Elektrycerz Posted January 24, 2015 Report Share Posted January 24, 2015 Po prostu wolę się 5 razy upewnić. No to dzięki za pomoc, kupuję 7,4V Quote Link to post Share on other sites
Piotrek99 Posted February 17, 2015 Author Report Share Posted February 17, 2015 Jest tu ktoś kto tuningował MP5 Cymy na SP120? Jakich użyliście części? Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 17, 2015 Report Share Posted February 17, 2015 SP120. Chociaż ja bym rozważał sens takiego tuningu. Szczelny stock generuje około 420fps, więc podmiana na sp120 byłaby opłacalna dopiero kiedy się go już mocno zbije. Quote Link to post Share on other sites
Katzz Posted February 23, 2015 Report Share Posted February 23, 2015 (edited) Jako, że mam już za sobą przygody z CM.041 (dokładnie sd6) chciałbym rozwiązać kilka kwestii dla potomnych. Sam często tu zaglądałem szukając informacji to dam też coś od siebie :icon_wink:. Mam nadzieję, że komuś te informacje pomogą. 1. DYSZA -stockowa ma 21,5mm -idealnie pasuje uszczelniona dysza shs do M4 (czerwona, 21,4 mm); nie trzeba nic piłować, powietrze nigdzie nie ucieka, łatwo dostępna i kosztuje grosze -w stockowym popychaczu delikatnie lata (odrobinę mocniej niż stockowa); wystarczy owinąć (1-1,5 raza) taśmą teflonową rowek na dyszy i oderwać naddatek (zostawiając tylko to co zostało w rowku); w efekcie dysza siedzi jak od kompletu 2. SPRĘŻYNA -stockowa sprężyna nie wygląda zbyt okazale (bardziej jak z materaca niż z repliki); jest krótsza o jakieś 3 cm od standardowych -zamontowałem u siebie GUARDERA SP120 (ot tak, dla świętego spokoju i z nadzieją delikatnego wzrostu fps); jak dorwę się chrono to dam znać czy to coś dało; póki co szkielet trzyma, napiszę jeśli pójdzie w cholerę 3. BATERIA -wstawienie lipo 7,4 NIE ZWIĘKSZA ROFa! przynajmniej nie w cm.041 na stockowych częściach. -sam u siebie wstawiłem lipo (głównie z powodu powtarzanej na forum bez zastanowienia "złotej recepty na rofa", ale i dla spokoju przy niskich temperaturach no i żywotności) -na stockowych częściach i na 8,4 nimh i na 7,4 lipo ROF jest tragiczny, replika się krztusi. 4. ROF co zrobić żeby zwiększyć ROF w cm.041 nie katując jej 11,1? zamieszczam swój przepis: *sprężyna 120 (można słabszą, nawet lepiej) ja mam SP120 Guardera *zębatki 13:1 (ja u siebie wstawiłem shs)-chyba najważniejszy element (a kosztuje zaledwie +-50zł) *sumienne podkładkowanie!! i smarowanie (polecam kupić komplet dodatkowych podkładek, 5-10zł) *tłok z tworzywa, 7 metalowych zębów (to tylko propozycja, brałem taki bo lżejszy od pełnej szczęki, 20-40zł) *przewody "niskooporowe" (żeby doprowadzić je do przedniego chwytu potrzeba dokładnie 1,5m, 10-20zł) *wywalenie bezpiecznika (to już wedle sumienia, podobno coś daje) *wtyczki t-connect (choć tak na prawdę nie ma to jakiegoś specjalnego wpływu na rofa jak to "zwykło się mawiać"; ale na pewno są trwalsze, 5zł) *lipo 7.4 (nie wiem czy jest różnica jeśli wymienimy w.w. bebechy w stosunku do 8,4 nimh, sprawdzę), ja mam wstawioną W rezultacie otrzymujemy bardzo! zadowalający efekt. Niesamowite, że można wyciągnąć tyle więcej na takiej samej baterii i to dając za to na prawdę niewielkie pieniądze. Oczywiście nadal nie jest