Catch22 Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 NSN oznacza jednak coś trochę innego niż to co napisałeś, prawda? http://www.answers.com/topic/national-stoc...umber#after_ad1 Jasne że podobnie jest ze spadochronami bo norma MIL-STD-858: Testing Standard for Personnel Parachutes, jak widać odnosi się do spadochronów nie sprzętu wspinaczkowego! Co w przypadku pasów rescue oznacza tylko że pas jest wykonany z materiałów używanych do produkcji spadaków (zgodnych z powyższym standardem) a nie że ma jakiekolwiek atesty wspinaczkowo-alpinistyczne. Nie żebym się bał zjechać na pasie takiego Eagle'a, ale skoro mówimy o atestach to szczerze mówiąc więcej widzę logiki w posiadaniu atestu specjalistycznego dla określonego sprzętu w danej dziedzinie niż dobraniu ogólnego standardu materiałowo-wykonawczego dla dziedziny zbliżonej. Chcemy mieć produkt z atestem specjalistycznym, pod kątem konkretnego zastosowania tego produktu - wszystkie materiały posiadają atest, jak również sam produkt docelowy. Jasnym jest? Link to post Share on other sites
Brymer Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 a ja 1,5 roku myślałem że mam atestowany pas ;) oj Catch no dlaczego mi to robisz :twisted: Link to post Share on other sites
Catch22 Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Taki ze mnie łobuz. Poza tym dobrze jest też żebyśmy nie używali oznaczeń typu NSN, MilStd jak zaklęć. Super, tak przy okazji, masz gdzieś .pdf z MilStd 858 (chociaż o ile wiem miał być wogóle skasowany w ramach reformy już z 10 lat temu)? Ciekaw jestem jakie tam są testy i wymogi podane... Przykładowa dokumentacja popularnego MilStd 1913 (Picatinny Rail). Jak widzicie jest to tylko określony standard wykonania, z podanymi wymiarami, nie ma nawet określonych materiałów etc. http://www.charm.net/~kmarsh/milstd/mil-st...20Std%201913%22 Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 Jako, ze ta czesc dyskusji to moja sprawka to musze sie przyznac, ze wlasnie MIL-STD mi sie omylil z atestem. Napisalem do Eagle Ind. i do BHI co by jakies info na temt atestow mi podeslali. Link to post Share on other sites
super Posted September 14, 2006 Report Share Posted September 14, 2006 zaraz zaraz czyżbyście sądzili żę 3/4 operatorów używa nieatestowanego sprzętu...co by było jak któryś my się zabił wypadając ze śmiglaka ... dla mnie mil-std wystarczy ..podobnie jak NSN .... PS. niestety nie mam pdf. ale gdzieś leżał ..na którymś zagranicznym forum .... stalowy blok wązy chyba 2000kg Link to post Share on other sites
Catch22 Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 No dokładnie to próbujemy ustalić. Nie zdziwię się jeśli nie mają żadnych atestów, tylko po prostu używa się ich na zasadzie "działa to działa", nie wnikając jakie one wytrzymują naprężenia statyczne i dynamiczne. Link to post Share on other sites
super Posted September 15, 2006 Report Share Posted September 15, 2006 w takim razie czekamy na wyniki ;-) Link to post Share on other sites
.Max Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 Nie chcę zawracać już głowy Paniom z Miwo, poza tym odpowiedź dostanę dopiero za jakiś czas, dlatego może ktoś wie: jakie wymiary ma uniwersalne cargo małe, jakie średnie a jakie duże? Link to post Share on other sites
0W_Shadow Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 Małe cargo ma ~15 szer i ~20 dług. Podejrzewam że szerkość 15 cm nie zmienia się w pozostałych kieszeniach. Długośc można sobie już oszacować porównując ilość taśm montażowych. :wink: Jeszcze prościej jest policzyć same taśmy 2 cm i przerwy też 2 cm. :P :idea: Poprawka . Szerokośc w cargo dużym się zwiększa Link to post Share on other sites
Catch22 Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 Jak masz bardzo konkretną potrzebę to możesz zamówić cargo o dokładnie takich wymiarach jakich potrzebujesz. Będzie pewnie trochę droższe niż normalnie i może trzeba będzie na nie chwilę poczekać ale da się zrobić. Link to post Share on other sites
.Max Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Hehe, słyszałem już o możliwościach firmy Miwo. :ok: Nie mam bardzo konkretnej potrzeby, szukam czegoś w miarę pojemnego, ale o niedużych wymiarach. ;) A z tego co pisze 0W Shadow, to postawie pewnie na uniwersalne cargo średnie. Thx za pomoc! Link to post Share on other sites
Bren Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 szer. x wys. x grub. Uniwersalne cargo małe 12 x 17 x 9 cm Uniwersalne cargo średnie poziome 25 x 13 x 8 cm Uniwersalne cargo średnie pionowe 13 x 25 x 8 cm Uniwersalne cargo duże 28 x 18 x 8 cm Kieszeń uniwersalna 11 x 22 x 7 cm Kieszeń CARGO 12 x 21 x 9 cm Kieszeń na mini radio 8 x 12 x 4 cm Wiadomość uzyskana z MIWO MILITARY od pani Joanna Makowczyńska. A swoja droga szkoda, że na stronie Miwo nie ma wymiarów. Oczywiście wojskowi dopasowują sobie to pod magazanyki, ale survivalowcy i inni wykorzystują czasem część sprzęt niekonwencjonalnie. Ja np. do kieszeni na mini radio wkładam GPS Viste Cx i dobrze w niej siedzi. Do ładownica na magazynek pistoletu wchodzi latarka Led lense V2 lub gaz na psy 50ml. Link to post Share on other sites
