wallop Posted April 28, 2018 Report Share Posted April 28, 2018 (edited) A ja na to nic bo tej repliki nie widziałem na oczy i nie mogę nic stwierdzić :icon_biggrin: A co do reszty, umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisałem jasno: To, że powinno się używać cięższych kulek przy flathopie niż przy zwykłym hopie sądzę, że jest mitem. Jako tako nie zauważyłem żadnej zależności z tym związanych. Dobrze wykonany flathop ma płynną regulację. Dużo też zależy od komory.W przypadku zbyt mocnego docisku, rzeczywiście lżejsze kulki mogą lecieć w kosmos i gdy nie da się wyregulować hop, można zastosować cięższe kulki by skompensować siłę podkręcania. Masz przez to rozumieć, że nie ma jednego setu i jednej wagi kulek dla każdej repliki. Jakoś używałem normalnego hopa przy 430fps'ach i kulkach 0,3g. Po zmianie na flata, nadal używałem 0,3g i zasięg jak i celność się poprawiły. To takie bezsensowne gadanie, że po montażu flata i wrzuceniu cięższych kulek kulka leci stabilniej i celniej. No tak... bo kulka jest cięższa. Mało tego, jeszcze pozostaje kwestia kalibracji no ale... przecież to bez znaczenia i wrzucamy typ0 do krótkich lufek rekompensując całość rozszczelnieniem układu. Pokaż mi dowody setki serwisantów i graczy, że powinno się wrzucać cięższe kulki przy flathopie/rhopie.] Ciekawe jest też to, że KAŻDY serwisant i jest to powszechnie wiadomo, że przy lufie 390mm cylinder typ0 jest zbyt pojemny. I co? Teraz zdanie serwisantów już nie ma znaczenia? Edited April 28, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted April 29, 2018 Report Share Posted April 29, 2018 Jakoś używałem normalnego hopa przy 430fps'ach i kulkach 0,3g. Po zmianie na flata, nadal używałem 0,3g i zasięg jak i celność się poprawiły. W kwestii logicznej. To, że się poprawiło na kulkach tej samej wagi nie oznacza, że na kulkach cięższych nie byłoby JESZCZE lepiej. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted April 30, 2018 Report Share Posted April 30, 2018 Chcąc sprawdzić to jak flathop wpływa na działanie repliki, jej parametry, trajektorię lotu kulki itp. nie można ingerować w inne czynniki poza samym montażem flathop'a. Zarówno na zwykłym hopie jak i flathopie po zmianie kulek na cięższe (pomijam już producenta i jakość kulek) poprawa celności będzie widoczna gołym okiem. Podałem czysty przykład pokazujący jak sam flathop wpływa na parametry repliki. Jestem zdania, że flathop pozwala jedynie na bezproblemowe podkręcanie ciężkich, snajperskich kulek gdzie zwykły hop ma po prostu problemy. Problemy związane przede wszystkim ze zbyt małą siłą podkręcania i/lub wręcz zatykaniem lufy, a co za tym idzie dławieniem się repliki (zbyt mocno podkręcony hop blokuje kulkę, która nie może wystrzelić). Często spotykałem się z replikami dmr z prędkościami 550-650fps@0,2g gdzie zwykły hop nie dawał rady podkręcić ciężkich kulek 0,4g+. Bo albo kulka nie była dostatecznie podkręcona i po prostu zasięg maksymalny takiej repliki był na poziomie 60-70m albo docisk był zbyt mocny i kulka wytracała zbyt dużo mocy aby był sens z niej strzelać. Lub też jak wyżej wspomniałem, była wąska granica pomiędzy maksymalnym dociskiem przy którym kulka mogła jeszcze opuścić lufę, a dławieniem się repliki. Po montażu flat'a taki problem ustępował. Replika nie dławiła się, sama kulka wytracała o wiele mniej energii i nie było problemu z jej optymalnym podkręceniem przez co zasięg skuteczny rósł nawet o kilkadziesiąt metrów. W przypadku replik szturmowych w zakresie 400-450fps, nie ma potrzeby zmiany kulek ze względu na flathop'a. Sądzę, że w zupełności wystarczy dopasowanie kulek i kalibracja repliki. Flathop to wisienka na torcie. W słabszych replikach nie montuje się go ze względu na większy zakres regulacji (siłę/długość) podkręcania), ponieważ przy 400-450fps używa się dość lekkich kulek 0,25-0,3g z którymi nie ma problemu. Montuje się go głównie ze względu na poprawę trajektorii lotu kulki. Kulka leci bardziej płasko i stabilnie. Oczywiście zakres regulacji też odgrywa tutaj rolę. Nie potrzeba tak mocno dokręcać hop'a przez co zyskujemy większą prędkość wylotową kulki. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted May 1, 2018 Report Share Posted May 1, 2018 Chcąc sprawdzić to jak flathop wpływa na działanie repliki, jej parametry, trajektorię lotu kulki itp. nie można ingerować w inne czynniki poza samym montażem flathop'a. No tak, jak chcesz sprawdzić jak flathop działa w porównaniu z HU to rzeczywiście - zmiana kulek jest bez sensu, bo zaburza porównanie. Jednakże jeśli szukamy optymalnego rozwiązania dla naszej repliki - rozumianego jako najlepsze wg nas połączenie celności i zasięgu - to warto sprawdzić też cięższe kulki. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 1, 2018 Report Share Posted May 1, 2018 Dokładnie, byle dobrej jakości bo np porównanie G&G 0,25g do rockets'ów 0,3g wyjdzie niezbyt miarodajne. Quote Link to post Share on other sites
Dominn Posted June 24, 2018 Report Share Posted June 24, 2018 Pytanie o Maple Leaf Macaron. Jedni piszą, że 60° nawet na 500fps daje radę, inni 70° ładują do 420fps. To jak to najlepiej ugryźć? Lufa 6,03 455mm, ML Omega, Cylinder 1 (będzie 2), spring Guarder 120/130. Kulasy 0.28g, rzadziudko 0.3g. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted June 24, 2018 Report Share Posted June 24, 2018 Wsadź tą, która się lepiej uszczelni. Quote Link to post Share on other sites
Marcus Polonus Posted September 17, 2018 Report Share Posted September 17, 2018 Cześć, Ostatni post był troszkę dawno, ale chyba nie ma sensu zaczynać nowego tematu... Czy ktoś się już spotykał z problemem "przegrzewania się" gumki? Dotychczas biegałem z CM057 na stocku poza h-hopem, lufą oraz zieloną gumką G&G. Do tego wsadziłem M150 i hop-up przestał działać, tzn. pojedyncze strzały nie są w ogóle podkręcane, ale oddam szybciej trzy strzały i wszystko leci w niebo. Pewnie mam z miękką gumkę, ale nie mam pewności, po to się pytam :) Quote Link to post Share on other sites
Trex15 Posted October 15, 2018 Report Share Posted October 15, 2018 Rozbierz replike i przyjrzyj sie gumce, ja takie objawy (nie krecenie, kręcenie w kosmos na jednym ustawieniu) miałem jak rozerwalo mi kołnierz gumki. Ewentualnie pobaw się dystanserami (od twardych z długopisu, do miękkich z kabla silikonowego) Quote Link to post Share on other sites
Juniorex Posted October 15, 2018 Report Share Posted October 15, 2018 25 minut temu, Trex15 napisał: Rozbierz replike i przyjrzyj sie gumce, ja takie objawy (nie krecenie, kręcenie w kosmos na jednym ustawieniu) miałem jak rozerwalo mi kołnierz gumki. Ewentualnie pobaw się dystanserami (od twardych z długopisu, do miękkich z kabla silikonowego) Przy okazji sprawdzenia czy gumka nie ma fizycznych uszkodzeń, jeżeli ich nie znajdziesz, to możesz spróbować ją umyć ciepłą wodą z mydłem, złożyć wszystko do kupy i ponownie przetestować. Quote Link to post Share on other sites
Immortal_46 Posted January 21, 2019 Report Share Posted January 21, 2019 G&G zielony - kulki za mocno podkręca nawet bez dystansera Systema Energy - Efekt rozgrzewania sie + słabe skupienie A więc co wybrać jak obydwa klasyki są kiepskie. Repka to cm.028 na stocku chce dac jakiegoś fajnego hopka stoje wyborem nad fioletowym promykiem. Montowal już go ktoś w takiej ze replice czy odpowiednio wchodzi i dobrze uszczelnia ? Może coś innego sie wam sprawdziło. Widzę ze czarny G&G jest wspomoniany ale cxg do repliki 360 fps to nie za mało Quote Link to post Share on other sites
Immortal_46 Posted January 23, 2019 Report Share Posted January 23, 2019 Jako że forum bez odpowiedzi poradzilem sie serwisanta ze SpecShopu, chłopak ogarniał temat odradzil mi systeme i g&g natomiast namówił mnie na niebieskiego madbulla. Idealny wybór, w porównaniu do Przezroczystego Guardera niebo a ziema, kulki jak po sznurku, skupienie dużo lepsze. Kolor gumek to ciemny granat. Ogólnie polecam. Łatwy montaż dość twarde aby nie uszkodzić. Lufa stock. -4 stopnie również na luzie ogarniała. Polecam. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.