to kosiarka, ale przynajmniej ludzie się nie pytają czy przypadkiem nie siada nam bateria :icon_wink: 5. HOP-UP -według mnie gumka od razu do wymiany (duża niestabilność fps, sprawdzone na chrono, czasem pluje po 2 kulki) -ja wstawiłem przezroczystego guardera + teflon fix i jest ok 6. LUFA WEWNĘTRZNA -stockowa przypomina kawałek pręta z metra, dziurka hop-upu wygląda jakby była wycinana flexem, a w środku jest straszny syf; co więcej ja u siebie miałem krzywo wycięty rowek (prowadnicę gumki i zatrzasku komory) przez co lufa siedziała krzywo i hopsiup podkręcał wszystkie kulki w bok xD (jak znajdę w sobie siłę to wstawię zdjęcie porównawcze z guarderem) -jeśli natraficie na podobny problem, a nie chcecie wymieniać lufy, wywalcie zatrzask, ustawcie równo lufę w komorze, patrząc na przez lufę, a zamiast zatrzasku nawalcie między lufe a komorę jakiegoś elastycznego kleju (żeby można go było łatwo usunąć w przyszłości, polecam klej do zawieszeń głośnikowych), u mnie to rozwiązanie hulało dopóki nie kupiłem precki -nie dajcie sobie wmówić w sklepie, że to "półprecka"!!! -wstawiłem guardera 6.02 i różnica jest bardzo duża -UWAGA! guarder 6.02 nie wchodzi w prowadnicę (stockowa lufa ma nieco mniejszą średnice zewnętrzną), trzeba pobawić się z przednią prowadnicą (tą przy łączeniu z tłumikiem) jakimś wąskim pilniczkiem; przy czym to, że u mnie tak było nie musi znaczyć, że u Was też tak będzie 7. WYCISZENIE -tłumik w sd6 działa, to nie jest mit -ja u siebie wstawiłem wyciszoną głowice tłoka; jako ciekawostkę dodam, że po rozebraniu GB okazało się, że stockowa jest pęknięta :icon_smile: (po jakichś 5k kulek) a do tego miała straszne luzy (tłok dosłownie przelatywał przez cylinder) -wyciszona głowica Big Dragon nie pasuje do CM.041 (przypuszczam, ze sklepy nie raczą zaznaczać, że to głowice do bore-upów, pewnie z niewiedzy albo błędu w opisie producentów); wchodzi na ścisk i po prostu się blokuje. Ja ją wstawiłem bo czas gonił a stockowa pęknięta, ale namachałem się pilnikiem i papierem ściernym- chodzi idealnie -wyciszona głowica + dobre podkładkowanie + lekki tłok + tłumik- dają niesamowity efekt; bez porównania do stocka (jeśli pokonam lenistwo wstawię filmik) 8. INNE -sprężynki (od spustu, blokady i anti reversala) są naciągnięte o dodatkowe 90 stopni w stosunku do tych w innych replikach, w związku z czym składanie GB przypomina próbę połączenia górnej części szkieletu z pułapką na myszy. Proponuję poprosić do pomocy drugą osobę albo wypić 10 litrów melisy przed składaniem -polecono mi sztywne kable bo podobno lepiej układają się w GB i body, a w rezultacie jakieś 10 razy chciałem wyrzucić wszystko przez okno; do podłączenia złączek na sztywnych kablach do silnika potrzeba chińskiej zwinności, a kable za dużo nie mogą wystawać bo nie da się tego syfu upchnąć w chwycie; dla utrzymania zdrowia psychicznego polecam elastyczne Edited February 23, 2015 by Katzz Quote Link to post Share on other sites
Errhile Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 (edited) A'propo silnika - ktoś sprawdzał, jakiego typu silnik siedzi w CM.041 K/PDW? Chyba muszę coś z tym zrobić, bo mój klekot klekocze wolniej, niż polityk podatki płaci.... Edited March 19, 2015 by Errhile Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 Zwykły chinol na ferrytowych magnesach. Bez szaleństw. Zalecana wymiana na coś mocniejszego. Quote Link to post Share on other sites
