Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ASH "Operacja Husky"- część 2- Mieczewo k.Poznania 31.08-2.09.2018


Recommended Posts

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 godzinę temu, wish napisał:

Biorąc pod uwagę doświadczenia z poprzedniej części i innych gier, wydłużona zostanie odległość od respów, żeby gracze nie biegali co rusz do respa tylko spokojnie czekali na leczenie.
 

ta odległość do respa to coś co bardzo bardzo dobrze wspominam :) nie widzę powodu zmieniania tego :D

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wish napisał:

Ad 1.
Nie będziemy na siłę używać ani angielskiego ani szwabskiego. Oczywiście wszelkie wtrącenia na polu gry mile widziane. Jednak dalej językiem urzędowym będzie język ojczysty.

Spoko, szwabski pewnie będzie znany niewielu, ale czy niemieckiego używać można? 

Link to post
Share on other sites

Widzę że zapowiada się duży realizm udziału medyków i udzielania pierwszej pomocy na polu walki, cieszy mnie to bardzo ale zarazem nasuwa się pytanie, jak w takim razie odnosimy się do tematu znoszenia/odciągania rannych towarzyszy z pierwszej linii ? Dozwolone czy też nie? Jeżeli tak to na jakich zasadach? Pełen realizm i zarzucamy kolegę fizycznie na plecy czy dozwolone "noszenie" bardziej umowne ?

Link to post
Share on other sites

@Fleischer, jeśli uważasz, że towarzysze broni zrozumieją jak nawijasz do nich po niemiecku to spoko. Jak dla mnie możesz nawet po włosku mówić. Zakładam po prostu, że komunikacja będzie odbywać się po polsku. Natomiast jeśli ktoś będzie miał ochotę pokrzykiwać do swoich w języku obcym nie widzę problemu. Im więcej niemieckich, włoskich, angielskich wtrąceń tym lepiej.

@Rybrafal dziękuję za pytanie, odpowiedź już znam i będzie ona spisana na regulaminie z którym mam nadzieję się uporać w ten weekend. Na razie powiem tylko tyle, że w niektórych sytuacjach znoszenie/odciąganie rannych nie będzie dozwolone a konieczne, będzie to jasno i precyzyjnie określone bez obaw.

Dziękuję za pytania, czekam na kolejne. Im więcej pytań teraz tym łatwiej będzie mi wpisać je w zasady gry. Póki co zakładamy pewne standardy o których w zasadzie tylko przypomnę.

@ Marku, hotel jest do naszej dyspozycji. I z lenistwa też pewno będę z niego korzystał.

Edited by wish
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.08.2018 o 14:44, Czarne Buty napisał:

Pytanie odnośnie TRACERÓW na nocną części gry na orle pojawiła się dobra dusza która przyjechała z całą garścią tracerów. Czy miałby ktoś użyczyć takowego na noc póki co tylko ja potrzebuję w zamian mogę dać dobre piwko :) 

Nie pamiętam ile zostało ich po Orle, ale wezmę ile znajdę :)

Link to post
Share on other sites

Miło mi poinformować, że mamy już 50 zgłoszonych i opłaconych graczy. WOW. Jest jeszcze kilka zgłoszeń/deklaracji nieopłaconych. 
Kurde będzie się działo. Mam nadzieję, że podołam ogarnąć towarzystwo.
W dalszym ciągu czekam na zgłoszenia PT/SOB proszę o info żeby jak najlepiej móc rozdzielić zadania.

Ashigara dzięki za sprzęt. Teoretycznie mamy wystarczającą ilość PMR ale jeśli ktoś coś ma, proszę zabrać. Najwyżej zaliczy wycieczkę do Poznania.

