Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Cortes

Kryształ Szczęścia

Recommended Posts

Kwiecień 1942 roku. Split, Chorwacja.

Kartograf Kriegsmarine Kpt. zur See von Rose, przeglądając archiwum jugosłowiańskiej marynarki w Splicie, natyka się na niezwykłe znalezisko. Jest to teczka zawierająca raport dowódcy kutra patrolowego z 1938 roku, oraz tajemniczy szkic z 1905 roku.

Kuter wykonując rutynowy patrol wśród dalmackich wysp napotkał dryfującą łódź rybacką. W łodzi znajdowało się dwóch mężczyzn. Jeden już nie żył, z powodu rany postrzałowej klatki piersiowej, a drugi wykrwawiał się z powodu rany brzucha. Najwyraźniej postrzelili się  wzajemnie w wyniku jakiejś sprzeczki. Ranny nie przeżył podróży do Szybeniku. Przed śmiercią powiedział po włosku tajemnicze słowa: „polpo… isola… isola di  polpo…śpiewające drzewo powie, jak nastawić zegar”. W łodzi znaleziono tylko jedną sztukę broni palnej: typową sycylijską luparę z obciętymi lufami. W komendanturze bazy marynarki w Splicie, ktoś skojarzył słowa umierającego Włocha z tajemniczym dokumentem znalezionym w butelce, na brzegu w okolicach Szybenika w 1905 roku. Szkic zawiera rysunek wyspy, z naniesionymi punktami orientacyjnymi, rysunkiem zegara i drzewa. Nie ma na nim nazwy, ani położenia wyspy. Z notatki w teczce wynika, że nie szukano tej wyspy. Uuznano, że jest ona częścią miejscowej legendy, mówiącej o ukrytym na bezludnej wyspie „Krysztale Szczęścia”. Wg niej „Kryształ” schował święty Calogero . Co roku, o północy w dniu świętego Calogero , „Śpiewające Drzewo” zasadzone przez Świętego przekazuje wskazówkę o miejscu ukrycia Kryształu.

Kpt.von Rose kładzie przed sobą mapę wybrzeża w okolicy Szybenika i indeks nazw geograficznych. Wyspy Polpo nie znajduje nawet na najstarszych mapach pochodzących z weneckich czasów. Zamyśla się. Polpo, to po włosku ośmiornica. Po chorwartsku „chobotnica”. Szuka tej nazwy, ale  bez rezultatu. Sięga po dokładniejsze mapy. Wolno przesuwa linijkę z północy na południe na kolejnych arkuszach. Odkłada mapę tak, że wschodnią krawędź ma przed sobą. Ręka sięgająca po nowy arkusz zamiera nad stołem. Kapitan widzi ośmiornicę! Wysepka jest półokrągła, a z boków wychodzą  wąskie półwyspy, jak macki ośmiornicy.

Kapitan prosi o informacje o wyspie. Główna część ok. 1kmx1km. Płaska, na wybrzeżu łąki i zarośla, pośrodku las. Niezamieszkała. Kapitan zamawia wykonanie kopii szkicu i powiększonej mapy wyspy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alianci

1. Wish US lub co tam trzeba bedzie założyć.

2. Kolba US

3. Mareq GB

1. Ashigara (Kriegsmarine)

Zapowiada nię niezła przygoda :) . Jakiś przybliżony termin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie wiedzą, co to będzie, a już się zapisują :-). Wstrzymajcie dię trochę.

Terminu jeszcze nie ma, ale wstępnie czerwiec. Żeby było ciepło.

Wieczorem napiszę coś więcej.

 

Edited by Cortes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kryształ Szczęścia

Gra inspirowana jest przygodami Indiany Jonesa i innych historii o poszukiwaczach skarbów. Fabułę gry będę podawać w kilku odcinkach.

 Impreza będzie mieć charakter gry terenowej, z rozwiązywaniem zagadek, szukaniem w terenie miejsc i przedmiotów, z tytułowym Kryształem Szczęścia jako celem głównym. Ważną częścią gry będzie śledzenie przeciwnika i przeszkadzanie mu. Nie będzie to typowy LARP, gdzie każdy musi  grać jakąś postać, ale każdy powinien wczuć  się w sytuację i trochę pograć. Jeśli ktoś liczy na walki, strzelaninę, długie marsze itp., to może być zawiedziony. Ale za to będą elementy survivalu, bo uczestnicy wchodzą na pole gry ze wszystkimi rzeczami potrzebnymi do gry i do przebywania w terenie przez 24 godziny.

 

Miejsce gry: Centralna Polska, okolice Sieradza. Teren obejmujący las, zarośla, łąki i tereny podmokłe.

Czas gry:

- rozpoczęcie: sobota 13:00- Niemcy, 14:00- Alianci

-zakończenie: niedziela, godz. 13:00

 

Strony:

-Oś;  Niemcy, Włosi, Chorwaci (żołnierze i cywile),

- Alianci: Brytyjczycy i Amerykanie (komandosi, rangersi itp.)

 

Uzbrojenie: Tylko broń krótka. Bez piro.

 

Resp: Pierwsze trafienie należy opatrzeć w ciągu 10 minut. Drugie trafienie – śmierć. Resp - 30 minut w obozie.

 

Przewidziana jest funkcja 1 medyka na stronę.

