Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ASH "Operacja Husky"- część 2- Mieczewo k.Poznania 31.08-2.09.2018


Recommended Posts

34 minuty temu, Domin007 napisał:

P.s. Wish nijak nie mogę doliczyć się 6 osób uprawnionych do obsługi radia na stronę. 2 radiooperatorów plus dowódca plus zastępca dowódcy nie chce mi się zsumować do 6... ;)

Ok, no chyba zbyt dużego skrótu myślowego użyłem, ale myślałem że to będzie oczywiste bo zazwyczaj tak gramy. Zakładam utworzenie dwóch oddziałów po każdej ze stron, tak żeby chłopaki mieli z kim pogadać. Więc z założenia ma to być dwóch dowódców, dwóch zastępców, dwóch radiowców, dwóch medyków, dwóch saperów (alianci) i kilku chłopaków z karabinami.
Jeśli dowódcy będą chcieli mogą wyznaczyć sobie mniejsze pododdziały. W to już nie wnikam.
Zakładam po stronie aliantów oddział US i GB, po stronie osi to się zobaczy. Bo u nich trudniej z podziałem.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kilka uwag technicznych.

Ranny czeka na medyka przez 5 min. Przez ten czas może jedynie wzywać medyka, nie może gadać, strzelać i stara się nie przeszkadzać.
Rannego gracza nie można dobić, nie może on sam się zabić. Ma leżeć przez 5min i czekać, warto mieć zegarek, dopiero po tym czasie może zejść na respa.

W grze spróbujemy użyć granatów w postaci piłek tenisowych, ze względu na zagrożenie pożarem innych wolę nie używać, nawet na strzelnicy. Granat lądujący w pomieszczeniu zabija wszystkich w środku. Bez odliczania, bez zwlekania, bez względu na odległość. Nawet jeśli stało się za kimś, czymś. Granat w środku- nie żyjesz, nie jesteś ranny tylko nie żyjesz- wycieczka na respa. Generalnie granaty wykorzystywać będą mogli gracze osi w pierwszym etapie. Natomiast w drugim i trzecim wszyscy. Jest na terenie gry kilka schowanych "bunkrów" ,chodzi o to by nie powybijać sobie zębów w bliskim kontakcie. Prośba, żeby rzucony granat zabrać za tyłkim, nie śmiecimy w lesie.

Doładowanie w respie- będą limity magazynków do uzupełnienia:
3LC (do 40kulek- sprężyna, garand itp) - 1 pudełko
1MC (do 100kulek- thompson, mp40, sten, bar itp) - 2 pudełka
1HC (do 300 kulek- thompson, stg, itp) - 4 pudełka
1 drum (ppsh, mg42)- 6 pudełek
Na starcie w respie będą leżały 32 pudełka jako uzupełnienia. Wykorzystacie wszystko nie postrzelacie. Trzeba siać z rozsądkiem.
Na starcie wszyscy mogą się załadować  LC- na full ile masz magazynków, MC- 5 magazynków, HC- 3 magazynki, drum - 2 magazynki

Najdłuższa przerwa w grze będzie między 1 a 2 fazą. Trzeba będzie przenieść się na respy kawałek. Po 2 fazie postaramy się jak najszybciej ogarnąć flagi, żeby jak najszybciej ruszyć 3 fazę.

Wszystkim, którzy zadeklarowali zabranie radia, dzięki bardzo. Na pewno się przydadzą.
Jeśli ktoś ma opaskę medyka proszę o zabranie, też się przyda.

Edited by wish
Link to post
Share on other sites

Odnośnie doładowania magazynków.

LC- rozumiem, że faforyzowanie 4-taktów (za 1 budełko do 120kulek)

MC- mp40 i sten mają typowo po 50kulek

Mając HC za 2 razy więcej pudełek niż w przypadku MC ładuje się 5-10 razy więcej kulek.

Na starcie 5 MC lub 3 HC - lepiej mieć HC :)

Jakieś limity odnośnie magazynków pistoletowych?

Ostro cisnę, żeby pojawić się z 4-taktem ale buduję go od czwartku. Dzisiaj poczta dopiero dostarczyła drewno na osadę (transport zajął im tydzień!) więc plan mam napięty :) . Niestety będę mógł zapomnieć o olejowaniu osady. Będzie chyba (blee... lakierobejca). Nestof wysłał mi też pas nośny pocztą i według trackingu od 4 dni leży w punkcie nadania. Normalnie jakaś masakra.

Link to post
Share on other sites

Marku, nie chciałem nikogo faworyzować, choć może powinienem tych z LC i MC. Z drugiej strony nie chciałem aż za bardzo ograniczać ilość magazynków, które będziecie nosić niezależnie od ich pojemności. Ilości pudełek do przerzucenia wynika też po części z ilości pudełek dostępnych na respach.

