Gray Posted January 14, 2012 Report Share Posted January 14, 2012 Witam bracia airsoftowcy! Dziś przy tworzeniu planów pod tuning jednej z moich dwóch replik trafiłem na jeden problem, chodzi mianowicie w wtyki. Na razie mam w replikach Tamiyę (sry jak źle napisałem) obu typów czyli dużą i małą. W niedalekiej przyszłości chciałbym sobie wymienić kabelki i wtyki na coś lepszego. Przeglądając i czytając allegro/sklepy modelarskie/Wmasg wybrałem 2 typy opcjonalnych wtyków mianowicie T-deans i XT-60. Opinia na temat obydwu jest dobra z lekką przewagą dla Xt jednak wolę się zapytać. Czy Xt-60 są naprawdę o wiele lepsze? (pomijając to, że mało osób je ma w replikach) Xt-60: Niebieskie Xt-60 "zwykłe" żółte Xt-60 T-deans: T-deansy Czy ten Lipolek to dobry wybór po zmianie wtyków na jedne z wyżej wymienionych? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 14, 2012 Report Share Posted January 14, 2012 (edited) Bierz deansy.Xt60 są mało popularne w airsofcie,i w sumie dużo to one nie dają w naszych replikach.Natomiast deansy są szeroko rozpowszechnione,i jeżeli nawali ci batka,nie będziesz miał problemu z pożyczeniem od kogoś.Stałem przed tym samym wyborem i właśnie z tego powodu wybrałem deansy. Co do tego lipo jest dobrym wyborem.Modelarskie są tańsze i mają większą wydajność prądową,niż te dedykowane do asg.Dzięki czemu nasza replika będzie lepiej chodzić.Inne polecane modelarskie lipo to turnigy i turnigy nano z tańszych :).Sam takiego przez dłuższy czas używałem i byłem bardzo zadowolony Edited January 14, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted January 14, 2012 Report Share Posted January 14, 2012 (edited) A ja bym jednak polecił XT60 + ew przejściówka, jakbyś chciał od kogoś pożyczać :P Są lepsze pod względem: wytrzymałości temperaturowej, fizycznej, prądowej, lepiej się je lutuje i złącza/rozłącza. Niezależnie, które wybierzesz, zwracaj uwagę, żeby były oryginalne (chińskie podróby są do niczego) - np deansy z aukcji to prawdopodobnie taki 'prawie' produkt. Szukaj dobrych, KARBOWANYCH deansów (powinny wyglądać jak tu: http://allegro.pl/przejsciowka-deans-t-zenskie-xt60-meskie-i2051700515.html ) Edit: http://allegro.pl/rctronik-t-connector-dean-t-deans-nylon-para-i2052368939.html powinny być OK. Edited January 14, 2012 by Akkenoth Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted January 14, 2012 Report Share Posted January 14, 2012 (edited) Z tym,że większość wymienionych przez ciebie czynników nie dotyczy airsoftu.Owszem są wygodniejsze w rozłaczaniu. :).Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło,żeby deansy mi się zaczęły grzać,czy to chinśkie,czy jakieś lepsze :).XT są dobre do modeli,helikopterków gdzie taki pakiet jest ładowany 4minuty i w 2 jest rozładowywany :) edit.Chyba,że ktoś robi miniguna ;) Edited January 14, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted January 15, 2012 Report Share Posted January 15, 2012 U mnie też jest bardzo mało XT, deansów coraz więcej, a najwięcej wtyczek Tamyia. Mam deansy bez karbowania, bez problemu je rozłączam (choć nie jest to super wygodne). Nie miałem z deansami żadnych problemów, kupiłem jakieś zwykłe w sklepie modelarskim. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 15, 2012 Report Share Posted January 15, 2012 Dokładnie jak przedmówcy T-connect, dlaczego? Ano... parametry obie mają aż nadto dobre do AS, a deansy to powoli robi się nowy standard. Są też fajniejsze złącza niż xt-60 (które to nomen omen wcale nie jest w modelarstwie aż tak strasznie popularne), tyle że po co to nam? Chyba lepiej jest móc od kogoś normalnie pożyczyć baterię niż uganiać się z przejściówkami. No i zawsze Ty również możesz koledze w razie w pożyczyć swoje aku. Quote Link to post Share on other sites
hokager Posted January 15, 2012 Report Share Posted January 15, 2012 Zgadza się u mnie jest tak samo. Niezwykle mało wtyczek xt60,natomiast deansów jest więcej,jednak nadal to rzadkość. Sam posiadam deansy,ale mają one swoje wady,przykładowo ciężko się je wyciąga,jak są połączone.Wiem,że jest szybsza reakcja na spust i to właśnie odnotowałem na mojej cm.051.XT 60 jest o tyle lepsze,że większość lipoli go posiada.Jeśli chcesz zamieniać wtyczkę to bierz deansa. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 XT 60 jest o tyle lepsze,że większość lipoli go posiada. Mówisz tak bo jedna firma z średniej półki je montuje? Większość nie ma takiej wtyczki. Quote Link to post Share on other sites
