wallop Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Nie bierz niebieskiej gumki promyka. Lepsza bedzie filetowa i ja pod flata ogarnąć lub zestaw flat Modify Jeszcze lepsza będzie taka, która lepiej podpasuje. Ja tam gumki flathop promyka polecam. Z zestawu Modify dobra jest tylko gumka. Czy warto? Zależy czy podpasuje. A więc, póki co wypracowałem taki zestaw: Lufa 509mm - PDI Tłumik 100mm (przedłużenie z 425mm na 525mm) Sprężyna M130 - Guarder głowica tłoka POM - Ultimate TŁOK POLYCARBONATE M170 - RED - FULL TEETH - Ultimate Nierdzewny cylinder Hard Cylinder typu A - Prometheus Silnik F1 High Torque gen.2 - Tornado Mosfet - Gate dystansery Gumki HopUp - Flat Hop Tensioner - Prometheus Wzmocniona gumka Hop-up STRAIGHT - płaska - niebieska - Prometheus Akumulator 11.1V Czy mogliby koledzy sprawdzić to pod kątem sensowności i kompletności? :icon_smile: Tłok weź Retro Arms 14,5 stalowego zęba Cylinder jest zbyt pojemny, weź typ B jeśli będziesz używać ciężkich kulek Silnik łajno, weź G&P M140 lub mocniejszy (lonexy też kiepskie są) Mosfet - jaki dokładnie? Gumka nie koniecznie się zgra z resztą, do dopasowania Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Niebieska gumka promyka jest beznadziejna. To gumowy gumiak ktory sie mega szybko wyciera i parcieje na kolnierzu. Dno totalne. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Wallop, Tłok teoretycznie jest dobrany pod lufę 509mm http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Accessories_AEG_Cylinders_Pistons_Prometheus_Stainless_Hard_Cylinder_Type_A_for_Marui_AEG.htm Odnośnie silnika, co myślicie o tym (idąc po bandzie): https://gunfire.pl/product-pol-1152217824-Silnik-bezszczotkowy-Xpert.html Jest w ogóle sens? Mosfet myślałem o NANOAAB - Gate, co prawda nie jest to programowalny super hiper wszystko robiący ale jakoś mam wrażenie że starczy:) Żeby było ciekawiej dzisiaj na strzelance powiedziano mi że do m130 trzeba też wymienić zębatki.... Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Robak, nie tłok, a cylinder. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Oczywiście, cylinder:) Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted January 14, 2018 Report Share Posted January 14, 2018 A więc zamówiłem tłok i głowicę tłoka Prometheusa i silnik matrixa godzilla. Zębatki póki co zostawiam. Jak dojdzie to zrobię upgrade na m130 i dam znać jak efekty:) Quote Link to post Share on other sites
BrutusPL Posted February 5, 2018 Report Share Posted February 5, 2018 Jako szczęśliwy posiadacz KWA KR12 mam do was pytanie - zęby przetrwają m140? Tak, robie DMR z tego. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 5, 2018 Report Share Posted February 5, 2018 M140 jakiej firmy? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted February 6, 2018 Report Share Posted February 6, 2018 M140 jakiej firmy? To już raczej nie jest tak istotne, guarderowskie sp nie są przewymiarowane jak kiedyś. Ważna raczej by trafić na to m140, bo z opakowaniami to już bywa loteria. Dlatego najlepiej ważyć springi. Starsze kwa bez problemu śmigały na springach 12-12,5kg, co zwykle odpowiada m140. Nie wiem tylko jak się w obecnych modelach zębatki zachowają, bo te zwykle składałem na max. 450fps. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 6, 2018 Report Share Posted February 6, 2018 Aktualnie SP140 Guarder ma 13,5kg i daje okolice 530fps (co najmniej). U mnie pykło 536. Sprężyna ze starszej serii (niestety nie ważyłem) dała 555. Tak czy siak, aktualne SP140 daje 160m/s, więc teoretycznie odpowiednik M160. Sprężyna kupowana jakoś w grudniu. Oznaczenia sprężyn mogą być takie same ale każda marka da inny wynik. M140≠M140. I tak jak mówisz, mylone mogą być opakowania. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted March 3, 2018 Report Share Posted March 3, 2018 Pytanko mam takie, pewnie banalne, jak wymienić dystanser w komorze?:) Trzeba ją całą rozebrać? Quote Link to post Share on other sites