Na noc mamy:
OŚ: 10
Alianci:  17
 
OŚ:
1. Ashigara PT
2. XrayPL PT
3. Dziećka
4. Czarne Buty
5. Cress PT
6. Ryba PT
7. Wochu PT
8. Zee
9. Michał
10. Łuki SOB
11. Szymon
12. Bladek
13. Benek
14. Hartmann
15. Erokesha
16. Ostry PT
17. DrKlauss
18. Gregorius PT
19. Grzegorz GG PT
20. Ppszejdi Dominik PT
21. Piotr PT
 

Alianci:
1. Wish PT
2. Matt PT
3. Cortes PT
4. Kolba SOB
5. PIT PT
6. Vlad
007. Domin PT
8. Miapow PT
9. Sikor PT
10. Camper SOB
11. Mati SOB
12. Kuken PT
13. Paweł SOB
14. Mareq PT
15. Wade SOB
16. Foorman PT
17. Daro SOB
18. Bullet PT
19. Synaj PT
20. Bejker PT
21. Mattson PT
22. Monia
23. Dziubi
24. Thompson PT
25. Kuba 088
26. Bombel PT 
27. Hubert
28. Apek PT
29. Budweiser

Link to post
Share on other sites

Jak można ekipe z Koszalina pomylić. Największe psuje w polskim ASH, największa ilość zepsutych replik na gracza, tego się nie zapomina

 

Na noc mamy:
OŚ: 15
Alianci:  17
 
OŚ:
1. Ashigara PT
2. XrayPL PT
3. Dziećka
4. Czarne Buty PT
5. Cress PT
6. Ryba PT
7. Wochu PT
8. Zee
9. Michał
10. Łuki SOB
11. Szymon
12. Bladek PT
13. Benek PT
14. Hartmann PT
15. Erokesha PT
16. Ostry PT
17. DrKlauss
18. Gregorius PT
19. Grzegorz GG PT
20. Ppszejdi Dominik PT
21. Piotr PT
 

Alianci:
1. Wish PT
2. Matt PT
3. Cortes PT
4. Kolba SOB
5. PIT PT
6. Vlad
007. Domin PT
8. Miapow PT
9. Sikor PT
10. Camper SOB
11. Mati SOB
12. Kuken PT
13. Paweł SOB
14. Mareq PT
15. Wade SOB
16. Foorman PT
17. Daro SOB
18. Bullet PT
19. Synaj PT
20. Bejker PT
21. Mattson PT
22. Monia
23. Dziubi
24. Thompson PT
25. Kuba 088
26. Bombel PT 
27. Hubert
28. Apek PT
29. Budweiser

Link to post
Share on other sites

Szukam nadal opcji transportu na miejsce z Katowic i okolic. Może też być Wrocław, bądź Kraków. W razie niepowodzenia pociągiem do Poznania i liczę na jakieś dobre dusze, które mogłyby zgarnąć mnie stamtąd na miejsce, a po grze podrzucić w okolicę dworca. Płacę w USD. :D

Link to post
Share on other sites

Lekko ponad tydzień do imprezy więc pora na co nie co szczegółów.
Ponownie jak w zeszłym roku, dla leniwych przeklejam pierwszy post, który uzupełnię zaznaczonymi na kolorowo nowinkami.



Gra podobnie jak pierwsza część zostanie rozegrana w Mieczewie na terenie bazy Fort Knox.
Termin gry 31.08-2.09. Pierwsza część odbędzie się w nocy z piątku na sobotę, a główna część w sobotę, nie gramy w niedzielę

 Kilka najważniejszych informacji poniżej:
Wiek: 16+
Limity fps będą: podamy poniżej

Piro: ZAKAZ używania pirotechniki. Zbyt sucho w lesie.
Wpisowe: 40zł/osobę grającą/ fotografowie nie płacą
Zgłoszenia: tylko na maila jakub-z@wp.pl. W ciągu 24h odpowiem mailem z nr konta, jeśli mail nie dojdzie wyślij zgłoszenie ponownie.

 Plan imprezy niemalże identyczny jak w zeszłym roku. Miejmy nadzieję, że w tym uda się rozegrać część nocną. Plan na tę część jest inny niż poprzednio, chyba ciekawszy.

