać rade naciągnąć tą sprężyne bo gdzieś czytałem że naciąga i M130 ?

 

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ??Jakiś test czy coś ?

Link to post
Share on other sites

Troche grzebie w replikach więc prosze jakby co nie pisać (znowu domowy amator)

 

Jak dla mnie sprężyna nie może się całkowicie złożyć(za długa może być o parę milimetrów) kiedyś miałem taką przygode na jakimś tłoku i łożyskowanej głowicy tłoka i łożyskowanej prowadnicy sprężyny, poprostu było za mało miejsca na ściśnięcie sie sprężyny .

 

O ile dobrze pamiętam wina lężała po stronie prowadnicy(poprostu jej podstawa był grubsza i kiedy dołożyłem łożysko oporowe sprężyna nie miał dość miejsca do całkowitego cyklu tłoka)

 

U ciebie poprostu naciąga tłok do tylnej pozycji i koniec sprężyna całkowicie ściśnięta a tłok nie mija jeszcze swojego tylnego max naciągnięcia(zwrotu jak zwał tak zwał)

Edited by Sebi_S
Link to post
Share on other sites

Weź od kogoś batkę i spróbuj na innej batce. Sprawdź też czy z łożyskami wszystko ok i czy wszystkie siedzą ciasno i osiowo, czy zębatki w którymś momencie nie kręcą się lekko krzywo i nie zakleszczają o siebie.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Albo tak jak MAJOR762 pisze batka nie ma siły naciągnąć sprężyny(zmieniałeś na mocniejszą) to że pokazuje ponad 10V wcale nie znaczy że uciągnie sprężyne ,też mam stara batkę Sanyo 9,6V po naładowaniu ma ponad 10V a ni choleery nie chce SP130 naciągnąć a inne ciągną aż miło

Link to post
Share on other sites

Z silnikiem chodziło mi o kable, jeżeli je zmieniałeś, to może są za grube i silnik nie wchodzi do końca. Może szczotki są zapieczone i silnik nie rozwija mocy pełnej. Jeżeli tłok zostaje Ci w tylnej pozycji, to spróbuj go złapać palcami i pociągnąć do tyłu trzymając spust. Jeżeli strzeli, to znaczy ze masz padniętą baterię albo silnik. (albo kable albo styki...)

 

Niecierpie pomagać online.

Link to post
Share on other sites

Opiłowałem ładnie zębatki i ślizgają się w łożyskach aż miło ;). Kolego Sebi Mam tylko łożyskowaną prowadnice a głowica jest kierunkowa.

Spróbuje na zwykłej prowadnicy bez łożyska.

I jeszcze obadam czy są osiowo zębatki za 20 min odpisze dzięki, jak narazie przynajmniej wiem co moge szukać :D

Link to post
Share on other sites

Dobra złożyłem na prowadnicy bez łożyska, regulowałem silnik na każdą długość i nie rusza mam jeszcze kilka sprężyn to zbadam na słabszej jak pójdzie(na tych samych cześciach) tzn. że batka albo silnik jest za słaby ;/

 

Agata- jak moge sprawdzić czy te szczotki są zapieczone ?? Bo w sumie to ten silnik ma ze 4 lata max ;) Może coś już stracił na mocy ;/

Link to post
Share on other sites

Siemka no to dzisiaj miałem pracowity dzień szkoda że zakończony niepowodzeniem. Jestem bardzo zaskoczony że mi to nie ruszyło;/

Wcześniej te GB chodził na XYT'ach i częściach WELL i G&G sprężynie też G&G M90(stock)

Dzisiaj wsadziłem te części opisywane w I poście, później zamiast M120 dałem stock WELL(dawała 250fps:P) i tak nic nie ruszyło. Później na tych dwóch sprężynach zmieniałem tłoki, prowadnice. Ten szkielet to chyba z 10 razy skręcałem i rozbierałem :P Jedyne czego zapomniałem to wymienić te zębatki JG na XYT'y (szczerze już mi się nie chce i nie mam siły)

 

Moje podejrzenia to coś z zębatkami JG. Przy słabych sprężynach oddawał 2 strzały i zacinka (Tak jak mówił major). Będę kombinował jak do drugiego szkieletu dojdą ślizgi.

 

Wielkie dzięki dla wszystkich za poświęcenie czasu. Pozdrawiam.

Chyba można zamknąć

Link to post
Share on other sites

Ogniwa KAN 9,6 V 1800mAh

 

Ale jednak chyba źle z podkładkowałem. Bo wczoraj dużo tematów znalazłem i tam najczęściej były źle podkładki

 

Teraz penie wiele osób powie ,,miałem racje" ale dużo myślałem co mogło nie grać i zostały tylko zębatki.

 

Tak je aktualnie z podkładkowałem że na bardzo mocnym dociśnieciu szkieletu śmigają cichutko i nic się nie zacina złoże to do kupy i za godzine odpisze jaki wynik ;)

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...