mareq Posted January 16, 2018 Report Share Posted January 16, 2018 Jakie ciągnąć? Odkręcić, tłumik płomienia jest na gwincie. Quote Link to post Share on other sites
Tinkertrain Posted January 16, 2018 Report Share Posted January 16, 2018 Jaka kostka stykowa najlepiej pasuje do GB specny? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted January 16, 2018 Report Share Posted January 16, 2018 Specny Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted January 17, 2018 Report Share Posted January 17, 2018 A inne kostki można przyciąć pod wymiar. Tzw. "nożyk do tapet" wystarczy, żeby to zrobić. Quote Link to post Share on other sites
robertas3 Posted January 29, 2018 Report Share Posted January 29, 2018 Kilka postów wyżej piałem o odkręcającym się pierścieniu między korpusem, a chwytem przednim. Okazało się, że jak chwycę korpus i frontgrip, którym zacznę ruszać, to schodzi z gwintu cały chwyt przedni. Czyli między pierścieniem a chwytem uszkodzony jest gwint. Ma ktoś jakiś pomysł, co z tym można zrobić? Ale nie chciał bym, tego zaklejać na stałe, albo mocować szyny żeby wszystko usztywnić (mało to estetyczne :icon_smile:). https://www.fotosik.pl/zdjecie/cadcf77d96ca3b36 https://www.fotosik.pl/zdjecie/12ae803fb36541ad Quote Link to post Share on other sites
mike88 Posted January 30, 2018 Report Share Posted January 30, 2018 taśma teflonowa na gwint i tyle, jeśli nie jest na maxa skopany to da radę Quote Link to post Share on other sites
Yahalom Posted February 3, 2018 Report Share Posted February 3, 2018 Mam wersję CORE (SA-C02) i zastanawiam się czy gwint na delta ring jest standardowych rozmiarów? Czy bez problemu podejdzie mi tutaj jakiś front typu free-float? Quote Link to post Share on other sites
celtol Posted February 7, 2018 Report Share Posted February 7, 2018 Mam pytanie dotyczące magazynków. Pacjent to SA-B15, chcę kupić midy tylko nie jestem pewien czy te które mam na oku będą dobrze siedziały i podawały bez przeróbek. Battleaxe bez okienka: LINK Battleaxe z okienkiem: LINK SRC: LINK Castellan: LINK Quote Link to post Share on other sites
robertas3 Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Mam SA-B03 i właśnie dzisiaj doszedł do mnie mag "Battleaxe z okienkiem". Po krótkich próbach w domu :) mogę powiedzieć, że nie zawsze podaje. Ale przy strzelaniu krótkimi seriami nie powinno robić to problemu. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 17, 2018 Report Share Posted February 17, 2018 Podawanie kulek nie zależy tylko od magazynka, dyszy, ale często od ustawienia komory, gumki itp. Stawiam na źle ułożoną komorę względem gb, body, a magazynkiem. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Przy okazji wymiany sprężyny w mojej nowej Specnie SA-B06. Kilka spostrzeżeń. Gearbox z tego To co widać bez rozbierania bardzo starannie wykonany. Na pierwszy rzut oka widać że to CNC, a nie odlew. Cylinder mosiądz chyba typ 0. Chyba że ma jakiś otwór na dole i nie widać. Tłok niebieski, plastikowy bez łożysk na głowicy. Ale jakie ma zęby ? Prowadnica sprężyny BEZ ŁOŻYSKA. Sama sprężyna ma jednolite zwoje i długość 145 mm. Na zębatkach zero smaru. Tak jak by trafiły tam prosto z maszyny. Luz osiowy na zębatkach około 0,2 mm, a na silnikowej 0,5 mm. A co najciekawsze że to cicho chodzi. Komora aluminiowa. Dysza z mosiądzu. Silnik Specna Arms M130 ale magnesiki takie sobie. Przewody niskooporowe te sztywne w przeźroczystej izolacji bez bezpiecznika. I teraz nie wiem co robić. Bo jednak wypadało by parę rzeczy wymienić. Bo z tym się nie da ruszyć do przodu. Tylko ta plomba. Co prawda na Sprężynie Tornado M120 daje te 450-460 fps. Ale te suche zębatki ? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted February 22, 2018 Report Share Posted February 22, 2018 Plombę śmiało zrywaj, to tylko gwarancja. Jest jeszcze reklamacja. Ja zrywałem i po zerwaniu plomby gdy coś było nie tak po prostu wnosiłem roszczenia z tytułu reklamacji i wszystko było rozpatrywane pozytywnie. Być może po oględzinach serwisanta, który stwierdził, że to nie moja wina. Nie wiem. Tak czy siak, zawsze możesz oddać komuś na serwis, ten wrzuci swoją plombę i da Ci gwarancję. Co wymienić w specnie? Temat wałkowany milion razy. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted February 25, 2018 Report Share Posted February 25, 2018 Małe sprostowanie. Jak tam dobrze poświeciłem latarkę przez otwór po sprężynie. To widać łożysko na głowicy tłoka. Tylko na prowadnicy nie ma. Ale już zamówiłem oryginał. http://www.rekrutasgshop.pl/produkt/lozyskowana-prowadnica-sprezyny-v-2-enter-convert/ A przy okazji. Czy ja gdzieś, kogoś, kiedyś pytałem co wymienić w Specnie ? Quote Link to post Share on other sites
Gucio149 Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Witam. Mam pytanie odnośnie M-ek od specny. Co o nich myślicie? Mam na myśli wytrzymałość itd. Chce wrócić do ASG i planuje wrócić z m-ką od specny. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Zależy ile masz kasy. Do 600-700zł warto. Ewentualnie jeśli po tuningu, można dać więcej. Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Przy okazji wymiany sprężyny w mojej nowej Specnie SA-B06. Kilka spostrzeżeń. Gearbox z tego To co widać bez rozbierania bardzo starannie wykonany. Na pierwszy rzut oka widać że to CNC, a nie odlew. O kur.. hit :hahaha: :sciana: :teethh: :bialaflaga: Niech ktoś tego typa zbanuje za szkodliwą działalność i uporczywe pisanie bredni. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 11, 2018 Report Share Posted March 11, 2018 Też skisłem :D Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 (edited) O kur.. hit :hahaha: :sciana: :teethh: :bialaflaga: Niech ktoś tego typa zbanuje za szkodliwą działalność i uporczywe pisanie bredni. Też tak uważam że administracja powinna się tym zająć. Z tym że w pierwszej kolejności tymi typami co mają uporczywą wadę mózgu. Sorry gratek. Tak właściwie. To ja nic do Ciebie nie mam. Może tylko to że nie przemyślałeś trochę jak zacząłeś przyklaskiwać tu jednemu gościu. No bo pomyśl. Ten gościu, który chce uchodzić za wybitnego fachowca od replik i tuningu. Pisze coś takiego że on mało tego że podkładkuje. Idealnie oczywiście. Zębatki w gearboksie. To on je jeszcze POZIOMUJE :icon_eek2: No wiesz. Ja jestem inżynierem i mechanikiem. Co prawda nie od gearboxów. A od silników okrętowych. Ale cały czas siedzę i myślę. Jak wypoziomować zębatki w gearboksie ? Może wywiercić krzywe otwory na ośki ? A może zamówić gdzieś krzywe podkładki ? :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Nie wiem. Chyba będę musiał bardziej "uporczywie" popracować nad tym tematem. :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Nosz kurde balans - bez jaj proszę, tu to nie Fb tu się fakty liczą. /Szmeru Edited March 12, 2018 by szmerglu Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Rych33, nie dziw się tak bardzo reakcji, bo Twoja replika nie może posiadać takiego gearboxa. Zupełnie poważnie - w jaki sposób oceniłeś że to CNC? Oczywiście rozumiemy się, że "CNC" to maszyna sterowana numerycznie, więc robisz po prostu skrót myślowy? I oczywiście wiesz, że przez skrót myślowy "Gearbox CNC" większość osób na tym forum zrozumie gearbox wykonany z ALUMINIUM na maszynach CNC? No i naturalnie wiesz również, że gearboxy wykonywane w tej technologii kosztują połowę ceny repliki Specny przed przeceną? I że jeszcze nie wyprodukowali Specny z takim typem gearboxa, bo są to jednak repliki mające spełniać rolę budżetowych? Oczywiście można spytać producenta czy choćby GF i rozwiać wątpliwości. Quote Link to post Share on other sites