 Walczyć będą:

Alianci:
- GB
- US
- PL

Państwa osi:
- Włosi
- Niemcy

Plan imprezy

- Piątek 31.08.18

przyjazd, rozstawianie namiotów. Ok 21.00/22.00 wymarsz na nocną część gry. Planowane zakończenie o 1-2 w nocy. Uczestnicy, którzy przyjadą po wyznaczonej godzinie raczej na teren gry nie wejdą, w tym czasie będą mogli się rozlokować i przygotować posiłek dla walczącej reszty

- Sobota 01.09.18
9.15 odprawa, krótkie omówienie zasad 9.40 wymarsz na pozycje. O 10.00 rozpoczęcie zmagań. Mniej więcej o godzinie 16.00 planujemy zrobić małą przerwę na posiłek w polu (nie schodzimy na parking), przegrupowanie i przygotowanie pozycji obronnych. Ok 16.00 druga część rozgrywki ok 2h. Potem ognisko integracyjne i kto będzie miał ochotę, zostaje na noc na miejscu.

- Niedziela 02.09.18
sprzątanie i wyjazd do godziny 10. Nie planujemy gry na niedzielę.

Informacje organizacyjne:

Gra będzie organizowana na terenie komercyjnym. Za teren musimy uiścić opłatę w wysokości 1100zł. Ponadto chcielibyśmy zakupić kilka gadżetów niezbędnych dla rozgrywki. Z tego względu ustaliliśmy minimum graczy na 30 osób i wpisowe 40zł. Kto był w zeszłym roku przekonał się, że pieniądze nie zostały zdefraudowane. Termin wpłat do końca czerwca, do tego czasu musimy uzbierać wymagane minimum by zaklepać miejscówkę. Ale po sukcesie zeszłorocznej edycji nie wątpię ani trochę, że nam się to uda. Przypomnę w zeszłym roku było nas na starcie 42 osoby.

Na terenie obozu będzie tojtoj, miejsce na ognisko i grill.

Na bieżąco będziemy informować o nowych udogodnieniach. Samochody zaparkowane będą w bezpiecznej odległości od miejsca rozgrywki. Nie planujemy gry w budynkach, zostawiamy to na następną okazję. Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy, w odpowiedzi przyjdzie nr konta, na który należy dokonać wpłat. Listę uczestników będę starał się umieszczać na bieżąco, proszę o nie wpisywanie się na listę.

 Scenariusz jest już na ukończeniu, ale nie będziemy za wiele zdradzać. Mogę tylko napisać, że zaczniemy w znanym już części osób miejscu, gdyż będziemy kontynuować grę z zeszłego roku. Oraz, że pole minowe w tym roku nie będzie musiało zostać rozminowane, ale postaramy się wymyślić coś innego co powinno być ciekawym urozmaiceniem.

 Dla nowych osób, które chciałby zacząć bawić się w ASH ale nie mają sprzętu, śmiało, piszcie na PW, podpowiemy jak się przygotować na tego typu grę. Pomożemy załatwić prostą stylizację, poza tym większość z nas ma w szafie jakieś mundury/repliki/wyposażenie, które może wypożyczyć za dobre piwko. W zeszłym roku gościliśmy kilka nowych osób i część z nich wciągnęła się na dobre.

 W razie dodatkowych pytań proszę pisać.

 Do zobaczenia na Sycylii.

 P.S Kolba, żeby nie mówił, że o grze prawie się nie dowiedział dostanie prywatną wiadomość odnośnie terminu i miejsca rozgrywki

PONIŻEJ GARŚĆ NOWOŚCI

Limity fps:
Budynki i bliskie dystanse do 10m- 360fps (broń krótka)
Pistolety maszynowe- 400fps
Karabiny maszynowe BAR, STG- 450fps
Karabiny samopowtarzalne i 4-takty- 500fps
Broń wsparcia- MG42- 500 fps strzela tylko z pozycji podpartej
Snajperka max 600fps, obowiązkowo broń boczna, pistolet


Doładowanie magazynków tylko i wyłącznie na respie. Za ładowanie magazynków w polu można odesłać gracza na respa. Odesłać może każdy, kto zauważy, że ktoś się doładowuje na polu gry.

W miarę możliwości na małych dystansach uprasza się o nie strzelanie do siebie, lepiej zadeklarować strzał. Gramy z rozsądkiem, tak żebyśmy za miesiąc u Marka mogli się spotkać w komplecie z pełnym uzębieniem. Gdy z bliskiej odległości, mniej niż 5m, chcesz zabić więcej osób, zadeklaruj, "nie żyjesz" i wygarnij serią pod nogi. Nie strzelaj w głowę, twarz.

