Komandos47 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 (edited) Witam. Od jakiegoś czasu zabieram się do zrobienia zespołu spustu do snajperki, ale zastanawia mnie fakt po co one są takie skomplikowane? Po co tyle elementów? Nie mogło by to wyglądać np. tak: (rysunek robiony na szybko) "http://imagizer.imag...673/acea54.jpg" Czy jest coś istotnego, co pominąłem? Z góry dzięki za pomoc :icon_smile: Edited July 18, 2014 by Komandos47 Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 (edited) Choćby to jak twardy byłby taki spust pod obciążeniem, jak duża siła działałby na ten sworzeń, oraz to że prawdopodobnie, po lekkim wyrobieniu się części przestałby trzymać. Praktyka pokazuje że 3 części to zwykle minimum Edited July 18, 2014 by rogal138 Quote Link to post Share on other sites
Komandos47 Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 Faktycznie spust by chodził ciężej, ciekawe tylko jak ciężko? Czy dało by się tym strzelać? Siła działająca na swożeń będzie czy tu, czy w innym zespole spustu. Jeżeli zrobiłbym go grubości 5mm to powinno wytrzymać. Co do wyrobienia części, to właśnie wydaje mi się, że było by to mniej podatne niż np. w VSR (bynajmniej stockowym) gdzie haczyk jest po skosie. Miałem i po czasie sie starło i strzelał zaraz po przeładowaniu. Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Zespół spustu z vsr to jest kpina, wiec pomińmy go. Nie bez powodu w każdym rozwiązaniu jak się widuje, piston sear się obraca, a nie przesuwa w dół, dlaczego, zostawiam to tobie do przemyślenia (To odnośnie zużycia części i samoszczałów w efekcie :P) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Po miesiącu z takim spustem ( zaczep wsuwany w dół, a nie obracany) będziesz mieć zjechany tłok, że już nie wspomnę o "kulturze" pracy. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Huh? Spust od swd a&k wytrzymuje ogromne obciążenia a nie jest jakoś specjalnie skomplikowany.... Quote Link to post Share on other sites
rogal138 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Myślałem że o snajperkach rozmawiamy... Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Myślałem że o snajperkach rozmawiamy... Swd od a&k to nie snajperka? Dlaczego niby? bo nie wygląda jak 4-ro takt? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Spust robiony "domowymi metodami" będzie ze stali, a tłok najprawdopodobniej z jakiegoś stopu aluminium. Dla tłoka skończy się to tragicznie. Wiem, bo kumpel miał spust tego typu i tłok się po prostu zmasakrował. Chyba, żeby zrobić jedno i drugie z podobnego materiału (w SWD oba są ze znalu, nie?), ale aluminiowy spust robiony w piwnicy jakoś tak sobie nie bardzo wyobrażam, natomiast stalowy tłok pewnie będzie za ciężki. Chociaż próbować można - pytanie tylko po co, skoro spust a'la ZT LL wcale nie jest jakiś bardzo skomplikowany. Jak ktoś jest w stanie wykonać taki, jak na rysunku z 1 posta, to poradzi sobie i z kopią LL. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Tak znal ale z tego co Mendi pisał to jest to znal wysokiej jakości bo próbował spiłować tłok i prawie silnik w szlifierce spalił ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 LastSniper - dobra pamięć. W swd tłok jest z jakiegoś na prawdę niezłego stopu alu, ale nie jest to shitmetal, bo z niego jest zrobiony zaczep, a jak wiadomo twardszy tłok haracze lekko zaczep. Spust w swd jest prosty, a przez to w zasadzie niezniszczalny i skuteczny. Mógłby być teoretycznię miększy przy sp170, ale i tak jest o niebo lepiej niż w wielu 4-taktach które macałem. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Domowa konstrukcja mechanizmu spustu jest możliwa, nawet do niestandardowych replik. Obcuję z kilkoma egzemplarzami wycinanymi kątówką i działają od lat. Kwestia chęci. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted August 16, 2014 Report Share Posted August 16, 2014 Heh, no właśnie spusty czy PDI, czy LL nie są szczególnie skomplikowane. Można to jeszcze uproscić, ale tak jak pisali wyżej najprawdopodobniej kultura będzie beznadziejna i awaryjność spora. W każdym razie, próbuj - nie będzie satysfakcjonować, to będziesz kminił nad ulepszeniem konstrukcji :) Co do tłoka SWD i ogólnie materiałów, to łatwość/trudność obróbki niekoniecznie jest dobrym wskaźnikiem jakości materiału. Tak też jest w przypadku swd, gdzie niezawodność tłoka wynika raczej z grubości jego zaczepu . Nie zmienia to ostatecznie faktu, że mechanika swd przy całej swojej prostocie, daje sobie radę nawet z b. mocnymi sprężynami. Quote Link to post Share on other sites
Mikolajski Posted December 1, 2014 Report Share Posted December 1, 2014 (edited) Hej, ja dzisiaj zmuszony sytuacją [padł stockowy mechanizm vsr] wpadłem na taki pomysł: na razie wstępny zarys budowy. Ma ktoś pomysł gdzie nabyć linki takie jak są potrzebne do "odciągu pomocniczego" mechanizmu? Link: https://fbcdn-sphoto...3d23c8ab04eefab wybaczcie że taki długi, inaczej sie nie da [nie umiem ] edit: ładnie przycięło ten nieszczęsny link, mam nadzieje że można go otworzyć :) Edited December 1, 2014 by Mikolajski Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.