W.Zajcev Posted January 16, 2012 Report Share Posted January 16, 2012 Turnigy, B-grade, rhhino, zippy montują XT60. Więc "trochę" więcej niż jedna. Następny razem sprawdz zanim coś napiszesz. Quote Link to post Share on other sites
KubaK Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 (edited) Turnigy, B-grade, rhhino, zippy montują XT60. Więc "trochę" więcej niż jedna. Następny razem sprawdz zanim coś napiszesz. 1. W.Zajcev, nie unoś się bo możesz nieźle huknąć przy spadaniu 2. Rhino i Zippy to ta sama firma.Zippy ma dwa modele: Flightmax i Rhino- Sprawdź zanim coś napiszesz 3. Jak chcecie maksymalną wydajność zamontujcie sobię Banany np. http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=97 4.Do autora: bierz jakieś dobre deansy- Łatwo porzyczyć od kogoś batkę w razie padnięcia swojej a i tak nawet na XT silnik w AEG`u nie wykorzysta całego potencjału LiPo`la- a jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać ? Edited January 20, 2012 by KubaK Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 20, 2012 Report Share Posted January 20, 2012 Turnigy, B-grade, rhhino, zippy montują XT60. Więc "trochę" więcej niż jedna. Następny razem sprawdz zanim coś napiszesz. Toż to jedna i ta sama fabryka... A z tymi b-grade to już pojechałeś... toż to odpady produkcyjne które nie spełniają żadnych standardów. Czy kolega chociaż wie jakie to są dobre firmy które się liczą i ile ich jest? Czy tak się po prostu wymądrza? Quote Link to post Share on other sites
Cainzoned Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 A czy zmiana styków spowoduje utratę gwarancji? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 A czy zmiana styków spowoduje utratę gwarancji? Styków tak... ale kostkę stykową masz w gearboxie. Wymiana wtyczek nie powoduje utraty gwarancji (no chyba, że jakiś dziwny sklep napisał inaczej w karcie gwarancyjnej) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 w ptw systemy powoduje :P deansy sa popularniejsze. Z resztą: najlepiej jak nie daje producent konektorów. Ponieważ: zwieksza to cene końcowa akumulatora. Nie każdy stosuje takie same złacze (np. deans a ma goldy 4mm. czy tam co innego) Najlepsze konektory to astro zero loss, niestety nie do dostania w polsce. Kiedyś były: http://www.rcskorpion.pl/towar/p/id/551/ ale nie ma i nie bedzie prędko ;P http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX3604 Quote Link to post Share on other sites
Mondi Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 Mam w replice wtyczkę (nie gniazdo) deans. Lepiej kupić baterię i przerobić jej gniazdo na deans czy kupić przejściówkę tamiya/deans? Quote Link to post Share on other sites
Miszczo Posted January 26, 2012 Report Share Posted January 26, 2012 Przerobić, bo przejściówka to dodatkowy opór elektryczny. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Lekko odkopię. Wreszcie ogarnąłem w końcu zakup paru chińskich wtyczek t z allegro za jakieś 2,5zł/komplet i powiem tyle - niemiło się rozczarowałem ich jakością. Styki mają luzy wewnątrz plastikowej obudowy, ale to jeszcze nic w porównaniu z tym, że zaczyna się ona przytapiać przy dokładnie takiej temperaturze, jakiej potrzebowała cyna na stopienie. To, plus jeszcze 'krzywy" kształt powoduje, że lutowanie bynajmniej nie należy do przyjemnych czynności. Żałuję, że nie zdecydowałem się na XT-60 - nie ma z nimi problemów z temperaturą, a samo lutowanie jest o wiele prostsze. Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 "karbowane" deansy (chociażby te z deltashopu) są kapitalne. Lutują się prosto, plastik wytrzymuje bardzo wysokie temperatury, przewodzą dobrze, wpinają się solidnie (chyba aż za bardzo, jak sie chwyci za kabel a nie wtyczkę to potrafi kabel rozerwać), pasują do wszelakich spotykanych deans'ów. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Moje nie były karbowane. Spytam kumpla u kogo je kupował i napiszę, bo szkoda, żeby ktoś się naciął na to badziewie. Quote Link to post Share on other sites