Cicha śmierć- podchodzisz do gracza kładziesz mu dwie ręce na barkach i deklarujesz "nie żyjesz", Zabity w ten sposób gracz ma obowiązek po cichu usiąść, poczekać aż napastnik się oddali, żeby nie zdradzać jego obecności. Po tym gdy napastnik odejdzie-ok 30-40m, zostanie ewidentnie zauważony, lub wyrazi on zgodę "trup" udaje się na respa.
Gracz potraktowany w ten sposób od razu staje się trupem, nie ma możliwości wzywania medyka.

TRUPY NIE GADAJĄ. Złapię tupa na gadaniu, osoba/osoby do których trup gada zostaną odesłane na respa.

Saperzy:
W zasadzie tylko po stronie alianckiej. Wyposażenie niezbędne to saperka. Ja będę miał amerykańskie 2 szt, ale jak ktoś ma swoje na wyposażeniu to nie widzę przeciwwskazań do używania swoich. Grają jak normalny gracz, będą mieli dodatkowe zadania. Zachęcam do zgłaszania się, będzie fun. Dobrze by było mieć hełm, ale nie jest to konieczny wymóg.

Medycy:
Jak w ubiegłym roku, po 2 na stronę. Może dodamy 3 jak będzie konieczność. Medyk oznaczony na ramieniu białą opaską z czerwonym krzyżem. Jeśli ktoś ma opaski Medyk nie ma przy sobie broni długiej, może używać tylko pistoletu.
Na początku gry medyk wchodzi na pole bez bandaży. Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania własnego opatrunku. Medyk na stałe nosi przy sobie kartę trafień, kostkę do gry i stoper. Po dobiegnięciu do rannego, medyk rzuca kością celem określenia rany. Ręka, noga, brzuch, głowa. Po losowaniu medyk opatruje wskazaną kończynę, poprzez obwiązanie jej bandażem i od tego momentu odlicza czas podany na karcie. Przez cały czas leczenia musi trzymać 2 ręce na osobie leczonej, najlepiej w "leczonym" miejscu. Po uleczeniu gracz, może kontynuować grę. Następne trafienie oznacza konieczność udania się na respa.
W respie gracz zostawia swój opatrunek zwinięty, tak żeby ułatwić swojemu medykowi kolejne akcje. Medyk w każdej chwili może cofnąć się na respa celem pobrania opatrunków. Jednorazowo może zabrać ich 5. Gdy wykorzysta wszystkie, powinien udać się na respa po kolejne 5. Oczywiście może leczyć opatrunkami, które gracze mają przy sobie. Gracze NIE zabierają opatrunków z respa, mają je tylko na samym początku rozgrywki. W grze będzie tyle bandaży ilu graczy.
Na kartach trafień będą:
1- rana lekka ręki- 1min
2- rana ciężka ręki- 1,5min
3- rana lekka nogi- 2min
4- rana lekka brzucha- 2,5min
5- rana lekka głowy- 3min
6- rana ciężka nogi konieczna ewakuacja

Mówiłem, że to się nie spodoba. W momencie gdy zostanie wyrzucona na kości "6" gracz jest ciężko ranny. Nie ma możliwości wyleczenia go na miejscu. Medyk nie jest w stanie samodzielnie ewakuować rannego, musi zawołać innego gracza do pomocy. Wówczas 2 osoby biorą pod rękę rannego i wynoszą go z pola walki. Ranny może skakać na jednej nodze. Żaden z 3 graczy nie może w tym momencie strzelać. Rannego należy ewakuować w ten sposób do respa z którego wychodzi na normalnych zasadach.


Respy
Wychodzimy co 5min lub po 5 osób. Zasada ta może ulec zmianie w czasie gry. Strony będą informowane na bieżąco.

