sidor95 Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Tak jak w tytule : Bore UP Guarder VS Classic Army Który waszym zdaniem jest lepszy ? dłużej potrzyma ? etc (ogólnie wasze opinie na temat tych borkow) Mają one szcelne dzysze ? Dałoby się wymienic na JBU No Bore aluminium (ponoc bardzo dobra) i czy by sie dobrze uszcelniala na Tych borkach . Ps. Niby ludzie osiagaja na borku +m130 guardera 500+ fps . Oto moje pytanie : na jakich kulkach ? Jeszcze jedno zestawy bore Up do AK maja cylinder typ 0 ? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Bore up guardera ma lepszą głowicę cylindra - ze stali nierdzewnej, w CA to jakiś metal bliżej nie znany. Za to CA ma lepszy oring głowicy tłoka i lepiej się uszczelnia. W obu przypadkach dysze są szczelne i wymiana ich byłaby głupotą. O montażu zwykłej dyszy w BU zapomnij. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Ps. Niby ludzie osiagaja na borku +m130 guardera 500+ fps . Oto moje pytanie : na jakich kulkach ? Jeszcze jedno zestawy bore Up do AK maja cylinder typ 0 ? Jakbyś poczytał trochę forum to byś wiedział ze pomiarów dokonuje się na kulach 0,20 g. I nie niby osiągają tylko osiągają te 500 fps w tym zestawieniu. BU do AK ma cylinder typ 0. Trzmielor możesz rozwinąć opcje z tym oringiem.Pod jakim względem lepszy jest CA? Quote Link to post Share on other sites
sidor95 Posted July 30, 2011 Author Report Share Posted July 30, 2011 Ok , jescze jakies opinie ? Czyli jak kupowac to Guarder ? Quote Link to post Share on other sites
pandziol Posted August 1, 2011 Report Share Posted August 1, 2011 Miałem oba zestawy w łapach i złego słowa o nich nie powiem, zarówno CA jak i Guarder trzymają szczelność, sprężyna 130 żadnej krzywdy im nie zrobi. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted August 1, 2011 Report Share Posted August 1, 2011 Obydwa są szczelne. Mi podoba się guarder zw względu na ładną głowicę z nierdzewki i fajny chropowaty cylinder:P Oringi w obu są porównywalne. Bo jeden jak i drugi idealnie trzyma ze swoim cylindrem. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
lukira Posted August 1, 2011 Report Share Posted August 1, 2011 Potwierdzam, oba są szczelne. Ale... No właśnie ale... BU CA nie zawsze dodaje fps. Owszem, bywało że dodawał 20fps, jednak 2 razy miałem tak, że po prostu zamiast dodawać to odejmowały fps. Jak się wgłębiłem bardziej okazało się, że była to wina głowicy cylindra, w której prowadnica dyszy miała nawet mniejszą średnicę niż Non-BU. Także w CA BU to loteria wg mnie. Natomiast z BU guardera mam same pozytywne skojarzenia. Owszem, nie należy on do najcichszych, jednak ZAWSZE dodaje 25-30fps. Uszczelka na głowicy tłoka jest twardsza, aczkolwiek nie oznacza to, że jest gorsza. No może na zimę tak. Czepiając się uszczelek głowic tłoka to najlepsze ma DF oraz Systema ;) Wybierając pomiędzy Guarderem a CA brałbym kategorycznie tego pierwszego, ze względu na powtarzalność produktów;) Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Dziwne, bo ja w swoim BU Systemy prowadnica dyszy ma taką samą średnice jak w zestawie cichych głowic Systemy, dlatego zrobiłem pomiar także na BU Guarder'a ma taką samą średnice (4,5mm- mierzone zwykłą suwmiarką), Na początku myślałem że to głowica cylindra Systemy NBU ma za dużą średnice, więc zmierzyłem stockowego cylindra G&G, wynik ten sam. Nie wiem jakie tam są różnice w mm, albo jeszcze mniej. Jeśli mógłby ktoś podać, porównać średnice BU i NBU będę wdzięczny ;)) Zauważyłem że w cylindrach BU Guardera jedna strona jest ciut węższa od drugiej, jak to ma być poprawnie złożone ?? W BU Systemy nie mam tego problemu :P Jest taki sam z obu stron ;)) Dzięki. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 (edited) Prowadnice dyszy w głowicach Guardera to 5,3 NBU 5,7 BU. Guarder swoje wymiary robi na +. Cylinder wkładamy: "dziurą jak najdalej od głowicy" :) Typ 0 przeważnie pasuje z 2 stron :) Pozdrawiam. Edited August 2, 2011 by white_pl Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Prowadnice dyszy w głowicach Guardera to 5,3 NBU 5,7 BU. Guarder swoje wymiary robi na +. Cylinder wkładamy: "dziurą jak najdalej od głowicy" :) Typ 0 przeważnie pasuje z 2 stron :) Pozdrawiam. OK Thx, widać jak ta moja suwmiarka dokładna ;)) Wiem że, w temacie nie ma głowic Systemy, ale jakbyś mógł jeszcze te wymiary BU i NBU zapodać byłbym wdzięczny <prosi> :D Wiem, jak montować z dziurką, chodzi mi o to że cylinder z jednej strony jest węższy(średnica w środku jest mniejsza) niż druga strona... Mam tak w dwóch cylindrach BU Guardera.... Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
shell3084 Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Powiem tak Mam Bu Ca i jest piękna szczelność dało mi około 23 fps wiecej ale troche głośno chodzi :D nie wiem jak jest z guarderem ale myślę że Bu guardera i Ca są porównywalne . Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Cześć. Pewnie też mi ktoś zaraz napisze, że jestem archeologiem, no ale warto zapytać. :) Mam problem z bore upem guarder- wszyscy piszą o idealnej szczelności bore upa guardera - u mnie niestety nie było żadnej. Po rozciągnięciu o ringa w palcach sytuacja się poprawiła. Niestety osiągi są tragiczne: Przed tuningiem: Gearbox V2 SPR mod2 a&k : m135 lct, tłok, głowica tłoka poliwęglan g&g, zwykła głowica cylindra a&k (teflonfix), chińska dysza, hop up teflonfix- 459 fpsów Po tunigu: Szkielet guarder, sp 160, tłok shs 15 zębów stalowych, Bore Up guarder do M16 (dysza z zestawu), precka (czyli pewnie + kilka fpsów) - efekt na tym samym chrono 470 fpsów. Całość dobrze złożona. Czy może to być wina szczelności (brakuje pewnie ze 100fpsów)? Wszystkie części nowe. Będę wdzięczny za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Zmienić Oring na tłoku. Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Czy słaby oring może powodować spadek aż o 100 fpsów? (głowica tłoka ma otwory więc podczas strzału szczelność jest dużo lepsza niż przy sprawdzaniu "ręcznie")? Mój specjalista od replik mówi że nie. Jutro będę szukać właściwego oringa w sklepach. Czy ktoś może wie jaki jest rozmiar? Niestety nie mogę tego zmierzyć. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Oring w twoim przypadku to moim zdaniem najmniejszy problem. Raczej stawiam na złe uszczelnienie połączenia dysza, gumka w komorze HU po wymianie szkieletu. Masz ciężki tłok który również zmniejsza fps czasem o 25. Sprawdz czy luźno chodzi w szkielecie bez sprężyny. Odnośnie oringa do BU Guardera to nie możesz znaleźć na forum czy nie szukałeś? Pogadaj ze swoim specjalistą. Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Albo pozostaje dobrze poskładać gnata, może po prostu ktoś robi to nie umiejętnie. Dysza też może być za długa przez co traci fps. Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 (edited) Znalazłem :icon_smile:. 24,5mm Co do dyszy to jest minimalna różnica (bodajże milimetr) w stosunku do oryginalnej. Replika była testowana z innymi zestawami komory hop up, lufy, gumki. Zawsze ten sam wynik. Co ciekawe pierwsze strzały 490fps, 480fps, potem stały wynik 470 fps. Edited February 10, 2013 by uli23 Quote Link to post Share on other sites