To już zdradzę plan na przyszły rok, jeśli chodzi o magazynki. Na przyszłorocznej imprezie obowiązywać będzie zakaz używania magazynków HC, wyjątek stanowić będzie MG42 i BAR.  Oba będą mogły strzelać tylko z pozycji podpartej. Bar noszony koniecznie z dwójnogiem. Dodatkowo, właściciele MG42 proszeni będą o wcześniejsze uszykowanie sobie pojemników ok 400 kulkowych, którymi w respie będą mogli zasilić replikę. Jako że BARa sam posiadam wiem, że ten HC to ciut większy MC więc tu będzie można sypać do woli, z pełnego magazynka wystrzeli się pewno ze 150-200 kulek. Oczywiście magazynków będzie można mieć przy sobie kilka.

Oczywiście nie widzę przeciwwskazań aby użytkownicy MG 42 i 34 już na najbliższej grze stosowali tą metodę. Będzie to bardzo mile widziane.

Jeszcze jedna zasada na noc. Jako, że czasem w ciemności bywa tak, że sylwetki są mało widoczne, porozumiewamy się w jednym języku, i skradając się do kogoś można nie wiedzieć czy to swój czy to wróg. Na hasło, "stój/halt/stop kto idzie" automatycznie odpowiadamy stroną po której gramy. Osoba pytająca po otrzymaniu odpowiedzi natychmiast powinna sama dać znać po której gra stronie.
Zdarzało mi się w nocy słyszeć dialogi typu:
- stój kto idzie?
- a kto pyta?

I w ten deseń. Oczywiście możecie sobie wymyślać inne hasła czy zawołania, ale każdy ma obowiązek na pytanie "stój kto idzie?" odpowiedzieć hamburger/brytol/szwab czy cokolwiek co jasno określi stronę.

Aktualizacja listy:

Na noc mamy:
OŚ: 15
Alianci:  18
 
OŚ:
1. Ashigara PT
2. XrayPL PT
3. Dziećka
4. Czarne Buty PT
5. Cress PT
6. Ryba PT
7. Wochu PT
8. Zee
9. Michał
10. Łuki SOB
11. Szymon
12. Bladek PT
13. Benek PT
14. Hartmann PT
15. Erokesha PT
16. Ostry PT
17. DrKlauss
18. Gregorius PT
19. Grzegorz GG PT
20. Ppszejdi Dominik PT
21. Piotr PT
 

Alianci:
1. Wish PT
2. Matt PT
3. Cortes PT
4. Kolba SOB
5. PIT PT
6. Vlad
007. Domin PT
8. Miapow PT
9. Sikor PT
10. Camper SOB
11. Mati SOB
12. Kuken PT
13. Paweł SOB
14. Mareq PT
15. Wade SOB
16. Foorman PT
17. Daro SOB
18. Bullet PT
19. Synaj PT
20. Bejker PT
21. Mattson PT
22. Monia
23. Dziubi
24. Thompson PT
25. Kuba 088
26. Bombel PT 
27. Hubert
28. Apek PT
29. Budweiser
30. Adrian PT

Link to post
Share on other sites

Bo ma robić, za broń wsparcia, jak MG. Wątpie byśmy doczekali się brwoninga 1919. To by byc zastępstwo. No chyba że uda się zrobić magazynki LC lub MC do Bara wowczas będzie można z nim normalnie biegać jak z każdym innym karabinem.

Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś posiada tylko jeden magazynek LC, to może wziąć luzem równowartość tych trzech LC tak? Niestety mój garand pojemnością magazynka mnie nie rozpieszcza(16 strzałów)...

Powtarzając pytanie kolegi nade mną (nie widzę nigdzie odpowiedzi), co z magazynkami do pistoletów?

Link to post
Share on other sites

Ten, kto ma tylko 1 lub 2 magi na max 20kulek każdy, może załadować 1 szybkoładowarkę i z niej korzystać nawet w polu. W zeszłym roku też tak graliśmy. Proszę o zgłoszenie tego przed grą.

Pistolet załadowany na maxa wynosimy w pole. 1 pudełko ładuje 3 magazynki.

 

Amunicją można się dzielić z kolegami.

Np. w respie przerzucam 1 pudełko i ładuję 1 sprężynę, jednego garanda i jeden pistolet.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze w kwestii:

- medyk - w przypadku rany głowy i konieczności wyniesienia rannego we dwóch ( zarzucając sobie jego ramiona na swoje barki oraz jego broń ) nie ma opcji aby medyk zlecił tę usługę innym graczom, a sam poszedł leczyć innych. Chyba, że w grze okaże się ta opcja zbyt angażująca medyka, wówczas ulegnie zmianie na rzecz braterstwa broni

- piłki jako granaty - oczywiście nie zamieniamy się w miotających jak w bejsbolu - wiemy, że najwięcej radości w ASH sprawia nam realizm walki więc taki zachowajmy nawet przy rzutach lekką piłka tenisową : )

Kuba 088 - pytałeś o zwiadowców/ szperaczy w grze. Nie są to nigdy postacie narzucane przez scenariusz i orgów. Jeśli dowódca lub sytuacja w walce sprawi, że takowi będą potrzebni, już wiadomo gdzie ich szukać. Ja też zawsze lubię iść na szpicy... : D

Link to post
Share on other sites

Niestety pojawiają się informacje o stratach przedbitewnych, nie dojedzie Camper z Matim.
Na noc bez zmian
OŚ- 15
Alianci- 18 (ja raczej tylko organizacyjnie więc w zasadzie 17)
Alianci już mogą myśleć o utworzeniu na noc 4 drużyn po ok 4-5 graczy.