Radiooperatorzy
Po dwóch na stronę. Radiooperator dostanie torbę z radiem lub jeśli ma swój plecak, może używać plecaka. Radio ma ważyć ok 3-5kg. Gdy radiooperator zginie może przekazać/zostawić radio swojemu dowódcy lub jego zastępcy. Nikt inny radia nie obsługuje. Po śmierci radiooperator widząc, że nikt nie przejmie radia może z nim wrócić na respa, lub zostawić je tam gdzie został trafiony. Każdy inny gracz może podjąć radio i przekazać je dowódcy/zastępcy dowódcy. Szeregowy żołnierz nie obsługuje radia.
Na każdą stronę jest więc 6 osób uprawionych do obsługi radia.

Krótki zarys scenariusza dla niecierpliwych.

Pt noc,:
niemcy bronią pewnego terenu i punktów strategicznych
alianci w tym czasie próbują te punkty zlokalizować i zneutralizować

Sobota:
10-13 alianci atakują
13-16 niemcy kontratakują
16-18 atakują wszyscy wszystkich
18 wjeżdża grochówka


No i to by było na tyle. W razie pytań bardzo proszę śmiało pisać.

Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę, alianci mają przewagę 8 ludzi. Zakładam, że strona niemiecka zapyta jak w takich warunkach ma atakować silniejszego przeciwnika :) Czy scenariusz przewiduje rozwiązanie tego dylematu? 

Czy można spodziewać się ról takich jak zwiadowcy/szperacze do rozpoznania terenu czy to wyjdzie dopiero w praniu?

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Kuba088 napisał:

Z tego co widzę, alianci mają przewagę 8 ludzi. Zakładam, że strona niemiecka zapyta jak w takich warunkach ma atakować silniejszego przeciwnika :) Czy scenariusz przewiduje rozwiązanie tego dylematu? 

Wystosujemy oficjalne zażalenie do dowodztwa aliantów i zarządamy aby część ich wojsk pozostała w domu :)

A na poważnie to strona niemiecka nie z takimi problemami dawała sobie radę...

Link to post
Share on other sites

Po jakim  czasie gracz wykrwawia się ? Czy można zdecydować aby nie czekać na medyka?

Magazynki do vsr mają czasem pojemność 10 kulek. Chciałem używać swojego mausera ale mam tylko jeden magazynek, Czy czterotakty mogą ominąć zasady ładowania na respie?

Link to post
Share on other sites

Wojska osi radziły sobie z taką przewagą wojsk alianckich, alianci niejednorotnie musieli atakować liczniejszego przeciwnika. Z takimi graczami jacy maja przyjechać nie boję się, że walka będzie jednostronna. Poza tym zawsze można trochę moderować.

Co do magazynków, jeśli ktoś ma 1maga na 10kulek, zwolniony jest z zakazu. Tak było też w zeszlym roku.

Link to post
Share on other sites
W dniu 24.08.2018 o 21:59, BBombello3 napisał:

(...) Co do gadania po angielsku to jestem za, nawet wtedy mniej się przycinam :D

Jak Jego Królewska Mość Jerzy VI. ;)

W dniu 25.08.2018 o 20:49, Kuba088 napisał:

Z tego co widzę, alianci mają przewagę 8 ludzi. Zakładam, że strona niemiecka zapyta jak w takich warunkach ma atakować silniejszego przeciwnika :) Czy scenariusz przewiduje rozwiązanie tego dylematu? (...)

Odpowiadam: Strona niemiecka ma w takich warunkach atakować silniejszego przeciwnika z determinacją, uporem i wiarą w ostateczne zwycięstwo.

A na poważnie - serio? No toć przecież kontrataki podejmuje się doraźnie, korzystając z lokalnej przewagi nad desantem, który co prawda per saldo może mieć przewagę, ale w danym momencie jest słabszy. Więc jaki dylemat?

W dniu 26.08.2018 o 08:08, ashigara napisał:

Wystosujemy oficjalne zażalenie do dowodztwa aliantów i zarządamy aby część ich wojsk pozostała w domu :) (...)

I to mi się podoba Artur, przygotujcie umotywowane pismo, dwa znaczki opłaty skarbowej, rozpatrzymy je w terminie urzędowym.

 

P.s. Wish nijak nie mogę doliczyć się 6 osób uprawnionych do obsługi radia na stronę. 2 radiooperatorów plus dowódca plus zastępca dowódcy nie chce mi się zsumować do 6... ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...