Bruce_ Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Cena Specny w Azji (ktòra tam nie nazywa się Specna- to marketingowa nazwa wymyślona przez GF) to 100$- i to dla kupca detalicznego, w sklepie. W hurcie, dla takiego odbiorcy jak GF, ktòry sprowadza to kontenerami to pewnie i połowa tego. Koszt wyprodukowania GB CNC to lekką ręką licząc 75$. Takiego GB nie opłaca wstawiać się fabrycznie do markowych replik, nie mówiąc już o Specnach. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 No dobra. To inaczej. Rozbieram gearbox E&L i Specna. Wybebeszam z części i kładę na stole obok siebie. I oglądam to dokładnie. Nawet zakładam na łeb taką głupią lupę jubilerską. I zgadnij co widzę. A jestem bardzo wyczulony na wszelkie babole. W E&L znajduję kupę niedoróbek i niedokładności obróbki. A w Specna naprawdę nie ma się do czego przyczepić. To co ? Jak myślisz ? Ja kłamię ? No niestety. Tak mam że nie umiem. Zawsze mówię to co myślę. Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Oj Ryśku samozaorałeś się. Zostałeś merytorycznie ośmieszony to nie pozostało ci nic innego jak rzucanie inwektywami. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Nie wiem w "kturej" klasie skończyłeś swoją edukację. Ale zajrzyj od czasu do czasu do słownika. Co oznacza słowo "merytorycznie" i "inwektywa". Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 Rychu, super, że wybebeszyłeś części, jeszcze lepiej, że zauważasz i wskazujesz różnice, pomiędzy Specną i E&L - to cenne informacje. Ale nie ma siły, żeby GB Specny (jak dotąd) były wykonywane w technologii skrawania maszynami CNC z jednego bloku aluminium. A to rozumiemy przez skrót "gearbox wykonany w technologii CNC". Gdyby tak było, byłoby to wielkimi wołami wypunktowane w opisie repliki, bo to jest, nie bez powodu z resztą, hype od ładnych kilku lat. Gearboxy Specny są odlewane. Raz jeszcze dzięki za porównanie do E&L. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 12, 2018 Report Share Posted March 12, 2018 (edited) Ten gościu, który chce uchodzić za wybitnego fachowca od replik i tuningu. Pisze coś takiego że on mało tego że podkładkuje. Idealnie oczywiście. Zębatki w gearboksie. To on je jeszcze POZIOMUJE :icon_eek2: No wiesz. Ja jestem inżynierem i mechanikiem. Co prawda nie od gearboxów. A od silników okrętowych. Ale cały czas siedzę i myślę. Jak wypoziomować zębatki w gearboksie ? Może wywiercić krzywe otwory na ośki ? A może zamówić gdzieś krzywe podkładki ? :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Nie wiem. Chyba będę musiał bardziej "uporczywie" popracować nad tym tematem. :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol: Nie wiesz o tym, że samo usztywnienie (podkładkowanie) zębatki góra<>dół to za mało i należy je jeszcze wypoziomować względem siebie tak aby zazębiały się całą powierzchnią zębów i nie ocierały się? Wiesz... dopóki Gratek mnie cisnął, dopóki był po Twojej stronie nic do niego nie miałeś. Gratek po prostu nie jest głupi, jest obiektywny i ma własne zdanie. Raz się ze mną zgodzi, raz nie. Ty nie masz po prostu wiedzy. Możesz być nawet inżynierem z NASA, ale nie znając repliki, nic nie będziesz w stanie o niej powiedzieć, a tym bardziej czegokolwiek z nią zrobić. Jest różnica pomiędzy człowiekiem, który książki czyta, a człowiekiem, który książki pisze. Są naśladowcy i pionierzy. Co z tego, że PRZYKŁADOWO jesteś specjalistą od obrabiarek numerycznych i potrafisz zrobić na nich dosłownie wszystko skoro nie znasz ani planów gearbox'a, ani problemów występujących podczas ich użytkowania, ani problemów występujących podczas ich składania (kompatybilność i ułatwienia np otwory na kable, otwory na smarowanie, qsc itp) oraz nie znasz punktów newralgicznych szkieletu, ani żadnych rozwiązań. Tym bardziej poskładać prawidłowo taki gearbox. Proszę, przykład serwisu G, który źle wypoziomował zębatkę tłokową i ustawił ją zbyt wysoko. Coś jeszcze Rychu? Edited March 12, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.