Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] M14 [G&G]


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam,

 

trafiłem na nietypowy problem w replice kolegi, mowa oczywiście o M14 G&G. Zębatka tlokowa w stanie idealnym, tłok w stanie idealnym, mimo to podczas pracy gearboxa porusza się tylko dysza a tłok pozostaje w cylindrze. Słychać metaliczne rzężenie. Po wyjęciu sprężyny i ręcznym przekręceniu zębatek tłok porusza się normalnie. Co może być przyczyną?

Link to post
Share on other sites

Sprężyna stockowa z cm.028 włożona dla testów czyli jakaś M120. Tłoka zwykłego nie mogę wsadzić bo zębatka tłokowa ma takiej samej szerokości zęby zaczepiające o tłok jak zęby zaczepiające o środkową zębatkę, gdy włożę zwykły tłok to zęby pracujące ze środkową będą blokować tłok. Wyczaiłem jedną rzecz, mianowicie po licznych testach zębatka tłokowa delikatnie wytarła ostatni ząb tłoka (ten, o który zahacza najpierw) od góry, natomiast na samym początku tego zęba nie ma żadnych śladów - tak, jakby tłok był za głęboko w cylindrze w pozycji neutralnej. Testowałem na głowicy cylindra oryginalnej i na ultimate, w obydwu przypadkach to samo. Głowica tłoka jakaś amelinionowa, niestety nie ja to wymieniałem i nie znam modelu.

 

Spróbuję jeszcze na zębatkach z cm.028.

 

PS: Na zębatkach z nieśmiertelnej cymki to samo :(

Edited by eMBeKa93
Link to post
Share on other sites

Nie licząc zbyt nisko położonej zębatki tłokowej trącej o zębatkę środkową podkładkowanie jest raczej w porządku. Pobawiłem się trochę dostępnymi częściami. Dopiero po włożeniu zębatek z cymy i standardowego tłoka o pełnej szerokości zębów gearbox zaczął strzelać. Zauważyłem też że tłok który był w gearboxie czyli taki http://gunfire.pl/product-pol-1152197665-Tlok-o-polowie-szerokosci-zebow.html miał niższe zęby niż standardowy tłok. Jedyny pomysł to spróbować z innym tłokiem, myślicie że ten może być lepszy http://gunfire.pl/product-pol-1152195317-Tlok-15-zwezonych-zebow-SHS.html ?

Link to post
Share on other sites

Ostatnio zakupiłem m14 właśnie od g&g veterana ale używkę, i oddałem ją na serwis do Poznania do specshopu, i wszystko jest dobrze, poza tym, że trzeba wymienić płytkę selektora ognia (dźwignie przerywacza) ale problem polega na tym, że w specu tej części nie mają, serwisant powiedział, że na gunfire dostanę, ale tam nima :icon_mad: znalazłem również na capri asg ale tak jest niedostępna. Ma ktoś jakiś inny pomysł skąd wytrzasnąć tą część tak żeby nie zamawiać z zagranicy ? I nie wiem, jak jest z kompatybilnością innych przerywaczy, bo wydaję mi się, że do m14 g&g musi być właśnie od g&g, w związku z tym mam pytanie czy pasuje jakiś inny ?

Edited by sprites11
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam wszystkich. Panowie potrzebuję porady od tych którzy sami tuningowali ew. byli przy tuningowaniu ich cudeniek. Mam M14 Veteran, którą kupiłem od początku z myślą stworzenia przyzwoitej parasnajperki. Wymieniłem w niej już niemal wszystko co trzeba i na sprężynie M150 guardera fps nie chce mi wyjść wyżej niż 520 (może jeszcze się wszystko ułoży i doszczelni, bo sprawdziłem zaraz po złożeniu). Sporo z was w podobnych setach ma po 540-550 fps i teraz sam nie wiem czy gdzieś coś jeszcze robię źle czy może więcej już po prostu nie wyjdzie. Jeśli jednak błąd jest po mojej stronie to wolał bym go zlokalizować. Szczelność wszędzie mam jak należy, kultura pracy idealna...sam już nie wiem. Jeśli miałbyś jakiś pomysł gdzie szukać to będę wdzięczny za odpowiedź. Dziwnym zjawiskiem jakie zlokalizowałem przy pomiarze fps jest przyrost fps z każdym kolejnym strzałem...od ok 400 do 440 (stosowałem kulki 0.28 G&G do pomiaru - po prostu nie miałem innych). Może któreś z dysz uszczelniają się lepiej w zestawieniu z konkretną gumką HU? Jakie są wasze doświadczenia? Może coś jeszcze powinienem doszczelnić, a może moja sprężyna po prostu jest wadliwa... będę wdzięczny za pomoc.

 

W moim secie aktualnie jest:

1) zęby ultimata helical ultra torque up na płaskim zębie,

2) tłok z 14 stalowymi zębami,

3) głowica cylindra Ultimate do M14 G&G/CA,

4) dysza Ultimate do M14 uszczelniona (był guarder ale ultimate odrobinkę dłuższy był)

5) Głowica tłoka aluminiowa z super oring'iem,

6) Cylinder Ultimate typ O.

7) M150 guardera,

:icon_cool: silnik tornado F1

9) do tego gumka systemy bez teflonu (bardzo ciężko wchodziła).

10) Lufa precyzyjna 6.03 guardera 550mm.

Edited by steniek
Link to post
Share on other sites

Sorry,że post pod postem... chciałem napisać, że udało mi się znaleźć przyczynę i rozwiązać problem. Rzeczywiście 540 - 550 fpsów dla tej niuni na M150 to norma:D Problemem była u mnie dysza, doszczelniłem też głowicę cylindra jedną warstwą taśmy teflonowej i zmieniłem smar na ten dedykowany do zespołu cylindra z ASG REVOLUTION. Efekt na zawołanie i bardzo stabilne wartości fps:) Jeśli ktoś ma podobny problem służę poradą:)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...