Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

zielen wygrałeś...

 

Słuchajcie koledzy, taka opcja -

CnC RetroArms 9mm + łożyska SHS kul.

CORE 13:1

tłok SHS z metalową szczęką + SHS POM, AoE i sorbo

Cylinder 0 + głowica stock EA (KA?)

Silnik SHS HS

kable modelarskie 1mm

 

Moje pytanie co jeszcze powinnam zmienić aby osiągnąć przyzwoite wyniki powiedzmy na SP130-140. Mosfet? Lipo 11,1?

Założyłabym mosfecik, ale nie wiem jak to wszystko upchnąć w prowadnicę kolby :( tam jest tak mało miejsca.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 456
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Polecam poszukać mosfet, który jest na prostokątnej płytce, wtedy się zmieści. One są cienkie i nie zajmują dużo miejsca, ale jeżeli ma być w prowadnicy, to musi być na bazie prostokąta. Przy zakupie w sumie wystarczy zapytać czy to wejdzie w te i tamte miejsce, odpowiedź na pewno się dostanie.

Link to post
Share on other sites

13:1 zamordują silnik, weź lepiej 18:1 do SP130, silnik jakis HT (GFC Tornado?), najlepszym wyborem byłby Ultimate HT ale chyba już ich nie robią (podobnież zamkneli właściciela), kable kup 1,5mm (dobre są na ASG Revolution), w prowadnice wrzuć jakiegoś lipola 11.1v, nano-techy są chyba do 1300mhz.

Link to post
Share on other sites

A co sądzicie o takiej konfiguracji?

- gumka zielona G&G

- Mblock V2 - AirsoftPro

- zestaw BU do M4A1 - Guarder

- sprężyna SP130 - Guarder

- prowadnica sprężyny V2 - Guarder

- tłok 14 metalowych zębów - SHS

- zębatki 16:1 - SHS

- zębatka na oś silnika typ D - SHS

 

Do tego jeszcze z elektryki:

- wtyczki T-Deans

- kable niskooporowe

- nowa kostka stykowa

- MOSFET - tu rozważam GATE PicoSSR3 lub PicoAAB

 

Co do silnika to zobaczę jak z rofem, ale do wyboru mam zostawienie stockowego EA/KA lub wymiana na Elementa UT.

 

Pytanie czy lepiej brać MOSFET z AB czy bez? Czy przy tej sprężynie na np. Elemencie UT i LiPo 11.1 nie będę miał dubletów bez AB?

 

Czy taka konfiguracja ma w ogóle sens? Co byście zmienili/dodali?

 

Albo może od samego początku - czy szkielet KA z mblockiem ma szansę trochę pożyć na SP130?

Link to post
Share on other sites

No to mnie nie pocieszyłeś, bo w jakimś temacie też już czytałem, że komuś body M4 KA pękło przez mblocka. Czyżby to body było ze zwykłego znalu, a nie aluminium?

 

Czyli albo muszę darować sobie SP130 i dać słabszą sprężynę albo wybulić parę stówek na szkielet CNC (bez mblocka wtedy)?

Link to post
Share on other sites

No z lotniczego alu to ono na pewno nie jest, jak chcesz korpus z lotniczego alu to inokatsu, vipertech, prime, bomber (cnc prime, bomber ca 500 usd za korpus z osprzętem) ;). To znal na bank, tyle że ze sporą domieszką alu i ładnie odlany. Jestem prawie pewien (choć badań labolatoryjnych żadnych nie prowadziłem), że przy mblocku wiele korpusów czy to markowtych czy chińskich klęknie-one normalnie tam nie przenoszą żadnych naprężeń i są dość cienko lane-a tutaj nagle udar. Cnc retro armsa i po sprawie :).

Link to post
Share on other sites

A propos korpusów KA/EA, to u mnie w otworze na pin widać... dziury, jakby odlew był niedokładny lub gównolitowy... Nie wiem, czy to typowe, czy wyjątek, ale na pewno bym nie ryzykował wsadzania tam Mblocka...

 

RetroArms ma też wypuścić niedługo body M4 z Alu 7075. :icon_wink:

Jeśli będzie ładny z zewnątrz (a nie na przykład jak ASAR :bialaflaga: ) to chyba pasuje odkładać $$$ :teethh:

Link to post
Share on other sites

Panowie takie pytanko.

 

Replika to Lone star ranger SBR

Pomijam inne modyfikacje, ale po zmianie sprężyny z guardera 120 na 130 stockowy silnik zaczął się bardzo grzać. Bardzo ciężko jest dobrać jego ustawienie tak, aby nie był gorący. Na 120 ten problem nie występował. Zmieniłem też przy okazji baterię z 7.4 na 11.1v.

Czy zmiana sprężyny i batki na mocniejszą mogła spowodować taką diametralną zmianę w temperaturze silnika?