Jedenasty Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 (edited) Mała różnica na dyszy to 0,1mm, a 1mm to już duża różnica. Nieszczelność głowicy tłoka może spowodować takie straty, ale jak ludzie wyżej nadmieniali, pewnie problem może występować na kilku etapach podróży sprężonego powietrza :icon_wink: U mnie problem z o-ringiem załatwiła uszczelka od ProTecha. Rozumiem, że cylinder, to typ zero (z zestawu M16, a nie żadne M4)? @Snipernr1: tłoki SHS są ciężkie? No prośba :teethh: Edited February 11, 2013 by Jedenasty Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 @Uli23 źle szukałeś, wypróbuj 20x2,5 @Jedenasty może nie są aż tak ciężkie ale zrób sobie teścik SHS z15 zębami vs np.poliwęglanowy Guardera z 1 zębem. Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Tak, cylinder typ 0 (bez dziur). Wymienię oring, zobaczymy czy pomoże. Czy może być winny popychacz (chiński a&k)?może nie wysuwa dyszy tak jak powinien w nowym szkielecie? Dzięki za info na temat rozmiaru Snipernr1. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Proszę Może być tego wina, lecz to nie miejsce na takie zapytania. Po wymianie oringa sprawdź jak się sprawy maja a jak co to załóż temat w dziale "Problem i serwis" Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 (edited) Wymiana oringu na 20mmx2,5 dodała 20-25 fpsów (w końcu jest efekt strzykawki). Kolejnym miejscem straty fps okazała się tak polecana gumka G&G zielona. Nie tylko obniżała fps ale sprawiała że replika strzela nie równo- jeden strzał 500fps, drugi 380fps ( i tak na zmianę). Zaznaczam że gumka była zamontowana poprawnie- a pomiar dokonywany był na zerowym hopie. Po wymianie gumki na inną (zwykły chińczyk) replika osiągnęła 550fps. Odchylenie między strzałami maksymalnie kilka fps. W drodze jest już systema energy, w razie potrzeby pójdzie pod nią teflon fix - w tej chwili po zatkaniu jednej strony hopa i lufy powietrze uchodzi więc jeszcze można wycisnąć pare fps. Gumka g&g kupiona w promocji w azteko- podobno nie jest to odosobniony przypadek. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Aha może się komuś przyda- różnica między długością dyszy a&k a bore up guarder wynosi 0,1mm (dłuższy jest guarder)- nie stanowi to jednak problemu, kulki pobierane są poprawnie (na semi) Edited February 12, 2013 by uli23 Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted February 12, 2013 Report Share Posted February 12, 2013 Bo czy to chińska gumka, czy G&G czy Energy Systema i tak trzeba uszczelniać teflonem, u mnie każda gumka hopup przepuszczała powietrze, po uszczelnieniu teflonem żadna. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 E tam, dobrze dobrana guma w niezłej komorze z teflonem to się często wcisnąć nie daje. Uli, nie w samej gumce problem tylko w jej montażu na sete. Miałem takie przypadki, raz kichnie kulką, raz prawidłowo. Przegrzeb komorę HU a jak masz pytania z problemem nt jakiejś repliki to nie uzywaj zwrotów "na pewno dobrze zamontowana" bo skoro wiesz gdzie masz problem to po co pytać :P. Quote Link to post Share on other sites
uli23 Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 Zamontowana poprawnie bo robilem to kilka razy zeby wykluczyc mozlwosc pomylki. Ja jestem zdania ze trafila mi sie jakas podrobka lub wadliwa partia. Znajomy kupil Zielona g&g w tym samym sklepie w tej samej promocji i mial ten sam problem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.