Inne funkcje będę proponować indywidualnie. Jestem otwarty na propozycje uczestników.

 

Wyposażenie obowiązkowe indywidualne:

- okulary ochronne,

- oznaczenie trupa – odblaskowa kamizelka lub szmata, na noc czerwona migająca lampka.

- latarka.

 

Wyposażenie oddziału:

- kompas,

- linijka, kątomierz, ołówek, notatnik (mapnik),

- mogą być po dwie radiostacje na oddział, ale niekoniecznie.

 

Stylizacja:

Jak zwykle- jak najlepsza. Umundurowanie dostosowane do pogody i terenu akcji (historycznie), Przy przygotowaniach należy uwzględnić to, co będzie napisane we wstawkach fabularnych.  

 

Zapisy na wiadomość prywatną. Podobnie jak przed Hermenegildą, przewiduję wpisywanie na listy główne i rezerwowe. Lista uczestników będzie ograniczona. Chciałbym zamknąć listy na miesiąc przed grą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Kapitan von Rose wieczorem udaje się do kasyna oficerskiego. Tam, w gronie przyjaciół opowiada całą historię. Ktoś dziwi się, że miejscowa legenda dotyczy świętego Calogero, patrona Sycylii. Jeden z oficerów odchodzi na chwilę od stolika i wraca w towarzystwie eleganckiego cywila. Przedstawia go: to włoski archeolog, profesor Salvatore Rioletto, z uniwersytetu w Palermo. Może on wyjaśni skąd na wybrzeżu Dalmacji legenda o św. Calogero? Profesor wysłuchuje jeszcze raz opowiedzianej historii i niespodziewanie informuje, że na Sycylii opowiadana jest legenda o tym Świętym i Krysztale Szczęścia. Obiecuje, że zdobędzie więcej informacji i przekaże je wszystkim. Wszyscy umawiają się na spotkanie za trzy dni."

Lista jest już zapełniona prawie w połowie. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzy dni później, wieczorem, towarzystwo znów spotyka się w kasynie. Profesor Rioletto, zgodnie ze swoim włoskim, zapalczywym charakterem, pierwszy kładzie na stole kartkę maszynopisu. Oświadcza, że to jest treść sycylijskiej legendy o Krysztale Szczęścia. Tekst ten zapisała asystentka profesora, Francesca Di Silviq, podczas telefonicznej rozmowy z  profesorem Michele Panciotti, mediewistą z Uniwersytetu w Palermo.

Oto treść maszynopisu:

Święty Calogero patrząc z niebios widział nędzę i wyzysk sycylijskiego ludu. Zstąpił na ziemię i wydobył z krateru Etny Kryształ, który zapewniał jego posiadaczowi szczęście w jego zamierzeniach. Miał nadzieję, że Kryształ przyniesie poprawę życia biednego ludu Sycylii.

 Podarował go napotkanemu pasterzowi kóz, napominając go, żeby wykorzystał szczęście, które będzie miał za sprawą Kryształu, do zbożnych celów.

Niestety, kolejni posiadacze Kryształu dbali tylko o swój dobrobyt i szczęście dawane przez Kryształ, obracali tylko na swoją korzyść. Najczęściej Kryształ był używany przy spekulacjach finansowych, przejęciach dużych majątków i grach hazardowych. Zresztą Kryształ nikomu nie przyniósł szczęścia na długo, bo zazwyczaj przechodził do innych rąk po zabiciu poprzedniego posiadacza.

 Kryształ wielokrotnie zmieniał posiadaczy, zazwyczaj byli to nowi władcy Sycylii: arabscy najeźdźcy, normańscy baronowie, pełnomocnicy królów Aragonii, Nawarry, Habsburgów i Burbonów,  rzadko ludzie miejscowi.

Kiedy święty Calogero zobaczył, że Kryształ robi więcej zła niż dobra, postanowił go odebrać i ukryć. Jeszcze raz zstąpił na ziemię, odebrał Kryształ z rąk sycylijskich „ludzi honoru” i ukrył na bezludnej wyspie, gdzieś na wschodzie. Kryształ odnajdzie tylko ktoś o czystym sercu i otwartym umyśle. Ktoś, kto rozwiąże zagadki prowadzące do miejsca jego ukrycia.

 Kpt. Von Rose pokazuje kopię szkicu znalezionego w butelce, powiększoną kopię mapy wyspy i notatkę z legendą o Krysztale Szczęścia. Wyspa rzeczywiście przypomina ośmiornicę narysowaną dziecięcą ręką. Półokrągła głowa i dwie macki rozchodzące się na boki. Na szkicu z butelki widać ten kształt, mocno uproszczony. Z punktów na brzegach wyspy wykreślone są linie. Na ich przecięciach są jakieś znaki: drzewo z ustami na pniu, tarcza zegarowa, coś jakby słupek, lub stela nagrobna. W jednym rogu znajduje się druga tarcza zegarowa ze strzałką i napisem. Ten róg szkicu jest uszkodzony przez wodę i częściowo nieczytelny.

Termin gry: 27-28 czerwca 2020 r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popatrz na awatar. Albo ukrywał się w lesie, żywił owadami itp albo zaszył się w jakimś buddyjskim klasztorze :) .

Edited by mareq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, ja też się za wami stęskniłem :)
 cytując klasyka:
"Nothing is over nothing you just don't turn it off......"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...