Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pomysł na inny system dozowania gazu w snajperkach...


Recommended Posts

  • Replies 167
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poczekaj gdzie wynik twych obliczeń równa się 60ms? (31,49 ms = 60 ms) Nie jestem matematykiem, ale to mi się jakoś nie równa.

 

I czy czas uwalniania się gazu nie zależy od stopnia jego sprężenia? W tym wypadku CO2 lub sprężone powietrze?

 

 

Hmmm... nie wiem jak to wygląda w torii, ale jak widziałem to w wersji prototypowej (ale działającej) kulka na pewno nie wylatywała z lufy z prędkością 100fps'ów, więc chyba te 60ms było wystarczające ;) Ale pewnie pomiary na chrono i 'badania' pokażą jakieś optymalne ustawienie.

Link to post
Share on other sites

Czyli zawór musi być otwarty dokładnie przez 31,49 ms. Sebciu testował swój zawór na czasie 60 ms, to było za dużo i nawet zgadza się z obliczeniami.

 

To co napisałem nie znaczy, że 31,49 = 60 ms, ale że sebciu testował już swój zawór i przy czasie otwarcia 60 ms to było za dużo i widać było że ten czas musi być kilkanaście ms krótszy. Gdzieś wyczytałem, że stosunek podawanego powietrza do objętości lufy powinien być w stosunku 4/3, czyli wychodzi tu około 42 ms. Ale to tylko takie teoretyczne dywagacje, zobaczymy co pokaże praktyka.

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj odbyły się pierwsze testy układu.

Zaczęliśmy od 5 bar a skończyliśmy na 21!

Przy 15 przebija dno puszki po energy drinku

Przy 21 mamy wrażenie iż replika może zabić. Przebiło puszkę karton za nią i poleciało dalej robiąc kilka rykoszetów :-F

 

Testy były prowadzone przy temperaturze około 8*C i na kulkach 0.36 MadBull

 

W skrócie:

-Elektrozawór się wyrabia pod względem przepływu i nie ma żadnych problemów z otwieraniem przy maksymalnym ciśnieniu

-skoki ciśnienia na reduktorze wynosiły około 1,5-2 bary (na wyjściu) w zależności od ciśnienia roboczego

-zastosowaliśmy "bufor" gazowy na wężu za reduktorem

-musieliśmy zablokować zawór bezpieczeństwa na reduktorze gdyż przepuszczał powyżej 10 bar :???: dziwne gdyż czerwone pole zaczyna się przy 20 barach

 

Dokładną recenzję niebawem napisze Sushi 8)

Link to post
Share on other sites

Dodam tylko, że korzystaliśmy z małego mechanicznego styku, który za każdym razem dawał inny czas otwarcia zaworu. Jak Sebciu skończy układ sterujący, zrobimy testy z równymi czasami otwarcia i z pomiarem na chrono.

 

Póki co testy udowodniły, że:

-przewody wytrzymują 21 Bar (teoretycznie robocze 10)

-mimo głębokich trosk kilku użytkowników elektrozawór, który kupiłem radzi sobie znakomicie

-szybko-złączki do przewodu są do kitu, lepiej użyć króćców skręcanych

-teflonu nigdy za wiele!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

czytam o elektrosterowaniu dozowaniem powietrza w snajperce, rzucę małym pomysłem - poszukajcie płytek sterowania do markera paintballowego - np ION, do tego najprostszy regulator np tez od ION-a (stockowy) - reg dwał na wyjsciu cisnienie rzędu 140 PSI )ale można zmniejszyć ,

tryby strzelania semi - płytka UK i semi + auto - płutka US,

są tez dostepne butle HP bodajże 4 albo 6 OZ

Link to post
Share on other sites

Schemat sterownika

 

bezpeiczniki i wolto- i ampero mierze sa nie potrzebne

 

schemat który działa

wartości, cześci sa nie odpowiednie, dadzą długi czas otwarcia, kto chce niech pisze na pw o wartości

 

jezeli ktoś chce moge zrpbic gotowy układ na zamówienie

 

Przerobione na linka z uwagi na rozjazd forum!

Viper

Link to post
Share on other sites

W tym tyg jadę po porcje gazu, w przyszłym tyg skończę prace spawalnicze i zrobię układ, za 2 tyg zmontuję wszystko tak, aby było to zdolne do strzelania w warunkach walki ASG.

 

Na razie powiem, że możliwe, że kulki latają na 100m ale, na razie nie mam gazu i nie mam jak tego potwierdzić

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Temat umarł? Cichaczem śledziłem poczynania i jestem ciekaw na jakim etapie jesteście bo mam dylemat z repliką Barreta SG. Jak ją można napędzić inaczej niż zawodnym jak dla mnie M4/16 GB v.2 (biorę tez pod uwage od SR 25 by G&P) ale AEG to nie pociśnie tyle co dobrze zbudowany gaziak.

Link to post
Share on other sites

Temat umarł? Cichaczem śledziłem poczynania i jestem ciekaw na jakim etapie jesteście bo mam dylemat z repliką Barreta SG. Jak ją można napędzić inaczej niż zawodnym jak dla mnie M4/16 GB v.2 (biorę tez pod uwage od SR 25 by G&P) ale AEG to nie pociśnie tyle co dobrze zbudowany gaziak.

 

Temat, możliwe, ja na razie mam szkołę, karabin leży, nawet czasu nie mam butli napełnić. Ci którzy byli na basrze lub, na xavrasie widzieli replikę, i jak strzela, w moim karabinie pozostaje kwestia, estetyki, , lufy wewnętrznej, i HU, do skończenia.