Errhile Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 (edited) W moim przypadku (zamierzam utrzymać Kurdupla poniżej 350fps) raczej na coś szybszego :icon_wink: ale pytałem (przyznaję, nieprecyzyjnie się wyrażając - mea culpa) o typ. Długi, krótki, średni? Edited March 19, 2015 by Errhile Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 Długi :) Quote Link to post Share on other sites
Errhile Posted March 19, 2015 Report Share Posted March 19, 2015 Dzięki. Quote Link to post Share on other sites
Mateusz Kabaciński Posted July 13, 2015 Report Share Posted July 13, 2015 (edited) Witam. Ja podepnę się pod temat. Mam zakupioną cymkę 0.41 i mam zamiar przeprowadzić jej tuning. Chciałbym się spytać o podstawowe rzeczy. Co oprócz systemu hop up i lufy wewnętrznej można wymienić bez rozkręcania gearboxa? Replika chcę aby mi służyła w lesie i w cqb tak więc zależy mi na szybkiej reakcji na spust, dużym ROFie i dobrej celności, skupienia i zasięgu. Czy układ MOSFET i kable da radę zamontować/wymienić bez otwierania GB? A jak już miał bym otworzyć GB to co w nim wymienić? Pozdrawiam. Edited July 13, 2015 by Mateusz Kabaciński Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted August 20, 2015 Report Share Posted August 20, 2015 W gearbox-sie V2 nie da się wstawić mośka bez otwierania gb. Możesz jeszcze wymienić silnik ;-) A wymienić... Zależy co chcesz osiągnąć ;-) Ja bym wstawił mosfet i okablowanie - co robie w każdej replice. Następnie sprawdził bym szczelność wszystkiego co ją powinno miec ;-) Jeśli coś puszcza to albo teflon albo wymienić. Reszta wg upodobań. Quote Link to post Share on other sites
Hammerstin Posted November 21, 2015 Report Share Posted November 21, 2015 Jaką baterie LiPo wsadzić do PDW? Używa ktoś 11,1V? Gearbox V3 się nie rozsypie? Czy wzrost ROF będzie zauważalny? Poza lufą, gumką, okablowaniem i dołożonym mosfetem resztę chciałbym zatrzymać w stocku. Dzięki za wszelkie sugestie konkretnych egzemplarzy, które da rade upchąć w replikę. Quote Link to post Share on other sites
Esper Posted August 10, 2016 Report Share Posted August 10, 2016 Witam wszystkich. Zakupiłem cymkę cm041 SD6 i planuję ją zrobić na replikę typowo do CQB czyli 350 fps i fajną reakcją na spust. Do repliki na dzień dobry zamówiłem mosfet picossr3 od gate a kabelki już u mnie leżą. Tu pytanko: jakie części będą najlepsze do takiego tuningu(dałngrejdingu). Na początek myślałem o sprężynie 100 i zębatkach 16:1/13:1 od SHS. Co z resztą ? Wszystko będzie śmigać na LiPo 7.4. A i jaka maksymalnie lufa zmieści się do tej repliki biorąc pod uwagę ten piekny tłumik na przodzie :D Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
blysk Posted December 7, 2016 Report Share Posted December 7, 2016 Czołem! Panowie, wpadłem na pomysł wycięcia dziury w korpusie, by móc wymieniać sprężynę dzięki wyciąganej prowadnicy. Jakieś przeciwwskazania? Ktoś już wpadł może na podobny pomysł i go zrealizował? Zadowolony użyszkodnik CM.041SD6. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted December 9, 2016 Report Share Posted December 9, 2016 I hairtrigger :) Quote Link to post Share on other sites
