Ceiterina Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 zielen wygrałeś... Słuchajcie koledzy, taka opcja - CnC RetroArms 9mm + łożyska SHS kul. CORE 13:1 tłok SHS z metalową szczęką + SHS POM, AoE i sorbo Cylinder 0 + głowica stock EA (KA?) Silnik SHS HS kable modelarskie 1mm Moje pytanie co jeszcze powinnam zmienić aby osiągnąć przyzwoite wyniki powiedzmy na SP130-140. Mosfet? Lipo 11,1? Założyłabym mosfecik, ale nie wiem jak to wszystko upchnąć w prowadnicę kolby :( tam jest tak mało miejsca. Quote Link to post Share on other sites
Pan_Flint Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 (edited) Prosty mosfet może być nie większy od wtyczki, ba, na tej wtyczce może być umieszczony. Do ochrony styków wystarczy. Edited May 23, 2015 by Pan_Flint Quote Link to post Share on other sites
Vaco Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 Polecam poszukać mosfet, który jest na prostokątnej płytce, wtedy się zmieści. One są cienkie i nie zajmują dużo miejsca, ale jeżeli ma być w prowadnicy, to musi być na bazie prostokąta. Przy zakupie w sumie wystarczy zapytać czy to wejdzie w te i tamte miejsce, odpowiedź na pewno się dostanie. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 Silnik HS do zębów 13:1 i SP140? Jeszcze na kablach 1mm i lipolu w prowadnicy? Powodzenia. Quote Link to post Share on other sites
Ceiterina Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 Admin jak zawsze pomocny, konkretne i pełne konstruktywnych argumentów zdanie. Ale dziękuję Panie wiciok. Przyda się ;) To poszukam JeffTrona jakiegoś, w M14 od nich miałam i byłam bardzo zadowolona. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 13:1 zamordują silnik, weź lepiej 18:1 do SP130, silnik jakis HT (GFC Tornado?), najlepszym wyborem byłby Ultimate HT ale chyba już ich nie robią (podobnież zamkneli właściciela), kable kup 1,5mm (dobre są na ASG Revolution), w prowadnice wrzuć jakiegoś lipola 11.1v, nano-techy są chyba do 1300mhz. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 Admin jak zawsze pomocny, konkretne i pełne konstruktywnych argumentów zdanie. Ale dziękuję Panie wiciok. Przyda się :icon_wink: Polecam się na przyszłość :maniak_luzik: Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 Jefftron, miałem okazje mieć dwa ich mosfety w rękach. Advanced programowalny i to była jakaś masakra. Próba programowania i mosfet przestaje działać poprawnie. Wspieraj Polskę, wybierz Gate'a ! :teeth: Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 A co sądzicie o takiej konfiguracji? - gumka zielona G&G - Mblock V2 - AirsoftPro - zestaw BU do M4A1 - Guarder - sprężyna SP130 - Guarder - prowadnica sprężyny V2 - Guarder - tłok 14 metalowych zębów - SHS - zębatki 16:1 - SHS - zębatka na oś silnika typ D - SHS Do tego jeszcze z elektryki: - wtyczki T-Deans - kable niskooporowe - nowa kostka stykowa - MOSFET - tu rozważam GATE PicoSSR3 lub PicoAAB Co do silnika to zobaczę jak z rofem, ale do wyboru mam zostawienie stockowego EA/KA lub wymiana na Elementa UT. Pytanie czy lepiej brać MOSFET z AB czy bez? Czy przy tej sprężynie na np. Elemencie UT i LiPo 11.1 nie będę miał dubletów bez AB? Czy taka konfiguracja ma w ogóle sens? Co byście zmienili/dodali? Albo może od samego początku - czy szkielet KA z mblockiem ma szansę trochę pożyć na SP130? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted May 24, 2015 Report Share Posted May 24, 2015 Duża szansa że rozwalisz komorę spustową przy przednim pinie mblockiem. Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 24, 2015 Report Share Posted May 24, 2015 No to mnie nie pocieszyłeś, bo w jakimś temacie też już czytałem, że komuś body M4 KA pękło przez mblocka. Czyżby to body było ze zwykłego znalu, a nie aluminium? Czyli albo muszę darować sobie SP130 i dać słabszą sprężynę albo wybulić parę stówek na szkielet CNC (bez mblocka wtedy)? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted May 24, 2015 Report Share Posted May 24, 2015 No z lotniczego alu to ono na pewno nie jest, jak chcesz korpus z lotniczego alu to inokatsu, vipertech, prime, bomber (cnc prime, bomber ca 500 usd za korpus z osprzętem) ;). To znal na bank, tyle że ze sporą domieszką alu i ładnie odlany. Jestem prawie pewien (choć badań labolatoryjnych żadnych nie prowadziłem), że przy mblocku wiele korpusów czy to markowtych czy chińskich klęknie-one normalnie tam nie przenoszą żadnych naprężeń i są dość cienko lane-a tutaj nagle udar. Cnc retro armsa i po sprawie :). Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 24, 2015 Report Share Posted May 24, 2015 (edited) RetroArms ma też wypuścić niedługo body M4 z Alu 7075. ;) Ja raczej zostanę przy swoim body i zaopatrzę się w takim razie w sam szkielet RetroArms. Edited May 24, 2015 by B-E-D-A Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 24, 2015 Report Share Posted May 24, 2015 A propos korpusów KA/EA, to u mnie w otworze na pin widać... dziury, jakby odlew był niedokładny lub gównolitowy... Nie wiem, czy to typowe, czy wyjątek, ale na pewno bym nie ryzykował wsadzania tam Mblocka... RetroArms ma też wypuścić niedługo body M4 z Alu 7075. :icon_wink: Jeśli będzie ładny z zewnątrz (a nie na przykład jak ASAR :bialaflaga: ) to chyba pasuje odkładać $$$ :teethh: Quote Link to post Share on other sites
J0zEk Posted May 25, 2015 Report Share Posted May 25, 2015 Panowie takie pytanko. Replika to Lone star ranger SBR Pomijam inne modyfikacje, ale po zmianie sprężyny z guardera 120 na 130 stockowy silnik zaczął się bardzo grzać. Bardzo ciężko jest dobrać jego ustawienie tak, aby nie był gorący. Na 120 ten problem nie występował. Zmieniłem też przy okazji baterię z 7.4 na 11.1v. Czy zmiana sprężyny i batki na mocniejszą mogła spowodować taką diametralną zmianę w temperaturze silnika? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 25, 2015 Report Share Posted May 25, 2015 Silnik jest słaby, to żre dużo prądu i przy okazji oddaje dużo ciepła. Kup HT i po problemie. Quote Link to post Share on other sites
J0zEk Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Wiem, że to nie temat o silnikach, ale jakieś sugestie co do firmy, żeby się nie grzał i pracował stosunkowo cicho? Chodzi mi o sprawdzone rozwiązanie w replice EA. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Każdy dobry motor ht będzie dobry-pj z niebieską dupą, shs, tornado-na co Cię stać. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 MadBull robi korpusy z alu lotniczego T6 (6061) wykrajane CNC chyba. Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Madbull ma trochę burdel na stronie i przy niektórych body jest napisane tylko, że są z aluminium, ale nie wiadomo jakiego. A np. G&G swój szkielet gearboxa ze znalu też nazywa aluminium, mimo że to prawie sam cynk jest. Przy innych Madbull podaje, że używa aluminium stanu T6 co oznacza jedynie, że jest przesycone i sztucznie postarzone, ale dalej nie wiemy co to za stop. A przy jeszcze innych body jest napisane, że upper jest frezowany na CNC z Alu 6061 (teraz za to nie wiemy jakiego stanu T, ale pewnie T6), a lower odlewany z aluminium. Stopy 6061 i 7075 są bardzo dobre do skrawania, ale na odlewy to się średnio nadają, więc jest duża szansa, że lower jest wtedy odlany z czegoś innego. Niestety, ale producenci bardzo rzadko podają z jakiego dokładnie materiału są ich produkty. Przykładowo przy lufach precyzyjnych chyba tylko PDI podaje z czego je robi. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 (edited) W przypadku licencjonowania korpusów Noveskie i Daniel Defense raczej są całe wykonane z 6061 T6 (wszystkie body MB są T6) skrawane CNC, Upper i Lower, z Troyem chyba podobnie, ogólnie większość MB jest 6061 T6 więc jakościowo są to bardzo dobre materiały (robią z nich min. części do maszyn i samolotów). Ktos u nas na forum wypowiadał się o jakości body MB z autopsji i podawał same superlatywy. Co do innych produktów MB to wiem jeszcze, że kolby MB ACE są robione z 7075 CNC. Edited May 26, 2015 by zielen Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 (edited) Oczywiście te dwa wymieniane stopy Al są bardzo dobre i wytrzymałe. W końcu z tych stopów robi się części do broni palnej, a w airsofcie mblocki, szkielety CNC, prowadnice CNC itd. Ale np. przy body Noveske MUR już piszą o odlewie Al co trochę wyklucza użycie tych stopów. Ale w takim wypadku to już można tylko zgadywać z czego jest lower. Ale raczej jest to coś lepszego niż ZnAl w replikach II klasy. Edited May 26, 2015 by B-E-D-A Quote Link to post Share on other sites
Volker Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 @Zielen; @wiciok - rozumiem, że jeżeli kupuję lufę guardera precyzyjną to nie mogę już otrzymywać rad dotyczących np. szkieletu tak? Rozumiem, że jakbym napisał, że biorę lufę precyzyjną Prometheusa to komentarz kolegi byłby bardziej na miejscu. Taki kontekst? Może zapytam inaczej w takim razie: na tuning mam do przeznaczenia do 800-1000 zł (na razie). To co panowie by proponowali, żeby uzyskać te w miarę stabilne 450 fps na EA - może na razie bez konieczności wymiany szkieletu, ale z odpowiednimi wzmocnieniami jak najbardziej? Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted May 26, 2015 Report Share Posted May 26, 2015 Oczywiście te dwa wymieniane stopy Al są bardzo dobre i wytrzymałe. W końcu z tych stopów robi się części do broni palnej, a w airsofcie mblocki, szkielety CNC, prowadnice CNC itd. Ale np. przy body Noveske MUR już piszą o odlewie Al co trochę wyklucza użycie tych stopów. Ale w takim wypadku to już można tylko zgadywać z czego jest lower. Ale raczej jest to coś lepszego niż ZnAl w replikach II klasy. Raczej całość jest z 6061 T6 ale czy są w pełni skrawane CNC to nie wiem dokładnie, tak jak mówiłeś, producenci nie palą sie do podawania dokładnych danych. Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted May 27, 2015 Report Share Posted May 27, 2015 @Volker. Jak wstawisz SP120 + BU to powinieneś uzyskać właśnie koło 450 fps. Wnioskując z tego tematu dużo osób ma taką konfigurację. Sam szkielet powinien to spokojnie przeżyć, ale oczywiście trzeba to dobrze poskładać i nie zaszkodzą też wyciszone głowice/sorbo itd. Jeśli na razie darujesz sobie lufę Guardera i przeznaczysz 1000 zł na tuning samego GB to będziesz mógł wymienić szkielet na CNC i praktycznie wszystkie części GB na np. SHS, Guardera. Zobacz sobie moją konfigurację stronę wcześniej. Tylko zamiast Mblocka szkielet CNC RetroArmsa + łożyska kulkowe SHS. Same części GB wychodzą ok. 1000 zł (nie liczyłem silnika z zębatką, mosfetu, kabli, wtyczek, gumki). Miałbyś wtedy porządny tuning GB, a preckę z prawdziwego zdarzenia kupisz za jakiś czas jako zwieńczenie tego tuningu - niczym wisienka na torcie. :icon_wink: Ale jeśli zostajesz przy SP120 to nie trzeba wywalać tylu rzeczy, więc wyjdzie znacznie taniej. Wtedy za 1000 zł to zmieścisz się z tuningiem na SP120 (połowa stockowych części zostanie), a za resztę kupisz lufę Promyka lub PDI. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.