Dzień
OŚ- 21
Alianci- 28

Uwaga organizacyjna, gdy ktoś przyjedzie na grę w piątek po 21 na teren już raczej nie wejdzie. No chyba, że okoliczności przyrody pozwolą, ale to zależy jak gra się będzie toczyć.
Przy wjeździe na teren jest brama leśna, być może zamkniemy ją łańcuchem z otwartą kłódką, żeby osoby postronne nie wjechały na teren. Samochód, który wjedzie na drogę leśną w kierunku bazy proszony jest o włączenie świateł awaryjnych i spokojny przejazd do bazy. Po drodze i okolicy mogą się kręcić gracze.

Podaję nr kontaktowe w razie czego:
Wish: 600 09 59 89
Matt: 606 282 129

 

Na noc mamy:
OŚ: 15
Alianci:  18
 
OŚ:
1. Ashigara PT
2. XrayPL PT
3. Dziećka
4. Czarne Buty PT
5. Cress PT
6. Ryba PT
7. Wochu PT
8. Zee
9. Michał
10. Łuki SOB
11. Szymon
12. Bladek PT
13. Benek PT
14. Hartmann PT
15. Erokesha PT
16. Ostry PT
17. DrKlauss
18. Gregorius PT
19. Grzegorz GG PT
20. Ppszejdi Dominik PT
21. Piotr PT
 

Alianci:
1. Wish PT
2. Matt PT
3. Cortes PT
4. Kolba SOB
5. PIT PT
6. Vlad
007. Domin PT
8. Miapow PT
9. Sikor PT
10. 
11.
12. Kuken PT
13. Paweł SOB
14. Mareq PT
15. Wade SOB
16. Foorman PT
17. Daro SOB
18. Bullet PT
19. Synaj PT
20. Bejker PT
21. Mattson PT
22. Monia
23. Dziubi
24. Thompson PT
25. Kuba 088
26. Bombel PT 
27. Hubert
28. Apek PT
29. Budweiser
30. Adrian PT

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, wish napisał:

I w ten deseń. Oczywiście możecie sobie wymyślać inne hasła czy zawołania, ale każdy ma obowiązek na pytanie "stój kto idzie?" odpowiedzieć hamburger/brytol/szwab czy cokolwiek co jasno określi stronę.

Imo, powinny być to koniecznie hasła w języku strony. W nocy wyjdzie klimatycznie. ;)

Link to post
Share on other sites

Poprawiam błąd

Cały czas brak informacji od kilku graczy. Jak można proszę o podesłanie brakujących info.

Na noc mamy:
OŚ: 15
Alianci:  18
 
OŚ:
1. Ashigara PT
2. XrayPL PT
3. Dziećka
4. Czarne Buty PT
5. Cress PT
6. Ryba PT
7. Wochu PT
8. Zee
9. Michał
10. Łuki SOB
11. Szymon
12. Bladek PT
13. Benek PT
14. Hartmann PT
15. Erokesha PT
16. Ostry PT
17. DrKlauss
18. Gregorius PT
19. Grzegorz GG PT
20. Ppszejdi Dominik PT
21. Piotr PT
 

Alianci:
1. Wish PT
2. Matt PT
3. Cortes PT
4. Kolba SOB
5. PIT PT
6. Vlad
007. Domin PT
8. Miapow PT
9. Sikor PT
10. 
11.
12. Kuken PT
13. Paweł SOB
14. Mareq PT
15. Wade SOB
16. Foorman PT
17. Daro SOB
18. Bullet PT
19. Synaj PT
20. Bejker PT
21. Mattson PT
22. Monia
23. Dziubi
24. Thompson PT
25. Kuba 088
26. Bombel PT 
27. Hubert
28. Apek PT
29. Budweiser PT
30. Adrian PT

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, wish napisał:

Jeszcze jedna zasada na noc. Jako, że czasem w ciemności bywa tak, że sylwetki są mało widoczne, porozumiewamy się w jednym języku, i skradając się do kogoś można nie wiedzieć czy to swój czy to wróg. Na hasło, "stój/halt/stop kto idzie" automatycznie odpowiadamy stroną po której gramy. Osoba pytająca po otrzymaniu odpowiedzi natychmiast powinna sama dać znać po której gra stronie.

Wish oświeć mnie w takim razie hasła itp. Kiedy każde maskowanie można zdekonspirować zapytaniem "stój kto idzie?".
A co w sytuacji, gdy grupa się skrada, jest niewidoczna i usłyszy z iluś tam metrów (np. 10-15, bo trzasnęła komuś gałązka) pytanie o identyfikację? Ma odpowiedzieć, tym samym zdradzając swoje położenie?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...