maciek9000 Posted May 16, 2017 Report Share Posted May 16, 2017 Witam. Pytanie, jeżeli wpakuje to wszystko co poniżej, to będzie wszystko w miarę fajnie grało? Zasugerowałem się wypowiedziął kolegi Katzza. http://allegro.pl/mosfet-z-aktywnym-hamulcem-najtaniej-promocja-i6807808395.html?snapshot=MjAxNy0wNS0xNlQxNjozMDozMi4wMDdaO2J1eWVyOzIwYWU0OTRjMTEwNWY2ZWJlNTAzYzQzYjA1NTc5YjRjMTUzN2ZiOWIyODMzYjA2MTFkY2YwNDQzMGI2ZWRhYzI%3D http://www.taiwangun.com/lufy-precyzyjne-2/lufa-precyzyjna-6-02mm-do-mp5-mc51-ak-beta-o-dlugosci-229mm-guarder?from=listing&campaign-id=14 http://www.taiwangun.com/sprezyny-glowne-2/sprezyna-sp-120-guarder?campaign-id=14 http://www.taiwangun.com/gumki-hop-up-2/gumka-hop-up-silikonowa-guarder?campaign-id=14 http://www.taiwangun.com/prowadnice-sprezyn-2/wzmocniona-prowadnica-sprezyny-z-lozyskowaniem-vortex-v-2?campaign-id=14 https://gunfire.pl/product-pol-1152195485-Dysza-do-M4.html https://gunfire.pl/product-pol-1152205085-Komplet-stalowych-kol-zebatych-High-Speed-13-1.html https://gunfire.pl/product-pol-1152207693-Aluminiowy-tlok-z-14-stalowymi-zebami.html https://gunfire.pl/product-pol-1152214526-Zestaw-glowica-tloka-glowica-cylindra-CNC-do-gearboxa-v2.html Baterie Lipo 7,4v już mam ;P Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted May 16, 2017 Report Share Posted May 16, 2017 Po kolei: -Mosfet i porządne kable z wtyczkami T Connect jak najbardziej na plus. -Lufa może być. -SP120 jak najbardziej, ja w swojej MP5 przez 4 lata jechałem na SP130 z blachami wzmacniającymi GB aż w końcu nie wytrzymał i pękł pomimo wzmocnień, SP120 powinno chodzić bez problemów przy dobrze wypodkładkowanych zębatkach. -Gumkę hop up polecam czarną Systemę, ja u siebie sprawdzałem kilka, w tym tego Guardera i wyszło, że najlepiej sprawdza się Czarna Systema Energy. Kręciła najdalej. -Prowadnica sprężyny jest zbędna, w stocku masz już metalową łożyskowaną prowadnicę, u mnie chodziła przez 7 lat do momentu awarii, i nadal jest w dobrym stanie. I tutaj taka ciekawostka: w tym MP5 siedzi prowadnica V3, a nie tak jak może się wydawać V2. -Jeśli chodzi o dyszę to masz tutaj plastikową komorę hop up i ja polecam plastikową dyszę, metalowa może (choć nie musi) zrobić kuku w komorze. Druga sprawa to pamiętam, że jest dłuższa niż standardowa w MP5, pasuje od G3, ale konkretnej długości nie pamiętam, chyba 24mm ale nie jestem tego pewny, poszukaj w głównym temacie CM.041, podawałem tam kiedyś długość w moim secie. -tłok ok -zestaw głowic też ok, głowica cylindra koniecznie metal, tłoka plastikowa, mniejsze naprężenia przy uderzeniach przy tej sprężynie. -bateria 7,4 lipo może być lekko za słaba, zauważ, że masz metalowy tłok z łożyskowaną głowicą które ważą więcej niż plasticzane, które to siedzą na dość twardej sprężynie. To nic, że masz mosfet, dobre kable i silnik na neodymówkach, ta bateria może dawać mniejszy ROF. Ja polecam tam wrzucić jak największe Lipo 11,1v i cieszyć się z tego jak wrogowie spier*****ą w podskokach kiedy Ty walisz ze swojego małego "miniguna" :D Quote Link to post Share on other sites