CiV_1994 Posted March 3, 2018 Report Share Posted March 3, 2018 Da się to zrobić przez wyjęcie lufy i gumki z komory bez jej rozbierania. Wystarczy ją ostrożnie zsunąć (chociaż w moim przypadku wymagało to użycia siły :) ). Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 4, 2018 Report Share Posted March 4, 2018 Pytanko mam takie, pewnie banalne, jak wymienić dystanser w komorze? :icon_smile: Trzeba ją całą rozebrać? Wyciąga się lufę - jak kolega wyżej opisał, lub zdejmuje zabezpieczenie na górnym trybie, wyjmuje tryb i odciąga ramię. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 (edited) Ok, flathop na miejscu. Niemniej mam pytanko odnośnie komory. Jest tam ta sprężynka która zapewnia docisk komory. Jak mocno docisnę komorę to coś odgina sprężynkę i mam mały skok na komorze, w zasadzie kilka mm. Jak wyciągnę komorę i poprawię sprężynkę to jest ok do momentu znowu jak się nie dociśnie. Teraz pytanie, czy wymienić tą sprężynkę, na ile jest to problem? Mam części zapasowe z SHS i ewentualnie mogę dać nową. Edited March 11, 2018 by Robak Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Wrzuć oringi, a nie sprężynkę. Sprężynka dociskowa to najgorszy możliwy sposób, nie wiem czemu ludzie to stosują. Wrzucając o-ring zachowujesz idealną oś i dodatkowo możesz wyregulować położenie komory. Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Ja bym z oringami w dwudzielnej komorze KWA uważał. Ogólnie oringi stosuję w każdej replice jaką robię, ale w KWA dociśnięcie komory oringami skutkowało nie podawanie kulek. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 (edited) Dzisiaj przestrzeliłem replikę. Generalnie na początku był problem z podawaniem kulek, pewnie przez tą nieszczęsną sprężynkę. Nie miałem pomierzonych zasięgów przed flat hopem i po ale wydaje mi się, że zasięg się powiększył znacząco. Przy czym dopiero na kulkach 0.3 można było strzelać. Na 0.28 leciały albo od razu w dół albo do góry. Wydaje mi się, że jeszcze mam gdzieś problem ze złożeniem repliki bo komora nie ma tego "luzu" i przez to zasięgi nie były powtarzalne. Edited March 11, 2018 by Robak Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Jak chodzi o różnice jak strzelają kulki 0,30 i 0,28. To jest po prostu niemożliwe.Musisz mieć coś z hopkiem nie tak. A jak chodzi o docisk komory do czoła gearboxa.to są tutaj dwie szkoły. Oringami lub sprężyną..Ja jestem zwolennikiem dopasowanej spręźyny. Załóż sobie odpowiednią ilość oringów na lufę.Tak żebyś mógł ciasno spiąć gearbox. I postrzelaj sobie W domu, w temperaturze pokojowej. A potem idź gdzieś do lasu gdzie temperatura jest około zera stopni. To zobaczysz o czym mówię. Sprężyna ma taką tolerancję temperaturową. Że +- 40 st. nie robi na niej żadnego wrażenia. A oring? Choćby nie wiem z czego był zrobiony... A jak ktoś opowiada że oringami można wyregulować osiowość repliki to opowiada herezje jakieś. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 (edited) Kto niby pisze, że można o-ringami wyregulować osiowość? A temperatura nie ma znaczenia dla o-ringów, które dociskają komorę. W każdej replice stosuję o-ringi dociskające komorę, strzelam zarówno w lecie jak i w zimie, zero problemów. Powtarzalność i fps'y takie same. W domu mam około 20-22*C, na zewnątrz było -15 tydzień temu jak jechałem postrzelać. W domu 496-501, na strzelance 495-502. Edited March 11, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Pan wallop to pisze. "Wrzucając o-ring zachowujesz idealną oś i dodatkowo możesz wyregulować położenie komory. " Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Zachowujesz=regulujesz? Oringi są ustawione centrycznie względem lufy zewnętrznej bo są zakładane na lufę wewnętrzną, same w sobie także są idealnie okrągłe i miękkie przez co dopasowują się do reszty części. Sprężynka dociskowa, ta montowana na bolcu często powoduje wykrzywienie komory. Sprężynka nakładana na lufę nie jest dobrym pomysłem ponieważ jest wykonana ze sztywnego drutu, poza tym dużo zależy od samego wykonania sprężynki, a dokładniej mówiąc czy ma ona szlifowane końce. Jeśli sprężynka nie ma szlifowanych końców na płasko, będzie wpływać na oś. Wiadomo, w jednej replice będzie tak, a w innej tak. Ja spotkałem się nie raz z problemami przy zamontowaniu sprężynek tj. padkiem fps'ów lub problemem z podawaniem kulek. Testowałem wiele sposobów na docisk komory, o-ringi po pierwsze są uniwersalne, a po drugie nie wpływają w żaden sposób na osiowe ułożenie komory. Regulacja komory również jest bardzo precyzyjna, można ją dokładnie wyregulować przód<>tył, tak aby uzyskać jednocześnie idealną szczelność jak i idealne zgranie z magazynkiem. Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 A więc problem miałem z tą blaszką którą się odsuwa to regulacji komory, była źle zamontowana (przeze mnie) i ocierała o komorę hop up. Zamontowałem teraz sprężynkę z zestawu SHS i jest ona dłuższa i twardsza ale daje taki skok jaki widzę że mają repliki na Youtube. Kulki wydają się być podawane prawidłowo. Odnośnie o ringów, to mogę je zamontować bo mam na lufie rowki, zastanawiam się czy się to nie rozjedzie z czasem... Swoją drogą to ciekawi mnie czemu oryginalne rozwiązanie bez kombinowania się tak szybko rozjechało, mam na myśli oryginalną sprężynkę do komory która się zdeformowała i chyba nie działa jak powinna;) Quote Link to post Share on other sites
aligator1980 Posted March 21, 2018 Report Share Posted March 21, 2018 Drobne pytanko! Nigdzie jakoś nie znalazłem na to odpowiedzi. Posiadam repliczkę M16 chciał bym zablokować w niej tryb full auto i pozostawić jedynie semi ale nie wiem jak się za to zabrać? Ktoś ma jakieś rady jak to zrobić w prosty sposób i mało inwazyjny ? Quote Link to post Share on other sites
Robak Posted March 26, 2018 Report Share Posted March 26, 2018 A więc tak, nowe newsy. Może niewiele się zmieniło ale jeśli chodzi o osiągi to jest pod wrażeniem. Teraz mam, dystanser modify flat hop, lufa Prometheus, gumka Systema (przerobiona na flat hop). Kulki 0.28g Madbull (te same co nie latały na gumce modify) trafiają z 70 kroków w drzewo (jeśli nie co najmniej). Odnośnie celności to byłem wczoraj na strzelance pod gigantycznym wrażeniem. Nie ma problemu żeby trafić w pień z 50 metrów o grubości 15 cm. Flat hop eliminuje ten nieszczęsny efekt podbijania kulki na koniec lotu. Dla potomnych: gumka systema przerobiona na flat hop, lufa prometheus, dystanser modify. Dokładne pomiary zrobię jak się zrobi sezon działkowy. W maju oddaję replikę na tuning mocowy (jeszcze zastanawiam się gdzie:)), choć powiem szczerze, że z obecnego zestawu jest bardzo zadowolony:) Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 26, 2018 Report Share Posted March 26, 2018 Pamiętaj, że zawsze da się lepiej :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.