 

 

Powiem, że mam w planach sr25 i barreta samopowtarzalnego, ale na razie brak funduszy, więc, na razie wszystko leży.

 

btw. jak ktoś ma do sprzedania tanio skorupę sr-25, to pisać na PW, ew. samo body, z magazynkiem i chwytem, ale tanio.

Link to post
Share on other sites

Mam mały problem z układem sterującym. Po podłączeniu całego układu na płytce uniwersalnej nic nie działa, a nawet gorzej: po około 3sek, tranzystor NPN jest tak gorący że można nim gotować wodę, a po 5sek, leci z niego dym... Gdybym chciał zrobić świecę dymną to bym kupił saletrę a nie tranzystory...

 

Układ rozłożyłem już z 5 razy, i nic, dalej (kolejny) tranzystor się "pali". Co może być przyczyną? Mam jeszcze parę tych timerów i tranzystorów, ale nie chce kolejnego spalić :)

 

Korzystałem z układu od Sebcia

 

http://img820.imageshack.us/img820/5875/uo0033c.jpg

 

Szukałem na innych stronach różnych układów, ale jakoś na każdej co innego pisze...

Link to post
Share on other sites

To są faktyczne wartości :) Na PW od Sebcia dostałem.

 

Złożyłem układ raz jeszcze, diodę prostowniczą na odwrót włożyłem (bez komentarza...) ale dalej nie działa, pewnie coś spaliłem.

 

Na mierniku sprawdziłem tranzystory, nie znam się na tym ale jak włożyłem to na ekranie wyświetliło mi się 279, to dobrze czy źle? :)

Link to post
Share on other sites

To są faktyczne wartości :) Na PW od Sebcia dostałem.

 

Złożyłem układ raz jeszcze, diodę prostowniczą na odwrót włożyłem (bez komentarza...) ale dalej nie działa, pewnie coś spaliłem.

 

Na mierniku sprawdziłem tranzystory, nie znam się na tym ale jak włożyłem to na ekranie wyświetliło mi się 279, to dobrze czy źle? :)

A jakich diod użyłeś, i jakiego tranzystora?

 

 

http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=1N4148

 

http://img195.imageshack.us/img195/4520/schemath.jpg

 

I wszędzie gdzie jest znaczek uziemienia musi być połączone z baterią -

 

D3 to zawór/cewka.

 

Jeżeli grzeje się tranzystor to znaczy, że jest spalony.

 

Proponuję używać gniazd/podstawek, i pod tranzystor i pod ne555, bo przegrzanie elementów też może je zepsuć.

http://www.tme.eu/pl/katalog#id_category%3D100142

Link to post
Share on other sites

Diody 1n4148, tranzystor BC547B-K44

 

Gniazda mam, ale na płytce drukowanej, a nie uniwersalnej :)

 

Tranzystor za słaby, najlepszy bd243c - ok 2zł.

 

Druga dioda 1n4001, od tranzystora > do zasilania +

 

Jak teraz zrobisz wg, tego co z ostatniego mojego posta, wszystko musi działać

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno pytanko, przełącznik normalnie zamknięty obwód czy normalnie otwarty obwód?

 

W domu mam tylko przycisk który ma zamknięty obwód, dopiero jak go nacisnę to go otwiera.

 

 

Powinien być normalnie otwarty, po wciśnięciu zamykać obwód.

 

Jak dasz normalnie zamknięty, to po puszczeniu przycisku będzie się zawór otwierał, i może być większy pobór prądu, i obciążenie układu.

Link to post
Share on other sites

Kurcze, w elektroniku nie mieli kondensatorow elektrolitycznych 220nF... :/ Teraz muszę czekać, a elektrozawór będzie w piątek..

 

I jeszcze jedno. R5 to oznaczenie potencjometru, tak? Czy mogę tam wstawić po prostu rezystor 220k?

Edited by Xyanek
Link to post
Share on other sites

Kurcze, w elektroniku nie mieli kondensatorow elektrolitycznych 220nF... :/ Teraz muszę czekać, a elektrozawór będzie w piątek..

 

I jeszcze jedno. R5 to oznaczenie potencjometru, tak? Czy mogę tam wstawić po prostu rezystor 220k?

 

 

Można, ale to jak KicpA napisał, nie będzie regulacji, a ja zazwyczaj strzelam na nieco podkręconym czyli, opór 10-20k i wystarcza, a zwiększam jak mi bateria siada, bo np. czy słabiej naładowanym lipolu, przy zerowym oporze na potencjometrze, zawór się nie otwiera.

 

 

Potencjometr mają w każdym sklepie.

 

Co do kondensatorów, coś żeby przypominało ok 800nF=0,8uF, (suma tego co na schemacie). można to osiągnąć łącząc kilka innych kondensatorów. Odsyłam do:Łączenie kondensatorów

 

 

Ogólnie wszystko zależy od zaworu, (jaka jakość), w jednych tak jak u mnie szybko się otwiera i potencjometr raczej nie służy do regulacji fps.

Edited by VIPER-RT10
Link to post
Share on other sites

Ale dziwactwo wyszło z tego układu:

 

Nie zauważyłem jak złączki na płytce uniwersalnej się rozlutowały, a w efekcie pin 6 i 7 nie były ze sobą połączone ,a pin 5 nie był podłączony przez kondensator do - ... O dziwo układ działał

 

I jeszcze jedno, po naprawie usterek pojawił się następny problem: podłączam zasilanie, naciskam przełącznik i silnik się kręci tyle ile chce, a jak drugi raz nacisnę to gaśnie...

 

I już wiem dlaczego układ wcześniej nie działał... Poprostu timer555 był spalony :icon_neutral:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...