Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

PKM [A&K]


Recommended Posts

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witajcie!

 

 

Przeszperałem forum wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu jakichś informacji odnośnie tuningu PKMa, co nieco znalazłem, ale jedna rzecz pozostaje dla mnie nadal nie jasna...

 

skąd wziąć do tego dziada komplet łożysk? wiem że są dedykowane niby GB v1 więc powinny pasować także łożyska od m249? m60? choć pewności nie mam ponieważ znalazłem tylko jeden post o tym wspominający.

 

Dzwoniłem do Gunfire, wspólnie ustaliliśmy nowe bebechy, lecz niestety łożysk nie mają a to na chwile obecną jedyna rzecz która powstrzymuje mnie przed złożeniem go do kupy. Poprzednie łożyska a konkretnie łożysko pod zębatką silnikową rozpadło się w drobny mak (prawdopodobnie były źle spodkładkowane i były luzy) co prowadziło do strasznych tarć i grzania się silnika z powodu oporów, po czasie wraz z krótkimi seriami czuć było spaleniznę (moment w którym się obudziłem i stwierdziłem że coś jest nie tak)

 

coś, gdzieś, kiedyś czytałem o łożyskach "Kanzen" ale... ceny tych łożysk to jakaś chora fantazja sprzedawców, Jeśli ktoś z was miał PK i grzebał w nim, proszę o podzielenie się doświadczeniem :icon_smile:

 

 

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

OK, spakuje futro w poniedziałek po robocie i poszukam :icon_smile: jak by co dam znać dla reszty zainteresowanych.

 

 

Łożyska kupiłem 12 ziko za sztukę lepszych już nie mieli, ALE zauważyłem pewien bubel fabryczny który prawdopodobnie był winowajcą i rozwalił mi łożysko od zębatki silnikowej... mianowicie otwór na łożysko od zębatki silnikowej jest wywiercony.... minimalnie pod kątem, po złożeniu GB widać że środkowa zębatka jest uchylona jak by coś ja dociskało z jednej strony... byłem u tokarza który pogłębił by mi otwór na łożysko ale powiedział że to niema sensu bo średnica otworu się minimalnie powiększy, gdyby nie był to znal zaspawał by mi otwór i wywiercił od nowa... ale, milimetr w jedna czy druga, i wtedy tylko pogorszymy całą sprawę.

 

 

Nie wiem czy wszystkie GB od PK maja ten sam problem ale zastanawiam się nad kupnem nowego szkieletu, tym razem pal licho już na pewno nie stockowego. poszukałem w necie na polskich stronach, nie mogę nic znaleźć, ponoć retroarms ma GB v1 ale byłem na ich stronie i nic tylko v2 v2.2 v3.

 

 

Koledzy poratujcie, gdzie kupić dobry GB v1

Edited by Mendi
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No dobra nie jest, mój błąd. Nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Zadzwoń do kilku sklepów i zapytaj czy nie mają szkieletu pod m249. Często mają na serwisach a nie wystawiają na stronach. Koszt to niestety ale 150-250zet lekko.

Link to post
Share on other sites

A&K po upgradzie słabszych części czyli silniki i zespołu tłoka. Zatem jak nie będziesz tam pakował nie wiadomo jakiej sprężyny to będzie działać długo i niezawodnie (u mnie M150 starała zębatkę tłokową po ok 60000 strzałów). Tylko od razu odłącz mosfet fabryczny bo z nim tylko problemy są.

 

Co do ceny to się nie wypowiem. Mój PKM bez drewna kosztował swego czasu 2100 PLN + tłok i głowica tłoka + silnik. A teraz widzę, że gołe A&K chodzą po 2600 PLN. Zatem z drewnem cena wydaje się atrakcyjna jak na obecne warunki.

Link to post
Share on other sites

tez mam P&J z tanie militaria i kiedy na Gunfire stały po 2,5 tysiąca na tanie militaria kupiłem za 1800...

 

co do podzespołów:

 

SHOGUN ma racje, jest tam poprawionych kilka drobiazgów, co do silnika nie był bym pewny czy go wymienili, a jeśli chodzi o mosfet taaaa... podczepić dodatkową wtyczkę która powinna być w zestawie, i Kasia śmiga jak ta lala.

 

Jedno ale, czy tego chcesz czy nie... rozbierz i sprawdź czy zębatki są dobrze spodkładkowane, no chyba że chcesz po czasie wymienić łożyska :P

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nie nie, kołek jest od góry, ten kawałek blokujący wężyk który powoduje że draństwo siedzi w jednym miejscu.

 

powinno wyglądać to w ten sposób:

 

http://imgur.com/a/RhpVg

 

rozebrał bym bardziej i pokazał samą cześć w kawałkach ale.. nie chce mi się, bo dopiero co wróciłem z roboty :P

Moja Kaśka leży cała rozbabrana już od miesiąca, teraz kupiłem GB i okazało się że brakuje otworów na śruby mocujące GB do korpusu... także trzeba samemu sobie nawiercić... wiązkę pod mosfet musiałem sam zrobić kompletnie nową, magazynek też czeka na przeróbkę, jak coś trzeba to pytaj :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...