Link to post
Share on other sites

Madbull ma trochę burdel na stronie i przy niektórych body jest napisane tylko, że są z aluminium, ale nie wiadomo jakiego. A np. G&G swój szkielet gearboxa ze znalu też nazywa aluminium, mimo że to prawie sam cynk jest. Przy innych Madbull podaje, że używa aluminium stanu T6 co oznacza jedynie, że jest przesycone i sztucznie postarzone, ale dalej nie wiemy co to za stop. A przy jeszcze innych body jest napisane, że upper jest frezowany na CNC z Alu 6061 (teraz za to nie wiemy jakiego stanu T, ale pewnie T6), a lower odlewany z aluminium. Stopy 6061 i 7075 są bardzo dobre do skrawania, ale na odlewy to się średnio nadają, więc jest duża szansa, że lower jest wtedy odlany z czegoś innego.

 

Niestety, ale producenci bardzo rzadko podają z jakiego dokładnie materiału są ich produkty. Przykładowo przy lufach precyzyjnych chyba tylko PDI podaje z czego je robi.

Link to post
Share on other sites

W przypadku licencjonowania korpusów Noveskie i Daniel Defense raczej są całe wykonane z 6061 T6 (wszystkie body MB są T6) skrawane CNC, Upper i Lower, z Troyem chyba podobnie, ogólnie większość MB jest 6061 T6 więc jakościowo są to bardzo dobre materiały (robią z nich min. części do maszyn i samolotów). Ktos u nas na forum wypowiadał się o jakości body MB z autopsji i podawał same superlatywy. Co do innych produktów MB to wiem jeszcze, że kolby MB ACE są robione z 7075 CNC.

Edited by zielen
Link to post
Share on other sites

Oczywiście te dwa wymieniane stopy Al są bardzo dobre i wytrzymałe. W końcu z tych stopów robi się części do broni palnej, a w airsofcie mblocki, szkielety CNC, prowadnice CNC itd.

 

Ale np. przy body Noveske MUR już piszą o odlewie Al co trochę wyklucza użycie tych stopów. Ale w takim wypadku to już można tylko zgadywać z czego jest lower. Ale raczej jest to coś lepszego niż ZnAl w replikach II klasy.

Edited by B-E-D-A
Link to post
Share on other sites

@Zielen; @wiciok - rozumiem, że jeżeli kupuję lufę guardera precyzyjną to nie mogę już otrzymywać rad dotyczących np. szkieletu tak? Rozumiem, że jakbym napisał, że biorę lufę precyzyjną Prometheusa to komentarz kolegi byłby bardziej na miejscu. Taki kontekst?

 

Może zapytam inaczej w takim razie: na tuning mam do przeznaczenia do 800-1000 zł (na razie). To co panowie by proponowali, żeby uzyskać te w miarę stabilne 450 fps na EA - może na razie bez konieczności wymiany szkieletu, ale z odpowiednimi wzmocnieniami jak najbardziej?

Link to post
Share on other sites
Oczywiście te dwa wymieniane stopy Al są bardzo dobre i wytrzymałe. W końcu z tych stopów robi się części do broni palnej, a w airsofcie mblocki, szkielety CNC, prowadnice CNC itd.

 

Ale np. przy body Noveske MUR już piszą o odlewie Al co trochę wyklucza użycie tych stopów. Ale w takim wypadku to już można tylko zgadywać z czego jest lower. Ale raczej jest to coś lepszego niż ZnAl w replikach II klasy.

Raczej całość jest z 6061 T6 ale czy są w pełni skrawane CNC to nie wiem dokładnie, tak jak mówiłeś, producenci nie palą sie do podawania dokładnych danych.

Link to post
Share on other sites

@Volker. Jak wstawisz SP120 + BU to powinieneś uzyskać właśnie koło 450 fps. Wnioskując z tego tematu dużo osób ma taką konfigurację. Sam szkielet powinien to spokojnie przeżyć, ale oczywiście trzeba to dobrze poskładać i nie zaszkodzą też wyciszone głowice/sorbo itd.

 

Jeśli na razie darujesz sobie lufę Guardera i przeznaczysz 1000 zł na tuning samego GB to będziesz mógł wymienić szkielet na CNC i praktycznie wszystkie części GB na np. SHS, Guardera. Zobacz sobie moją konfigurację stronę wcześniej. Tylko zamiast Mblocka szkielet CNC RetroArmsa + łożyska kulkowe SHS. Same części GB wychodzą ok. 1000 zł (nie liczyłem silnika z zębatką, mosfetu, kabli, wtyczek, gumki). Miałbyś wtedy porządny tuning GB, a preckę z prawdziwego zdarzenia kupisz za jakiś czas jako zwieńczenie tego tuningu - niczym wisienka na torcie. :icon_wink:

 

Ale jeśli zostajesz przy SP120 to nie trzeba wywalać tylu rzeczy, więc wyjdzie znacznie taniej. Wtedy za 1000 zł to zmieścisz się z tuningiem na SP120 (połowa stockowych części zostanie), a za resztę kupisz lufę Promyka lub PDI.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...