maciek9000 Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 (edited) ok, dziękować :icon_razz: a czy przy mocniejszym lipo 11,1 stokowy silnik i gearbox wytrzymają i czy zębatki 13:1 będą dobre? Edited May 17, 2017 by maciek9000 Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 Ten silnik, który tam siedzi w stocku spokojnie wytrzyma, o to się nie martw. GB też powinien wytrzymać, to, że będzie szybciej stukać nie znaczy, że się posypie bo siła stuku pozostaje nadal ta sama, wiec wytrzyma. Zębatki też wytrzymają, te co podałeś będą dobre, będziesz miał poprostu szybszy ROF. Pamiętaj, że najważniejsze to dobrze to wszystko poskładać, uszczelnić, wypodkładkować i nasmarować, a będzie chodzić bez problemu. Quote Link to post Share on other sites
maciek9000 Posted May 17, 2017 Report Share Posted May 17, 2017 dobrze, w takim razie dozbieram trochę gotówki i w przyszłym miesiącu zrobię drobne zakupy :D Dziękuję za pomoc i napiszę na pewno jak sprawuje się replika :P Pozdrawiam:) Quote Link to post Share on other sites
maciek9000 Posted May 19, 2017 Report Share Posted May 19, 2017 A mam pytanie. Serwisant z gunfire zaproponował mi coś takiego: https://gunfire.pl/product-pol-1152195363-Opozniacz-popychacza-SHS.html przyda sie? i jak to zamontować? Quote Link to post Share on other sites
maciek9000 Posted May 19, 2017 Report Share Posted May 19, 2017 ok, juz doczytałem, przyda się. Przepraszam za zaśmiecanie, już nie będe :P Quote Link to post Share on other sites
Matrixar Posted May 28, 2017 Report Share Posted May 28, 2017 Otóż posiadam daną replikę od cymy I pytanie jest bardzo proste. Jak ją zupgradować I czy najlepiej zacząć od hop upu? Aktualne wyniki tego pistoletu nie zadowalają mnie gdyż z moich obliczeń wynika że strzela ona tylko (ale jednak aż) na 55m zanim kulka (0.25/0.28) zacznie opadać a efektywny zasięg to powiedzmy 57m w stocku. Dodam równierz że lufa wynosi 6.03mm szerokości a fps wynoszą oficjalnie 400fps (jednak po testach ze sklepu wyszło 425). Niestety troche zmarnowałem okazje na własny pomiar. Chciałbym żeby ta replika strzelała na co najmniej 70m z dobrą celnością na 450fpsach. I tu też pytanie jeśli w ogóle wymieniać lufe to jaka szerokość? Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted May 29, 2017 Report Share Posted May 29, 2017 Dobre kulki, guma, lufa promyk, doszczelnienie. Jak dalej nie ma 450 to spring. Więcej info na forum, wszystko obszernie porozpisywane ;) Quote Link to post Share on other sites
Matrixar Posted May 29, 2017 Report Share Posted May 29, 2017 Do speęży już trzeba silnik I inne... Tylko lufa już w stocku to 6.03. Chyba że dam szerszą ale wtedy znowu silnik I tłok lepszy trzeba. Kulkami strzelam rockets professional wiec tu raczej zmiany nie trzeba. Z gumką to jestjest problem bo jak bym chciał flat hopa zamontować to tam trzeba coś wycinać chyba itp... Doszczelnienie to w sumie wiem, tylko jak najlepiej zrobić? Bo z tego co kojarze, to jak są dobre części do hop upu to już jest szczelne. Bo też nie chciałbym żeby była to takajest prowizorka typu taśma. A tą lufe to obczaje... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.