MarekMac Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Skoro już poruszono temat konkretnych "modeli" deansów to wypowiem się na temat tych z GF. Z lutowaniem nie było problemu - plastik się nie stopił. Jeden w drugim siedzi bardzo mocno. Tak mocno, że czasem muszę troszkę pokombinować z rozłączeniem ich. Za kable wole nie ciągnąć bo boję się, że tak jak WIniacz, wyrwę czy rozerwę kabel. Dlatego czasem wtykam delikatnie paznokieć z jednej strony (tak by wrazie czego dotknąć tylko jednej blaszki), potem z drugiej i jak się tak je troszkę poluzuje to już potem bez problemu sie je rozłącza. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Może temat trochę nieaktualny ale sprawa wygląda tak, że XT60 jest lepsze od Deans. Dużo lepiej i łatwiej się lutuje, również dużo pewniej kabel w nich siedzi. Mają też możliwość przenoszenia większych prądów. Deans to z kolei wg. mnie kiepska wtyczka. Pracuję trochę z elektroniką i deansów mam już lekko dosyć. Natomiast mają w ASG zaletę. Są bardzo popularne. Pomimo to uważam, iż najlepiej zakładać taką wtyczkę jaką ma się w akumulatorze. A jeśli dbamy o akumulator (li-pol) i replikę to nie będzie potrzeby go pożyczać. Quote Link to post Share on other sites
ddw2 Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Też miałem niemiłą przygodę z chińskimi "gładkimi" deansami-przy lutowaniu blaszka na tyle się rozgrzała że przesunęła się w tym plastiku przez co musiałem ją od nowa rozgrzać i "naprostować"-smród tego badziewia to istna przyjemność. Deansy oryginalne jak najbardziej polecam-karbowanie ułatwia rozłączanie na tyle że wszystko idzie bezpiecznie(ale i opornie),coraz więcej ich w ASG-może już niedługo zrobią się standardem. XT 60 też są świetne,ale są mało popularne-to chyba ich jedyna wada. Mi w przeciwieństwie do relativy wygodniej lutowało się oryginalne deansy niż Xt 60 i to było główne kryterium dla którego je wybrałem.Co kto lubi. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Ja widzę to tak: - gówniane konektory. - gówniane lutowanie. kolega kiedyś kupił deansy elementa, dał mi je abym załozył do jego repliki i baterii. Konektory wyrzuciłem do kosza i dałem mu swoje. Crap jakich dawno nie wiedziałem. Po pierwsze. Jeżeli chcemy lutować to musimy umieć :icon_smile: Nie raz nie dwa, widziałem magików, których lutowanie wyglądało jakby nasmarkał na kabel i na konektor, przyklepał i modlił się aby działało. Przed lutowaniem należy pobielić powierzchnię konektora oraz pobielić końcówkę kabla. Ważną rzeczą jest aby nie przegrzewać lutownicy, ponieważ ciepło, kóre jest dawane do konektora, idzie w obudowę, która się roztopi i spowoduje wysunięcie styku z obudowy. Jeżeli ktoś ma problem z lutowaniem, to nie włoży jeden konektor w drugi i dopiero lutuje. Również jeżeli przegrzejemy cynę, będzie ona matowa i może łatwo pęknąć - zimny lut. Poza tym, dobry topnik to podstawa :icon_smile: a przetestowałem kilka (stałe, pasty, wodne) i wybrałem jeden - http://www.engineer....s/zc70_71e.html Jest najlepszy. Niestety nie do dostania w Polsce, ściągałem z Japoni. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 Ja lutuje T-Connecty na max 350*C. Zazwyczaj jest to od 300 do 350. Zawsze najpierw daje cynę na blaszki wtyku potem pobielam wtyki. Jako topnika i czyścika w jednym używam białej pasty do lutowania miedzianych rurek do wody. Pastę tą mam z UK. Jest rewelacyjna :icon_exclaim: Nie ważny czy to chińska wtyczka, męska i żeńska nie mam z nimi problemu. Najważniejsze jest jej nie przegrzewać :icon_exclaim: Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted February 22, 2014 Report Share Posted February 22, 2014 (edited) Mi w przeciwieństwie do relativy wygodniej lutowało się oryginalne deansy niż Xt 60 i to było główne kryterium dla którego je wybrałem.Co kto lubi. Mi nie chodzi o to, że wtyczka się kiepsko lutuje, tylko o jej kształt. Może wydziwiam, ale w deansie przylutowujesz kabel do płaskiej blachy, które są w dodatku w innych płaszczyznach. W XT60 kabelek wkładasz do rurki. Dodatkowo stabilność takiego połączenia w XT60 jest dużo lepsza. Praktycznie nie da się wyłamać wtyczki. Deans jest bardziej podatny na uszkodzenia mechaniczne. Trochę już w życiu lutowałem i doszedłem do wniosku, że lepiej sobie ułatwić i użyć XT60. Ale to jest moja opinia. Deans też nie jest złą wtyczką, ale XT60 jest wg. mnie po prostu lepsze, jednak deans jest bardziej popularny. Edited February 22, 2014 by relativy Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.