Yahalom Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Czy jest na "sali" posiadacz Modułowego panelu oporządzenia TAJ? Niby wszystko ładnie jest opisane, zdjęcia są ale brakuje jednego.... zastanawia mnie "pojemność" takiej kamizelki. Tzn. ile wejdzie np. ładownic na magazynki do AK. Miło by również było gdybyście podali konfiguracje waszych TAJów :) Link to post Share on other sites
Kac Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 TAJ to kopia RACKa, wpisz sobie w google "Ranger Assault Carrying Kit" i znajdziesz mnóstwo zdjęć, ładownice od kałasza niewiele* się różnią gabarytowo od tych do M4/M16. *wiem, że to dosyć ogólne stwierdzenie, ale takie łądownice mogą być co najwyżej troszkę większe Link to post Share on other sites
Yahalom Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Dzięki, ale już to robiłem :wink: Potem wrzuce fotki mojej przeróbki panelu CQB na naboje do strzelby na panel administracyjny Link to post Share on other sites
1337 Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Mam pytanie czy w kaburze MUDPIL można z powodzeniem nosić Berette 92F ? Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Mozna. Bylo juz o tym. Link to post Share on other sites
maxavelli Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Nie chcę zawracać już głowy Paniom z Miwo Dlaczego? Placisz wiec wymagasz... Link to post Share on other sites
Bren Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 A co byście Panowie polecili do zadań patrolowych jako uzupełnienie lub zastąpienie plecaka. Ze względu na wspólpracę z plecakiem, część plecowa kamizelki powinna być minimalna, całość powinna być też wygodna podczas przejazdów samochodem. Po przejrzeniu oferty Miwo wybrałem: KP-12 KP-8 Kamizelka modułowa pilota Do całości napewno musze dopiąć: manierkę, zasobnik z drobnym sprzętem, zasobnik z żywnością, pistolet + zapsowy magazynek, radio, GPS, apteczkę. Powiem, że ze względu na cenę, najbardziej mi lezy KP-8. Link to post Share on other sites
Wukasz Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 PT3 Link to post Share on other sites
BoT Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Arafat, ja mam TAJa. Jutro jak dobrze pójdzie zaprezentuje w temacie pojemność chesta. Pozdrawiam BoT Link to post Share on other sites
Bren Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Mam PT-2, tylko, że po założeniu plecaka 35l, zostaje z przodu miejsce na co najwyżej 4 zasobniki uniwersalne. Jezeli dopiołbym manierkę, zostają 3 zasobniki, Oczywiście kaburę i ładownice pistoletowe moga wylądować na udzie, a opatrunek osobisty, GPS i radio na szelkach. Szkoda mi trochę tego nie wykorzystanego miejsca na piersiach. Link to post Share on other sites
RAI wilku Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Do patrolowania chest rig się nie nadaje. Polecam PT3, z 45 litrowym plecaczkiem daje radę. A bez plecaka można się spakowac na dwa/dni + replika i magazynki do niej (zależnie kto ile szpeju potrzebuje). Link to post Share on other sites
Catch22 Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Co to jest PT-2? Bo taki pas owszem ma być ale na razie to go jeszcze nie ma... Jeśli mam poddać jakies rozwiązanie to sugerowałbym po pierwsze nosić plecak wyżej, "po angielsku". Zobacz jak się nosi np Bergena z PLCE. Nosiłem tak plecak 110 litrów i jakoś współpracował z chestrigiem i pasem. Plecak, niezależnie od wielkości "siedzi" wtedy na oporządzeniu. NIE używamy pasa biodrowego. Co do kombinacji docelowej (o maksymalnej nośności) z dużym plecakiem to sugeruję połączenie "beltkitu" (czyli oporządzenia opartego na pasie i szelkach, w tym przypadku pasie modułowym) i chestriga - np. typu TAJ ale noszonego wysoko, bez rozwiniętego górnego panelu. Na pasie umieszczasz powiedzmy buttpack, dwie manierki, i jakąś kombinację pojemnych kieszeni mogących alternatywnie służyć do przenoszenia magazynków, granatów czy np ekwipunku medycznego. Na chestrig wędrują podstawowe magazynki do broni długiej/krótkiej, radio/gps i tym podobne. Do marszu NIE polecamy noszenia kabur udowych i wogóle tzw. subloads. umieszczanych na udach. One są do działań DA przede wszystkim, albo kiedy działamy z pojazdów i nigdzie daleko spacerować nie zamierzamy. Prędzej czy później założy się temat gdzie będzie moża sobie skonsultować różne konfiguracje oporządzenia, ułożenie kieszeni etc. Link to post Share on other sites
trajant Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 catch22 mugł bys zapodac jakies zdjecia tego sposobu po angielsku?? Link to post Share on other sites
Recommended Posts